Wysłany: 2023-02-14, 19:45 Dokker - spadł pedał sprzęgła
Cześć,
dzisiaj spadł mi pedał sprzęgła i nie mogłem wrzucić biegu. Niestety zupełnie nie znam się na samochodach.
Najprawdopodobniej wyrobił się taki biały plastik łączący pedał sprzęgła z elementem (drążkiem), który jest wciskany.
Udało mi się ten element wyjąć i z jego pominięciem i zastosowaniem trytytek połączyć ze sobą wszystko na tyle, że mogłem jechać dalej i pedał sprzęgła już nie spadał. Na szczęście do domu nie miałem daleko.
Wydaje mi się, że jestem w stanie sam tę część wymienić, jednak nawet nie wiem jak to się nazywa.
W załącznikach zdjęcia tego elementu
Bardzo proszę o pomoc w rozpoznaniu tej części i ewentualnie informację, gdzie mogę ją kupić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Przy odrobinie samozaparcia i zdolności mechanicznych - lub środków finansowych dla kogoś innego - dałoby się go pewnie naprawić osadzając ponownie...
Dziękuję za odpowiedź. Wygląda na to, że to faktycznie ten element. Niestety mój jest na tyle wyrobiony, że dlatego spada i ponowne osadzenie nie pomoże.
Chyba faktycznie trzeba kupić całą pompę sprzęgła, bo nigdzie nie mogę znaleźć tego elementu oddzielnie. Ale 150zł jest jdo przeżycia.
Jeszcze raz dziękuję bardzo za pomoc.
Pozdrawiam.
Też tak miałem , ale u mnie sprzęgło i wysprzęglik wymieniało ASO, i oczywiście połamali parę ząbków które obejmują kulkę. Teraz powoli doprowadzam auta do stanu używalności po naprawach w warszawskich ASO.
Na szczęście odpowiednie trytytki załatwiły sprawę, rok jeżdź ę i jest git.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-15, 10:20
Wklej go do uchwytu cięgna tłoczka - nawet na ciepły klej, a jeśli spada z kulki to przed wciśnięciem wystarczy ją owinąć taśmą teflonową używaną do uszczelniania gwintów hydrauliki.
No i raczej wymiana przy najbliższej okazji, może akurat musisz zmienić sprzęgło ?