Dzięki za odpowiedzi. Bo jak pierwszy raz wrzucałem piątkę, to jakieś dziwne opory wyczułem. A jak później wrzucałem z podnoszeniem pierścienia, to piątka wchodziła gładko.
Dziś znowu przy wrzucaniu piątki bez podniesienia pierścienia wyczułem mechaniczny opór, którego nie ma gdy wrzucam piątkę z podniesieniem pierścienia. Niestety w instrukcji nic nie ma na ten temat.
Dziś bez odpalania samochodu wbijałem wszystkie biegi - skrzynia na początku działała opornie, potem lepiej. Mam nadzieję, że zmiany biegów będą z czasem płynniejsze.
Lepiej sprawdź poduszki głównie skrzyni biegów . Od tego własnie moze by problem z wrzucaniem biegu czyli wybierakiem , ktory na wodzikach przez linki do gałki biegow, nie wchodzi w odpowiedni biegach i może być tez jak najbardziej powodem drgań.
Rozruszałem skrzynię i teraz piątka wchodzi normalnie. Te drgania drążka przy nie rozgrzanym silniku są głównie podczas przyspieszania. Skrzynia jest fajnie że stopniowana - długie przełożenia - piątkę wrzucam dopiero przy 90kmh. Przy 130kmh na piątce jest ok. 2800 obrotów.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-07, 12:02
Piitubski napisał/a:
Rozruszałem skrzynię i teraz piątka wchodzi normalnie. Te drgania drążka przy nie rozgrzanym silniku są głównie podczas przyspieszania. Skrzynia jest fajnie że stopniowana - długie przełożenia - piątkę wrzucam dopiero przy 90kmh. Przy 130kmh na piątce jest ok. 2800 obrotów.
Super - 5tka w takim razie dłuższa niż 6tka w dusterze 2
Przełożenie super w porównaniu do mojej skrzyni, gdzie przy 90 km/h na piątce mam już 3000 obr/min
Co sprawia, że ta piątka i tak jest już sporym nadbiegiem, bo samochód nie jest w stanie dobić do obrotów mocy maksymalnej (73 KM przy 6300 obr/min), bo oznaczałoby to prędkość 189 km/h, przy której opory ruchu na płaskim bez wiatru wymagają już znacznie większej mocy niż 73 KM.
Ale ta piątka i tak już obniża hałas, spalanie i daje możliwość osiągnięcia prędkości maksymalnej większej niż katalogowa 158 km/h, gdy warunki na to pozwalają (z wiatrem, z góry).
Mogli dać najwyższe przełożenie tak, by dało się bez wiatru jechać "do końca skrzyni", czyli by prędkość maksymalna osiągana była przy obrotach mocy maksymalnej, i "zagęścić" stopniowanie skrzyni w środku. Takim biegiem jest tu w zasadzie obecnie czwórka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum