Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakrywanie chłodnicy w zimie
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-26, 01:42   

Uuuu, wygląda "zawodowo" (: - tylko...

krakry1 napisał/a:
czy ta osłona coś daje? Nagrzanie silnika do 4 kresek odbyło się w czasie i dystansie b. przybliżonym do jazdy bez osłony

...ona jest chyba trochę za bardzo dziurawa - te wszystkie firmowe wyglądają na dość szczelne.

A z drugiej strony: 0°C to pewnie po prostu... za ciepło! - przy niższej temperaturze otoczenia różnica w nagrzewaniu powinna być wyraźniejsza.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-26, 15:53   

laisar napisał/a:
Uuuu, wygląda "zawodowo" (: - tylko...
Nie do końca - mocowanie spowodowało jej przesunięcie ku górze (to trzeba by było poprawić) - z drugiej strony jest dziurawa "dodatkowo" bo bałem się o przegrzanie silnika. Zrobiłem tak, bo jak zauważyłem po jednej "dziurze" mają osłony Heko do np. Oktawii.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-26, 17:34   

Ogólnie to ten wskaźnik chyba źle pokazuje , słaba kalibracja z wyświetlaczem,
jakby był wskazówkowy wtedy bym widział -czy jest nagrzany silnik czy nie, teraz przejadę 400km i mam 2 kreski cały czas a spalanie 4,8l przy jeździe mieszanej.
Oslona cos daje na pewno tylko w dieslu dołu nie zakryje bo spalanie wzrasta a góry nie ma za bardzo jak. Ale najlepsze w dieslu jest ogrzewanie elektryczne od odpalnei dmucha ciepłem :-) dzisiaj przetestowałem rano.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2010-11-26, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2010-11-26, 23:06   

ale to z jaką ty średnia prędkoscią śmigasz że masz tylko dwie kreski?
ja po 6 km mam dwie kreski po dwudziestu i 0,5 h jazdy dzis po miescie przy daniu dćce w palnik tak do 90 4 kreski i nic nie spada splanie 4,5 -4,7
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-27, 12:13   

Po 3-4km mam dwie kreski i tak zostaje już.
Jeżdże zależy po autostradach 100-120km/h, poza obszarem zabudowanym 70-100km/h no i po mieście jakieś 30% przebiegu ,
ale obroty 2-2,5 tys max i zmieniam bieg,
jak jadę ponad 100-120km/h to wtedy 2,5-3 tys.obr/min.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2010-11-30, 09:13   

Mam bardzo podobnie. Ok 30-40 minut jazdy po autostradzie 120-140km/h i max. 2 kreski.
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 09:27   

No to ja się wreszcie wypowiem!
2 krechy po ok 3-4km, cztery krechy wskoczyly mi po 45 minutowej jezdzie w warszawskich korniszonach, i raz jeden na trasie, jak wyjechalem z miasta - na ok 20 kilomtrze zapalila sie 3 i 4 krecha.
 
RYKI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1,4
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 99
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2010-11-30, 12:53   

Witam
Dnia dzisiejszego doznałem olśnienia , zakrywam chłodnicę mianowicie zapycham grilla po prostu śniegiem . Tworzy on naturalną izolację od pędu zimnego powietrza , faktycznie silnik szybciej łapie temperaturę a w miarę wzrostu temperatury śnieg w sposób naturalny topi się i wykrusz stopniowo z grilla . Łatwe ,tanie ekologiczne i zdaje egzamin.
_________________
www.papierniczysklep.otwarte24.pl
www.ryki.flog.pl
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 13:26   

jakby byl snieg pod kolor mojego lakieru, to bym sie zastanowil nad takim rozwiązaniem :lol:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 15:45   

Ammianus napisał/a:
jakby byl snieg pod kolor mojego lakieru, to bym sie zastanowil nad takim rozwiązaniem :lol:

Niestety, jest tylko biały i żółty. (Nigdy nie jedzcie żółtego! ;D)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-30, 18:26   

Zasłoniłem te 2 górne wloty gumową wykładziną tą co mialem na dolnym wlocie. Zobaczymy co to da,nie będzie tak chłodzić silnika według mnie podczas szybkiej jazdy.
Ogólnie to czytając rumuńskie forum i niemieckie Dacii to w tym silniku jest zły termostat 83C zamiast 89C, zgłoszę to na przeglądzie po 20 tys. że silnik się nie dogrzewa. A tak wogóle to trzeba było brać benzyniaka i na gaz przerobić :lol:
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-30, 18:31   

TAXI AIRPORT napisał/a:
tak wogóle to trzeba było brać benzyniaka i na gaz przerobić

Gdy o tym wspominałem jak przyszedłeś na forum i się zastanawiałeś to mówiłeś co innego, no ale teraz już nie ma o czym gadać. Kilka lat przejezdzisz i kupisz następne z lpg (może do tego zcasu dacia zaoferuje fabryczne bez utraty gwarancji)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-30, 18:40   

No bo ogólnie jestem zadowolony-małe spalanie,duży zasięg ,wolny bagażnik, zastanawiałem się nad gazem ale po otrzymaniu informacji że w salonie montują najtańszą instalację Stag z dziadowskimi wtryskiwaczami valtec za 3200zł , to po podliczeniu gazu do 1.6 16V wyszło że cena diesla jest taka sama praktycznie. To wziąłem Diesla ale wrócę do benzyniaków, może za 3-4 lata Dacia da fabryczne LPG :-| i wejdzie Van ala Nissan NV200.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 20:06   

TAXI AIRPORT napisał/a:
czytając rumuńskie forum i niemieckie Dacii to w tym silniku jest zły termostat 83C zamiast 89C

Trzeba było zacząć od czytania naszego <; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1158 (a konkretnie to np http://www.daciaklub.pl/f...p?p=56385#56385 ).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2010-12-05, 18:10   Zasłanianie chłodnicy w grudniowe lato

laisar napisał/a:
...Natomiast rzeczywiście - po osiągnięciu temperatury roboczej najlepiej byłoby ją jednak zdemontować, bo wtedy ewentualne niedogrzanie silnika wynika ze źle działającego termostatu, którego "leczenie" osłoną grilla jest... ekhm... nieroztropne? (;


Do poczytania, rzecz o zasłanianiu chłodnicy w Typowym Australijskim Samochodzie Osobowym, który może doświadczyć co najwyżej czerwcowych+12°C brrr, i +40°C w grudniu-styczniu :lol:

http://sydney.edu.au/engi...s/AFMC00216.pdf

Jak znajdę chwilę, streszczę najważniejsze tezy.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-21, 10:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-06, 10:04   

Bardzo fajne, dzięki! (:

...Aczkolwiek ja jestem nieco zdziwiony zdziwieniem:
Cytat:
It was surprising to observe the side-to-side shielding method leads to higher average core velocities that the side-to-centre method.

- że niby co w tym zaskakującego? :shock:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-12-06, 11:33   

No właśnie, co? Nie wszyscy znają angielski :roll: pozdr Co innego rosyjski :-/
Ostatnio zmieniony przez jurek 2010-12-06, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-06, 13:28   

"Co zaskakujące, osłona jednoboczna powoduje wyższą prędkość średnią w bloku [chłodnicy], niż osłona dwustronna".

(Aczkolwiek obrazki i wykresy są właściwie samoobjaśniające...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-06, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-10, 22:29   

Ammianus napisał/a:
No to ja się wreszcie wypowiem!
2 krechy po ok 3-4km, cztery krechy wskoczyly mi po 45 minutowej jezdzie w warszawskich korniszonach, i raz jeden na trasie, jak wyjechalem z miasta - na ok 20 kilomtrze zapalila sie 3 i 4 krecha.

Tez sie ucieszylem jak mi wskoczyly 4 kreski latem. To jakby chrzest auta ;-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-19, 19:18   

zwróćcie proszę uwagę na przesłonięcie dolnego wlotu tutaj:

Fakt trochę nieaerodynamiczne.
Dzisiaj miałem rano trochę wolnego czasu więc usiłowałem zrobić test z zasłoniętą częściowo chłodnicą (dolna część bloku chłodnicy całkowicie zasłonięta w widoku z przodu)
Zdjęcie dołączę poowrocie do domu
Niestety, gigantyczny korek na wylotówce na Warszawę (to przez 8-10 kołowe wywrotki z budowy A-4 ) skutecznie mi go uniemożliwił. Zamiast tego wyszło stanie w korku, ucieczka szutrówkami i jazda miejska razem 20 km z v=19 km/h z klima 100% przy 26st. C
DD.
Pozytyw taki, że: DD się nie zgrzał a spalanie było 8,6L/100km

P>S>: KOT, ale: ten Duster ze zdjęcia nie ma nakładek an progi
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-19, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-05-20, 09:55   

Ma koła od traktora...
Takiemu nawet bulbar brześwitu nie zmniejsza. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-20, 11:33   

Witam. Miałem kiedyś podobny problem z Fordem escortem w dieslu i zamiast kombinować to wolałem go pokrecić na ciut wyższych obrotkach i to zdawało egzamin, a ford bez trudu nawet troche krecony dożył 430 tys. km.
W mojej logance 1,6 padł czujnik i nie dogrzewał się ale lissowski w 40 minut usunął problem i jest oki
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-21, 10:16   Zakrywanie chłodnicy na wiosnę

Dysco, nie chodzi o szybsze nagrzewanie się silnika (bo to pchanie dykty pod maskę to było dobre w Żuku czy Tarpanie, w nowych autach to jest bez sensu) tylko o drogowy test oporów chłodzenia, patrz tutaj:
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=75
dlaczego:
http://sydney.edu.au/engi...s/AFMC00216.pdf
Niestety, warunki drogowe mi skutecznie uniemożliwiły tę akcję (patrz: wyżej)

P.S.:
Dzisiaj rzuciłem okie na Koleosa, i zauważyłem, że pow. wlotu jest mniejsza niż w DD
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-21, 10:31, w całości zmieniany 5 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-01, 17:01   

Drodzy Państwo, oto mój prototyp.
Jak to przy prototypach bywa, wygląd jest kwestią trzeciorzędną.






Z racji mych planów wyjazdowych na Nordkapp postanowiłem sprawdzic, czy zakrycie górnego wlotu powietrza cokolwiek da.
Okazuje się, że pomaga. 2 cegiełki wskaźnika temp. cieczy chłodzacej wskakują zauważalnie szybciej. Wykonałem test w jednakowych warunkach 6.6 bez mojego"genialnego wynalazku", oraz 5.9l/100km z nim.
Owa zasłonka jest w fazie testów drogowych. Zaliczono już test prędkości, przy 175km/h nie daje oznak swojej obecności.
Staranniejsze wykonanie, to już przywilej wersji ostatecznej.
Do wykonania użyłem worka na śmieci, oraz 2 rodzaje taśmy, izolacyjną, oraz pakową przeźroczystą. Wersja "produkcyjna" :mrgreen: powinna pojawic się na przodzie auta, już jutro. Zostało niewiele czasu, zważywszy na to, że w niedzielę o świcie wyruszam na Nordkapp :-D
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-02-01, 17:16   

Czekam na relację. Z niecierpliwością :-D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne