Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Demontaż kierownicy
Autor Wiadomość
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-25, 09:09   Demontaż kierownicy

Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów - czy ktoś ma doświadczenia z demontażem kierownicy w Loganie (planuję kompleksowe obszycie skórą) :?: Teoretycznie sprawa wydaje się prosta - odpięcie akumulatora, dwa wkręty z tyłu od poduszki, rozłączenie kostki i odkręcenie śruby centralnej - ale na co zwracać uwagę, czy trzeba zaznaczać pozycję kierownicy - aby potem właściwie ją ustawić :?: A może zdać się na fachowców :-?
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2009-09-25, 09:30   

Wg oficjalnej procedury:

1. zablokować sterownik poduszek;

2. odłączyć aku;

3. obrócić kierownicę o ćwierć obrotu;

4. odkręcić znajdujące się z tyłu kierownicy 2 śruby trzymające poduszkę i wyjąć ją, rozpinając w trakcie złącze;

5. ustawić koła na wprost;

6. odkręcić centralną śrubę mocującą kierownicy.


Montaż - odwrotnie niż powyżej, z uwagami:

A. wpasować kierownicę w wielowypusty, uważając na właściwe ustawienie;

B. koniecznie wymienić centralną śrubę mocującą;

C. moment dokręcania śruby kierownicy: 4,4 Nm;

D. koniecznie wymienić śruby trzymające poduszkę;

E. moment dokręcania śrub poduszki: 0,65 Nm;

F. po odblokowaniu - wykonać kontrolę sterownika poduszek.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-25, 10:34   

Dzięki Laisar ;-) A czy zawsze należy wymieniać śruby - nie wydaje mi się że po 1 odkręceniu ich stan może wpływać na bezpieczeństwo pewności trzymania się wolantu. Prędzej bym obawiał się problemów z czujnikami/kontrolką poduchy - ale może ktoś to przechodził na własnej skórze :?:
_________________
GeRRaD
Ostatnio zmieniony przez GeRRaD 2009-09-25, 10:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2009-09-25, 11:14   

Wymianę nakazują w serwisówce - osobiście raczej bym jej nie kwestionował, bo to nie jest tylko pewność trzymania się samego koła do kolumny, ale również w przypadku odpalenia poduchy.

Podobnie zresztą z odłączaniem poduchy - ja bym się nie zdecydował na zrobienie tego bez blokowania sterownika... Tym bardziej, że - jak mi się wydaje - fakt blokowania i odblokowywania nie jest zdaje się zapisywany w pamięci, więc nie trzeba tego koniecznie robić w ASO.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-25, 12:54   

No to chyba pozostaje zdać się na praktyków co już setki kierownic zdejmowali i odżałować te 50 PLN za demontaż i montaż :-?
_________________
GeRRaD
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne