Wysłany: 2024-12-29, 13:43 Przegląd b jogger 1.0 lpg
Witam, planuje zrobić przegląd b w aso. Poprzedni przegląd mogłem bez problemu przynieść olej i filtr. Pytanie do tych którzy robili Przegląd B. Czy wsadzaliście zwykłe świece z aso czy zdecydowaliście się na zakup platynowych lub irydowych ? Sam bym z chęcią zamontował trwalsze i lepsze świece. Tylko nie wiem czy nie będzie problemu w aso i druga sprawa to jak je dobrać ? (na portalach po filtrowaniu wyskakują tylko orginały) Szukać po prostu po wymiarach czy muszą spełniać jakieś inne normy ?
Załóż zwykle świece dedykowane do tego silnika.
Irydowe czy platynowe jeden czort przereklamowane.
Serio są przereklamowane? Czytałem sporo opini z których jasno wynikało że o wiele lepiej się spisują. Lpg trudniej podpalić i myślałem że lepsze świece po prostu lepiej się sprawdzą lub chociaż pomogą przy tym szarpaniu na zimnym silniku.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-29, 19:18
Przecież te silniki nie szarpią na zimno na LPG tylko na Pb. Nie jest to spowodowane świeca tylko nadmierna dawka benzyny - zobacz sobie kiedy szarpie czy jedziesz na benzynie czy na LPG i na wskazania komputera -chwilowe. Jak silnik przestaje być zalewany spalaniem kilkanaście czy kilkadziesiąt litrów na 100km (25-29,9 wg komputera) i podawana dawka spada do kilku - kilkunastu litrów na 100km to momentalnie przestaje się dusić i szarpać.
To nie świece powodują że szarpie
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-12-29, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Na zimnym nie przełącza się na od razu na lpg. Szarpanie tylko na benzynie dopóki się nie rozgrzej trochę. Nie wiem co powoduje szarpanie. 3 lata i nie udało się rozwiązać problemu. Nikt nic nie wie. Nikt nie zna rozwiązania a już napewno nie aso.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-01, 13:20
Na zimno przełącza się nadal za szybko. Na tył szybko, że po przełączeniu pomimo że na LPG już pracuje równo, to komputer pewnie na podstawie z informacji z lambdy reguluje bogatsza mieszankę -ale na Pb. Jako że nie ma reakcji (bo przecie jedziemy na LPG) podlewa jeszcze bardziej. No i z czasem mamy na zimno na Pb tak bogata mieszankę że jakiekolwiek muśnięcie gazu powoduje najpierw zadławienie a potem wystrzał obrotów.
Resetuje to zdjęcie klem z Aku. Wystarczy dłużej (z ręki) na zimno jechać na Pb i ten efekt nie występuje. Mam tak od 2lat u siebie i u kumpla któremu to zarekomendowanie -od roku. Święty spokój z szarpaniem na zimno na Pb ponieważ dłużej jeżdżę na zimno na Pb (a nie na Pb natychmiast jak komputer że zechce przełączyć na LPG) .
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-04-01, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-07, 12:15
Cytat:
Święty spokój z szarpaniem na zimno na Pb ponieważ dłużej jeżdżę na zimno na Pb (a nie na Pb natychmiast jak komputer że zechce przełączyć na LPG) .
Czyli rekomendujesz wymuszenie przełączenia na Pb, dopiero jak pokaże kreskę na temperaturze, przełączać na LPG. A co by było gdyby jazdę zaczynać np. ECO. Później wyłączać.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-07, 15:03
Samo Eco wg mnie nic nie daje. Natomiast ręczne przełączanie na LPG też jest relatywnie szybki. Jest jest bardzo Inni przełączam się po 3-4km a kiedy temp są w okolicy 0 to już po 1-2km.
Dłuższa jazda na Pb mnie "nie boli" bo ten silnik i tak pali bardzo mało jak się go nie pałuje ja zawsze lubię co jakiś czas mieć zwierzę paliwo w baku ;)
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2025-04-27, 13:04
Ja zrobiłem przegląd B. Oczywiście bez wymiany filtrów i oleju (te wymieniałem we własnym zakresie). Musiałem tylko dostarczyć kopie faktur za serwis i części.
Problem zalewania zgłosiłem, wymieniony został parownik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum