Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-14, 08:25   

Dymek napisał/a:

W Matizie przy +28*C na zewnątrz i nadmuchu na pierwszym biegu (praktycznie wtedy wentylatora nie słychać) termometr wsadzony w kratkę nawiewu pokazuje +3*C/+5*C. Dłonie marzną...


Nie bój, nie bój... w Sandero ci nie zmarzną :mrgreen:
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-14, 08:27   

Dymek napisał/a:
W Matizie przy +28*C na zewnątrz i nadmuchu na pierwszym biegu (praktycznie wtedy wentylatora nie słychać) termometr wsadzony w kratkę nawiewu pokazuje +3*C/+5*C. Dłonie marzną... Szczerze mówiąc czytając o tym jak to działa w Dacii jestem pełen obaw.

O ile dobrze pamietam to w Daciach teperatura powietrza z wylotów w środku przy temperaturze zewnątrznej około 30 stopni powinna wynosić około 10 stopni.
Wiem bo kilkakrotnie było to u mnie sprawdzane i rzeczywiście tak było bo byłem tego świadkiem.
Na poczatku lata 2014 po odbiorze zdarzały sie problemy że dmuchała na poczatku zimniejszym około 3 stopni co powodowało zamarzanie parownika , nastepnie robił sie problem bo leciały wręcz płatki szronu , czujnik wyłączał chłodzenie w celu rozmrożenia parownika i wtedy leciało przez chwilę ciepłe.
Po wgraniu nowszego softu ( tak mnie poinformowano) nie miałem problemu z klimatyzacją a temperatura powietrza przy wylotach było około 10 stopni.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-14, 08:52   

jas_pik napisał/a:
Po wgraniu nowszego softu ( tak mnie poinformowano) nie miałem problemu z klimatyzacją a temperatura powietrza przy wylotach było około 10 stopni.

Wynika z tego, że ogólnie układ jest w stanie chłodzić bardziej a oprogramowanie mogłoby ustalić nie 10, ale przynajmniej te 7 stopni na wylotach i byłoby optymalnie...

W Matizie również miałem problem z zamarzającym parownikiem tuż po zakupie samochodu- z nawiewów po kilku przejechanych kilometrach walił śnieg a po chwili w ogóle nie było nadmuchu a sprężarka cały czas działała. Jak się okazało w fabryce nie podłączyli termistora, który siedzi w parowniku (wtyczki wisiały obok siebie) i parownik ulegał takiemu oblodzeniu, że powietrze w ogóle przez niego nie przepływało- stąd całkowity brak nawiewu. Termistor jest elementem odłączającym sprężarkę tuż przed oblodzeniem parownika i rzeczywiście normalnie klima działa impulsowo, mniej więcej 40 sekund chłodzenia i 20 sekund wyłączenia sprężarki. Stąd wahania temperatury, ale jak widać są one niewielkie. Sam wtedy podłączyłem ten termistor i przez 10 lat nic nie robiłem żadnej obsługi klimy, po prostu działała, dopiero w tym roku po raz pierwszy uzupełniano mi czynnik. Jak to wygląda w Dacii? Sprężarka chodzi non-stop? Gdzie jest element utrzymujący temperaturę?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-06-14, 12:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-14, 09:43   

Dymek napisał/a:
Jak to wygląda w Dacii?

W fazie 2 dustera i II generacji logana/sandero powinno być właśnie tak samo - ale początkowo część osób miała dokładnie ten sam problem z zamarzaniem, o którym powyżej wspomniał jas_pik: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9154
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-06-14, 10:13   

Czyli nie klima za mala, tylko zle sterowana.

Zamarzniecie parownika, grozi kabum sprezarki, bo lod zle odbiera cieplo, w sumie jest izolatorem termicznym. Freon nie ma jak odparowac I zaleje sprezarke. Dlatego sprezarka staje. I wielu mysli, ze klima za mala, a ona jest zle sterowana I tyle.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-06-14, 11:08   

Wydajność sprężarki na pewno jest zbyt mała , w normalnym aucie klimatyzacja jest wstanie schłodzić auto na postoju a w daci trzeb kręcić powyżej 2,5 korby
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-14, 16:04   

Dymek napisał/a:
Cav napisał/a:
A widziałeś na własne oczy że działa?
Bo ja potwierdzam, w moim Dusterze też praktycznie nie działała.
Zwłaszcza w porównaniu do innych aut.
Na 3 biegu coś tam chłodziło, ale znowu hałas był niemiłosierny.
Sportage DUŻO lepiej chłodzi na biegu pierwszym.
Wszystkie dotychczasowe auta też chłodziły lepiej.


Nie mam co prawda jeszcze Dacii, ale samochody z manualną klimą którymi jeździłem (łącznie z moim Matizem) najlepiej chłodziły na 1 i 2 biegu nadmuchu. Bieg 2 był konieczny stojąc w korku a 1 optymalna podczas normalnej jazdy. Jest to logiczne, bo im szybciej i więcej powietrza przepuszczamy przez parownik, tym mniej się ono schładza, na wyższych biegach owszem- dmucha mocniej, ale powietrze siłą rzeczy jest znacznie cieplejsze.


Tak - dokładnie tak jest w innych samochodach.
W Dacii jest dokładnie odwrotnie, bo sprężarka wyłącza się okresowo podczas pracy, żeby nie zamrozić źle dobranego parownika.
Im wyższy przepływ powietrza, tym wyższa temperatura parownika, więc sprężarka wyłącza się rzadziej, albo i wcale, więc zimniejsze powietrze, w większej ilości, leci w sposób ciągły, a nie tylko czasami, ergo - auto lepiej się chłodzi.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-14, 16:05   

jas_pik napisał/a:
Dymek napisał/a:
W Matizie przy +28*C na zewnątrz i nadmuchu na pierwszym biegu (praktycznie wtedy wentylatora nie słychać) termometr wsadzony w kratkę nawiewu pokazuje +3*C/+5*C. Dłonie marzną... Szczerze mówiąc czytając o tym jak to działa w Dacii jestem pełen obaw.

O ile dobrze pamietam to w Daciach teperatura powietrza z wylotów w środku przy temperaturze zewnątrznej około 30 stopni powinna wynosić około 10 stopni.


Na 4 biegu.
A my piszemy o pierwszym.
Tu jest ZNACZNIE gorzej.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-06-14, 17:36   

To min. (OUT) osiągnięte w ostatnich dniach. Oczywiście na starcie IN (kabina) było wtedy około 30. Powyżej 30 schodzę do 6 bez problemu, po około dziesięciu minutach od odpalenia silnika.

P1180992.JPG
Plik ściągnięto 10 raz(y) 104,86 KB

_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2017-06-14, 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-14, 18:31   

Cav napisał/a:
Na 4 biegu.

U mnie na 1 biegu
Cav napisał/a:
A my piszemy o pierwszym.Tu jest ZNACZNIE gorzej.

Ja też
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-14, 19:29   

Daster z sierpnia 2016 chłodzi dużo lepiej niż Lodgy 2014. Może to też zasługa wielkości auta tyle, że to ma wpływ na szybkość schłodzenia wnętrza auta. Pokrętło na 1 lub 2 gdy w lodgy musi to być 2 lub 3. Mówimy o temperaturze z zewnątrz w przedziale 25 - 30st.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-06-14, 19:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-15, 09:49   

Marek1603 napisał/a:
Daster z sierpnia 2016 chłodzi dużo lepiej niż Lodgy 2014.


No tak, ale Duster z 2014 też miał problemy z wydajnością klimy. Jednak myślę, że wszystkie nowe egzemplarze Dacii mają coś poprawione. I wątpię, że chodzi tylko o modyfikację oprogramowania. Można by spróbować przeanalizować i porównać numery części zastosowanych w najnowszych wersjach z tymi z 2013-2014. Renault mógł przecież wprowadzić pewne modyfikacje "po cichu". Niestety nie mam dostępu do odpowiednich materiałów porównawczych.

Aktualnie czekam na odzew ASO w sprawie zamarzającej klimy - umówiłem się, że wyślą zapytanie do Renault w kwestii procedury naprawczej i jak coś dostaną to zostawiam samochód do naprawy gw.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-15, 10:21   

Marek1603 napisał/a:
Daster z sierpnia 2016 chłodzi dużo lepiej niż Lodgy 2014.


Czyli podejrzenia, że coś poprawili przy zmianie modelowej w ostatnim roku, coraz bardziej się uprawdopodobniają.
Chamstwo tylko, że zrobili to po cichu, żeby nie naprawiać ewidentnych problemów w poprzednich rocznikach.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-06-15, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-15, 16:20   

Na trzecim biegu jest bardzo znośnie. Może zastosowali kanały nadmuchowe z "wyciszeniem" jak do rozprowadzenia ciepła w kominkach.
Wystarczy, że do istniejącego układu z wyłączaniem sprężąrki, włożyli większy parownik.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-06-15, 18:53   

Miałem przyjemność przejechać się nówką Dustera.
Na zewnątrz ledwie 24st.C, ale auto czekało na mnie w pełnym słońcu, w dodatku w czarnym lakierze, więc w środku była sauna.
Podczas 20-minutowej przejażdżki klima chodziła na 3-cim biegu i hałas był całkowicie znośny, nie gorzej niż w mojej Maździe z automatyczną klimą chodzącą tego dnia "na pół gwizdka".
Chłodziło wystarczająco dobrze, być może podczas dłuższej przejażdżki zmniejszyłbym ją do 2-ki.
Jednocześnie uczciwie muszę przyznać, że 70% trasy było autostradą z prędkością 120-140, więc przy wyższych wartościach obrotowych silnika (a niektórzy zwracają tutaj uwagę, że ma to znaczenie).
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-06-15, 18:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-15, 19:59   

Fruxo napisał/a:
Wydajność sprężarki na pewno jest zbyt mała

Skoro dochodzi do oblodzenia parownika to oznacza, że wydajność sprężarki jest wystarczająca. (A przy nieprawidłowym nią sterowaniu - można powiedzieć, że nawet zbyt duża).

Nie licząc początkowych doniesień o felernej serii sond temperatury na parowniku oraz okazjonalnych zgłoszeń o nieprawidłowej ilości czynnika w układzie, to najbardziej prawdopodobnym winnym zbyt słabego schładzania powietrza wylatującego z nawiewów jest oprogramowanie. Nie byłby to w ostatnich latach pierwszy przypadek ani w daciach, ani w innych markach...


Marek1603 napisał/a:
włożyli większy parownik

Nie włożyli - od początku we wszystkich daciach cały czas jest taki sam.

Zmieniały się wielkości chłodnic wody i skraplaczy klimy - zarówno przed zmianą typu kompresora, jak i po niej - ale to jest związane z rodzajem i mocą silników.


GRL napisał/a:
niektórzy zwracają tutaj uwagę, że ma to znaczenie

Miało u tych niektórych - ogólnie w prawidłowo pracującej instalacji nie powinno mieć wielkiego wpływu.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2017-06-15, 22:36   

eplus napisał/a:
Może w końcu jechać na pierwszy przegląd klimy?


A wiesz... ja po siedmiu latach właśnie zrobiłem to - pierwszy raz... :-)
... pojechałem do serwisu klimatyzacji. Podłączyli mądrą maszynę, czekałem jakąś godzinę. Okazało się, że było 365 g czynnika, co przy ilości książkowej 475 +/- 35 g i założeniu, że fabryka wpuściła odpowiednią ilość, daje wynik utraty ok. 100 g na 7 lat... Mechanik stwierdził, że to bardzo dobry rezultat. Wpuścił rzeczone 475 g, sprawdził działanie. Wyjął z portfela 150 zł.
Stwierdził, że należy serwisować klimę co 1,5 roku, fabryka zaś pisze o 3 latach. Nie wiem, kiedy znów pojadę, ale jeśli klima będzie prawidłowo działać, pewnie nie wcześniej niż za 3 lata. Gdyby usługa była tańsza, być może jeździłbym częściej.
Nie zauważyłem różnicy działania przed i po wizytą w warsztacie. Szału nie ma, ale chłodzi wystarczająco - ja jestem zadowolony.
_________________
Pozdrawiam.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-06-15, 23:04   

Jestem zdania, że co 3 lata spokojnie wystarczy, aczkolwiek odgrzybiać wypadałoby co sezon.
Kilkadziesiąt złotych za ozonowanie to nie majątek, a przynajmniej nie wdycha się syfu.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-06-15, 23:21   

Ja serwisuje co roku , na gruponie można kupić taką usługę za 50 zł.
https://www.groupon.pl/deals/motowola-lukasz-los-4
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-15, 23:34   

Swoją Dacie mam od marca i jestem jej drugim właścicielem. Nie wiem czy poprzedni jej posiadacz robił przegląd klimy i jak często jej używał. 31 maja byłem na przeglądzie, z układu ściągnięto 235g czyli brakowało około 245g ( łącznie 480g). Auto używane jest od 2 lat i ma przebieg niespełna 60tys km. Klima jakoś tam chodzi, podczas jazdy trasą z prędkością 90km/h wydawało mi się, że mogła lepiej chłodzić ale dzisiaj czyściłem układ wentylacji za pomocą środek w puszce i po 10 minutach pracy klimatyzacji na postoju w obiegu zamkniętym dmuchawa nastawiona na maxa i nawiewem skierowanym na szybę, szyba pokryła się szronem wiec chyba jest wszystko ok
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-06-15, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
lisek400 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-06-16, 06:41   

Fruxo napisał/a:
Ja serwisuje co roku , na gruponie można kupić taką usługę za 50 zł.
https://www.groupon.pl/deals/motowola-lukasz-los-4


Ja tez bylem zwolennikiem takich uslug, do czasu kiedy w koncu klima mi sie posypala i pojechalem zrobic prawdziwy serwis. Zaplacilem 150 zl, ale gosciu mi pokazal jak wyglada w srodku klimatyzacja, pomimo braku zapachu grzyba, to zarosniki caly czas siedzialy w ukladzie i nieswiadomy kierowca caly czas je wdycha, a pozniej zaczynaja sie problemy ze zdrowiem, problemy z wydajnoscia ukladu ( w srodku wygladalo to jak nie myta lodowka przez x lat ). Gosciu podsumowal takie uslugi za 50 zl w taki sposob - jak moze cos kosztowac 50 zl, skoro sama chemia kosztuje 80 i za te 50 zl mozna tylko przygotowac klime do sezonu zimowego
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-06-17, 23:51   

zaufaj takim majstrom , będziesz chodził nagi
Chyba za mocno tych zarodników się nawdychałeś , parownik się myje chemią pod ciśnieniem a puszka tego cudownego specyfiku kosztuje 40 zł dla zwykłego zjadacza chleba, sklepy i serwisy mają go po 24-28 zł a i tak używają tańszego kupowanego w 5l bańkach.
Ja w tym roku myłem parownik tylko dla sportu bo po oględzinach był w świetnej kondycji.
Ozonowanie to też pic lepiej sobie kupić neutralizator zapachów w lidlu za 8 zł (produkcja wurtha ) ale dobija maszyna każdemu klientowi tak samo więc tu nie widzę sensu płacić 150 kiedy można 50.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-06-17, 23:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2017-06-18, 00:35   

Fruxo napisał/a:
zaufaj takim majstrom , będziesz chodził nagi
Chyba za mocno tych zarodników się nawdychałeś ,


Wiesz co? Jeśli nikt jeszcze tego nie zrobił, to będę pierwszy: czy NAPRAWDĘ nie jesteś w stanie darować sobie tych przykrych wstawek? Ni cholery nie potrafię zrozumieć takiego postępowania: nikt Cię nie atakuje, a co drugi / trzeci post zaczynasz od złośliwego, bezczelnego plunięcia jadem pod adresem przedmówcy. Nie wnosi to zupełnie nic do dyskusji, poza tym, że czasem aż przykro się robi. Proponuję: wyluzuj trochę i traktuj pozostałych userów tak, jak sam chciałbyś, żeby Cię traktowali (no chyba, że właśnie sam tak lubisz... to już nic nie pomoże).
_________________
Pozdrawiam.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2017-06-18, 00:38   

GRL napisał/a:
Jestem zdania, że co 3 lata spokojnie wystarczy, aczkolwiek odgrzybiać wypadałoby co sezon.
Kilkadziesiąt złotych za ozonowanie to nie majątek, a przynajmniej nie wdycha się syfu.


Zapewne masz rację. A co do stanu przewodów wentylacyjnych: ja staram się nie zostawiać zimnych i wilgotnych kanałów. Gdy podczas jazdy używam klimy, zawsze wyłączam ją kilka km od celu podróży i puszczam nawiew z zewnątrz, ale już bez chłodzenia. W ten sposób - mam nadzieję - kanały się wysuszają i ocieplą do temperatury otoczenia, co powinno zapobiegać grzybom... Dodatkowy "plus" takiego nawyku to powolne przyzwyczajanie pasażerów do temperatury zbliżonej do tej na zewnątrz, gdzie zaraz się znajdą - a to zapobiega przeziębianiu się.
_________________
Pozdrawiam.
 
lisek400 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-06-18, 08:25   

Troche potestowalem klime, wiec moge sie wypowiedziec jak jest z wydajnoscia jej w Dacii z 2017:

Glosnosc:
1-2 - nie slychac, ze cos chodzi
3 - slychac bardzo slaby powiew powietrza
4 - slychac dosc intensywnie

Wydajnosc:

1 - wystarcza na podtrzymanie temteratury
2 - 3 - dosc szybko schlodzilo kabine

Ogolnie w odniesieniu do BMW 3 z 2015r siostry jest bardzo podobnie - pomijajac, ze u siostry jest automatyczna :p
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne