Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lakier - wybrać metalizowany czy nie?
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2009-12-11, 18:21   Lakier - wybrać metalizowany czy nie?

Witam, mam pytanie do starych wyg loganowych. sam nosze się z zakupem i diler powiedział mi, że lakier nie metalizowany jest gorszej jakości, a metalizowany znacznie lepszej i lepiej taki zamówić. czy to prawda? dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-20, 01:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-11, 19:45   

"Do wyboru mamy trzy rodzaje lakierów samochodowych, perłowy, matowy lub metaliczny. Chodzi tu o rodzaj błyszczenia się naszego wozu. Kolory metaliczne i perłowe są bardziej błyszczące a matowy niema takiego połysku. Kolory metaliczne i perłowe pokryte są specjalnym utwardzaczem, który nadaje samochodowi połysk."

"Rodzaji lakierów samochodowych jest kilka. Przede wszystkim są to lakiery metaliczne, perłowe, matowe, akrylowe i wodne.
Lakiery metaliczne, perłowe i matowe to rodzaje odcieni, połysku czyli wyglądu lakierowanej powierzchni. Lakiery metaliczne i perłowe są bardziej błyszczące od lakierów matowych.
Lakiery samochodowe akrylowe i wodne to podział ze względu na ich skład. Lakiery wodne bazują na skoncentrowanych pigmentach mieszanych z żywicami wodnymi. Lakiery akrylowe, to lakiery najczęściej jednoskładnikowe o wysokiej jakości krycia."

to z tej stronki http://lakiery-samochodow...e-lakierow.html
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-12-11, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-12-11, 21:13   

Ja mam matowy, to mam tylko taką uwagę, że lakier na brzegach drzwi (to są chyba ranty) szybko się starł, mimo że starałem się uważać, no i teraz fragmentami widać biały podkład. Pytanie czy w metaliku byłoby tak samo czy może jest bardziej odporny?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-12, 13:56   

Ja mam metalik i się nie ściera.
W Sienie miałem zwykły i się ścierał, po za tym po kilku latach zmatowiał.
Teraz z metaliku jestem zadowolony.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-12, 14:12   

Ja mam metalik ale widać że te nasze metaliki mają strasznie miękki lakier bo można go zarysować nawet paznokciem...... i to nie długim :lol:
_________________
Pawlo
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-12, 18:57   

Eko ... modne hasła, ale prawdą jest, że każdy lakier można zarysować paznokciem.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-12, 21:03   

No ale bez przesady w moim poprzednim aucie tak łatwo się to nie działo.
Reasumując jest miękki
_________________
Pawlo
 
glenart 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCI 85KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-02, 23:31   

lakier chyba do paznokci kładą na te samochody
miałem już wiele aut
służbowy to myjnie widzi jaz na 3 miesiące lub rzadziej
nieraz mi samochód ptak opsrakał

ale tylko w daci od sraczki ptaszka lakier się odparzył i złuszczył -porażka

wiec oglądajcie swoje dacki szególnie w lecie i zmywajcie odrazu sraczki z maski

metalik mam oczywiście teoretycznie lepszy boo pokryty jeszcze bezbarwnym i co z tego
jak wyżarło :evil:
 
Powolniak 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 29
Skąd: nas tu tylu
Wysłany: 2010-01-03, 09:13   

Ptak był z Czernobyla :mrgreen:
_________________

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-03, 09:56   

...chyba, żeczywiście Sr(o/a)czka Czernobylska Pica Cshernobylensi Piotrresi ;-)
Tak na prawdę, to nie zauważyłem, aby guano stanowiło problem. Pod warunkiem, że jest jak najszybciej zmyte. Jaknie usuniuesz, a jest do tego gorąco to amoniak zawarty w ptasim g...e zrobi robotę. Sam widziałem parę "lepszych aut",gdzie działo się to samo :-?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-03, 11:07   

Mój vehicul widzi myjnię chyba nawet rzadzie , niż co 3 m-ce, a mimo że parkuję pod chmurką, to jak na razie (puk-puk-PUK!) nie było żadnym problemów z ptasim guanem... Może kol. glenart ma w okolicy nie czarnobylskie, ale po prostu ptaszydła na jakiejś paskudnej diecie? <;


A w sumie, jak tak myślę, to w ogóle, nie miałem większych problemów z lakierem - a zdarzyło się już kilka przetarć...
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-01-03, 12:32   

Nie daj sobie wcisnąć lakieru metalizowanego jeśli nie jest to dla Ciebie jakiś priorytet.
Sprzedawca będzie próbował obdarzyć Ciebie i Twoje przyszłe autko wszystkim, od czego wzrośnie mu prowizja :)

Targuj się i nie daj się nabrać. Po jakimś czasie może dostaniesz metalik jako prezent za darmo, żebyś tylko podjął szybciej decyzję. I nie mów sprzedawcy od razu jakie chcesz opcje (zamiast tego powiedz do czego jest Ci potrzebne auto: firma, rodzina, itp.), wtedy niewykluczone że parę tańszych opcji po targowaniu dostaniesz za darmo :)

Różnica w lakierach oczywiście jest, ale popatrz na ilość aut bez lakieru metalizowanego na ulicach - jakoś farba nie odchodzi od nich płatami i nie widać na nich każdej ryski zostawionej paznokciem ;)


Pozdrawiam.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-03, 18:57   

Mikele napisał/a:
i nie widać na nich każdej ryski zostawionej paznokciem ;)


Na mojej widać. Choć metalik.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-03, 19:55   

Jest jeszcze możliwość, że to nie wina lakieru - tylko "manikiuru"... d: (((;
 
szmig 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-03, 21:50   

ja zamawiałem kolor niebieski zwykły, ale ponieważ dostarczyli ze słabszym silnikiem, to w zamian zaoferowali czarny metalik. Może Tobie też się tak trafi i zaoszczędzisz 1500 PLN :-D
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-04-29, 00:15   Lakier metalik

Ahoj!
Czy poza wrażeniami estetycznymi lakier metalik cos daje? Twardszy? Trwalszy?
Czy jest znaczenie przy kupnie samochodu na krócej (3 lata) lub dłużej (7 lat)?
Borys
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-04-29, 10:00   

Pewne opinie do zweryfikowania:

- bardziej odporny na matowienie
- bardziej odporny na ścieranie (szczególnie na krawędziach)
- bardziej odporny na zabrudzenia (mhhh, różnego rodzaju odchody i resztki owadów)
- bardziej odporny na zarysowania
- bardziej odporny na korozję
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 10:18   

Cytat:
- bardziej odporny na korozję

A co, zwykłe lakiery rdzewieją? (((;


Cytat:
bardziej odporny na zarysowania

...Ale coś za coś: mniej odporny na odpryski.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-29, 10:43   

Czy bardziej odporny na zarysowania... hmm u mnie warstwa lakieru wydaje się tak cienka, że paznokciem można to zarysować (do białego).
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-29, 14:47   

Powiem tak moje Seicento nie ma lakieru metalicznego - wygląda od strony lakierniczej b. dobrze pomimo, że:
- ma 11 lat,
- cały czas stoi pod chmurką,
- nie dbałem o niego za bardzo (myjka co 2-3 miesiące),

Co do przedstawionych powyżej opinii, to można powiedzieć, że metalik na pewno jest ładniejszy i jest większy wybór w kolorach przy zakupie w salonie. Trwałość, odporność na ścieranie i inne przedstawione powyżej to raczej stereotypy. Z wiedzy kumpla lakiernika wiem, że wszystko zależy od położenia lakieru. Dobrze położony nie metalik, bije na głowę kiepskiej jakości metalik i na odwrót.

Jest jeszcze jedna rzecz. Wszelkiego rodzaju ewentualne zaprawki na nie metaliku są możliwe punktowo, czy na niewielkich powierzchniach. W przypadku metalika bezwzględnie malować, trzeba cały element (inaczej znać poprawki lakiernicze).

Zamawiając swoje autko wolałem dołożyć 2,3tys. na mocniejszy silnik niż przeznaczyć 1,5tys na metalik. No ale każdy robi jak uważa.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-29, 19:50   

ian napisał/a:
Pewne opinie do zweryfikowania:

- bardziej odporny na matowienie
- bardziej odporny na ścieranie (szczególnie na krawędziach)
- bardziej odporny na zabrudzenia (mhhh, różnego rodzaju odchody i resztki owadów)
- bardziej odporny na zarysowania
- bardziej odporny na korozję

Nie wiem jak w Dacii, ale w wiekszosci nowych samochodów lakier nie metaliczny jest nakladany dokladnie tak samo jak metalic tzn. najpierw baza, a na to klar ;-)
Jezeli tak jest tez w Dacii to wydaje mi sie ze taki lakier jest tak samo odporny na warunki zewnetrzne jak i metalic :-)
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-05-04, 10:05   

Cytat:
A co, zwykłe lakiery rdzewieją? (((;


Zapewniają mniejszą ochronę blachom. Tak jest poprawnie? Odsyłam do innego wątku, gdzie pisałem o Loganie w kolorze białym, którego zjadała korozja. Co ciekawe jedynym Clio II jakim widziałem z widoczną korozją był też kolor biały. Granat (też kolor podstawowy) w Clio II czasami się wycierał (np. krawędzie tylnych drzwi przy klamkach). Focusy z lat 1998-2000-tam kolory podstawowe (chyba) też częściej były pożerane przez rdzę. Sam widziałem Focusa w kolorze jasnym czerwonym z korozją dolnych krawędzi obu lewych drzwi.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-05-04, 10:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-04, 14:08   

ian napisał/a:
widoczną korozją był też kolor biały

A to ciekawe... :roll: Kolejny raz spotykam się z takim spostrzeżeniem...
Czy mógłbyś wyjaśnić czemu uważasz, że biały jest specyficznym lakierem (negatywnie?)?
_________________

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-04, 14:47   

Jedyny argument przeciwko białemu lakierowi (oprócz estetyki która jest indywidualną sprawą), który mi przychodzi do głowy ejst taki że: biały szybko się brudzi, więc człowiek przyzwyzcaja się do jeżdżenia brudnym autem i rzadko go myje, a np zabłocone progi, nadkola itp mogą skrywać jakieś odpryski czy inne wady lakieru, które z zcasem przechodzą w korozję... Ale to i tak zbyt "naukowa" teoria chyba...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-05-04, 19:14   

Samochód z lakierem metalicznym z wiekiem czasu wygląda ładniej (bardziej lśniący) od zwykłego lakieru. :-)
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne