W grupie 2-3-letnich modeli najbardziej awaryjnych, takich samochodów jest aż osiem: renault kangoo i espace, peugeot 307 i 407, citroen C4, fiaty punto, stilo i doblo, a także mająca silne związki z "francuzami" dacia logan.
Badanie TUV 2010 uwzględnia ponad 200 modeli samochodów, które zostały pogrupowane w pięciu kategoriach wiekowych na podstawie ilości wykrytych podczas przeglądów usterek, stanowiących poważne zagrożenie dla kierowcy i innych użytkowników ruchu drogowego.
Poniżej znajduje się lista najlepszych i najgorszych modeli w każdej z pięciu kategorii wiekowych:
AUTA DWU-/TRZYLETNIE
1. Porsche 911 - 1,9 proc.
2. Mazda 2 - 2,4
3. VW Golf Plus, Ford Fusion, Mazda 3 - 2,6
6. Toyota Yaris - 2,7
7. Toyota RAV4, Mazda 5, Subaru Forester - 2,9
10. Toyota Corolla Verso - 3,0
11. Saab 9-3 - 3,1
12. Opel Meriva, Porsche Boxster/Cayman,Toyota Avensis, Mazda6, Ford Focus C-Max - 3,2
17. Audi A3, Mercedes SLK, Ford Fiesta - 3,3
20. Toyota Corolla, Mazda MX-5, HondaJazz - 3,4
23. AudiA4 - 3,5
24. VW Golf, Ford Focus - 3,7...
***
101. Kia Sorento - 7,1
102. Mercedes klasy E, Renault Mégane - 7,2
104. Hyundai Santa Fe - 7,3
105. Alfa 147 - 7,4
106. Alfa 159 - 7,5
107. BMW X5, Citroën C2 - 7,6
109. Citroën C5 - 7,7
110. Citroën Berlingo, Renault Kangoo, Kia Picanto - 8,0
113. FiatPunto - 8,1
114. Nissan Primera - 8,5
115. Renault Espace, Dacia Logan - 8,7
117. Citroën C4 - 9,4
118. Peugeot 307, Fiat Stilo - 9,6
120. Fiat Doblò - 9,9
121. Chrysler Voyager - 10,1
122. Hyundai Atos - 10,3
123. Peugeot 407 - 12,1
124. Chrysler PT Cruiser - 13,8
125. Kia Carnival - 29,3
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-15, 08:36, w całości zmieniany 2 razy
- tylko że... to tak naprawdę bardziej ranking dbania kierowców o swoje auta niż faktycznej [bez]awaryjności. Więcej mówią dopiero dane szczegółowe - co konkretnie się psuło w danym modelu. Bo potem jest tak, że Carnival jest ostatni z jednego powodu - nieustannie popsutego hamulca ręcznego...
(Jakby komuś znającemu niemiecki chciało się porównać zeszłoroczne wyniki: http://www.motor-talk.de/...chmentId=623214 - na moje oko, taka Mazda 3 wcale nie jest aż taka dużo lepsza od tego nieszczęsnego Carnivala... Ogólnie, bo fakt, że tak całkiem za darmo KIA nie jest ostatnia (; ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-21, 13:38, w całości zmieniany 2 razy
- tylko że... to tak naprawdę bardziej ranking dbania kierowców o swoje auta niż faktycznej [bez]awaryjności.
Modele samochodów różnią się znacznie bardziej od siebie niż kierowcy tych modeli. Więc w rankingach takich wychodzą raczej różnice między samochodami niż właścicielami. O ile może być różnica między właścicielem Logana, a Porsche 911, o tyle między właścicielem Logana a Yarisa nie widzę specjalnej różnicy. A w rankingu różnica jest ponad trzykrotna.
Poza tym zwracam uwagę na: "udział samochodów z poważną usterką". Nie wiem co to jest "poważna usterka" ale tego rankingu nie można zamieść pod dywan. Z drugiej strony nie tyle patrzyłbym na pozycję 115., co na procent 8,7.
Ja tylko zwracam uwagę, że ranking sam w sobie niewiele mówi - nawet patrząc na procenty - bo jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach...
Ja bym się np nie domyślił, że uszkodzenia znaczków na masce kwalifikują się do poważnych usterek. I że citroenowe psują się częściej od peugeotowych, a zwłaszcza - toyotowych... <:
Te rankingi są jakimś wyznacznikiem, ale ...
w TUV-ie (usterki znalezione w czasie przeglądów) zawsze kiepsko wypadają "francuzy", natomiast w ADAC (awarie w drodze) jest już dużo lepiej.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-21, 20:28
Tym 115 miejscem to bym się, aż tak bardzo nie przejmował. Ciekawsze zestawienie jest to:
AŚ napisał/a:
Większość z nas zadawała sobie kiedyś pytanie: jakie auto kupić żeby nie żałować? Niektórzy nie chcą się kierować tylko opiniami dziennikarzy, którzy przeprowadzają testy do gazet. Dla wielu potencjalnych użytkowników samochodu ważne są odczucia takich jak oni - zwykłych kierowców.
Specjaliści z J.D. Power, instytutu badającego rynek motoryzacyjny, sprawdzają jaką opinią cieszą się samochody wśród swoich właścicieli. Tegoroczna lista obejmuje ponad 100 modeli samochodów, które zostały zaopiniowane przez ponad 16 tys. kierowców.
Test satysfakcji właścicieli samochodów został przeprowadzony we współpracy z niemieckim magazynem „Auto Test", który zajmuje się tematyką motoryzacyjną. Badanie uwzględniało wrażenia kierowców dotyczące: jakości samochodu, wyglądu, zadowolenia z serwisu oraz kosztów użytkowania. J.D. Power określa wyniki na podstawie czterech kategorii, z których największe znaczenie ma atrakcyjność auta, następnie jakość, koszty użytkowania i zadowolenie z serwisu.
Ankietą zostało objęte 113 modeli i 27 marek samochodów. Stan licznika badanych pojazdów wynosił średnio 30 tys. kilometrów.
Klasyfikacja producentów (100 % to maksimum):
hehehe a ja mam gdzieś takie rankingi
Swoim poldkiem od nowości, przez 12 lat zrobiłem 165tys km. i jedyne defekty to: uszczelniacz rozrządu, uszczelniacz mostu i automat rozrusznika
Ale jak się szanuje "przyjaciela" i dba to...
A ja mam gdzieś indywidualne opowieści o (nie)zawodności swojego czy znajomego samochodu. Zawsze znajdzie się ktoś kto Poldkiem jeździł 12 lat i nic, i zarazem ktoś kto jeździł Toyotą i w pierwszym roku był 12 razy w serwisie. Dopiero statystyka mówi jakie mamy szanse na niezawodnego Poloneza i zawodną Toyotę.
Owszem, ale dostępne jak na razie dane - miejsce w rankingu na podstawie jakiegoś syntetycznego wskaźnika - de facto też niewiele nie mówią.
Oczywiście: niewiele to i tak więcej niż nic - ale patrząc po np zeszłorocznych danych jest to naprawdę małe "niewiele"...
@walther: Tak naprawdę takie rankingi są raczej dla osób zastanawiających się nad konkretnym modelem, a mniej dla obecnych posiadaczy - chociaż oczywiście i dla nich mogą być źródłem wiedzy na temat tego, na co być może trzeba zwrócić baczniejszą uwagę w trakcie eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-22, 11:28, w całości zmieniany 1 raz
Czyli co? Całą statystykę psują głównie lampy, a konkretniej żarówki? (co pewnie większość z nas potwierdzi; ja sam wymieniałem H4 już chyba ze 4 razy).
Na to wygląda - chociaż również "układ kierowniczy" i "wydechowy" odstają od średniej więcej niż trochę...
... tylko że wciąż pozostaje jeden problem: dalej niewiele to wszystko mówi.
W pierwszym chodzi chyba głównie o luzy? (Podobno w renówkach dość szybko wyrabiają się sworznie).
Ale w drugim? Rdza? Hałas? Montaż? (Coś kojarzę, że początkowo bywały przypadki puszczenia wieszaków...).
Warto też pamiętać, że zestawienie dotyczy w większości samochodów wyprodukowanych co najmniej 3 lata wstecz - czyli w roku 2006 i wcześniejszych - oraz chyba stosunkowo niewielkiego odsetka nowszych, ale wyposażonych w LPG. Ciekawie będzie więc obserwować tendencje w następnych latach...
(Przydałby się raport DEKRA-y, bo zdaje się, że jest on jednak najbardziej miarodajny).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum