W Polsce sprzedaż aut marki Dacia od stycznia do sierpnia wyniosła już 3 585 sztuk, co stanowi wzrost o ponad 100% w stosunku do tego samego okresu w roku 2009.
A jaka jest sytuacja w innych krajach?
Dacia w ciągu zaledwie 6 lat stała się znaczącą marką na rynku samochodowym. W ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2010 roku, Dacia sprzedała 221 092 samochodów osobowych na całym świecie, co daje wzrost o 12,1% w stosunku do roku 2009 i przekłada się na 0,6% udziału w światowym rynku. We Francji, Dacia zajmuje szóste miejsce z udziałem w rynku na poziomie 5,1% przy wzroście sprzedaży o 118,4%. Jest również pierwszą marką w Rumunii, a jej udział w rynku wzrósł o 2,5 punktu do 33,6%.
Na rynku samochodów dostawczych Dacia sprzedała na całym świecie 15 839 pojazdów, co oznacza wzrost o 43,9%.
Po trójbryłowym Loganie, hatchbacku Sandero, kombi Logan MVC, samochodach dostawczych Logan Van i Logan Pick-up, Dacia kontynuuje proces poszerzania swojej gamy wprowadzając terenowy model Duster. Wprowadzony do sprzedaży w kwietniu 2010 roku Duster, odniósł duży sukces we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany. Do końca sierpnia 2010 na świecie sprzedano ponad 64 000 sztuk tego modelu. Od grudnia 2010 roku w zależności od rynku będzie dostępna Dacia Duster w wersji 4x4 z silnikiem wysokoprężnym dCi 90 FAP emitującym jedynie 139 CO2/km i spalającym 5.3 l/100 km. Dacia Duster 4x4 dCi 90 FAP spełnia kryteria znaku Dacia eco².
Dacia, oferująca wysokiej jakości samochody po przystępnej cenie stała się fenomenem społecznym, który przyczynił się do powstania nowego stylu konsumpcji na rynku samochodowym określanego jako Dacia Attitude.
Zimą tego roku Dacia już po raz drugi ruszy na podbój lodowych torów Pucharu Andros. Za kierownicą wyczynowej wersji Dustera ponownie zasiądzie Alain Prost, który wybrał Dacię ze względu na jej zalety: prostotę, sprawność i solidną konstrukcję.
W krajach Maghrebu: sprzedaż Dacii wzrosła o 4,5% do poziomu 26 310 samochodów łącznie, pomimo spadku na rynku, który wyniósł 3,1%. Udział w rynku algierskim wzrósł o 1 punkt do 10,4%, a w Maroku o 2 punkty (do poziomu 20,4%).
W Europie: wzrost o 20,9% do poziomu 161.317 sprzedanych samochodów (1,7% udziału w rynku). Na koniec sierpnia 2010 roku, najważniejszymi rynkami zbytu Dacii w Europie były Francja (76 255 samochodów), a następnie Niemcy (23 949 samochodów), Włochy (15 368 sztuk) oraz Hiszpania z Wyspami Kanaryjskimi (14 285 sztuk).
W Polsce sprzedaż aut marki Dacia (razem osobowych i dostawczych) od stycznia do sierpnia 2010 roku wyniosła 3 585 sztuk, co stanowi wzrost o ponad 100% w stosunku do tego samego okresu w roku 2009.
Wraz ze wzrostem sprzedaży i poszerzeniem gamy oferowanych pojazdów, marka Dacia rozwija sieć własnych, zlokalizowanych poza obiektami Renault, salonów (wciąż jednak korzystających z sieci Renault) dzięki czemu rośnie liczba sprzedawców i powierzchnia, na której są eksponowane modele tej marki. We Francji działa 220 salonów Dacii: 52 tzw. Dacia boxów i 168 oddzielnych salonów.
Niezwykle dynamiczny wzrost marki Dacia jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców. Wcześniej klienci mieli opory przez kupowaniem taniego samochodu, dziś, według badania firmy Cetelem przeprowadzonego w 2010 roku na najważniejszych rynkach europejskich, średnio 29% klientów mających zamiar kupić nowy samochód, chce przeznaczyć na zakup poniżej 8000 EUR. Relacja jakości do ceny nabrała z pewnością większego znaczenia pod wpływem kryzysu gospodarczego, uwidaczniając trwałą tendencję, aby konsumować mniej, ale lepiej. Dacia potrafiła uprzedzić zmianę mentalności wprowadzając na rynek gamę niezawodnych samochodów o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do parametrów użytkowych.
Klienci są bardzo zadowoleni ze swoich samochodów marki Dacia
We Francji Dacia plasuje się na czwartym miejscu (za Hondą, Mercedesem i BMW), a w Niemczech dzieli drugie miejsce na podium z BMW w badaniu JD Power VOSS przeprowadzonym w 2010 roku.
Badanie to mierzy poziom zadowolenia klientów będących posiadaczami średnio 2-letnich samochodów w oparciu o cztery kryteria: jakość/niezawodność, zalety użytkowe (design zewnętrzny, prowadzenie auta, ilość miejsca), serwis posprzedażny i koszty eksploatacji.
Dwie nowe wersje ze znakiem Dacia eco² w gamie
Już w grudniu Dacia Duster 4x4 będzie dostępna z silnikiem wysokoprężnym dCi 90 FAP na większości rynków europejskich. Dzięki emisji CO2 na poziomie 139 g/km i spalaniu 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym, ta wersja Dacii Duster wyróżnia się bardzo rozsądnym bilansem energetycznym i ekologicznym.
Dacia Logan i Dacia Sandero będą dostępne z silnikiem 1.2 16V 75 LPG (który zastąpi jednostkę 1.4 MPI 75 LPG) w większości krajów europejskich do końca 2010 roku. Dacia Sandero i Dacia Logan 1.2 16V 75 LPG emitują zaledwie 122 g CO2/km.
Poziom emisji obu wersji LPG uprawnia we Francji do skorzystania z rządowego bonusu ekologicznego w wysokości 2000 EUR.
Wersje LPG Dacii odniosły duży sukces: w Europie Zachodniej ponad 43% sprzedaży modelu Sandero to auto z silnikiem 1.4 MPI 75 LPG (sierpień 2010 rok).
Dacia rusza na podbój lodowych torów Pucharu Andros
Zimą tego roku, już po raz drugi Dacia ruszy na podbój lodowych torów Pucharu Andros. Alain Prost zasiądzie za kierownicą Dacii Duster przygotowanej przez zespół Renault Sport Technologies.
W sezonie 2009-2010 Alain Prost był drugi w klasyfikacji. Tory Trophee Andros wystawiają na ciężką próbę niezawodność samochodów, Dacia będzie więc mogła po raz kolejny wykazać się solidnością i niezawodnością, zapisaną w genach tej marki. Trophee Andros to nietypowe zawody w sporcie samochodowym, ponieważ przepisy ograniczają stosowanie zbyt skomplikowanych i kosztownych rozwiązań technologicznych, kładąc nacisk na sprawność samochodów i umiejętności kierowców. Dacia jest marką, która również stara się podważać utarte schematy myślenia, proponując nowy styl konsumpcji w sektorze samochodowym - zapewnia klientom możliwość wyboru samochodu mającego wszystko, co potrzebne za rozsądną cenę.
- Dlaczego ponownie staruje Pan za kierownicą Dacii w sezonie 2010-2011 w Pucharze Andros?
- Miniony sezon pokazał, że debiut Dacii w sporcie samochodowym był obiecujący. Pierwszy sezon, w dodatku z nowym samochodem, który trzeba było dopracować, był dużym wyzwaniem, zwłaszcza, że musieliśmy stawić czoła wytrawnym przeciwnikom. Ukończenie tak trudnych mistrzostw na drugim miejscu było bardzo dobrym debiutem, dlaczego więc miałbym na tym poprzestać?
Odczuwam też dużą sympatię do marki Dacia, której udało się wejść na rynek samochodowy w tak krótkim czasie. Sukces handlowy Dacii Duster pokazuje zresztą, że nie tylko ja przekonałem się do tego terenowego auta!
- Jak zapowiada się sezon 2010-2011 Pucharu Andros dla teamu Dacii?
- Zebraliśmy doświadczenie i mamy więcej czasu, żeby się przygotować, w przeciwieństwie do tego, co było w ubiegłym roku, kiedy projekt wystartował znacznie później. Wraz z zespołem Renault Sport Technologies wprowadziliśmy zmiany w układzie czterech kół skrętnych, zastosowaliśmy również inne ustawienia silnika wyczynowego Dustera.
Jakie są Pana ambicje na ten sezon?
- Duster to solidny i niezawodny samochód, Team Dacii jest bardzo sprawny, mamy doświadczenie z ubiegłego sezonu: a więc mamy w ręku wszystkie atuty, aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki niż w ubiegłym roku!
Data publikacji: 2010-09-30 14:54:17
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-09-30, 14:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum