Wysłany: 2009-12-21, 14:17 Dacia na biopaliwa dostępna w Polsce
Dacia wprowadziła do swojej oferty w Polsce dwie nowe wersje Logana MCV wyposażone w silnik benzynowy przystosowany do zasilania biopaliwem E85.
Logan MCV w wersji ARTICA został dodatkowo wyposażony seryjnie w poduszkę powietrzną pasażera oraz boczne poduszki przednie. Samochód przystosowany do zasilania biopaliwem E85 można nabyć w wersji 5- i 7-miejscowej. Wersje te zostały oznaczone symbolem Hi-Flex.
Oferta cenowa:
- Dacia Logan MCV w wersji osobowej 5-miejscowej z silnikiem 1.6 16V 105 KM E85: 44900 zł (z VAT).
- Dacia Logan MCV w wersji osobowej 7-miejscowej z silnikiem 1.6 16V 105 KM E85: 46700 zł (z VAT).
Parametry techniczne dla Logana MCV z silnikiem 1.6 105 E85 różnią się w nieznacznym stopniu od parametrów Logana MCV z analogicznym silnikiem benzynowym 1.6 105 KM - w cyklu mieszanym zużycie paliwa jest o 0,1 l/100 km wyższe i wynosi 7,6 l/100 km.
Silnik 1.6 105 KM E85 może być zasilany mieszanką klasycznej benzyny pochodzącej z przeróbki ropy naftowej i etanolu pochodzącego z procesów fermentacyjnych roślin – zbóż, ziemniaków, buraków cukrowych lub trzciny cukrowej w ilości do 85%. Silnik ten może być zasilany również tylko klasyczną benzyną bezołowiową. W celu przystosowania silnika 1.6 E85 do zasilania biopaliwem, zmodyfikowano konstrukcję gniazd zaworów i wtryskiwaczy oraz zastosowano specjalne oprogramowanie komputera sterującego wtryskiem paliwa.
Dacia Logan MCV z silnikiem 1.6 E85 jest adresowana przede wszystkim do odbiorców flotowych, używających pojazdów zasilanych biopaliwem.
(Źródło: Renault Polska).
dacia_1.6_16v_Hi-Flex.jpg
Plik ściągnięto 13601 raz(y) 52,19 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-15, 15:20, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-21, 14:44
Laisar jakie półprodukty ? Chodzi ci o hybrydy ?
Ja pisałem o samochodzie całkowicie na "prund" i w Polsce wychodzi na to, że takie auto jest na WUNGEL !!!
Chyba, że se pod chałupą wiatroka postawisz. Albo w ramach treningu domowego dynamo do rowerka treningowego. Swoją drogą ciekawe ile trzeba by popedałować, żeby taki aukumalator w wozidle na prąd naładować?
Ponownie nie - chodzi mi o auta, które nadają się tylko w połowie do użytku <;
Prawdziwa hybryda by mi nie przeszkadzała - pod jednym wszakże warunkiem: że byłaby naprawdę wysoko wydajna...
(Ulepszony silnik spalinowy ustawiony szeregowo z prądnicą i motorem elektrycznym?).
A Polska jest niewielkim kawałkiem naszego pięknego globu i dla jego reszty naprawdę niewielkie ma znaczenie skąd akurat u nas bierze się prund... ale jak widać wyżej - wcale niekoniecznie z wungla <;
(A tak w ogóle to najlepszy byłyby teleporty, ale chciałem zachować nieco umiaru nawet w nawiasie, o. (;).
@Beckie: Ależ rozumiem - jemu chodzi o to, skąd się bierze prund w gniazdku - ale na to właśnie można odpowiedzieć, że wcale nie musi być żadnego gniazdka.
Albo że - przy okazji - można by w sumie i ten problem wungla właśnie rozwiązać... <;
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-21, 18:43
Oooo, uran to jest rozwiązanie !
A cała reszta aut ekologicznych powinna brać przykład z ostatniej reklamy wagenów, czyli powinny być przede wszystkim eko LOGICZNE.
Ta cała ekologia brnie w ślepy zaułek, najpierw wycięto w pień zielone płuca świata, a teraz wszyscy ograniczają emisję gazów cieplarnianych. I CO TO DA ?
To jest tak jak jeden radziecki uczony poszedł do Lenina i mówi : Tory kolejowe nam się niszczą.
Lenin : Znacie towarzyszu przyczynę ?
U: Tak, ostatni wagon się majta i to on niszczy te tory
L: No to odczepcie go w ch...
Nawet te silniki na E85 mogą się przyczynić do pustych półek w sklepie.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2009-12-21, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Zamontować jeszcze LPG i dopiero jest fajna hybryda...
Bardziej serio: instalacja do wytwarzania alkoholu z różnych odpadków jest zdaje się dość prosta i niedroga - ktoś wie, skąd problemy z ich brakiem na rynku? (Fiskus vs sprzedaż alkoholu?).
Co prawda artykuł sprzed dwóch lat ale pewnie nic się nie zmieniło od tego czasu.
Gazeta Wyborcza napisał/a:
Biopaliwa - to się w Polsce nie opłaca
Nieudolnie przygotowane prawo odstraszyło od produkcji biopaliw Orlen, Lotos i prywatnych inwestorów.
Upowszechnienie w Polsce biopaliw było jedną ze sztandarowych zapowiedzi gospodarczych braci Kaczyńskich. Rok temu w Sejmie pojawiły się nawet dwa projekty ustaw: jeden rządowy, drugi autorstwa posłów PiS. Nowe prawo miało wesprzeć rolników i producentów. Ostateczną, trzecią wersję przygotowało Ministerstwo Gospodarki we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa. W sierpniu przyjął ją Sejm, poprawił Senat i podpisał prezydent. Zrobił to podczas wizyty w gospodarstwie rolnym pod Grójcem. - Ta ustawa jest wynikiem długiej pracy, trzech projektów oraz wielu sporów i jest ważna dla polskiej wsi - tłumaczył Lech Kaczyński. - Ze względu na pozytywne znaczenie biopaliw dla rolnictwa i środowiska trzeba dążyć do tego, by biologiczny komponent paliw odgrywał możliwie jak największą rolę - zapewniał.
Ustawa weszła w życie z Nowym Rokiem. Koncerny paliwowe planowały, że już w styczniu na stacjach benzynowych pojawią się dystrybutory z 20-procentowym biodieslem. Tańsze o kilkanaście groszy biopaliwo miało zachęcać kierowców do zakupów. Na produkcji zarobić mieli rolnicy, polskie rafinerie, a w kraju miał się obniżyć popyt na ropę naftową.
Tymczasem biodystrybutory na stacjach się nie pojawiły. - Nie montujemy ich, bo produkcja i handel biopaliwami w Polsce się nie opłaca. W świetle wprowadzonych nowych przepisów wyprodukowanie litra biodiesla jest droższe od litra tradycyjnego paliwa - tłumaczy Dawid Piekarz, rzecznik PKN Orlen.
W Orlenie produkcją biopaliw zajmuje się rafineria w Trzebini. Ma dziś jedną z najnowocześniejszych w Europie instalacji do produkcji biodiesla. Do tej pory zainwestowała w nią 165 mln zł i jest w stanie produkować 100 tys. ton biokomponentów rocznie. Ale spółka zaprzestała produkcji biopaliw. Produkuje tylko biokomponenty, i to wyłącznie na eksport. To opłacalne, bo nie trzeba płacić opłaty paliwowej i części akcyzy. To oznacza oszczędność rzędu 11 proc.
Biopaliw nie chce produkować też Lotos. - To nie jest tak, że zarobiliśmy za mało. Taka produkcja przynosiłaby po prostu straty. Nie możemy sobie na to pozwolić - oświadczył Paweł Olechnowicz, prezes Lotosu.
Z produkcji biopaliw dla polskich kierowców wycofuje się prywatna firma Skotan. - Oparliśmy swoją strategię na deklarowanych celach polskiego rządu. Ale polityka rządu stała się nieprzewidywalna. Nagła jej zmiana oznacza, że całe nasze przygotowania poszły na marne - oświadczył Jacek Kostrzewa, wiceprezes firmy. - Skotan poniósł wymierne straty. Zainwestowaliśmy w technologię, badania, testy, certyfikaty, umowy długoterminowe. Obecna wysokość ulgi nie pozwala na rentowną produkcję na rynek krajowy. Będziemy zaopatrywać rynki Niemiec i Skandynawii. Skąd ten problem? Rząd przygotował ustawę bez konsultacji z Ministerstwem Finansów. W przygotowanych przepisach zabrakło najważniejszego elementu - wytycznych dotyczących ulg podatkowych. Ministerstwo Finansów projekt rozporządzenia w tej sprawie przedstawiło tuż przed wejściem ustawy w życie, 12 grudnia ub. roku. Zgodnie z wymogami dyrektywy unijnej zmniejszyło ulgę dla producentów za wytworzenie jednego litra biodiesla z 2,20 do 1 zł, ale nie zaproponowało producentom żadnego wsparcia finansowego w zamian.
Andrzej Lepper: - Złożyliśmy pismo z uwagami do ministra finansów. Były bardzo duże rozbieżności stanowisk. Wiem, że takie same zastrzeżenia miał minister gospodarki. W takiej sytuacji minister Gilowska powinna zwołać wspólne posiedzenie i razem z nami uzgodnić treść rozporządzenia. A tego nie zrobiła - powiedział wczoraj.
Potwierdza to Ministerstwo Gospodarki. - Od wejścia tego rozporządzenia w życie w tym roku produkcja biopaliw stała się nieopłacalna - przyznaje Zbigniew Kamieński z Ministerstwa Gospodarki, który przygotowywał ustawy biopaliwowe. - Potrzebne są dodatkowe zachęty finansowe, które przywróciłyby opłacalność produkcji biopaliw. A tych Ministerstwo Finansów nie zaproponowało.
Kamieński wyjaśnia, że jego resort przygotowuje teraz nowy pakiet przepisów o dopłatach z budżetu państwa dla producentów. - Straciliśmy kilka miesięcy. Powinniśmy razem z Ministerstwem Finansów nad tymi projektami pracować w tamtym roku - mówi Kamieński.
Tymczasem Ministerstwo Finansów w tym roku także nie współpracuje z Ministerstwem Gospodarki przy zmianie prawa. Rzecznik Ministerstwa Finansów Kuba Lutyk wyjaśnia, że pracownicy Ministerstwa Finansów nie otrzymali żadnego zaproszenia ze strony Ministerstwa Gospodarki.
Co na to premier? Rzecznik prasowy rządu nie odpowiedział wczoraj na żadne z naszych pytań.
Tymczasem wicepremier Andrzej Lepper wczoraj z powodu bałaganu przy biopaliwach po raz kolejny zagroził zerwaniem koalicji. Jego zdaniem Zyta Gilowska źle zinterpretowała dyrektywę unijną z października 2003 r., które nie pozwala, by ulga akcyzowa była większa niż kwota podatków zawartych w paliwie. - Wszystkich podatków, a więc akcyzowy, VAT i inne. Zaś minister finansów uznała, że chodzi tu tylko o podatek akcyzowy - tłumaczył Lepper.
Kuba Lutyk z MF podtrzymuje stanowisko MF, że rozporządzenie jest zgodnie z wymogami unijnymi. Wcześniej sprawę tłumaczył wiceminister finansów Jacek Dominik: - Komisja Europejska uznała tę ulgę akcyzową za niedozwoloną pomoc publiczną i w październiku 2006 r. zwróciła się do władz Polski o potwierdzenie, że zakwestionowana pomoc zostanie wstrzymana. Ministerstwo Gospodarki: - Proponowana przez nas obecnie pomoc publiczna jest zgodna z prawem unijnym. Trzeba ją wprowadzić w życie tak, by produkcja w Polsce była opłacalna.
Źródło: Gazeta Wyborcza
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-01-17, 17:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum