Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-06-20, 10:42   

dystrykt9 napisał/a:
McRap napisał/a:


Możesz powiedzieć dokładniej, jak wyglądała procedura wymiany, bo mam ten sam objaw i auto z tego samego okresu? Reanimowałeś aku i pojechałeś autem czy zawiozłeś tylko ten stary aku do ASO (którego) i z ręki do ręki wymienili?
Zadzwoniłem dzisiaj kontrolnie do Renault Warszawa, ale pani najpierw kazała mi przyholować pojazd... Powiedziałem, że w cenie holowania to będę miał nowy aku, więc pomyślała chwilę i stwierdziła, że ASO do mnie oddzwoni. Na razie czekam na telefon. Miesiąc temu miałem przegląd okresowy na Puławskiej i jednym z punktów przeglądu po 4 latach jest przecież kontrola stanu naładowania akumulatora...


Ja miałem podobny przypadek. Akurat aku padł mi gdy chciałem wyjechać z garaży spod domu (szczęście w nieszczęściu). Zadzwoniłem do ASO i kazali przyjechać autem z aku, więc powiedziałem, że nie ma takiej możliwości, chyba, ze zapłacą za lawetę ;)
Kazali więc wyjąć akumulator i przywieźć do ASO - co też uczyniłem.
W ASO podłączyli go pod ładowarkę (co jednak nie przyniosło efektu, bo aku nawet nie zaczął się ładować) i elektryk oświadczył, że aku "nie żyje". Po tym dostałem do ręki nowy aku marki Renault, podpisałem kwit i pojechałem do domu.
Ot cała procedura
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2016-06-20, 11:45   

keikan napisał/a:
dystrykt9 napisał/a:
McRap napisał/a:

Możesz powiedzieć dokładniej, jak wyglądała procedura wymiany(...)?

Ot cała procedura

Na razie dowiedziałem się, że przysługuje mi bezpłatny Renault Assistance w ramach rozszerzonej 5-letniej gwarancji i po południu podjedzie laweta i zabierze go na najbliższy serwis. Zobaczymy, co będzie dalej.
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-06-20, 12:21   

dystrykt9 napisał/a:
dowiedziałem się, że przysługuje mi bezpłatny Renault Assistance w ramach rozszerzonej 5-letniej gwarancji i po południu podjedzie laweta i zabierze go na najbliższy serwis. Zobaczymy, co będzie dalej.


Do mnie samochód z Dacia Assistance (a nie z mojego ubezpieczenia, co wiążę z faktem, że auto jest na gwarancji - ma przedłużoną do 100 tys. km i 5, a faktycznie 4 lat) przyjechał po pół godzinie; po godzinie byłem z autem w serwisie, po kolejnych 30 minutach wyjechałem z serwisu po wymianie akumulatora (musiałem tylko stacje w pamięci radia poustawiać od nowa).
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2016-06-21, 08:37   

Sprawy mają się tak.
Wczoraj podjechał gość z lawetą, który najpierw podłączył aku pod jakiś prostownik rozruchowy, dzięki któremu duster odpalił. Powiedział, żeby auto parę minut pochodziło na tym prostowniku, a następnie zawyrokował, że "teraz będzie działał". Po czym odłączył prostownik, a duster ledwo co "piknął" przy rozruchu i zdechł, zupełnie jak poprzednio.
No więc pan od lawety stwierdził, że aku jednak jest uszkodzony, czym mnie nie zaskoczył. Najpierw zasugerował, żebym sobie w takim razie ten aku wziął i wymienił ("a co pan, na lawetę go chcesz dawać z powodu aku?"). Ja jednak chciałem auto dać na lawetę - tak mnie jakoś naszło.
Więc gość wziął dustera na lawetę i zawiózł na Puławską do Warszawy. Jak zapytałem, czy nie chciałby mi jednak zostawić jakiegoś kwitu, że wydano auto, to powiedział, że nie potrzeba, bo on sobie wszystko obfotografował... (taki brak kwitu jest normalny?) Ale skoro sobie obfotografował, to i ja go obfotografowałem, tak żeby jego tablice rejestracyjne było widać.
Po jakichś 2 godzinach dostałem telefon z serwisu na Puławskiej, że auto jest i, ciekawostka, akumulator jest uszkodzony.
Kiedy napomknąłem, że dokładnie miesiąc temu był w serwisie na przeglądzie i po 4 latach jazdy jest przewidziana kontrola aku i czy tam nic nie wyszło niepokojącego, to usłyszałem, że z tymi aku to nie znasz dnia ani godziny, kiedy coś ci się zewrze... No zdarza się.
Dowiedziałem się przy okazji, że mój aku nie jest z tej felernej serii z 2012 r., na podstawie której mógłby być wymieniony gratis.
Mimo że mamy tutaj na forum przykłady aut kolegów odbieranych w podobnym okresie, co moje.
No i ten objaw gwałtownego zejścia akumulatora z tego świata jakoś mniej mnie przekonuje, że taka niby zdrowa seria urządzeń umiera tak nagłą śmiercią.
Koniec końców jak się potargowałem, to usłyszałem, że dla członka DKPL dostanę 20% jednorazowego rabatu (początkowo miało być 10%). Najpierw obiecano mi w dobrej cenie oryginalny Rombat Calciu (ok. 350 zł już z robocizną), ale później okazało się, że nie tak szybko, bo pan w serwisie nie sprawdził dobrze ceny i wyszło, że to jest jednak 510 zł. Zaproponował mi z kolei za 340 zł aku Motrio, o którym wcześniej mówił, że lepiej nie brać jego tylko oryginał RC. Przy znacznej rozbieżności cenowej stwierdził jednak, że w tej sytuacji też brałby Motrio i nie mam się martwić o jego parametry i żywotność, bo też są dobre.
No nie powiem, że nie, bo przecież go nie używałem, to opinii nie mam :-D Koniec końców wziąłem ten Motrio, zobaczę z czasem, jak się będzie sprawował. Miał ktoś z nimi do czynienia?
Dzisiaj jadę po robocie do serwisu auto odebrać.
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
Ostatnio zmieniony przez dystrykt9 2016-06-21, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-21, 08:50   

Są objawy zdychania akumulatora ale trzeba wyraźnie obserwować auto .
U mnie było to lekkie przygasanie świateł . Złapałem za miernik wyszło ładowanie 12.6 V więc szybko do ASO podałem jakie mam ładowanie oraz że powołuje się na notkę serwisową której numer to już padał i dostałem nowy AKU .
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-21, 09:09   

Ja mam od jesieni Motrio bo mój turecki montowany oryginalnie w Lodgy zdechł w serwisie i też się "nie łapał" na akcję serwisową - zimę przeżył w każdym razie ....
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-06-21, 09:13   

Karenzo napisał/a:
Są objawy zdychania akumulatora ale trzeba wyraźnie obserwować auto .
U mnie było to lekkie przygasanie świateł . Złapałem za miernik wyszło ładowanie 12.6 V więc szybko do ASO podałem jakie mam ładowanie oraz że powołuje się na notkę serwisową której numer to już padał i dostałem nowy AKU .


Nooo taaak, ale to trzeba być fachowcem od aut, żeby takie coś zaobserwować. Ja tego w swoim aucie nie zauważyłem, a aku nagle padł.
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2016-06-21, 19:45   

W celu zamknięcia historii ;-)
Pojechałem po pracy na Puławską po dustera. Chciałem jeszcze z ciekawości zerknąć na dokumentację z przeglądu okresowego po 4 latach, w której powinny być zawarte parametry aku, które wyszły na tamtym badaniu. Niestety, dokumentacja podobno pojechała do archiwum.
Zapłaciłem więc 340 zeta i się zawinąłem do domu mecz obejrzeć ;-)
Z dodatkowych rzeczy umyto mi auto, przemyto dywaniki i przetarto kokpit.
Zrobiono też kontrolę bezpieczeństwa (wizualną) typowych punktów, jak przy przeglądzie okresowym (m.in. oświetlenie, wycieraczki, stan ogumienia itp), na co dostałem kwit.
I to w zasadzie tyle :-)
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-20, 12:35   

Dla tych, co mają S&S macie, co prawda auta nowe nie wymagają jeszcze wymiany akumulatorów. Ale właśnie na rynku pojawił się nowy gracz firma Duracell. Który oferuje akumulatory EFB w normalnych pieniądzach. Fakt kupiłem to w nowo otwartym przedstawicielstwie które próbuje zdobyć klientów. Ale cena 350zł za 60Ah akumulator dostosowany do systemu S&S jest rewelacyjna. Akumulator pod naklejką ma korki do uzupełnienia wody.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-20, 13:20   

A czy nadaje też do aut bez S&S?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-10-20, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-20, 13:43   

Oczywiście że tak.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2016-10-23, 08:25   

Z żalem pożegnałem swój CALCIU 12 V, 60 Ah, rok prod. 02.2005. Zastąpił go centra plus future 12 V, 61 Ah. Gwarancja - 3 lata Cena 300 zł.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-23, 09:28   

Obyś nie żałował wyboru...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-10-23, 14:52   

A moj juz 3.5 roku i nadal hula. Bez preblemu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
MrVlad 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-14, 09:52   

Mój akumulator już dogorywa i chyba czas na nowy. Rano auto odpala tak za 3 razem dopiero i ciężko mu to idzie. Szukając nowego pomyślałem, że zakupię taki:
Exide Premium EA770 12V 77Ah 760A

Wejdzie taki w ogóle do Dustera czy muszę mniejszy kupić?
Wymiary: 278mm (Długość ) x 175mm (Szerokość ) x 190mm (Wysokość całkowita)
Ostatnio zmieniony przez MrVlad 2016-12-14, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-14, 09:56   

MrVlad, przed zakupem zmierz sobie stary akumulator (wymiary), zobaczy czy jest jeszcze trochę wolnego miejsca na nowy akumulator i będziesz wiedział czy wejdzie do komory silnika i tyle. ;-)
Skoro ta firma sprzedaje akumulatory to wystarczy tam podjechać i samemu sprawdzić czy będzie pasował.
Aha, pamiętaj o kodzie do radia przy wymianie akumulatora, bo wylecą całe nastawienia w radiu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-12-14, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
MrVlad 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-14, 10:02   

Liczyłem na to, że ktoś może kojarzy wymiary oryginalnego akumulatora i miejsca montażowego... :)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-14, 21:41   

305 mm ci wejdze jak mnie pamięć nie myli. Ale ci to za problem otworzyć maskę i zmierzyć. Pozostałe 2 wymiary standardowe.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-15, 06:59   

shrek napisał/a:
A moj juz 3.5 roku i nadal hula. Bez preblemu.

Cienko. Ja mam ciągle fabryczny, czyli już mu stuknęło 6 lat. Zero problemów. Ciekawe ile jeszcze pociągnie?
_________________

 
MrVlad 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-15, 10:48   

Mój padł po równych 3 latach, dodam, że Duster garażowany... :/
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-15, 10:58   

MrVlad napisał/a:
Mój padł po równych 3 latach, dodam, że Duster garażowany... :/

A ile km rocznie robisz? Bo jak mało to nic dziwnego, że padł w krótszym czasie niż inne auta z większym przebiegiem.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-15, 13:26   

Wiekszy przebieg wcale nie daje żywotnosci akumulatora. Licz cykle.
A tu dzisiejszy zakup.

IMG_20161215_132112.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 77,21 KB

 
MrVlad 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-15, 15:37   

route2000 napisał/a:
MrVlad napisał/a:
Mój padł po równych 3 latach, dodam, że Duster garażowany... :/

A ile km rocznie robisz? Bo jak mało to nic dziwnego, że padł w krótszym czasie niż inne auta z większym przebiegiem.


Po równych 3 latach mam 85 tys. Dziennie przeważnie 80 km.

Wymieniłem na taki
Ostatnio zmieniony przez MrVlad 2016-12-15, 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-15, 19:01   

Była jakaś akcja z wadliwymi akumulatorami w Daciach w latach podażej 2012-13.
Może to wtedy taki akumulator padł w krótkim czasie, spytaj to w ASO o taką akcję. Może Ty należałeś do tej grupy z wadliwymi akumulatorami.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Andrzej12345 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5dCI
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: OKOLICE WARSZAWY
Wysłany: 2016-12-16, 19:32   

Mojemu Aku minęło 6 lat w listopadzie, zadnych problemów, przejechałem 138kkm.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne