Wysłany: 2023-02-08, 18:30 Montaż instalacji LPG do starego auta z dużym przebiegiem
Cześć.
Czy są jakieś przeciwwskazania do montażu instalacji LPG do auta z dużym przebiegiem?
Jeśli nie, to jaka instalacja byłaby wskazana do 1,6 MPI z 2008 roku z przebiegiem 280 000 km?
Czy są jakieś przeciwwskazania do montażu instalacji LPG do auta z dużym przebiegiem?
Nie - sam przebieg nie ma znaczenia, istotny jest stan techniczny, który chociaż jest związany z przebiegiem, to nie bezpośrednio, bo przecież sposób i historia eksploatacji aut bywa bardzo różna.
Najważniejszy jest chyba stan luzów zaworowych - czyli samych zaworów oraz ich gniazd. Dobrze byłoby, żeby nie były zużyte, bo w ten sposób będzie jeszcze zapas regulacji w razie potrzeby.
RamboGC napisał/a:
jaka instalacja
Dowolna najzwyczajniejsza sekwencyjna, czyli IV generacja - firma jest mniej istotna, bo najważniejszy jest dobry instalator, ale np polskiego STAG-a prawie wszyscy chwalą.
Wszystkie inne markowe też się oczywiście nadadzą, chociaż niektóre mają jakieś swoje drobne dziwactwa - np droższe filtry itp drobiazgi.
Najważniejszy jest chyba stan luzów zaworowych - czyli samych zaworów oraz ich gniazd. Dobrze byłoby, żeby nie były zużyte, bo w ten sposób będzie jeszcze zapas regulacji w razie potrzeby.
Przez te ponad 14 lat żaden mechanik nie wspominał nic o konieczności regulacji luzów zaworowych.
laisar napisał/a:
Dowolna najzwyczajniejsza sekwencyjna, czyli IV generacja - firma jest mniej istotna, bo najważniejszy jest dobry instalator, ale np polskiego STAG-a prawie wszyscy chwalą.
Znaczy że instalator powinien ocenić czy mój egzemplarz jest zdolny do przyjęcia instalacji LPG i jaką można założyć?
Ostatnio zmieniony przez RamboGC 2023-02-08, 22:57, w całości zmieniany 3 razy
instalacja lpg to jest zastąpiony cały układ wtryskowy benzynowy który udaje przed twoim sterownikiem wtrysku że wszystko jest po staremu tylko benzyna nie jest fizycznie podawana.
Czyli jeżeli twój samochód może jeździć na benzynie może też na lpg.
Jeżeli wszystko jest poprawnie założone i wystrojone komputer benzynowy nie zauważy żądnej różnicy i eksploatacyjnie dla silnika nie zmieni się NIC.
ponieważ u nas porządnie zrobione to jest może 1/50 to powstaje potrzeba częstszej regulacji zaworów wypalania gniazd itp.
Musisz szukać kogoś kto przy tobie wystroi samochód na AFR to jest finalny test czy wszystko jest ok. Niestety mało osób to robi bo sprzęt kosztuje ok 2 tyś i zajmuje to min godzinę a nie na korekty 10 min i fajrant.
mechanik nie wspominał nic o konieczności regulacji luzów
Wydaje się mało prawdopodobne, żeby w ciągu tego przebiegu chociaż jeden zawór nie wymagał podregulowania, więc może nie wspominał, tylko po prostu zrobił? W tym silniku to prosta sprawa.
RamboGC napisał/a:
instalator powinien ocenić czy mój egzemplarz jest zdolny do przyjęcia instalacji
Albo zwykły mechanik - nie musi się znać na LPG, żeby móc ocenić, czy auto jest w pełni sprawne w newralgicznych punktach.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-09, 09:22
Bardziej z ciekawości niż potrzeby zrobiłem sobie kontrolę i regulację przy 80 kkm. Ze dwa ssące zawory wymagały lekkiego zmniejszenia luzu. Więc przy 300 kkm na pewno regulacja jest już wymagana.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2023-02-10, 23:29
Sprawdzić luzy zaworowe, zmienić świece ewentualnie kable i montować np stag-a. Ja swoim 1,6 latałem po Europie i zawsze mnie do domu dowiózł. Sprzedałem bo był już za stary dla mnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum