Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Parę wątpliwości dotyczących Dustera
Autor Wiadomość
Karud 


Marka: Subaru
Model: Forester
Silnik: 2,0 N/A
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-06-28, 19:50   Parę wątpliwości dotyczących Dustera

Wybaczcie sporo pytań, pewnie niektóre juz gdzieś były...
Chciałbym kupić Dustera ale...
1. 4x 2 czy 4 x 4? W mojej okolicy nikt nie odśnieża i po ostatniej zimie zacząłem się zastanawiać nad pojazdem 4 x 4 , ale może Duster ze swoim sporym przeswitem da radę i w wersji 4 x 2 ??? Nigdy nie jeździłem autem 4 x 4 i nie wiem co to tak naprawdę daje... Mój poprzedni pojazd, VW T4< z przeswitem około 20 cm dawał radę spokojnie...
2. Spalanie - od lat jestem zwolennikiem diesli typu tdi, itp. i chyba nadal takiego chciałbym mieć ale... ten słabszy 1,5 jest IMHO zbyt słaby (w trakcie jazdy próbnej ciężko było mówic o dynamice a kierowca taki, że lubi coś czuć pod nogą i z wiekiem mu to wcale nie przechodzi ;-) ) a przy tym mocniejszym (110 KM) to podaja wyższe spalanie niż mój obecny 2,0 TDCI 140 KM ma w ruchu miejskim :shock: Jak to tak naprawdę jest z dynamika i spalaniem obu tych dieesli w porównaniu z benzyną?
3. Gołe blachy we wnękach kół - czy to nie będzie na potęgę rdzewieć? Widziałem że takk samo jest w Loganie MCV więc może ktoś z doświadczenia sie wypowie... Czy trzeba od razu, jak za dawnych czasów, robic zabezpieczenie asfaltem/bitexem?
4. Czy w wersji 4x 4 rzeczywiście po złożeniu tylnych siedzeń dostajemy RÓWNĄ powierzchnię podłogi? Z pewnych względów jest to dla mnie ważne...
Sorry za tyle pytań, może ktoś się wypowie - nie ukrywam, że bardziej liczę na wypowiedzi użytkowników Dustera niz "teoretyków" :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-28, 22:13   

Ad 1: Decydując się na wersję z 4x4 nie musisz go używać cały czas - możesz większość czasu jeździć w trybie 4x2. W wersji wyłącznie 4x2 nie ma oczywiście takiej możliwości - ale jest za to nieco oszczędniejsza i powinna być bardziej niezawodna (brak niektórych elementów konstrukcji). Przypuszczać należy, że skoro do tej pory jakoś żyłeś bez 4x4, to dalej byś mógł - ale z drugiej strony, gdybyś miał, to byś pewnie czasem korzystał i chwalił... (;

Ad 2: Chyba na razie zbyt mało osób używa, żeby coś powiedzieć...

Ad 3: Wrażliwe miejsca są częściowo osłonięte plastikami, a blachy mimo że gołe, to są chyba dość dobrze zabezpieczone, bo jak na razie chyba jeszcze nigdzie nie widziałem skarg na ten element konstrukcji (a czytam sporo forów w różnych krajach).

Ad 4: Widziałem tylko wersje 4x2 i tam brakuje 3-5 cm do równości - więc szanse są, choć przypuszczam, że idealnie równo też jednak nie będzie.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-29, 04:38   

Karud napisał/a:
3. Gołe blachy we wnękach kół - czy to nie będzie na potęgę rdzewieć? Widziałem że takk samo jest w Loganie MCV

W mojej MCV nie zauważyłem gołych blach w tych miejscach. :roll: Może w MCV - van?
_________________
 
misiokg 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1,6
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 37
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2010-06-29, 06:14   

Witaj
Mieszkam w Polskich Karkonoszach, i do tej pory w domu było zawsze auto 4x4.
Land Rover Freelander ze stałym napędem oraz Suza Vitara z doczepianym.
Po doczepieniu do Suzy 4x4 paliła jak smok, więc tylko czasami był dopinany, Freelander ze stałym też musiał swoje dostać do zjedzdenia (trasa 9l ON - miasto ok 11-12 L/100 km ON ). Inny aspekt to częste przeglądy i dbanie o most aby zbyt szybko się nie rozleciał. Przyznam dość kosztowne.
Jeżeli masz dodatkowo kilka tysięcy złotych w kieszeni zamawiaj 4x4 czasami się przyda, jeżeli masz mniejsze zasoby weż 4x2. My mimo ciężkiego terenu nauczeni doświadczeniami z poprzednich pojazdów zdecydowaliśmy się na 4x2
Pozdrawiam
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-29, 09:52   

Karud napisał/a:
2. Spalanie - od lat jestem zwolennikiem diesli typu tdi, itp. i chyba nadal takiego chciałbym mieć ale... ten słabszy 1,5 jest IMHO zbyt słaby (w trakcie jazdy próbnej ciężko było mówic o dynamice a kierowca taki, że lubi coś czuć pod nogą i z wiekiem mu to wcale nie przechodzi ;-) ) a przy tym mocniejszym (110 KM) to podaja wyższe spalanie niż mój obecny 2,0 TDCI 140 KM ma w ruchu miejskim :shock: Jak to tak naprawdę jest z dynamika i spalaniem obu tych dieesli w porównaniu z benzyną?


Co do spalania nie mogę Ci odpowiedzieć, ale co do dynamiki Dustera dCi 85KM - to mam porównanie z moim Sandero o takim samym silniku. Subiektywnie jest ono całkowicie przyzwoite i moim zdaniem wystarczające i porównywalne z Sandero. (wg książki gorsze przyspieszenie do setki o 0,9 sekundy - ale tego się nie czuje). Oczywiście nie można oczekiwać tego, że przy takim silniku będzie się łamało plecami fotele po dodaniu gazu.
Ale to moje zdanie - powiem tylko, że gdyby zaproponowali mi zmianę Sandero na Dustera (dCi 85KM) nie zastanawiałbym się przez chwilę i byłbym spokojny o dynamikę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-29, 15:21   

Beckie napisał/a:
Karud napisał/a:
3. Gołe blachy we wnękach kół - czy to nie będzie na potęgę rdzewieć? Widziałem że takk samo jest w Loganie MCV

W mojej MCV nie zauważyłem gołych blach w tych miejscach.

Z przodu rzeczywiście jest niemal pełne nadkole - ale z tyłu przecież wręcz przeciwnie: niemal symboliczne... co prawda w strategicznych miejscach, ale wnęka faktycznie wygląda na "gołą" (;
 
Karud 


Marka: Subaru
Model: Forester
Silnik: 2,0 N/A
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-06-29, 19:13   

No patrzyłem własnie z tyłu...

A z ta dynamiką - cóż każdy porównuje do czego innego :mrgreen: zazwyczaj do tego czym aktualnie jeździ ...
 
Gość

Wysłany: 2010-06-29, 22:37   

Widziałem bagażnik w wersji 4×4 i 2×4. Wersja 2×4 ma koło zapasowe umiejscowione po spodem w koszu, natomiast 4×4 koło zapasowe ma w bagażniku (brak miejsca pod spodem), przykryte płytą, która jest na poziome progu bagażnika. Dzięki temu płaską powierzchnie masz tylko w 4×4. Ja zamówiłem 2×4 i mam zamiar dorobić taką samą płytę (konstrukcja jest bardzo prosta), a pod płytką będzie miejsce na drobiazgi.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-30, 19:27   

Karud napisał/a:
A z ta dynamiką - cóż każdy porównuje do czego innego :mrgreen: zazwyczaj do tego czym aktualnie jeździ ...
Fakt, przy Twoim Fordzie 2,0 tdci, Duster z 85KM może rzeczywiście wyglądać blado, jeżeli chodzi o dynamikę. Cóż pozostaje Ci czekać na dCi 110 KM ... no i zbierać kasę. :mrgreen:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-30, 20:24   

jeśli chcesz mieć dynamikę swojego obecnego 140konnego diesla, topozostanie Ci czekać na wersję 2.0dCi duster i to w wersji 170km ;) Ja jeździłem lagą 2.2dCi -150km żaden duste 110km nawet nie podskoczy do jej osiągów. Co nie zmienia faktu, że zarówno 85 jak i 110 km w dusterze starcza do normalnego poruszania się.
Co do spalania to o miasto raczej się nie boję (będzie niskie) gorzej w trasie - ale to kwestia małej pojemności w połączeniu z zestopniowaniem skrzyni biegów i fatalnej areodynamiki.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 21:23   

krakry1 napisał/a:
przy Twoim Fordzie 2,0 tdci, Duster z 85KM może rzeczywiście wyglądać blado, jeżeli chodzi o dynamikę

Wbrew pozorom - niekoniecznie... (;

...Tzn. chodzi konkretnie o to "wyglądać" - bo choć oczywiście obiektywnie osiągi S-maxa są zdecydowanie lepsze, to być może w subiektywnej, odczuwalnej dynamice już takiej wielkiej różnicy można nie poczuć.

Ale rzecz jasna tu już rozstrzygające są dla każdego osobiste jazdy próbne.
 
Karud 


Marka: Subaru
Model: Forester
Silnik: 2,0 N/A
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-07-01, 08:17   

Zaliczyłem jazdę tym słabszym dieslem 4x2, no i dlatego pisze , że dynamika jest nieporównywalna... Mam wrażenie że mój poprzedni samochodzik T4 2,5 tdi 102KM zbierał sie lepiej, chociaż ważył sporo wiecej i aerodynamike też chyba miał gorszą... ale to pewnie idealizowanie wspomnień mojego Multivana (tam była przestrzeń) ;-)
Nic to, na sobotę mam umówioną jazdę 4x4 1,5 dci 110 KM, zobaczymy jak to jeździ :mrgreen:
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-01, 10:09   

Nie zapomnij tylko podzielić się wrażeniami.
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2010-07-02, 15:12   

Ja i małżonka mieliśmy okazję przejechać się Dusterem 4x2 1,6 16V ,ale że salon jest przy remontowanej obwodnicy nie chciało się nam czekać godzinę żeby wjechać na dwu pas ,i dla tego przejechaliśmy się bocznymi drogami.Po tym dość okrojonym teście ja i małżonka stwierdziliśmy że to auto jakieś zamulone,prawie nie reaguje na dodawanie gazu,ja próbowałem go rozkulać zmieniając biegi na wysokich obrotach, a auto nic,po teście żona powiedziała że nasz 14 letni zagazowany Peugot 1,4 8V na jedno punkcie w porównaniu z Dusterem to Bolid F1.Nie wiem czy to przypadłość Dustera czy my trafiliśmy na model zatankowany jakimś żurem,ale jeśli trafie w innym salonie na takie same efekty,to zrezygnuje z Dustera , bo nie poradzi on sobie z wyprzedzaniem tirów na trasie,ani z górkami na Podbeskidziu.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-02, 17:34   

A propos mułowatości: na początku miałem takie wrażenie, że w porównaniu z Dusterem mój były "Rumburak" 1.6 8V 87 KM to istna, żyleta, ale teraz zmieniam zdanie, bo autko z kilometrami zyskuje na dynamice wyraźnie cichnie i pali coraz mniej. Na trasie Rzeszów-Sanok-Rzeszów kilka razy wyprzedzałem różne cuda utrzymując się poniżej zalecanych 3500 obr/min (raz tylko musiałem depnąć do 4000 obr/min. ) czyli auto było gruubo poniżej jego możliwości. Parę dni wcześniej Rzeszów-Jarosław-Rzeszów (na starcie było ok. 100 km przebiegu) i byłem załamany (głośno, marnie się zbiera, biegi marnie wchodzą, etc., etc.)
Poza tym, jak wynika twojego postu, miałeś autko z 2 zaworami na gar, więc z silniczkiem wolnoobrotowym więc i Boostera ;-) traktowałeś podobnie.

Karud napisał/a:
3. Gołe blachy we wnękach kół - czy to nie będzie na potęgę rdzewieć? Widziałem że takk samo jest w Loganie MCV więc może ktoś z doświadczenia sie wypowie... Czy trzeba od razu, jak za dawnych czasów, robic zabezpieczenie asfaltem/bitexem?

Miałem Logana i... na to się nie skarżyłem. Natomiast pan z serwisu twierdził, że typu zabezpieczenia stosowane przez innych producentów, owszem ograniczają hałas od kół, ale często w przypadku rozszczelnienia ukrywają proces gnilny....
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-02, 17:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-02, 17:41   

SARCO napisał/a:
Ja i małżonka mieliśmy okazję przejechać się Dusterem 4x2 1,6 16V ,ale że salon jest przy remontowanej obwodnicy nie chciało się nam czekać godzinę żeby wjechać na dwu pas ,i dla tego przejechaliśmy się bocznymi drogami.Po tym dość okrojonym teście ja i małżonka stwierdziliśmy że to auto jakieś zamulone,prawie nie reaguje na dodawanie gazu,ja próbowałem go rozkulać zmieniając biegi na wysokich obrotach, a auto nic,po teście żona powiedziała że nasz 14 letni zagazowany Peugot 1,4 8V na jedno punkcie w porównaniu z Dusterem to Bolid F1.Nie wiem czy to przypadłość Dustera czy my trafiliśmy na model zatankowany jakimś żurem,ale jeśli trafie w innym salonie na takie same efekty,to zrezygnuje z Dustera , bo nie poradzi on sobie z wyprzedzaniem tirów na trasie,ani z górkami na Podbeskidziu.


Wrażenie to jedno, dane obiektywne to drugie. Oczywiście zawsze pozotaje pytanie co wazniejsze ;)
W każdym razie, jeśli masz wątpliwości czy da się wyprzedzać TIRy czy nie, to obmierz tego 14 letniego peugota 1.4 i będziesz wiedział czy np. do 100km/h przyspiesza w około 11s czy może jednak o 50% dłużej ? podobnie będzie z elasycznością - w obu konkurencjach 1.4 8V dostanie niezły łomot od dustera :)
A skoro 1.4 dajesz radę wyprzedzać TIRy, to dusterem też dasz radę ;)
A poza tym, to na jeździe próbnej dusterem 1.6 16V miałem takie samo odczucie jak Ty ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-07-02, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2010-07-02, 19:05   

Miałem takie odczucie z jazdy jak bym do mojego Peugota zatankował kijowy gaz,na prostej drodze nie mogłem go rozpędzić do 80km.Dlatego napisałem że chcę się przejechać innym Dusterem bo pierwsza moja myśl była że to jakieś kijowe paliwo,bo to nie możliwe żeby 100 konny silnik tak zmulał, już lepiej się zwija 307,czy Focus zapakowany po brzegi towarem-oba silniki 1,4. :-|
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
Karud 


Marka: Subaru
Model: Forester
Silnik: 2,0 N/A
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-07-03, 16:32   

OK, parę wrażeń po jeździe (krótkiej) 1,5dci 110 KM 4x4 - jeździ :-D , w miare normalnie, wyscigówka to to nie jest ale nie ma też wrażenia nadmiernej mułowatości ... jak się przycisnie pedal to czuc że samochód sie zbiera i przyspiesza zamiast zastanawiać się co ma zrobić ;-) Pan z salonu nawet nie protestował na test typu jak szybko da się to na Puławskiej rozpędzić i wachlowanie biegami w tempie galernika po bilskim kontakcie z batem :mrgreen: - co prawda przeszkadzało trochę nie przyzwyczajenie do tej skrzyni i układu biegów - jedynka jest rzeczywiscie wyłącznie do ruszenia.
Ponadto IMHO bagażnik jest o wiele ciekawszy niż w wersji 4x2, oczywiście jest mniejszy (jak sie porównuje widać to na pierwszy rzut oka) ale nie jest mały, po złożeniu tylnych siedzeń jest prawie równo (przy podniesionym siedzisku tylnego siedzenia linia siedzeń jest ciut niżej poziomu podłogi bagaznika, bez podnoszenia siedziska oparcia ida lekko ukosnie do góry). Dokoła koła zapasowego pod podlogą bagaznika porobione przegródki na gasnicę, trójkąt , itp. zmieści się tam jeszcze troche drobiazgów. Niestety komputerek pokazuje średnie spalanie na poziomie 9,7 :shock: to troszke dużo nawet jak na wyłącznie jazdy testowe.
Myslę , że wersja 4x2 z tym silnikiem, za to bez dopłaty za napę 4x4 byłaby hitem, a tak to trzeba się zastanowić bo jednak po wzieciu paru dodatków z akcesoriów wychodzi prawie 70 tys. za ten samochód... nie mówie, że nie warto ale trzeba je mieć... powiem tak - jakbym dalej pracował a nie od 4 miesięcy nie całkiem skutecznie próbował zaskoczyć z własną firemką, to bym ten model już zamówił.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-03, 18:20   

Renówkowe silniki wydają się bardzo odczuwać (nie)dotarcie, także/zwłaszcza w kwestii zużycia paliwa - MSZ dobrze byłoby więc, gdybyś zweryfikował odczucia na jakimś egzemplarzu z większym przebiegiem. Choćby z tym słabszym dieslem, z powodu oczywistego braku możliwości na razie zastosowania metody do mocniejszego, i nawet w innym modelu mimo innego zestrojenia skrzyni...

Co do dCi 110 4x2 - to podobnie jak z golasem 4x4 - przecież jest. Tyle że jak na razie jedynie w bardziej cywilizowanych krajach... d:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-03, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-04, 10:46   

Karud napisał/a:
wachlowanie biegami w tempie galernika po bliskim kontakcie z batem :mrgreen: - co prawda przeszkadzało trochę nie przyzwyczajenie do tej skrzyni i układu biegów - jedynka jest rzeczywiście wyłącznie do ruszenia.


W instrukcji do Dustera jest napisane, że w wersji 4x4 na płaskim, o ile auto nie jest mocno obciążone zalecane jest ruszanie z "dwójki" str. 2.7.

Biegi 1 i 2 są rzeczywiście b. krótkie, również w 4x2, ale to przydaje się na stromych podjazdach. Na w miarę płaskim terenie, zmiana z 3 na 4 już przy 40 km/h.
Minus to dłuuuga piątka, auto zbiera się na niej (niemrawo) już od ok. 50 km/h. Ja wrzucam ją przy ok. 60 km/h Ech, przydałaby się tu "szóstka"

Co do osiągów to w instrukcji stoi (str. 2.2), że silnik osiąga pełnię możliwości (moc/spalanie) po przejechaniu, odpowiednio:

3000 km dla 1.6 16V
6000 km dla 1.5 dCi

Ponadto w benzyniaku przez pierwszy 1000 km, nie należy przekraczać 130 km/h na najwyższych biegach, lub obrotów 3000...3500 obr./min.
Dla Diesla: 2500 obr./min.

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=55506#55506
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-04, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-04, 13:39   

A ja jestem bardzo ciekaw, czy ta jedynka to już jest maksymalnie skrócona, czy jednak dałoby się ją jeszcze poprawić...
 
Pati 
Zielony listek


Marka: VW
Model: Polo
Silnik: 1,4
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-04, 22:37   

zmiana z 3 na 4 już przy 40 km/h ??? :-( - to jak to się ma z komfortem jazdy w mieście ??? :-/
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-05, 09:18   

no przy tak "krótkiej skrzyni" biegów, to zrozumiałe jest ze w mieście trzeba trochę powachlować. Z drugiej strony do płynnego poruszania się zgodnie z przepisami powinna wystarczać 3. a do szybszej płynnej jazdy 4.

jak czytam takie teksty w instrukcjach (gdzieś już się z tym spotkałem) to zastanawiam się po co info o 130km/h przy docieraniu, skoro za diabła nie da się osiągnąć takiej prędkości przy zalecanych "max" obrotach silnika ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-05, 10:46   

Karud napisał/a:
Niestety komputerek pokazuje średnie spalanie na poziomie 9,7 :shock: to troszke dużo nawet jak na wyłącznie jazdy testowe.


No właśnie... ja też miałem takie wynik co nie nastrajało mnie pozytywnie :/
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-05, 12:48   

Nie przesadzajcie - zestopniowanie akurat trójki i czwórki praktycznie wcale się nie różni między Loganem a Dusterem (km/h przy 1 kobr/min):

3.: 19,37 / 19,25
4.: 26,21 / 26,18

IV. bieg można zapiąć przy 40 km/h chyba właściwie w każdym aucie. W Dacii daje to ok. 1500 obr/min - niewiele, ale też to, że jest to możliwe, wcale nie oznacza, że jest to optymalne...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne