Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-17, 14:12   

villager napisał/a:
Podobno ukraińskie Vesty są mocne.

Zgadza się. Ja właśnie zainwestowałem w również polecaną ostatnio markę GROM (Korea).
LINK
Sentyment- koreańskie akumulatory montowane kiedyś w Daewoo to były najtrwalsze akumulatory jakie kiedykolwiek miałem...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-01-17, 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-05-13, 14:27   

Dymek Czy po wymianie akumulatora masz cały czas wypiętą wtyczkę przy klemie minusowej?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-13, 14:38   

michal22 napisał/a:
Dymek Czy po wymianie akumulatora masz cały czas wypiętą wtyczkę przy klemie minusowej?
Nie, nie- ja tak tylko chwilowo jeździłem, gdy testowałem stary aku i system ładowania, może ze 2 tygodnie. Jak wyszło, że to akumulator niedomaga i nawet tuż po cudowaniu dobrym prostownikiem nie osiąga więcej jak 12,6V po prostu go wymieniłem.
Obecnie mam wszystko podpięte jak fabryka chciała ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-05-13, 14:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-05-13, 20:11   

Dymek Dzięki za info, myślałem, że dłużej tak jeździłeś, ale dzięki Twoim wpisom spróbowałem też ją wypiąć.
Ja spróbuję docelowo na stałe mieć wypiętą tą wtyczkę, chyba nie powinno nic się dziać niepokojącego, przez ponad miesiąc jeżdżąc tak na razie jest spokój.
Jest to mój pierwszy samochód z start/stop i inteligentnym systemem ładowania i jakoś mi to nie pasuje. Jestem zwolennikiem standardowego ładowania akumulatora przez alternator w samochodzie i od czasu do czasu samemu podładować akumulator, aby płyty się za szybko nie zasiarczały.
Mam cichą nadzieję, że ten akumulator ze 2 lata może mi jeszcze wytrzyma. Następny zakupię chyba ten sam, co Ty zakupiłeś, ma bardzo fajne opinie.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-13, 20:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-18, 10:04   

nowy napisał/a:
Prezes napisał/a:
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać

Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu. Oznacza to jednym słowem zabezpieczenie przed nagłym uruchomieniem. Może ma to związek z funkcją SS. Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jak nie zapomnę...
Odgrzewam, bo akurat miałem okazję sprawdzić- Sandero 2017 TCe90 bez protestów kręci rozrusznikiem na biegu, bez wciskania sprzęgła, więc skoro rocznik 2019 nie kręci to coś musieli zmodyfikować.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-05-18, 11:09   

Dymek napisał/a:
nowy napisał/a:
Prezes napisał/a:
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać

Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu. Oznacza to jednym słowem zabezpieczenie przed nagłym uruchomieniem. Może ma to związek z funkcją SS. Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jak nie zapomnę...
Odgrzewam, bo akurat miałem okazję sprawdzić- Sandero 2017 TCe90 bez protestów kręci rozrusznikiem na biegu, bez wciskania sprzęgła, więc skoro rocznik 2019 nie kręci to coś musieli zmodyfikować.


chyba od 2018 jest nakaz stosowania blokady uniemożliwiającej rozruch bez wciśniętego sprzęgła.
 
667 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 100
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Cze 2021
Posty: 27
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2022-05-18, 11:18   

chrom6 napisał/a:
chyba od 2018 jest nakaz stosowania blokady uniemożliwiającej rozruch bez wciśniętego sprzęgła.

Ale chyba tylko wtedy, kiedy jest zapięty bieg. Na luzie, bez sprzęgła, auto z 2022 odpala bez problemu.
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-05-18, 12:42   

667 napisał/a:
chrom6 napisał/a:
chyba od 2018 jest nakaz stosowania blokady uniemożliwiającej rozruch bez wciśniętego sprzęgła.

Ale chyba tylko wtedy, kiedy jest zapięty bieg. Na luzie, bez sprzęgła, auto z 2022 odpala bez problemu.


Prawdopodobnie trzymałeś nogę na hamulcu. To też wystarcza (tak właśnie odpalam). W Sandero III bez hamulca lub sprzęgła nie odpali, więc dziwne by było, że Duster to robi.
 
667 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 100
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Cze 2021
Posty: 27
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2022-05-18, 14:37   

Osa_Sandero napisał/a:
667 napisał/a:
chrom6 napisał/a:
chyba od 2018 jest nakaz stosowania blokady uniemożliwiającej rozruch bez wciśniętego sprzęgła.

Ale chyba tylko wtedy, kiedy jest zapięty bieg. Na luzie, bez sprzęgła, auto z 2022 odpala bez problemu.


Prawdopodobnie trzymałeś nogę na hamulcu. To też wystarcza (tak właśnie odpalam). W Sandero III bez hamulca lub sprzęgła nie odpali, więc dziwne by było, że Duster to robi.

Nie, bez sprzęgła, bez hamulca. Wkładam kluczyk, przekręcam, czekam aż przejdzie test systemu i odpalam.
Ostatnio zmieniony przez 667 2022-05-18, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-18, 15:02   

A na biegu da radę? Bez biegu z przejazdu kolejowego nie zjedziesz rozrusznikiem 8-)
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-05-18, 19:09   

Skoro bez hamulca, to widocznie jest różnica między Dasterem a Sandero. Druga opcja jest taka, że ja mam bezkluczykowy dostęp. Więc może te zabezpieczenia są tylko po to, żeby przez przypadek nie wcisnąć guzika. Przekręcić kluczyk przez przypadek jest jednak trudniej.
 
667 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 100
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Cze 2021
Posty: 27
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2022-05-19, 09:44   

Osa_Sandero napisał/a:
Skoro bez hamulca, to widocznie jest różnica między Dasterem a Sandero. Druga opcja jest taka, że ja mam bezkluczykowy dostęp. Więc może te zabezpieczenia są tylko po to, żeby przez przypadek nie wcisnąć guzika. Przekręcić kluczyk przez przypadek jest jednak trudniej.

I chyba właśnie z tym jest to związane. Ja mam auto bez tego systemu, ale jak byłem na jeździe próbnej, to dostałem z systemem bezkluczykowym i faktycznie, tam bez sprzęgła nie zapalał.
 
Salamanca 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Sty 2023
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 2023-01-02, 01:06   

Witajcie, mam problem z akumulatorem w mojej 11 miesięcznej Dacii. Akumulator to 60Ah 640A prądu rozruchowego w obudowie L2. Jakiś czas temu wyświetlił mi się komunikat o tym , że akumulator jest rozładowany. Zaopatrzyłem się w tester i ładowarkę i przystąpiłem do diagnozowania. SOH poniżej 50%, SOC 98%, tester sugeruje wymianę akumulatora. Ładowarkę mam Noco Genius 10, akumulator naładowany na full, użyty 3x tryb repair, ale SOH ledwie 61% i dala komunikat o wymianie akumulatora. Czy ktoś z szanownych Kolegów przerabiał podobny temat z tak młodą baterią? Za chwilę mam pierwszy przegląd gwarancyjny i zastanawiam się czy go nie zgłosić.
_________________
Pozdrawiam,

Salamanca
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-02, 08:22   

Salamanca napisał/a:
...akumulator naładowany na full, użyty 3x tryb repair, ale SOH ledwie 61% i dala komunikat o wymianie akumulatora.
Upewniam się- naładowałeś na full akumulator, który był odłączony od instalacji samochodu i po tym ładowaniu (jeszcze bez podpinania do samochodu) masz takie wskazania SOH?
Jeśli tak, to akumulator do zgłoszenia i wymiany. I to nawet bez czekania na przegląd.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2023-01-02, 08:25   

w moim aucie po 9 latach padł akumulator , jeździł od samego początku. gość w sklepie tylko z akumulatorami powiedział że widoczne mam dobrą instalację i dobrze złożoną że tak długo działał akumulator. mówił również że toyoty maja dobre instalacje elektryczne i gdyby w Polsce jeździły tylko toyoty to musiałby zwinąć interes
inna sprawa to może dobry od samego początku akumulator tez swoje robi
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-01-02, 09:27   

Akumulator w Skodzie Felicii wymieniałem 12 letni
W Dacii Logan padł po 13 latach.
W Skodzie Fabii podładowałem pierwszy raz akumulator po 9 latach, ale przed sprzedażą stał 2 miesiące na dworze w tym na mrozie a przed odstawieniem auto robiło krótkie odcinki po osiedlu.

W sumie nie mam złych doświadczeń ze stanem elektryki w autach z 3 różnych 10-leci.
Ale może kluczem za każdym razem było to że auta nie były skomplikowane i proste wyposażenie ...
 
Salamanca 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Sty 2023
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 2023-01-02, 10:45   

Dymek napisał/a:
Upewniam się


Dokładnie tak, odłączony, naładowany na SOC 98% (więcej nie weszło na testerze) i SOH 61%. Myślę, że lepszej ładowarki na rynku nie ma niż NOCO, wykonałem kilka razy repair po naładowaniu i SOH ani drgnie wyżej. Zgłaszam dodatkowo akumulator w takim razie, przegląd i tak w tym tygodniu mam zaplanowany. Dzięki :-)
_________________
Pozdrawiam,

Salamanca
Ostatnio zmieniony przez Salamanca 2023-01-02, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Salamanca 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Sty 2023
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 2023-01-02, 11:21   

trybik napisał/a:
toyoty maja dobre instalacje elektryczne i gdyby w Polsce jeździły tylko toyoty to musiałby zwinąć interes


Hehe, sąsiad miał aurisa 1 gen., a potem 1 gen. FL. W obu notorycznie paliły mu się żarówki z przodu, przerobił wszystkie marki, i te droższe i tańsze, nie pomagało :)
_________________
Pozdrawiam,

Salamanca
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-01-02, 13:02   

Salamanca Też mogę napisać he he he.Miałem kilkanaście lat corollę - żadnych problemów z elektryką, żarówki mijania wymieniałem rzadko, drogowych nigdy, z tyłu prawie nigdy.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Salamanca 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Sty 2023
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 2023-01-02, 16:58   

EBmazur napisał/a:
Miałem kilkanaście lat corollę


Kiedy to było :) Trzeci świat w Afryce nie za nowe modele kocha toyotę, ale nie o tym ten wątek :)
_________________
Pozdrawiam,

Salamanca
 
Salamanca 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Sty 2023
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 2023-01-02, 17:03   

Dymek napisał/a:
koreańskie akumulatory montowane kiedyś w Daewoo to były najtrwalsze akumulatory jakie kiedykolwiek miałem


Niech Ci służy, od siebie powiem tyle, że w nowym i30 koreański AGM od Rocket wytrzymał mi 2 lata i poszedł na złom.
_________________
Pozdrawiam,

Salamanca
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-01-02, 18:29   

U mnie w Peugeocie 306 1.9d (wersja wyposażenia ABC, czyli Absolutny Brak Czegokolwiek, jedynie zegarek na prąd) akumulator (Eurostart) wytrzymał 10,5 roku. A i tak pewnie skróciłem jego żywotność, bo przed mrozami nie podładowałem, a samochód długo stał.
A jeśli chodzi o Toyotę, to w tych bardziej współczesnych wykończenie zalatuje tandetą bardziej niż w Dacii. Na każdym kroku widać już oszczędności i przerost formy nad treścią.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-03-21, 12:29   

Cytat:
A jeśli chodzi o Toyotę, to w tych bardziej współczesnych wykończenie zalatuje tandetą bardziej niż w Dacii. Na każdym kroku widać już oszczędności i przerost formy nad treścią.

Mam odmienne wrażenie. A mam dacię , czasem siedzę w toyocie.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-21, 18:42   

EBmazur napisał/a:
Cytat:
A jeśli chodzi o Toyotę, to w tych bardziej współczesnych wykończenie zalatuje tandetą bardziej niż w Dacii. Na każdym kroku widać już oszczędności i przerost formy nad treścią.

Mam odmienne wrażenie. A mam dacię , czasem siedzę w toyocie.

Wg mnie jeśli ta kwestia w ogóle poddawa jest pod dyskusję, to źle świadczy o toyocie ;)
Ja zdania nie mam; nie przeszkadza mi corolla, nie przeszkadza duster. Ale obu wewnątrz daleko do mojego classica 1.6 16v RTE z 99r, scenic-a 1.9dci RT z 00r czy laguny 2.2dci privilige z 03r ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-03-21, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-10-21, 16:30   

Mam pytanie, czym grozi odłączenie akumulatora w Dacia Sandero Stepway 3 na kilka-kilkanaście godzin ?
Czy da się potem uruchomić auto, czy się coś rozprogramuje ?
Czy konieczne jest podpięcie akumulatora podtrzymującego na czas odłączenia głównego akumulatora ?

Chciałbym odłączyć akumulator i go podładować ładowarką, bo kilka dni temu pojawił mi się komunikat "Ładowanie akumulatora".
Komunikat zniknął po około 15 km jazdy, niby teraz jest OK, ale wolałbym go podładować bo nie wybieram się w najbliższym czasie gdzieś na dłuższą trasę w którem mógł by się lepiej naładować, tylko krótkie trasy będę jeździć.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2023-10-21, 16:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne