DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wydech pod LPG
Autor Wiadomość
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-22, 17:15   Wydech pod LPG

czy nie orientujecie się czy i jeśli tak to kto robi układy wydechowe z czegoś odpornego na korozję (miedź? stal kwasoodporna?) co prawda moja ma dopiero 2latka (ok 1.5) ale wydech nie wygląda najlepiej (pewnie trochę za sprawą LPG).
Chciałbym mieć kontakt do kogoś "jakby coś" (jak to jest ze strumienicami i tym, że montują je w miejsce katalizatorów - wolno, nie wolno, jak jest wtedy ze spalinami (bo rozumiem, że nie do końca wolno skoro strumienice pakują w obudowy katalizatorów...)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-22, 17:27   

http://www.orurowanie.eu/...trumienice.html

A wyglądem wydechu nie ma się co sugerować - rdzawy nalot pojawia się prawie natychmiast (podobnie zresztą na kilku innych elementach), ale rdza na wylot to nawet w Daciach zdaje się długie lata...

(Natomiast dość marne są bodajże wieszaki, ale też ich naprawa jest dość tania i prosta).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-22, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-22, 18:37   

no w sumie nalotem tego nazwać się już chyba nie da ;p aż trudno uwierzyć że nikt nie specjalizuje się w wydechach z niekorodujących materiałów...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-23, 00:25   

Nie pokazałeś, to nie wiadomo, jak to można nazwać <;

A tych wydechów w ogóle poszukałeś, że twierdzisz, że ich nie ma?
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-08-31, 20:22   

http://www.motowydech.eu/firma.php

czaju napisał/a:
jak to jest ze strumienicami i tym, że montują je w miejsce katalizatorów


Ze strumienicami jest tak, że :
1/ auto nie przejdzie Ci badania technicznego gdyż musi mieć katalizator
2/ nie wycinaj katalizatora, gdyż w Daciach za katalizatorem jest sonda lambda ( u mnie w Loganie była - jedna na kolektorze, a druga za katalizatorem ). Po wycięciu katalizatora włączy Ci się "check engine", a poza tym będziesz miał złą mieszankę

U mnie ( przez przerwy na przewodach zapłonowych i "strzelanie" ) padł katalizator i wyciąłem go zastępując uniwersalnym. Po wspawaniu uniwersalnego ceramicznego nie oczyszczał on tak spalin jak oryginalny i mimo to zapalał się "check" - można z tym jeździć bo moja ( była ) Daćka jeździ tak do dzisiaj, ale uważam, że lepiej nie kombinować.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-31, 20:26   

W Astrze miałem strumienicę zamiast katalizatora i nie było żadnych problemów. Tylko nie wiem gdzie nastąpiła modyfikacja - w Polsce, czy jeszcze w Niemczech.
A w ogóle dla LPG niezbędny jest katalizator? Skład spalin jest identyczny jak przy benzynie? Może lambda jest oszukiwana przez sterownik(?) LPG?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-08-31, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-31, 21:39   

czaju napisał/a:
no w sumie nalotem tego nazwać się już chyba nie da ;p aż trudno uwierzyć że nikt nie specjalizuje się w wydechach z niekorodujących materiałów...


Kwestia znalezienia sklepu / warsztatu. Ja w Polonezie się jakoś nigdy nie przejmowałem, bo koszty wydechu są śmieszne - kompletny wydech na oryginalnych częściach bez katalizatora to koszt 300zł :-P
Ale mam porównanie. Z 5 lat temu wymieniałem obydwa tłumiki i jeden udało mi się dostać pokryty aluminium ( zwykły 60zł, pokrywany alu 120zł ). I do dzisiani nie widać na nim najmniejszych śladów zużycia, a ten drugi z blachy stalowej już wymieniałem.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne