A u mnie wyczepiła się ramka trzymająca mieszek dźwigni zmiany biegów i nie chce się zatrzasnąć przy próbie umieszczenia na swoim miejscu. Widział kto kiedyś rysunek jak wygląda ten element?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-01-27, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-27, 19:26
A masz wszystkie 3 zaczepy ?
Są dwa zaczepy na ramce mieszka od strony hamulca ręcznego oraz jeden zaczep zatrzaskowy od strony konsoli środkowej.
Wkładasz ramkę zaczynając od wprowadzenia strony tylnej tej od hamulca ręcznego, tak aby dwa zaczepy weszły do środka otworu na ramkę - następnie wciskasz od góry na dół przód ramki aby zaczep zatrzaskowy zablokował się o plastyk otworu na ramkę.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-27, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli ten z przodu jest identyczny jak tylne to go nie mam. Jest możliwe żeby mieszek tak się skurczył na mrozie, że zmiana biegu na II, IV, R złamała ten zaczep. Wtedy chyba można by było to reklamować jako wadę fabryczną.
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-01-27, 19:32
Beckie napisał/a:
A u mnie wyczepiła się ramka trzymająca mieszek dźwigni zmiany biegów i nie chce się zatrzasnąć przy próbie umieszczenia na swoim miejscu
A masz zamontowana blokadę Nieźwiedzia?Pytam,bo mam ten sam problem,konsolę porawiłem,bo była szczelina na łączeniu,a mieszek wkleję na butaprem jak się zrobi cieplej.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-27, 19:32
nie, tylne zaczepy są długie.
A przedni jest krótki, ale szeroki.
ADAM 12 napisał/a:
A masz zamontowana blokadę Nieźwiedzia?Pytam,bo mam ten sam problem,konsolę porawiłem,bo była szczelina na łączeniu,a mieszek wkleję na butaprem jak się zrobi cieplej.
Poprzez blokadę Niedźwiedzia można uszkodzić sobie tylne zaczepy - czyli je złamać.
Ja je złamałem, ale wymyśliłem patent na umieszczenie wygiętego druta(od spinacza) w ramce (a dokładnie dwa druty w miejscach gdzie były tylne zaczepy). Drut jest sprężysty i nie może pęknąć, a tym samym bardzo dobrze trzyma tylną część ramki i dociska ją.
Lepsze rozwiązanie niż oryginalne plastykowe zaczepy - które przy blokadzie skrzyni biegów łatwo złamać.
Nie klej na budapren, bo później nie zdejmiesz ramki.
ramka.jpg
Plik ściągnięto 15073 raz(y) 9,19 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-27, 19:41, w całości zmieniany 3 razy
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-01-27, 19:52
Jackthenight Gdybyś był z Poznania to pomyślałbym że to Ty montujesz blokady .U mnie właśnie coś takiego ktoś wymyślił,przestało działać po prawie roku,a kleju to taką małą kapinkę ,coby tylko trzymała i dało się łatwo oddzielić,Butapren ma tę cechę że da się rozdzielić,to nie kropelka.
(tak przy okazji-na tubce stoi BUTAPREN ,więc może Masz na myśli jakiś inny klej?)
Nie klej na budapren, bo później nie zdejmiesz ramki.
Nie jestem zwolennikiem sklejania czegoś co być może kiedyś trzeba będzie zdemontować.
U mnie zaczepy z przodu są dwa raczej nieregularne i bardzo płytkie - nie widać ich patrząc z góry.
Możliwe, że różni się ten element w zależności od modelu, roku produkcji, wersji wyp. ?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-27, 20:58
Beckie napisał/a:
Nie jestem zwolennikiem sklejania czegoś co być może kiedyś trzeba będzie zdemontować.
U mnie zaczepy z przodu są dwa raczej nieregularne i bardzo płytkie - nie widać ich patrząc z góry.
Możliwe, że różni się ten element w zależności od modelu, roku produkcji, wersji wyp. ?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-27, 21:06
ADAM 12 napisał/a:
.U mnie właśnie coś takiego ktoś wymyślił,przestało działać po prawie roku
Bo pewnie kiepsko to ktoś zrobił. Nie wiem jak to zostało zrobione u ciebie.
U mnie już trzyma rok i na pewno nie przestanie "działać", bo po pierwsze zrobiłem to sam, a nie serwis - a wiadomo samemu zrobisz coś zdecydowanie lepiej.
Nie jestem zwolennikiem klejenia, bo śmierdzi trochę tandetą.
Próbowałem kleić na taśmę dwustronną różnych firm itp. ale efekt był kiepski.
Skaj PVC pod wpływem zimna twardnieje i ramka przyklejona może nie wytrzymać.
Poza tym utrudnia demontaż ramki itp.
Ja u siebie jeszcze wymieniłem sam materiał skaj na lepszy skaj - bardziej miękki.
Wszystko wyciąłem, uszyłem i zamontowałem - efekt jest doskonały.
Trochę zmieniłem kolor mieszka na jasny szary - wygląda teraz kolorem podobnie jak te pseudo aluminiowe elementy wnętrza Sandero.
Teraz zimą przy -20stopniach nie ma skostniałego mieszka, tylko jest mięciutki.
A wygięte spinacze, wbite na gorąco w ramkę będą trzymać lata - nie ma możliwości aby taka konstrukcja zawiodła. Zrobię kiedyś zdjęcia aby uwidocznić tą przeróbkę - bo jest dużo lepsza niż jakiekolwiek klejenie i warto aby inni z takim problemem(złamanych tylnych zaczepów) mogli to wykorzystać.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-27, 21:38, w całości zmieniany 3 razy
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-01-27, 21:06
Nie żebym się miał upierać ,ale Sandero i Mcv po fl. pewnie mają takie same elementy,ale pierwsza Mcv jest nieco inna.Jednak odbiegamy trochę od tematu.
Jak mawiają anglicy- wydaje mi się że samo nie odpadło,raczej jest to efekt ingerencji,co najwyżej wyszło dopiero w zimie.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-27, 21:16
Z tego zdjęcia w ogóle u ciebie nie widzę przedniego zaczepu.
Ani nie widać tylnych również, bo zasłaniasz ręką.
Zrób zdjęcie przodu od góry i tyłu od góry.
Aby zdemontować, trzeba ramkę podnieść do góry nad biegi.
Widać wtedy plastykową opaskę zaciskową - należy ją przeciąć.
Oraz należy trochę rozpruć szycie łączenia mieszka aby go zdjąć z gałki biegów.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-27, 21:18, w całości zmieniany 2 razy
O nie! Żadnego prucia!
Na fotce mieszek jest skręcony w prawo - widać przedni szew pionowy. Patrząc od góry z przodu nic nie wystaje po za obrys ramki. Z tyłu są dwa zaczepy.
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-01-27, 21:37
Beckie napisał/a:
Na pewno nie mojej ingerencji.
Ja Ci wierzę,ale auto bywa w serwisie ?
Wszelkie zaczepy wyciągane bezmyślnie na siłę,odkształcają się i trzymają słabiej,co potrafi się objawić dużo później.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-27, 21:51
A tutaj ADAM 12 narysowałem w jaki sposób zamontowałem drut ze spinacza biurowego jako tylne zaczepy.
I nie wierzę aby w ASO ktoś tak zrobił, bo by się nikomu w ASO nie chciało tak tworzyć.
Przeróbka wymaga cierpliwości i samozaparcia - za to efekt doskonały
asd.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 41,19 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-27, 22:01, w całości zmieniany 3 razy
Nie żebym się miał upierać ,ale Sandero i Mcv po fl. pewnie mają takie same elementy,ale pierwsza Mcv jest nieco inna.
Nigdy się jakoś specjalnie owemu elementowi specjalnie nie przyglądałem oglądając różne modele w salonach, ale nie zauważyłem kiedykolwiek, żeby się różniły - a dokumentacja jest jasna:
od rozpoczęcia produkcji właśnie MCV-ki, mieszek we wszystkich modelach, we wszystkich poziomach wyposażenia jest identyczny.
Jedynie wcześniej, przed październikiem 2007 r., i tylko w sedanach, pojawia się jako opcjonalny, drugi zamiennik, mieszek o innym numerze referencyjnym - ale nie ma żadnych dodatkowych danych na jego temat (może był w jakiejś wersji limitowanej, np skórzany?).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum