Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Relacja z wekendowej jazdy testowej Dacia Duster
Autor Wiadomość
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-08-03, 22:43   Relacja z wekendowej jazdy testowej Dacia Duster

W piątek 30 lipca zgodnie z obietnicą odebrałem z RRG z Puławskiej wygraną na weekend Dacię Duster.

Był to Duster wyposażony w prawie wszystkie dostępne opcje oprócz ESP.

Silnik Diesel 1.5 dci 110, napęd 4X4, skrzynia biegów 6-tka, kolor Czarna, perła stan licznika 2085 km.

Pierwsze wrażenia z krótkiego dojazdu do domu, jest super, we wnętrzu cichutko, samochód prowadzi się dobrze.

Pierwsze małe rozczarowanie - pakowanie się do wyjazdu na weekend, do własnej MCV-ki w zasadzie wszystko wrzucało się i nie było problemu z miejscem w bagażniku.
W przypadku Dustera 4x4 niestety koło zapasowe jest w bagażniku i zabiera sporo miejsca. Przy pakowaniu bambetli, trzeba się było trochę pomęczyć ale udało się wszystko zmieścić, czyli nie jest tak źle jak to wyglądało na początku.

Pierwsza trasa z domu do Buska - Zdroju (łącznie z wcześniejszym dojazdem do domu i małymi testami w Busku)

przejechane 285 km, średnie spalanie 6,1 l/100km, śr. prędkość 54km/h.

Jak widać spalanie całkiem w porządku.
W trasie samochód prowadzi się bardzo dobrze.
Małym mankamentem jest 6 biegowa skrzynia biegów, niestety ja, jak również mój brat, i moja żona mieliśmy czasami problemy z prawidłowym wybieraniem biegów, później okazało się przynajmniej w moim przypadku, że po okołu 400 - 500 km doszedłem do wprawy.

W Busku z bratem przetestowaliśmy napęd 4x4, najpierw próba ruszenia pod górkę na szutrowej drodze z napędem na przód - koła tracą przyczepność i buksują, w przypadku napędu na obie osie nie udało nam się zerwać przyczepności.
Jazda po polnej drodze jest super nie czuć dołków, jest dużo lepiej niż w MCV-ce, czy Sandero.

W Sobotę wyruszyliśmy dalej w drogę z Buska - Zdroju do Rzeszowa. Po drodze zachaczyliśmy o Muzeum Drogownictwa w Szczucinie (na trasie Busko Tarnów) przy okazji polecam mają bardzo fajną ekspozycję różnych maszyn drogowych.
Dalej poprzez Magurski Park Narodowy, Dębowiec, Jasło.

Daster radzi sobie bardzo dobrze. W trasie bardzo fajnie przyspiesza nawet na piątce. Silnik okazuje się dużo bardziej elestyczny niż mój 85 konny w MCV-ce (masa samochodów podobna), ale jednak 25 koni robi różnicę.

Na tym etapie przejechane 255 km, średnie spalanie 5,1l/100km, średnia prędkość 46,6 km/h.

Kolejny etap Rzeszów - dom.

Do 6 biegowej skrzyni już się przyzwyczaiłem.

Pokonany dystans 314 km, średnie spalanie 5,5 l/100km, Sr. prędkość 64,3km

Ostatni dzień, czyli Poniedziałek, niestety muszę oddać Dustera i z powrotem przesiąść się na własną MCV-kę.

Trasa z domu poprzez miejsce pracy do RRG na Puławską, i tutaj niestety średnie spalanie wzrasta (Warszawa i jej uroki).

Dystans 52,5 km, śr. spalanie 7,3l/100, średnia prędkość 36,4km/h

Stan licznika po powrocie 2992 km, ogólnie przejechałem 907,1 km.

Jak widać z powyższych wartości średniego spalania Duster nie dostawał "po garach", ja preferuje dynamiczną jazdę, ale bez wygłupów.

W kwestii płyty pod silnikiem, w wersji 4x4 jest ona stalowa jak w MCV-ce, na pikniku zauważyliśmy, że wersja 4x2 ma płytę z tworzywa sztucznego.

Podsumowując

Na plus:

- bardzo fajny silnik, o dużej elastyczności i małym apetycie na paliwo
- dobre zawieszenie zwłaszcza dla tych, którzy muszą do domu dojechać drogą gruntową
- dobry wygląd, ale to kwestia gustu
- dobrze prowadzi się na drogach, nawet przy dużych prędkościach,
- dobrze wchodzi w zakręty, daje się odczuć te 10 cm więcej w rozstawie kół w porównaniu z MCV-ką
- "normalne" uchwyty do drzwi wewnątrz zarówno z przodu jak i z tyłu
- dobre wygłuszenie wnętrza


Na minus:

- mała pojemność bagażnika w wersji 4x4
- problemy ze skrzynią 6 biegową (kwestia przyzwyczajenia)
- trzeba dawać "dużego kroka" przy wysiadaniu, żeby nie ubrudzić nogawki o próg (ale to pewnie problem wszystkich SUV-ów)

DSCF4019.JPG
Plik ściągnięto 467 raz(y) 87,09 KB

DSCF3988.JPG
Plik ściągnięto 427 raz(y) 182,93 KB

DSCF3987.JPG
Plik ściągnięto 374 raz(y) 176,27 KB

 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-08-04, 06:31   

Testowałeś taki sam model jaki ja zakupiłem. Potwierdzam twoje obserwacje.
Od siebie dodam, że bardzo ładnie przyspiesza na 6-tym biegu. W normalnej płynnej jeździe nie trzeba redukować tylko dodajemy gazu i Drakula ciągnie aż miło.
Do tego 6-tego biegu trzeba się przyzwyczaić. Ja ruszam z 2-ki (jest o tym w instrukcji) czyli właściwie mam 5 biegów :-D .
Radio fabryczne gra fajnie. Wyciszenie jest Ok. Dołożyłem chlapacze (350zł) warto, szkoda lakieru na drzwiach. Jutro zakładam czujniki parkowania na tył. Usługa w serwisie Dacii 150zł + 68 za czujniki z Allegro. Myślę o założeniu gniazdka 12V w bagażniku ( lodówka turystyczna) itp. Tylko chciałbym aby zasilanie było z pominięciem zapłonu z jakimś wyłącznikiem.
Klimatyzacja fajnie i szybko chłodzi.
Polecam montaż podłokietnika, wygodny, skóżany z dodatkowym fajnym schowkiem na drobiazgi.
Słabe wydają się wykładziny podłogowe, cienkie, czarne jeszcze nie odkurzałem ;-) Może zmienie zdanie.
Na liczniku mam teraz 1860km czyli moge kręcić do 3500 obrotów.(wg instrukcji)
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-04, 10:00   

akofreda napisał/a:
Na liczniku mam teraz 1860km czyli moge kręcić do 3500 obrotów.(wg instrukcji)
A nie do 2500 obrotów - pytam, bo w Sandero dCi 85 KM jest: do przejechania 2500 km - nie przekraczać 2500 obrotów, zaś w przebiegu od 2500 km do 6000 km nie przekraczać 3000 obrotów. Po 6000 km silnik jest dotarty i można cisnąć do woli.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-08-04, 10:41   

sprawdzę :-/
 
sleeva 



Marka: Dacia
Model: Duster [4x2]
Silnik: 1.5 dCi [85]
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-04, 10:48   

Cytat:
Jutro zakładam czujniki parkowania na tył. Usługa w serwisie Dacii 150zł + 68 za czujniki z Allegro.


Jak rozumiem żadnych problemów nie robili? Bo to jest rozwiązanie, niż walić tysiąc złoty za fabryczne...

Możesz się pochwalić jeszcze jakie nabyłeś czujki i opisać użytkowanie?
_________________
Ostatnio zmieniony przez sleeva 2010-08-04, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-04, 11:01   

akofreda napisał/a:
Usługa w serwisie Dacii 150zł + 68 za czujniki z Allegro.
Bardzo przystępną cenę Ci podali, aż mi się nie chce wierzyć. Mi powiedzieli za sam montaż czujników 420 zł i ani grosza mniej. Dlatego założyłem czujniki sam.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-08-04, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-08-04, 11:12   

Dzwoniłem kilka razy i montując chlapacze też się osobiście upewniałem, czy jak przyniosę sam to nie będzie problemów - zapewniali, że nie.
Robiłem rozeznanie po innych warsztatach i montaż z czujnikami wynosił od 350 do 450 zł.
Ja kupiłem na allegro z wyświetlaczem za 49 + przesyłka 20zł (nr aukcji 1166205873)
Jutro jak założą to coś więcej opiszę. Sam wyświetlacz planuję zamontować na (patrząc do tyłu na klapę z pozycji kierowcy) lewej półce - narożnik przy klapie. Patrząc do tyłu dobrze go będzie widać i nie trzeba ciągnąć kabli do przodu.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-04, 11:26   

To miejmy nadzieję trafiłeś jednak na jakieś normalne ASO (przynajmniej jeżeli chodzi o cenę montażu tego czujnika).
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-08-05, 06:34   

Sprawdziłem w instrukcji. I się uspokoiłem. :-D
Jednak przy dieslu jest napisane, że do 1500 km nie przekraczać 2500 obrotów. Później nie żyłować i po 6000 km silnik osiągnie swoje parametry maksymalne.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-05, 12:16   

Zgadza się też jeszcze sprawdziłem: pierwszy próg to rzeczywiście 1500 km, a nie 2500 km jak napisałem powyżej.
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2010-08-16, 07:55   

No to troche mojej "relacji" z testu weekendowego - ale "krotko"
Samochod odebralem rowniez w piatek...okolo 17. Przejechalem przez weekend 600 km - srednie spalanie 6.8 km/h

No i teraz....moje...odczucia
Jak wiecie (a moze nie) mam STEPWAY'a z 68 konnym silnikiem-tutaj w Dusterze...109KM..wiec roznica...kolosalna. Najwieksze wlasnie na mnie ...wrazenie zrobil silnik. Skrzynia biegow...jak ktos juz kiedys zauwazyl "krotka"- akustycznie...5 bieg trzeba wrzucac juz przy 50km/h, ale wyprzedzanie...od 70 km/h na 6 biegu-bezproblemowe.
Przyznam szczerze ze w silnik...super-naprawde.
Napedu 4x4 nie mialem (a szkoda) mozliwosci wykorzystac-wiec nic nie moge powiedziec na ten temat.
Miejsca w srodku duzo wiecej od mojego STEPWAY'a - szczegolnie z tylu
Bagaznik "wystarczający":)

Ogolnie-autko bardzo bardzo mi sie spodobalo- i zaczynam ciutke...zalowac ze nie poczekalem na DUSTERA-ale..nastepny bedzie DUSTER:)

No dobra...teraz..."ciemne strony mocy"
Ogolnie musze przyznac ze nie ma sie do czego przyczepic....no ale..."znalazlem"-jeden dla mnie prosty do usuniecia/poprawienia "babol" - uszczelka pod przednia szyba-miedzy deska rodzielcza a szyba:
USZCZELKA


To jest...zwykła uszczelka z gabki ktora przy wysokiej temperaturze sie...delikatnie mowiac - odkształca.

a druga rzecz...to taki "gadzet":

UCHWYT

Chodzi mi o te "kółko" z wycietym fragmentem od ..."godziny 9 do 3"
Dla mnie..bynajmniej w STEPWAYu jest to uchwyt (bardzo pomocny) do wieszania toreb by sie w bagazniku nie przewrócily
Tylko ze w DUSTERZE...jest bardzo-bardzo nisko. Wiec raczej nie spelnia swojej roli-wiec-czy to oby na 100% jest uchwyt?? :)
Wiem-jest na dnie "polka" w ktorym jest kolo, apteczka i trojkat....i przez to podloga bagaznika jest wyzej-ale nie zmienia to faktu...ze jest i tak za nisko:)

no dobra..to takie opinie moje o DUSTERZE
Reasumując....REWELACJA
Ostatnio zmieniony przez tweeciak 2010-08-16, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-16, 11:11   

A to byl diesel, czy benzyna?
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2010-08-16, 11:11   

Ten sam samochód co mial WOJTUS
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-08-16, 12:48   

Co do tego "uchwytu" nie jest czasem tak nisko bo w wersji 4x4 podłoga bagażnika jest wyżej niż w przednionapędówce? Tak sobie kombinuję ;-)
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2010-08-16, 12:52   

Zgadza sie...jest WYZEJ...ale mimo wszystko-chyba ciutke za nisko
Jeszcze jedno pytanko...bardzo mi sie podobaja swiatla z przodu szczegolnie te typu "blackline" (czarny srodek a nie chrom)...nie wiecie ile to kosztuje i czy to jest w pakiecie np look...albo jakos tak-bo nie znalazlem
Fajnie w nocy wygladaja...teoretycznie okragle...ale maja "przycietą" gore:)

super
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-16, 13:29   

Nie chodzi Tobie przypadkiem o to co zrobił czaju ?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=58413#58413
_________________
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2010-08-16, 13:38   

No tak..o taki "model" lamp chodzi

taki jest "standard" (chyba)
STANDARD

a taki jest....BlackLine - ktory mielismy na testach
BlackLine
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2010-08-16, 13:54   

Dymione są z 4x4 w standardzie a w 4x2 zwykłe bez dymienia ponoć żeby można bez trudu na ulicy rozróżnić
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2010-08-16, 13:59   

O super...tego nie wiedzialem-a o to mi chodzilo
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne