Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Blokada prędkości maksymalnej.
Autor Wiadomość
Ernest 


Marka: Citroën
Model: Xsara
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-07-29, 22:20   Blokada prędkości maksymalnej.

Witam.

W "moim" Loganie jest zamontowana fabrycznie blokada prędkości maksymalnej wynosząca 162 km/h. Czy jest jakiś sposób zdjęcia tej blokady, i jeśli tak to jaki jest jej ew. koszt.

Pozdrawiam.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-29, 23:08   

Jesteś pewny faktu istnienia blokady?
Szczerze mówiąc Sandy niejednokrotnie rozpędzała się trochę wyżej, ale to raczej już brak mocy powoduje że nasze 75konne rydwany (ważące grubo ponad tone) nie są skore do rozpędzania się ;p
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-07-29, 23:26   

Nie wiem czy w Daćkach instalowane są ograniczniki prędkości, ale więcej w tym przypadku niekoniecznie znaczy lepiej.

Opony na których standardowo jeździmy są wąskie by zmniejszać apetyt na paliwo (który i tak jest spory), do tego indeks prędkości mają odpowiedni do fabrycznych osiągów. Do tego na tylnych kołach są bębny. Dla własnego bezpieczeństwa nawet jeżdżąc 150 kmh lepiej mieć dobre opony i hamulce tarczowe nie tylko z przodu...

Jeśli ktoś chce szybciej - droga wolna, ale po pierwsze w naszym kraju nie ma miejsc, w których można się (legalnie) tak rozbujać, a po drugie powyżej dozwolonych prędkości na przykład moja MCVka prowadzi się bardzo, bardzo kiepsko. Ja najszybciej moim autem jechałem niecałe 180 kmh (wg. GPS) i to tylko przez chwilę, żeby sprawdzić "ile fabryka dała", nie wyobrażam sobie utrzymywania takiej prędkości, szkoda nerwów.

Nie wspomnę o ilości paliwa spalanej przy takiej jeździe ;-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-30, 07:04   

Mikele napisał/a:
powyżej dozwolonych prędkości na przykład moja MCVka prowadzi się bardzo, bardzo kiepsko. Ja najszybciej moim autem jechałem niecałe 180 kmh

W mojej MCV przy takiej prędkości nie odczułem, że prowadzi się kiepsko. Co prawda było to na autostradzie o bardzo dobrym stanie nawierzchni. Po "normalnych" drogach nie jeżdżę tak szybko.
_________________
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-30, 08:35   

Raczej ogranicznik prędkości nie ma, po prostu fizycznie ten samochód się nie rozpędza już powyżej tej prędkości. Moc oporu toczenia i powietrza równoważy moc na kołach samochodu i dalej już nie pojedzie chyba że z górki.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Ernest 


Marka: Citroën
Model: Xsara
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-07-30, 09:23   

Blokadę stwierdziłem po rozpędzeniu się do 162 km/h po czym nastąpiło odcięcie dopływu paliwa jednoznaczne ze zmniejszaniem się prędkośći.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-07-30, 09:49   

A może odcięcie było z powodu maksymalnych obrotów, a nie prędkości ?

A odnośnie złego prowadzenia, to moja subiektywna ocena, głównie na podstawie porównania z Laguną 2 ph 2, którą sunąłem po Niemczech nieco ponad 200 kmh. Prowadziła się pewnie, w przeciwieństwie do MCVki, która przy 180 kmh przyprawiała mnie o palpitacje serca i obawę, że jeśli trafię na jakąś nierówność drogi, to auto oderwie się od ziemi i będzie szybko obracać się w locie, wokół każdej ze swych osi.

Daćki to nie są auta do ganiania się po autostradach z posiadaczami aut "Type-R", "RS", czy innych "sportów". To są świetne rodzinne dupowozy, z wszystkimi pozytywami i negatywami związanymi z tym faktem ;-)

P.S.
Prędkości testowałem m.in. na obwodnicy Garwolina. I tak, łamałem przepisy ruchu drogowego i łamię je na co dzień, podobnie jak 99% kierowców w Polsce.
 
Ernest 


Marka: Citroën
Model: Xsara
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-07-30, 10:24   

Cytat:
A może odcięcie było z powodu maksymalnych obrotów, a nie prędkości ?


odcięcie paliwa nastąpiło przy 4000 obr/min.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-30, 10:27   

przy 165kph (wrzucałem zdjęcie) jest 4200obrotów - także do odcięcia jeszcze 1,5k.
To jest ograniczenie mocy, może zaczęło się jakieś wzniesienie, albo wiatr zawiał przez co samochód zaczął zwalniać. Mój dziadek miał ten (tj. pewnie e7j albo coś pokrewnego) silnik w Megane I i nawet tam (lżejszy i mniejszy samochód) z opowieści pamiętam, że zdecydowany maks tego silnika pozwalał na 170. Zresztą - mała zabawa w chiptuning pozwala na delikatne zwiększenie mocy (w naszym przypadku PODOBNO o 10KM, ale trudno mi w to uwierzyć) i gwarantuje że dojdziesz do 170-175, a gdyby taka blokada była to raczej by się nie udało
Bębny czy tarczobębny z tyłu... hmmm różne opinie słyszałem szczerze mówiąć...
Nie czarujmy się nie sposób zatrzymać jakikolwiek pojazd (nie wliczając kolizji) z 130+ w przypadku nagłego zdarzenia. A opony wąskie? 185 to wcale nie jest tak mało, zimówki mam 195 a indeks prędkości o ile się nie mylę jest do 180. Szczególnie że większość Daćkowozów ma stosunkowo nowe opony (<50k przelotu).
Osobiście podróżuję na drogach ekspresowych (i ekspresowopodobnych) z prędkościami 110-130(czasem 140) (w celu zapewnienia sobie komfortu jakiejś elastyczności naszych małych silników), na jednojezdniówkach ok -30 wcześniej podanych wartości.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-07-30, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-07-30, 11:42   

Chip w wolnossących to nie 10 KM, a 10% od wartości początkowej.
A raczej do 10% - co ważne, bo z tego co się dowiadywałem to firmy zajmujące się tym zazwyczaj nie gwarantują, że tyle koni da się dodać tuningiem w każdym przypadku.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-30, 13:16   

Wiem że "do 10%", jednak są mapy na k7j na 85KM i 125Nm. Pytanie tylko czy pod każdym konkretnym silnikiem będą bezpieczne, spowodują aż taki przyrost mocy etc.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne