DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
miganie kontrolki silnika
Autor Wiadomość
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-31, 16:39   miganie kontrolki silnika

Zdarzyło mi się ze dwa razy iż silnik po odpaleniu nierówno pracował i migała kontrolka co po zgaszeniu i ponownym odpaleniu ustępowało.
pojechałem do aso, sczytali błędy, pan zrobił wykład na temat jakości paliwa i możliwości zabrudzenia wtrysków oraz stwierdził iż gdy zapali się na stałe mam wzywać lawetę.
Dziś rano po wietrznej, zimnej nocy znów objaw się pojawił i ustąpił po ponownym uruchomieniu?
Co za dziadostwo może być?
Lawety nie wzywałem, kontrolka tylko migała:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-10-09, 18:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-31, 16:55   

szkoda ,że konkretnie nie powiedział jakie błędy .... ile masz przejechane ?
Na razie to bym spuścił paliwko , zmienił filtr paliwa i dodał jakiś preparat do czyszczenia wtrysków . I czekał co się będzie działo .
Kiedyś falowały mi obroty w 1.9 Dci ,kontrolka się zapalała oczywiście w serwisie nic nie znaleźli , pojechałem do magika od diesli - tylko posłuchał i zmienił mi regulator ciśnienia wtrysku ( chyba jest na obudowie pompy ? ) . W tym regulatorze jest mikrofiltr który niestety się zapycha jak jest lewe paliwo lub złuszcza się metal pompy wtryskowej - w tym przypadku wróży koniec pompy za ok 50kkm . Filtr jest tak drobny ,że w zasadzie nie podlega czyszczeniu , chyba że w myjce ultradźwiękowej . a wygląda jak ... naparstek. Dziurki filtra są tak drobne ,że niemożliwe ich zobaczenie gołym okiem .
Albo masz wodę w paliwie ......
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-31, 17:16   

Przebiegu mam około 7500 km czyli niewiele a błąd dotyczył chyba jednego z wtrysków i silnik palił na 3 cylindry?
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-03-31, 18:52   

Czy masz jakieś inne niepokojące objawy?

Jakieś podejrzane dźwięki, wzrost temperatury?

Miałem podobne objawy w innym aucie. Nikt nie potrafił mi trafnie zdiagnozować przyczyny. Nie było regularności. Z czasem zaczął uciekać mi płyn chłodniczy. "Spece" twierdzili, że to nagrzewnicą cieknie... a były to bardzo niepozorne objawy popuszczającej uszczelki pod głowicą. Jeden cylinder po dłuższym postoju, na zimno, był po prostu zalewany.

Przyczyn nierównej pracy może być wiele i jeżeli jedno ASO Ciebie olewa i oczekuje, że sam podasz im rozwiązanie to odżałuj i udaj się do innego.
_________________
---
Stepway
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-03-31, 20:42   

Kratylos napisał/a:
tomala72 napisał/a:
(...) błąd dotyczył chyba jednego z wtrysków i silnik palił na 3 cylindry?
gdyby palil an 3 cylindry to by strasznie telepalo buda...
z tym strasznym telepaniem to kwestia subiektywnego odczucia. Ja np, czułem nierówną pracę, jakby lekkie szarpnięcia, ale gdy zwróciłem na to uwagę żonie (trzeba było jakoś przekonać że zaraz budżet nadszarpnie naprawa), twierdziła że ona nic nie czuje.
_________________
---
Stepway
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-04-01, 08:16   

a może świeca/przewód WN poleciał i to szarpnięcie to ok, te kilka obrotów robi się na 3 cylindrach, ale na ogół wszystko działa...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-01, 15:20   

Stepway napisał/a:
twierdziła że ona nic nie czuje

pewnie oceniła to przez pryzmat budżetu... :lol:
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-01, 20:29   

Czytam to i odnoszę wrażenie, że koledzy wypowiadają się na temat diesla, a kolega tomala72 ma benzynę i telepot na benzynie jest sporo mniejszy, niż na dieslu. A tak poza tym zabrudzeni wtrysków na benzynie to chyba sporadycznie występuje,a tak na marginesie to trudno wnioskować przy braku kodów odczytu z komputera.
_________________
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-01, 20:45   

Tak na benzynie i nie telepie mocno tylko nierówno pracuje i wolne obroty podwyższone, falujące są, objaw występuje po dłuższym postoju (kilka godzin) a ustępuje po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu - kontrolka miga, nie zapala się na stałe. Nie wiem czy mocno wietrzna pogoda ma tu jakieś znaczenie, może jakiś czujnik świruje (kiedyś wymieniali mi czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-02, 15:52   

Byłem drugi raz w aso. Wymieniono dwie cewki na 1 i 4 cylindrze.
Mam nadzieję, że będzie dobrze, wymiana w ciągu godziny w serwisie przebiegła stosunkowo sprawnie i bez jakichkolwiek problemów ze strony aso.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-03, 11:56   

No i jak po wymianie lepiej czy lepiej nie mowic?
_________________

 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-03, 14:50   

Dziś rano odpalił normalnie bez niespodzianek, ciekawe tylko dlaczego cewki (beru) padły po 7 tysiącach przebiegu?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-04-03, 16:51   

nawet najlepszym się zdarza
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-03, 19:51   

tomala72 napisał/a:
Dziś rano odpalił normalnie bez niespodzianek, ciekawe tylko dlaczego cewki (beru) padły po 7 tysiącach przebiegu?

Poniewaz jest to nieodosobniony przypadek.
Podejrzewam ze mam podobne z szarpanie przy ruszaniu z miejsca po nocnym lub dluzszym postoju a zaczelo sie podobnie a moze nawet i przy 5tys km ale nie mialem zaciecia aby to diagnozowali w ASO po pozostawieniu samochody na 1 dobe.
Teraz juz mam wiecej wiedzy na ten temat i jak zajade to im to zasugeruje aby nie szukali na darmo ;-)
_________________

 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-12, 09:21   

no i dziś rano "suprais", nierówna praca i kontroleczka miga, gaszę odpalam i nima:)
Telefon do aso (myślą sobie: znowu ten z białym dusterem), miły pan kazał obserwować i mówi, że rzadko ale czasem zdarza się, iż po wymianie dwóch cewek dwie następne mogą również dostać czkawki (mówił coś o różnicy napięcia).
Zobaczymy, jak się będzie pojawiać dalej to znowu na serwis.
Jak ja to k....wa (kurde oczywiście miałem na myśli) kocham. No nie mam co robić tylko aso z kawy opijać i ciastka im wyżerać:)
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-12, 09:46   

tomala72 napisał/a:
tylko aso z kawy opijać i ciastka im wyżerać:)

Post się skończył,a co będziesz sobie żałował. ;-)
_________________
48piotr
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-13, 14:44   

No to jadę znowu do aso, panowie przyjmą mnie nawet w sobotę:)
Ciekawe czy ciastka będą:)
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-04-13, 23:36   

może przy sobocie będzie ciasto albo torcik ;-)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-15, 09:23   

Byłem, nie pojadłem, ciepło było to spacerowałem sobie:)
Komputer wykazał dwukrotne zapisanie błędu - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze, tam gdzie wcześniej wymieniono cewkę.
Pan mówił coś o tajemniczym paprochu we wtrysku i jeśli objawy nie ustąpią to prawdopodobnie będzie tam szukał przyczyny tzn mówił że przedmucha listwę wtryskową:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-04-15, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-15, 11:21   

tomala72 napisał/a:
mówił że przedmucha listwę wtryskową:)

A nie krócej by trwało przedmuchanie? :roll:
_________________
48piotr
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-19, 08:54   

Znowu zaliczyłem aso, tzn odwiedziłem bo żonaty jestem a i tak tam przewaga męskiej obsługi.
Na ich korzyść przemawia fakt, że się ładnie uśmiechają do klientów:) Tylko jak mówię o aucie zastępczym to uśmiech znika...
No dobra, żarty żartami a kontrolka miga. Doradca techniczny zdaje się być kompetentnym gościem bo powoli dochodzi do sedna i na razie pozamieniali cewki na cylindrach i jeśli dalej będzie wskazywać na wypadanie zapłonu w pierwszym cylindrze to prawdopodobnie wymienią wtrysk.
Mogli wymienić od razu i nie musiałbym się znowu tułać po serwisach ale się trochę asekurują:)
Teraz czekam aż to padło (kontrolka, którą znienawidziłem) znowu zamiga, tyle że ta gnida dziś ani raczy się zaświecić:)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-21, 18:30   

No i się zaświeciła, se miga czasami.
Wizyta w aso i nowa diagnoza: wymiana wtrysku na pierwszym cylindrze.
W środę, zobaczymy czy coś to da a jak wróciłem do domu to se auto umyłem i zobaczyłem nowe pęknięcia na lakierze:(
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-04-21, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne