Wysłany: 2023-12-16, 19:56 Stukanie od strony pasażera .
Witam. Sprawa dotyczy stukania po stronie pasażera wydobywającego się z okolic deski rozdzielczej. Samochód jest na wolnych obrotach i tylko na postoju - wygląda to tak , jak by coś rezonansowało, stuki te zanikają po zmianie obrotów silnika. Dźwięk ten słychać tylko w kabinie.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 811 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2023-12-17, 11:53
Może żony zapomniałeś wpuścić do samochodu
A tak na poważnie, przyczyn może być wiele, od jakiejś pierdoły pozostawionej w schowku, luzów na zamku pokrywy schowka do obluzowanego przewodu, uchwytu itp. Najlepiej spróbować "opukać" podejrzany rejon może coś znajdziesz.
Dziękuję za link, przydatny, u mnie to objawia się tylko na wolnych obrotach, Daćka była dwa razy w Aso w Warszawie na Morach i oczywiście nic nie znaleźli , ten typ tak ma - odpowiedź serwisu , ogólnie to w Morach nie polecam serwisu.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Wro
Wysłany: 2023-12-23, 23:23
U mnie było podobnie - słychać było od strony pasażera , w okolicy schowka. A przyczyną był luz pomiędzy chłodnicą a ramą w której siedzi. Sprawdź organoleptycznie czy chłodnica ma ten luz. Jak jest ten luz to skasuj do jakimiś miękkimi podkładkami .
Udało się ustalić winowajcę stukania, na 99 % stuka poduszka (łapa ) silnika, ta górna, co się znajduje przy zbiorniczku wyrównawczym .Prawdopodobnie wybita jest guma , która ma tłumić wibracje - samochód ma przejechane 23 tyś.km. , trochę mało ale może poduszka jest jakaś wadliwa .
Sandero II LIFT 2019 1,0 SCE bez gazu 15kkm. Podczas przechodzenia obrotów w okolicy 1100-1200
najczęściej po redukcji na luz lub zwiększanie stopniowe obrotów na luzie słychać stukotanie, terkotanie.
Objaw ten pojawia się po nagrzaniu silnika. Czy miał ktoś takie objawy. Czy mam przyjąć, że TTTM.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 172 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2024-03-14, 17:45
Zdecydowanie ten typ tak nie ma. To może być coś ze sprzęgłem. A na wolnych obrotach lub po wrzuceniu biegu nie ma dziwnego szumu, "grzechotania", innego dźwięku przed i po wyciśnięciu sprzęgła?
Wiecie jak ja rozwiązałam problem stukania ? Stukanie pochodziło z poduszki silnika, guma , która jest w poduszce została spryskana silikonem do gumy, teraz jest cichutko i nic nie stuka, nic nie uderza.
To stukanie jest tylko przy redukcji na luz oraz gdy jest na luzie i zwiększam obroty do 1100-1200.
Nie ma żadnych niepokojących odgłosów przy wciskaniu sprzęgła.
Co do poduszki to chodzi o tą dużą z lewej strony w komorze silnika ?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-03-16, 10:46
Co prawda mam 1.2 ale...
U mnie na niższych obrotach słyszałem coś przypominające rezonans osłon termicznych - bardziej terkotanie/brzęczenie niż stukanie - i był to taki duży metalowy pierścień (w sumie nie wiem co to robi, drgania ma tłumić?) z gumowego przewodu klimatyzacji, dotykający chwilami jakiegoś ucha czy wspornika metalowego (nie pamiętam dokładnie), co się niosło po karoserii (bo pod maską to nie było jakoś specjalnie słyszalne, a przynajmniej nie pamiętam bym to w ten sposób wytropił). Okleiłem czymś miękkim i problem rozwiązany.
Problem z stukaniem/terkotaniem przy redukcji na luz rozwiązany.
Wina była górnej poduszki silnika ( nad rozrządem ) źle dokręcona oraz należało spryskać ją
silikonem. Opowiastki serwisu , że to normalne w tym silniku i TTTM nie świadczą o nich dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum