nie wiem czy dobrze trafiłem z działem na forum. nie znalazłem nigdzie tematu jak w opisie czyli jak się sprzedają używane drakule .... jakie ceny....... popyt .... doświadczenia z tym związane , utrata wartości itp. ...... w końcu wszystkich nas czeka ta druga radość z samochodu ........ ma ktoś jakieś informacje na taki temat.....
Utrata wartości niestety dość spora, w szczególności po 1-szym roku. Moja MCV z max wyposażeniem (oprócz alu-felg i szyb el z tyłu) straciła po roku 12000zł wartości...
Czyli cieszą się kupujący a płaczą sprzedający...
_________________
Ostatnio zmieniony przez walther 2010-07-07, 13:52, w całości zmieniany 1 raz
Moja MCV z max wyposażeniem (oprócz alu-felg i szyb el z tyłu) straciła po roku 12000zł wartości...
Czyli cieszą się kupujący a płaczą sprzedający...
Nie smuć się tak bardzo - wiesz ile traci w ciągu roku np. Mercedes S-klasy lub Audi A8?
Tam straty wartości idą w setki tysięcy.
No tak ale kupujący nowe S-klasę czy A8 to chyba aż tak się z kasą nie liczą... A ja do tej pory kupowałem 6 latki i jeździłem do 14 roku Ładą i 12 roku Polonezem (oczywiście chodzi o wiek samochodów a nie o mój ) a w kilkunastoletnim samochodzie to utrata jest minimalna, stąd przeżyłem lekki szok przy ubezpieczeniu po roku. Może gdyby moja agentka ubezpieczeniowa po prostu powiedziała że warty jest tyle a tyle, a ona krzyknęła wręcz "stracił pan 12000zł" robi to wrażenie
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-07-08, 14:08
Jak kupowałem moją używaną Dacia Sandero to sprzedawca mówił że pełno telefonów było za nią.
Moja sprowadzona z Austrii,produkcja z maja 2009 lekko uszkodzona kupiona w lutym kosztowała 20k zł. Czyli spadek gdzieś 1k na miesiąc...:)
Jeden z userów ostatnio sprzedawał i kupiec się znalazł w kilka godzin z tego co kojarzę więc chyba nie jest zle:)
Jam ci to!
Logan 1.6 MPI, Laureate, Torreador Rouge z II 2005r. Bezkolizyjny. 14 500 PLN.
W Zodiacu wstępnie chcieli dać 13 kPLN, ale pewnie próbowaliby jeszcze zbić cenę
Ogłoszenie dałem na daciaklub.pl tuż przed północą w sobotę, w poniedziałek o 17:00 zawiozłem środki do banku.
O 19:00 sąsiad z klatki zajrzał z pytaniem czybym nie sprzedał. Jak powiedziałem że to już nieaktualne, to się przyznał że był gotów na 16 kPLN. Golf mu opuścił ten łez padół.
Tego dnia odbyłem 3 jazdy próbne, miałem ok 10 telefonów, 6 maili, i 2 PW
Nie ma problemów ze sprzedaniem Logana. Minus to spora utrata wartości.
Niestety, jak będziesz sprzedawał budę dla psa postawioną na kółkach i będzie podpisana VW lub Toyota, to uzyskasz cenę dużo lepszą niż wynikałoby to ze stanu technicznego...
Andrzej123 napisał/a:
Moja sprowadzona z Austrii,produkcja z maja 2009 lekko uszkodzona kupiona w lutym kosztowała 20k zł. Czyli spadek gdzieś 1k na miesiąc...:)
Bo przede wszystkim tłuczona..
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-08, 21:11, w całości zmieniany 2 razy
W sumie podobnie jak w innych samochodach typu miejskie czy kompakt. Praktycznie w każdym utrata wartości po 3 latach oscyluje w okolicy 50%. Inna sprawa, czy te wyliczenia są zgodne wartości jaką chcą zapłacić kupujący
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-07-09, 08:47, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie o tym piszę - te ceny z jednej strony niewiele mają wspólnego z cenami transakcyjnymi (np roczne Sandero były we Francji droższe niż nówki! - bo w przeciwieństwie do tych drugich były oczywiście dostępne "od ręki"), a z drugiej strony jakoś wpływają na owe ceny.
Ja dostrzegam w tym jedynie zamysł ograniczenia rynku małoużywanych samochodów - korzystne jedynie dla producentów.
Ja dostrzegam w tym jedynie zamysł ograniczenia rynku małoużywanych samochodów - korzystne jedynie dla producentów.
To znaczy co jest korzystne dla producentów, duża utrata wartości w pierwszych kilku latach ?
Wiele osób kupuje używany (2-3 letni) samochód bo jest dużo tańszy niż nowy, gdyby było inaczej kupili by nowy, co byłoby bardziej korzystne dla producenta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum