Oglądałem ostatnio silnik i w oczy wpadło mi takie cudo.
Wydaje się, że pasek lub koło pompy wtryskowej wytarło malutką podłużną dziurkę w górnej osłonie paska.
Z czym powiązać taką sprawę?
Pasek był wymieniany wg zaleceń 70 tysięcy temu.
Zabierać się za nowy pasek ? Na co zwrócić uwagę teraz i przy ew wymianie zestawu paska??
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2930 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-09, 14:06
Sciagnij gorna obudowe rozrzadu i zobacz w jakim stanie jest pasek, bo moze byc poszarpany z jednej strony = wymiana natychmiastowa paska.
Podczas wymiany sprawdz czy ktores z kol nie jest jakos przekoszone co powoduje zeslizgiwanie sie paska kol zebatych. Przyczyna moze byc rowniez zly montaz oslony lub brak srub mocujacych. Nie musze chyba pisac, ze wymieniamy pompe wody i napinacz. Zaopatrz sie w blokady, a przedewszystkim blokade walu, walek od biedy mozna zblokowac wiertlem. Gdzies na forum znajdziesz tuto jak to zrobic.
A czy demontaż osłony paska jest możliwy bez zdejmowania łapy silnika?
EDIT:
Samej osłony nie można zdjąć bez zdemontowania górnej łapy silnika, jednak sama osłona jest taka gówniana i luźna że można ją sobie otworzyć i zajrzeć do paska….
Okazało się że pasek jest cały, ale jest też lekko przesunięty na kołach wałka rozrządu i pompy w stronę silnika, przez co ocierał o obudowę. Widać jakby któreś z rolek lub kół było lekko przekoszone? Nie wiem czy nowy rozrząd wystarczy??
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2930 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-10, 21:25
Oslony nie wyciagniesz bez demontazu lapy. sklada sie ona z 3 czesci. Jak nie jest sztywno przymocowana, to znaczy , ze albo jest polamana (zaczepy) albo brakuje srub montazowych.
Co do paska, to raczej nigdy nie jest idealnie na srodku kol zebatych walka rozrzadu, ale tez nie wychodza po za ich obrys. W przypadku gdy pasek nie jest postrzepiony i interwal wymiany nie przekroczony to mozna pokusic sie o prawidlowy montaz oslon.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
To jeszcze jedna kwestia. Przy poszukiwaniach osłony znalazłem że są chyba dwie wersje: z rozpołowioną górą - taki mam u siebie (numer 135633653R) oraz z pełną górą - inaczej otwierany (numer 135632786R).
Czy one są zamienne? Jeżeli nie to może mam wsadzoną nie tę wersję co trzeba i stąd te ocieranie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum