Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-08-27, 20:35   

Beckie napisał/a:

Podaj linka do elektrody. Zobaczymy.


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic104045.html
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-08-27, 21:00   

Cytat:
Nie, nie mają - świateł drogowych można po prostu używać tylko w pewnych określonych warunkach i nie należy do nich normalna jazda dzienna, bez względu na moc.

Czy ja mówiłem o drogowych? Mam na myśli mijania., chociaż w daci to nie ma znaczenia bo reflektor jest jeden a żarówka dwuwłókowa. A kto mi zabroni jeździć w dzień na światłach mijania i w razie kontroli wcale nie będę się upierał że mam światła do jazdy dziennej, a misiek nie jest elektronikiem instalacji sprawdzać nie będzie napięcia na żarówce tym bardziej, Jedyne co sprawdzi to oznaczenia na żarówce (moc homologacja)

Myślę że wszystkie twoje wątpliwości co do toku mojego rozumowania rozwiałem.

Rzeczą inną jest że w dzisiejszych czasach wolałbym posiadać lampy diodowe tylko jak je wkomponować w nasze daćki bez rezygnowania ze świateł przeciwmgielnych Montaż zwykłych lamp świateł dziennych odrzucam w końcu mamy XXI wiek
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-27, 21:25   

Najlepsze wydają się diody Leo2: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=35920#35920
Chociaż w mojej MCV`2008 mogą się nie zmieścić w plastrze miodu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2009-08-27, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-01, 23:47   

Cytat:
Czy ja mówiłem o drogowych?

Sądząc po tym, że odpowiadałeś w podwątku właśnie o nich, to tak (; - ale skoro poeta wyjaśnił, co miał na myśli, to już wszystko jasne. I technicznie też jest to jakieś rozwiązanie - tylko "ideologicznie" kulawe, niestety... (W dalszym ciągu używamy w dzień niezaprojektowanych do tego świateł mijania, nieco tylko zwiększając ich ekonomiczność).
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-02, 08:09   

laisar napisał/a:
...ale jest pewne rozwiązanie "pośrednie". Otóż jak się okazuje, rolę świateł dziennych równie dobrze mogłyby pełnić zwykłe światła... drogowe

Witam.

Zrobiłem sobie takie światła :-D Na włókno świateł drogowych dałem przebieg prostokątny, cały układ pobiera 40W. Strat mocy praktycznie nie ma (tranzystor sterujący lekko ciepły) czyli na każdą żarówkę idzie około 20W.
Z daleka (powyżej 10m) nie da się rozpoznać że to coś innego niż światła mijania, barwa światła wprawdzie jest wyraźnie bardziej żółta niż mijania (w Dacii), ale na drodze często się spotyka takie światła mijania (zużyte żarówki, słaba instalacja), więc nie budzi to żadnych podejrzeń. Z bardzo daleka (odległość rzędu 500m) są nawet dużo lepiej widoczne niż światła mijania, jedynie stojąc przy samym samochodzie, szczególnie patrząc z boku wyraźnie widać że to coś innego niż światła mijania :-(

Jeżdżę tak już kilka tygodni, 2 czy 3 razy przejechałem obok drogówki z suszarką i nie zatrzymali mnie, więc też nie mieli zastrzeżeń, co zresztą nie dziwi.

Połączenie z instalacją jest bardzo proste, światła włącza układ sprawdzający napięcie na akumulatorze, powyżej 13,5 V światła się zapalają (czyli po rozruchu, jak działa ładowanie), po wyłączenia silnika napięcie spada prawie od razu, więc wyłączają się z opóźnieniem max 1-2 sekund. Dodatkowo dodałem połączenie ze światłami postojowymi, więc jak włączę światła postojowe to te "dzienne" się wyłączają.
Czyli w sumie układ jest połączony z instalacją samochodu 4 przewodami.

Wiem że nie ma to stosownej homologacji, ale pomijając ten szczegół światła są zgodne z wszelkimi wytycznymi jakie światła dzienne muszą spełniać, zresztą takie rozwiązanie (czyli światła drogowe ze zmniejszoną mocą) jest stosowane przy niektórych samochodach, więc myślę że nawet w razie kontroli "normalny" policjant nie będzie się czepiał, oczywiście o ile zauważy że to coś niestandardowego :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-02, 09:07   

Bardzo pięknie - a czy mógłbyś podać jeszcze jakieś szczegóły tego układu? (Schemat, części itp).

Cytat:
Z bardzo daleka (odległość rzędu 500m) są nawet dużo lepiej widoczne niż światła mijania

No i właśnie tak ma być - taki jest właśnie sens tego rozwiązania (i prawdziwym dziennych).


Pozostaje tylko problem homologacji - trzeba by wypytać jakiegoś prawnika, czy nie dałoby się tego jednak jakoś ugryźć... /:
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-02, 21:43   

laisar napisał/a:
Bardzo pięknie - a czy mógłbyś podać jeszcze jakieś szczegóły tego układu? (Schemat, części itp).

Ze schematem będzie ciężko :-( Układ obniżający napięcie zrobiłem dosyć dawno temu (jesień 2008) więc nie jestem w stanie go teraz narysować. Ale składał się z 3 bloków.
1 - Generator przebiegu prostokątnego na układzie NE555
2 - Drugi NE555 do powielania napięcia z 12 na 24V
3 - Tranzystor sterujący mosfet IRF 3205

Generalnie układ był trochę skomplikowany z uwagi na tranzystor z kanałem N. Ale te mają znacznie mniejszy opór, więc i straty mocy. IRF 3205 ma oporność zaledwie 0.008 ohma, impulsowo może przewodzić 400 amper :mrgreen: Więc sterując żarówkami jest lekko ciepły pomimo braku radiatora.

Przy zastosowaniu tranzystora z kanałem P układ bardzo się upraszcza, a straty mocy w sumie też nie są duże więc raczej nie ma sensu kombinować. Ja w sumie z nudów zrobiłem to co zrobiłem.

A sam układ załączający światła przy wzroście napięcia na akumulatorze zrobiłem na stabilizatorze 723, to akurat było niedawno więc pamiętam co i jak i mogę narysować schemat.

Załączam przykładowy układ do obniżenia napięcia na IRF5210 (0,06 ohm)

Dzienne.JPG
Plik ściągnięto 426 raz(y) 157,69 KB

 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-14, 13:07   

Witam. Chciałem się wtrącić co do tematu świateł służących do jazdy dziennej.
Ostatnio na Allegro jest sporo różnych wynalazków opartych na diodach led, nawet niektóre podobno mają atest i homologację. Czy ktoś już coś takiego stosował we wnękach na światła przeciwmgielne.
Co można polecić tak do 100 zeta. Jak wiadomo przepisy zezwalają na jazdę z zapalonymi tylko światłami z przodu w dzień, także oszczędność energii i co za tym idzie zużycie akumulatora, żarówek i paliwa powinno zwrócić koszt instalacji świateł led.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
Ostatnio zmieniony przez browar7 2010-04-14, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-14, 13:14   

Za 100zł to bym polecił zatankować, bo niestety ale świateł dziennych renomowanej firmy za to nie kupisz. Dobre produkty np Helli to wydatek 300-350zł ale jakość wtedy jest już naprawdę przyzwoita, taniej chińszczyzny radziłbym unikać, ale wedle uznania i gustu...
 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-14, 13:23   

A co powiesz na to http://www.allegro.pl/ite...d_auto_hom.html
za 250 zeta, bo firmy Hella http://www.allegro.pl/ite...ologia_led.html to już dla mnie kosmos cenowy ( za to mam 3 akumulatory ;> )
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
Ostatnio zmieniony przez browar7 2010-04-14, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2010-04-14, 22:21   

Witam! widzę że temat powrócił. Ponieważ moja Daczka jest świeżo po przeglądzie (minęło niestety 5 lat) diagnosta obejrzał światełka i przybił pieczątkę życząc szerokiej drogi. Na dziennych jeździ się komfortowo. Akumulator mam nadal oryginalny Rumuński. Żarówek nie wymieniałem do tej pory żądnych. Reflektory wyglądają jak nowe bo są prawie nie używane. Nikt się mnie nie czepia, czasami nieświadomy kierowca mi mrugnie żebym włączył światła mijania. Wynika to z niewiedzy. Nie upublicznia się tego tematu bo nie jest na rękę koncernom naftowym.
Pozdrawiam!
_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2010-04-15, 07:30   

Zainteresowalem sie na powaznie kupieniem dziennych do mojego Stepway'a i.....
bedac na Pulawskiej w Warszawie-poszedlem do serwisu i zapytalem jaki jest koszt montażu takowych swiatelek.
Odpowiedz Pana w serwisie....mniej wiecej wygladala tak:
Nie montujemy do Dacii swiatel dziennych-poniewaz producent nie przewidzial takiej opcji-wiec nie jest to technologicznie mozliwe.

TAAAAAAAA

no i temat sie.....zakonczyl?

Popatrzylem na takie zestawy na sieci...i rzeczywiscie....musze "przyznac racje" Panu z serwisu-jest to ...CHOLERNIE...skomplikowana opcja. Cholernie- w koncu to az trzy kabelki-moze sie "pomerdac".
A powazniej i bez zlosliwosci- mam nowy samochod... nie chce robic nic samemu by...pominac problemow ze sprawami "gwarancyjnymi"

:)

Pozdrawiam
Tweeciak
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-15, 09:12   

No ale przecież powiedział Ci prawdę: rzeczywiście, zgodnie z oficjalnymi procedurami obsługi, to teoretycznie technicznie nie ma takiej możliwości...

A może nie przyszło mu po prostu do głowy, że ktoś chce zrobić coś niezgodnego z procedurami akurat w ASO? Bo to przecież spowoduje miejscową utratę gwarancji (przy np dziurawieniu zderzaka) dokładnie tak samo, jak w każdym innym warsztacie - tylko za znacznie większe pieniądze... (Chociaż faktycznie miałbyś przynajmniej za to pewną gwarancję na robociznę).

No chyba że zdecydowałbyś się na np mój pomysł: dzienne zamiast przecimgielnych - ale to już raczej musiałbyś wyartykułować wprost, bo trudno chyba wymagać, żeby sami na coś takiego wpadli tylko po ogólnym pytaniu o samą możliwość montażu dziennych.

Albo zapytać jakie w ogóle widzą opcje dla kogoś kto koniecznie chciałby dzienne - jak na razie wszyscy, których poznałem na Puławskiej, byli mili i kontaktowi, jestem więc pewien, że coś by doradzili.
 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2010-04-15, 09:40   

Mnie to montowali w warsztacie Renaulta, przypuszczam że to nie ma wpływu na gwarancję! no bo jak? muszą tak gadać bo to coś nowego, bo trzeba trochę pomyśleć, albo są takie ciche zalecenia. Naprawdę chodzi o kasę dla nafciarzy, to są bardzo duże pieniądze w skali roku. Każdy zakłada jakiś zysk, a tu nieplanowana strata. Nowe Octavie mają już fabryczne dzienne. Gdy to będą montować w większości pojazdów, to prawdopodobnie tzw bezpieczeństwo jako argument "za" spadnie na drugi plan. Zawsze forsa jest pierwsza.
Jeśli w wielu krajach jazda na światłach jest tylko zalecana to trudno żeby je montowali we wszystkich pojazdach. Ale powinna być taka opcja, tak jak poduszki, ABS-u EPS-y itp. przecież też wpływają na bezpieczeństwo a mimo to nie są obowiązkowe ponieważ nie mają wpływu na zużycie paliwa.
Pozdrawiam.
_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-15, 10:06   

Wywiercenie / wycięcie dziury w zderzaku powoduje, że przestaje on być częścią fabryczną, a staje się zmodyfikowaną - i zgodnie z warunkami gwarancji nie podlega (np gdyby samoistnie pękł, producent miałby duże szanse się wykręcić z naprawy. Z drugiej strony można by się oczywiście bawić w ekspertyzy rzeczoznawców, ale perspektywa na pewno jest jakoś tam zniechęcająca...).


Z tymi nafciarzami to bez przesady - serio uważasz, że ASO Puławska dostaje jakąś premię za liczbę odmów założenia świateł dziennych? <;

Że tak w ogóle nafciarzom się to opłaca, to wiadomo, ale to jest mniej niż jakiś ułamek promila wobec pompowania cen przez różne OPEC-e czy lobbingi za nienadmiernym ograniczaniem emisji CO2 - bo gdyby nawet nie wierzyć w jego wpływ na globalne ocieplenie, to jest bezpośrednim wskaźnikiem zużycia paliwa przez dane auto w ogóle.


A jeszcze trzeba wspomnieć, że owszem - np w UE ABS jest obowiązkowy, a ESP i światła dzienne będą za "chwilę" (2011/2014 i 2011); odpowiednie dyrektywy i ustawy już obowiązują.

Twoja argumentacja, Leo2, jest więc nieco rozbieżna z rzeczywistością... (;
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2010-04-15, 10:26   

OK laisar ....zgadzam sie...po czesci
Wystarczy odrobina ...checi.
Nie trzeba "wiercic" mozna zaczep podpiac pod kratke ktora jest na wysokosci halogenow - a nie wiercic w zderzaku

PS-Puławska...tez..bardzo cenie..i lubie. Zdania nie zmienilem:)
No..to tyle
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-15, 10:46   

Oczywiście, zamontować można pewnie w różny sposób - ale jak się nie ma nic na stanie, nie orientuje się w ofercie innych sklepów, a i klient nie przywiózł nic ze sobą, to jednak trudno tak na poczekaniu wymyślać...

Jak się komuś chce coś ponadnormatywnie - to oczywiście bardzo fajnie. Po prostu jakoś trudno chyba jednak tego wymagać.
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-15, 11:07   

Ja też dowiadywałem się o możliwość instalacji świateł dziennych i usłyszałem w odpowiedzi, że ASO może założyć tylko elementy przewidziane przez producenta a producent (przynajmniej w Sandero) nie przewidział świateł do jazdy dziennej.
Moim zdaniem jest to argument, z którym trudno się jest nie zgodzić.
Nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której ASO dokonuje modernizacji w pojeździe na gwarancji, bez stosownych procedur (choćby odpowiedzialność pracownika za modyfikację).
Ale to nie zmienia faktu, że będę usilnie dążył (w tym miesiącu) do samodzielnego montażu a co za tym drobnej, własnoręcznej, modyfikacji :roll: :mrgreen:
_________________

 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2010-04-16, 08:11   

Koszty większego zużycia paliwa przy jeździe cały czas z włączonymi światłami to 650 mln zł rocznie, a producenci żarówek zanotowali 60-proc. wzrost sprzedaży. To tylko takie wyliczenie, a ile zarabia się na wymianie żarówek w ASO? Nie piszcie w kółko o tym bezpieczeństwie bo to jest śmieszne. Więcej jeżdżę rowerem jak Dacią i jakoś nikt mi nie nakazuje jeździć na światłach. I co jestem lepiej widoczny na tle tych oświeconych?
poniżej zamieszczam fotki z normalnych krajów gdzie wypadków jest o wiele mniej niż w naszym oświeconym kraju.

FR3.jpg
Plik ściągnięto 342 raz(y) 80,62 KB

BELGIA.jpg
Plik ściągnięto 298 raz(y) 70,41 KB

_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-16, 10:55   

Nikt nie neguje, że "nafciarze" i "żarówkarze" się cieszą - a pewnie i lobbowali.

Ale przenoszenie tego na grunt kontaktów z ASO jest już tylko śmieszne - zwłaszcza w naszym przypadku, gdzie samodzielna wymiana żarówki trwa poniżej minuty... <<<:


Reszta: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=50325#50325 - i tamże proszę o wszelkie ewentualne dyskusje nt sensowności "dziennych".




Potworny napisał/a:
ASO może założyć tylko elementy przewidziane przez producenta [...]

Nie, nie, nie - móc, w sensie możliwości fizyczno-techniczno-prawnej, na pewno może. Ale jednocześnie może też po prostu nie chcieć.


Cytat:
Nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której ASO dokonuje modernizacji w pojeździe na gwarancji, bez stosownych procedur

Wszystkie niezbędne procedury istnieją (np "wiercenie zderzaka" albo chociaż "elementów plastikowych", czy "podłączanie dodatkowych lamp").

Ale... p.w. - nie ma właśnie obowiązku chęci korzystania z nich.


Cytat:
będę usilnie dążył (w tym miesiącu) do samodzielnego montażu

Też się na poważnie przymierzam (: (Zimą i tak nie miało to sensu, bo wtedy często trzeba po prostu oświetlać drogę, a nie tylko być bardziej widocznym).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-20, 01:50   

benny86 napisał/a:
taniej chińszczyzny radziłbym unikać

Ależewłaściwiedlaczego? Tzn. jeszcze rozumiem zastrzeżenia ogólne do jakiegoś naprawdę taniego "badziewia" (powiedzmy: właśnie LED < 100 zł) - ale między nim, a prawdziwie markowymi produktami jest jeszcze bardzo dużo innych wyrobów (150-250 zł). I niektóre nawet nie są chińskie... (;
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-20, 21:56   

laisar napisał/a:
Ależewłaściwiedlaczego?

Kiedyś w Fiacie Uno się w to bawiłem... instalacja sprawdzona cacy, wszystko ok (ładowanie, napięcie, żadnych zwarć itp itd) zamontowałem dzienne z allegro pochodziło to 2 tyg i cuda się działy - migały, jedno swieciło drugie nie, potem oba gasły....) kilka razy to tak wyglądało (za każdym razem rozbieranie, przesyłanie do sprzedawcy a więc dodatkowe koszty których nikt nie zwróci...) Od tego czasu mam głęboko w poważaniu wszystkie"super mega hiper okazje" Za słabe nerwy i za mało czasu mam po prostu na taką zabawę, ale jeśli ktoś kupi życzę ebzawaryjnej jazdy:)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-20, 23:07   

Ale jak rozumiem: to było właśnie coś najtańszego?

(I dlatego właśnie pytam o "średnią-ale-wciąż-nie-markową półkę").
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-21, 14:31   

No z niższej półki, dałem za to jakieś 3-4 lata temu 139 albo 149zł teraz nie pamiętam już, więc generalnie produkt "budżetowy". Od tego zcasu sobie dałem spokój ze światłami dziennymi - instalacje mam w dobrym stanie więc nie rozładuje mi to aku, a zakłądając że spalanie wzrasta o 2-3% prz włączonych światłach i kupiłbym markowy zestaw za 400-500zł to prawdopodobnie nigdy mi się ta inwestycja nie zwróci (zakładając że spalanie REALNIE wzrasta, bo w dotychczasowych samochodach jakoś tego nie zauważyłem )
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-27, 10:36   

Proszę poczekać kilka miesięcy, od nowego roku nowe samochody w UE mają być wyposażone w światła dzienne. Ciekawe jak z tego wybrnie DACIA?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne