DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Co może wywalać uszczelkę wtryskiwacza w 1.2 TCE?
Autor Wiadomość
MacDuster 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 13 Maj 2024
Posty: 2
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2024-05-13, 16:20   Co może wywalać uszczelkę wtryskiwacza w 1.2 TCE?

Witam!
Duster 4x4 1.2 TCE z 2017 (wersja produkowana do 2018), benzyna (bez gazu).

Przez 6 lat (3 pierwsze - nie moje) nie było problemów.
Potem zaczął się pojawiać błąd ciśnienia paliwa, ale wszystko było szczelne a samochód chodził równo. Jedynym objawem była czerwona kontrolka "ekg", której zgaszenie wymagało podpięcia komputera.
Na parę miesięcy pomogło dolanie do paliwa preparatu do czyszczenia układu paliwowego, ale problem wrócił na jesieni.

W zimie były wymontowane i sprawdzane wtryskiwacze, ale przeszły testy pomyślnie.
A błąd przestał wyskakiwać po wymianie... rozrządu (po sugestii ASO) jakiś tydzień lub dwa po demontażu/montażu wtryskiwaczy.

Niestety, od czasu tych operacji, co 2-4 tygodnie któraś z uszczelek na wtryskiwaczu ulega uszkodzeniu (zerwana, ścięta?), co powoduje wyciek paliwa na silnik.

To są te uszczelki: 166189480R (pomiędzy wtryskiwaczem a listwą).
Ze względu na chorą cenę i trudną dostępność oryginałów, stosowane były zamienniki.
Poszły już dwa elringi i jedna ajusa.
Oczywiście, za każdym razem wymieniane są uszczelki na wszystkich wtryskiwaczach na nowe.

Nigdy nie strzeliło od razu.
Po wymianie najpierw trzeba pojeździć kilka-kilkanaście dni, aż któregoś dnia nagle, podczas jazdy, czuć benzynę, po paru minutach zapala się kontrolka "ekg" (błąd ciśnienia paliwa), a kiedy się wyłączy silnik, to już nie odpala. I kolejne holowanie do warsztatu.

Nigdy się to nie zdarzyło na zimnym silniku.
Nie pamiętam jak za pierwszym razem, ale za drugim i trzecim razem w tym samym dniu było wcześniej tankowanie "pod korek" i przynajmniej godzinka jazdy.

Uszczelki padają na różnych wtryskiwaczach,
a wiem że mechanik zajmuje się remontem silników i często wysyła wtryskiwacze z różnych aut do regeneracji, więc nie sądzę żeby to był błąd podczas montażu.
No, raz się może komuś zdarzyć, ale nie 3 razy w tym samym samochodzie, kiedy już mechanik wie że musi dmuchać na zimne.

Oringi nie pękają w poprzek, tylko tak wyglądają jak ścięte nożem pod ostrym kątem
(ale tam nie ma żadnego gwintu, a wtryskiwacze po prostu wchodzą na wcisk w otwory listwy wtryskowej).

Dopóki uszczelka nie strzeli, auto odpala na dotyk, nie szarpie, równo jeździ...

Czy powodem może być za wysokie ciśnienie w listwie?

Czy ktoś z szanownych ekspertów mógłby podsunąć jakąś hipotezę?
Czuję się jakbym jeździł na bombie.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3758
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-14, 15:34   

Z tego co się orientuję , wymiana tych uszczelniaczy wymaga idealnego oczyszczenia powierzchni i dedykowanych narzędzi oraz ścisłego przestrzegania procedury montażu. Inaczej bardzo łatwo ulegają mikrouszkodzeniom.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-05-16, 19:42   

Jaki błąd jest wyswietlany przy awari?
Może krawedzie w gniazdach wtryskiwaczy sa zbyt ostre i dlatego uszkadza oring przy montażu.
Powodem za wysokiego cisnienia może byc regulator, ale musimy znac kody.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2024-05-16, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
MacDuster 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 13 Maj 2024
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2025-05-26, 10:53   

Aktualizacja stanu usterki!
(w końcu, po roku, zebrałem siły żeby opisać)

Po kolejnym wysadzeniu jednej z uszczelek zawiozłem auto
do Renomowanego Zakładu Regenerującego Wtryskiwacze.
"Proszę Pana to trzeba mieć know how, trzeba mieć narzędzia,
trzeba ostrożnie, przestrzegając procedury, trzeba najpierw
wymontować jeszcze to i to, żeby był dostęp".
Wymienili, odpalili silnik i BZIUUUU, jedna uszczelka wyleciała.

Skompletowali uszczelki, które ocalały z poprzednicu pŕob,
wymienili trzymało. Pojeździli pstrożnie z duszą na ramieniu,
Mieli jeszcze konsultować sprawę, szukać oryginalnych uszczelek...
Auto stało parę tygodni.
Okazało się że oryginały nie do kupienia w hurtowniach i aso!

Ostatecznie sam kupiłem oryginalne uszczelki na Allegro,
w jakimś sklepie z częściami do francuzów po 170zł/komplet x 4.
Wymienili, zapłaciłem jakieś grosze (żal im było człowieka).

Auto jeździ od roku intensywnie, nakręcone 192 tys km
Ostatnio regenerowałem katalizator i turbinę.
Niestety chleje olej ok litra na 2,5 tys km.
Do dziś nie wiem co powodowało wywalanie uszczelki:
montaż, materiał czy niedostosowanie ciśnienia
w listwie wtryskowej po zeszłorocznej wymianie łańcucha.
Ostatnio zmieniony przez MacDuster 2025-05-26, 10:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1967
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-05-26, 12:38   

MacDuster napisał/a:
Aktualizacja stanu usterki!
(w końcu, po roku, zebrałem siły żeby opisać)

Po kolejnym wysadzeniu jednej z uszczelek zawiozłem auto
do Renomowanego Zakładu Regenerującego Wtryskiwacze.
"Proszę Pana to trzeba mieć know how, trzeba mieć narzędzia,
trzeba ostrożnie, przestrzegając procedury, trzeba najpierw
wymontować jeszcze to i to, żeby był dostęp".
Wymienili, odpalili silnik i BZIUUUU, jedna uszczelka wyleciała.

Skompletowali uszczelki, które ocalały z poprzednicu pŕob,
wymienili trzymało. Pojeździli pstrożnie z duszą na ramieniu,
Mieli jeszcze konsultować sprawę, szukać oryginalnych uszczelek...
Auto stało parę tygodni.
Okazało się że oryginały nie do kupienia w hurtowniach i aso!

Ostatecznie sam kupiłem oryginalne uszczelki na Allegro,
w jakimś sklepie z częściami do francuzów po 170zł/komplet x 4.
Wymienili, zapłaciłem jakieś grosze (żal im było człowieka).

Auto jeździ od roku intensywnie, nakręcone 192 tys km
Ostatnio regenerowałem katalizator i turbinę.
Niestety chleje olej ok litra na 2,5 tys km.
Do dziś nie wiem co powodowało wywalanie uszczelki:
montaż, materiał czy niedostosowanie ciśnienia
w listwie wtryskowej po zeszłorocznej wymianie łańcucha.


Ja bym obstawiał słaba jakość części zamiennych nawet tych renomowanych firm jak w Twoim przypadku Erlinga. Skoro po założeniu przez ten sam warsztat oryginalnych uszczelek, od roku czsu masz spokój z w/w awarią to w nich musiał być problem. Nie raz spotkałem się, ze części dobrych firm są takiej samej lichej jakości co te najtańsze produkowane w chinach. W posiadaniu mam starą toyotę 22 letnią z motorem 1.6 VVt-i. Już dwa razy wymieniałem w niej uszczelkę dekla zaworowego ponieważ po kilku tysiącach przejechanych km, uszczelka zaczyna puszczać z jednej strony i olej powieli sączy się po silniku. Za każdym razem montowałem uszczelki Erlinga, za pierwszym razem po januszowemu czyli porządne oczyszczenie wszystkiego ale dokręcenie na oko. Po pewnym czasie uszczelka się poddała. Drugim razem uszczelka wymieniona zgodnie ze sztuką czyli kolejność dokręcania i odpowiedni moment itp. Po pewnym czasie w tym samym miejscu lekkie zapocenie jest lepiej ale jednak nie idealnie. Poczytałem trochę na ten temat w necie i podobno w tych silnikach sprawdza się tylko uszczelka OE Toyota która jest inaczej wykonana niż każdy inny zamiennik i dużo osób opisywało podobne problemu. Teraz czekam, aż uszczelka ta zacznie porządnie puszczać i brudzić silnik i wtedy założę oryginalna uszczelkę Toyoty.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne