DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
diesel
Autor Wiadomość
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 20:29   diesel

Przeniesione z http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3325.


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=53577#53577
krakry1 napisał/a:
Po dzisiejszym dniu zdecydowanie nie żałuje, że wziąłem autko z klimą.

I jak sądzę, "dizelek" tak po kieszeni nie uderzył? :-D
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-11, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-11, 20:50   

Dieselek owszem po kieszeni uderzył - w końcu to 8 koła drożej niż 1,6 MPI.
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 20:54   

krakry1 napisał/a:
w końcu to 8 koła drożej niż 1,6 MPI.

No ale to na początku.... a potem to raczej same plusy....
i życzę by tak zostało.... :-)
_________________

 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-11, 20:55   

krakry1 napisał/a:
Dieselek owszem po kieszeni uderzył - w końcu to 8 koła drożej niż 1,6 MPI.


Ale za to jaka frajda na stacji :-)
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 20:57   

mag napisał/a:
Ale za to jaka frajda na stacji

"A no" :roll: z perspektywy czasu i cennn :-D
_________________

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-11, 21:03   

No frajda na stacji zdecydowanie jest - przy benzynce trzeba by od razu autko zgazować. Bo inaczej wir w kieszeni (przy moim stylu jazdy). :lol:
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 21:06   

krakry1 napisał/a:
autko zgazować

Zyklon B? Czasami o tym myślę... ale nie w kontekście mojej Daćki :lol: :lol:
_________________

 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-11, 21:06   

krakry1 napisał/a:
autko zgazować


Takie nazi-pomysły :evil: ostatnie autko miałem zagazowane - rozpacz w czarne kropy... jeździłem na benzynie i - miód malina.... na gazie się nie dało. I dlatego disel...
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 21:23   

mag napisał/a:
ostatnie autko miałem zagazowane - rozpacz w czarne kropy...

Raczej nie planuje takiego losu mojej Drakulce....
mag napisał/a:
Takie nazi-pomysły

Byłem daleki od takich skojarzeń..... :shock: choć może trochę niestosownie... :roll: (no to się rozbrykałem... :oops: )
mag napisał/a:
I dlatego disel

Gratuluje wyboru......
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-06-12, 11:29   

ja też nie planowałem zagazowania, ale przebiegi rzędu 40k km rocznie spowodowały, że nie dałbym rady. 20k km na gazie bez większych problemów (regulowałem zawory po około 17kkm)
No ale starałem się wybrać jak najlepszą instalację no i jestem szczerze zadowolony ze Staga 300 premium - w sumie instalacja gazowa pochłonęła 3000zł (montaż), 50zł pierwszy przegląd i 170zł drugi przegląd (wymiana filtrów i regulacja zaworów), wymiana filtra powietrza 27zł. Czyli 3000zł na start + 250zł serwis. 250zł serwis/200 "setek" kilometrów = 1,25zł spalanie 8,5lx2,13x200 (mniej więcej tyle średnio mnie gaz wynosi bo to mało dynamicznie się zmienia) = 3621zł, na benzynie byłoby to 6,8x4,8x200 (mała przy moim stylu jazdy paliła 6,8l BP Ultimate 98, teraz pewnie widełki będą jeszcze większe) = 6528.
6528-3621=2907
3250 (koszta) - 2907 = 343, czyli praktycznie instalacja już się zwróciła, a jako że jest to dość inteligentna (stag 300 premium powinien dostosowywać się do stylu jazdy i jakości paliwa) nie odczuwam dużego ubytku w mocy między jazdą na LPG a na benzynie (zresztą ostatnio chyba za dużo sobie pozwalam).

PS Tak jak byłem olbrzymim przeciwnikiem LPG, teraz naprawdę wszystko co zarzucałem LPG zaczyna być w moich oczach jedynie mitem.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-06-12, 17:15   

no tak apropo to różnica miedzy 1,6 a 1,5 (68km.... jeździ sie tak samo , a może nawet lepiej) to 4 K pln a do 85 km to 6 K pln.
Ostatnio zmieniony przez kakus 2010-06-12, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-06-17, 18:38   

kakus napisał/a:
no tak apropo to różnica miedzy 1,6 a 1,5 (68km.... jeździ sie tak samo , a może nawet lepiej) to 4 K pln a do 85 km to 6 K pln.

-
gdyby w czasie kiedy kupowałem swoją Drakulę były autka dci 85 kM to zapewne bym wybrał tę wersję zamiast 68 kM, bo brakuje mi mocy silnika;
wiem, wszyscy straszą kosztami napraw po awarii turbiny i wtryskiwaczy; pożyjemy, zobaczymy - jak na razie minęło ponad 3,5 roku bez awarii; a tak naprawdę obawiam się bardziej korozji nadwozia - moje drugie autko, fiacik Uno po ponad 11 latach jest tak skorodowane, że strach tupnąć nogą by nie wyszła na zewnątrz;
a czy się opłaca silnik dci będę wiedział za jakiś czas - na razie jest super;
a swoją drogą - miał ktoś poważne problemy z tym silnikiem?
_________________
1,5 dci Laureate
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-17, 19:19   

Raczej też nie znalazłem narzekań na francuskie dCi.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-17, 22:08   

mike napisał/a:
gdyby w czasie kiedy kupowałem swoją Drakulę były autka dci 85 kM to zapewne bym wybrał tę wersję zamiast 68 kM, bo brakuje mi mocy silnika;

Przecież zawsze możesz go chipować np. w Jaszpolu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne