Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
temperatura silnika / płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-07-19, 10:17   

johnny303, w upaly w korkach juz nie raz widzielem u siebie 6 kresek na wskazniku. Jakos sie tym nie przejmowalem, bo zawsze po chwili byly spowrotem 4 kreski, wiec nie wydaje mie sie zeby cos nawalalo.

Wylaczanie klimy chyba niewiele pomaga... :)
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-07-19, 11:58   

To i ja ostatnio dosyć często widzę 4 kreski (oczywiście mam dCi, gdzie prawie zawsze są 2 kreski).

Edit:
Chodzi mi oczywiście o ostatnie upały (do wczoraj przez cały tydzień bywało 30 - 33 stopnie).
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-07-19, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-07-19, 12:06   

Ja raz miałem 6 kresek. Był upał, korki, miałem normalnie 4 kreski i się na chwilę zatrzymałem na stacji i zgasiłem silnik. Za dwie minuty znów zapaliłem i było 6 kresek, ale dosłownie po kilku sekundach wróciło do 4.
 
johnny303 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-19, 13:49   

KaS602 napisał/a:
nie wydaje mie sie zeby cos nawalalo
Dziękuję, uspokoiłeś mnie. Pozostaje dalej cieszyć się miłym chłodem we wnętrzu Logana :-)
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-19, 13:54   

U minie cztery kreski sporadycznie, tylko przy wolnej jeździe w korkach. (dci)
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-07-22, 11:17   połowa skali = ok!

W większości samochodów prawidłowa temp. jest dokładnie w połowie skali. Było o tym w instrukcji do trabanta, lanosa, do felicji i do v40. Z obserwacji mojej MCV-ki 1,5 DCi wnioskuję, iż zimny silnik ( z kiepskim smarowaniem- nie szaleć) to zero kresek. 2 kreski to już ogrzany lekko silnik ( dopiero na tym poziomie włączenie nagrzewnicy da jakikolwiek efekt ciepłego powietrza w kabinie) 4 kreski to połowa, czyli wartość prawidłowa. Uzyskuje ją po przejechaniu, w zależności od warunków zewnętrznych, po przejechaniu 4-12 km. Ta temp. system chłodzenia stara sie utrzymać ( pewnie jakieś 90 st. celc. płynu) i w razie czego odpala "wentyla". Więcej niz 4 kreski nie udało mi się uzyskać, może jakby odlać trochę czynnika chłodzącego lub trochę pozarzynać silnik ( np. ostra jasza po górzystym Wałbrzychu z licznymi postojami) to by sie dało. Myślę że osiągnięcie ponad 6 kresek to sprawdzenie poziomu płynu, wizyta w ASO w celu sprawdzenia szczelności układu chłodzącego., ew. walnięty termostat...(?)
Ze wcześniejszych postów wyczytałem, ze na autostradzie potrafi zejsć do 2 kresek - mi się to zdarzało często w lanosie, w MCV tylko 2 razy nocą, ale to tez normalnie.
Nie miałem jazd jesienno zimowych, wiec zakładam, ze wtedy bedzie 2 kreski a po 10-20 km 4 kreski, a na autostradzie stale 2.

Zaryzykowałbym na podstawie doświadczenia i obserwacji, że:
0 kresek <75 - silnik zimny - uwaga na smarowanie
2 kreski to 75-80 stopni celc. silnik rozgrzany
4 kreski to 90-95 stopni - właściwa temp.
6 kresek to 100-110 stopni
8 kresek 110-120 stopni ( granica gotowania)
9 kresek 120-130 stopni - gotowanie
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2009-07-22, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-22, 11:22   

A nie prościej przeczytać, co było podane wcześniej? (;

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=23586#23586

Cytat:
Tak gwoli informacji, bo przypadkowo akurat znalazłem w serwisówce szukając oczywiście czegoś zupełnie innego (:

0 kresek - temperatura poniżej 50 °C
2 kreski = temperatura od 50 do 80 °C
4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C
6 kresek = temperatura od 105 do 115 °C
9 kresek = temperatura powyżej 115 °C
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-22, 12:26   Re: połowa skali = ok!

antropolog napisał/a:
4 kreski to połowa, czyli wartość prawidłowa. Uzyskuje ją po przejechaniu, w zależności od warunków zewnętrznych, po przejechaniu 4-12 km.


U mnie i chyba jak i u większości Loganów z dizlem to żadkość. W moim przypadku czasem tylko w korkach.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-07-22, 12:27   'Umkło"

@laisar: Hurra! Jakoś mi to umknęło ( te czytanie w pracy przy drugim śniadaniu) ;)

Dzięki

@tomi: Nie jeżdżę ekonomicznie :]
- przebijam się przez Wrocławskie korki używając sekretnych uliczek ;)
a Wrocek jest rozległy na 25 km. (pracuję w Szpitalu)
_________________

 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-01, 12:16   

Poprzedni wpis uzupełnię informacją, że dopiero przy 130/140 km/h pojawiają się 4 kreski (włączona także klima).
Rok temu docierałem samochód i jadąc autostradą do 120km/h czterech kresek nie miałem.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-09-03, 07:25   

hm...

a ile macie płynu chłodzącego?

MAX , czy w połowie między MAX a MIN?

w sumie teraz zrobiło się chłodniej i jadąc po nocy sa 2 kreski, jak na trasie ładnie jadę 90 tez spada do 2, ale przy dynamicznej jeździe zawsze mam 4

Sprawdzałem, czy przy tych 4 kreskach wentylator się włącza - więc zasadniczo nie, tylko czasem przy naprawdę niezłym duszeniu silnika.

Jak pytałem w ASO to powiedzieli ze jest ok, bo 4 kreski to prawidłowa temp. a jak spytałem o poziom płynu chłodzacego ( u mnie jest w połowie między MIN a MAX na zimnym) powiedzieli że mam optymalną ilość i ze jak uzupełnię na max no to będę widział 2 kreski non stop.

nie wiem czy im wierzyć mechanikom czy danym statystycznym z forum...

ale w sumie przestałem sie przejmować bo:
a) spalanie mam w normie
b) silnik ładnie się nagrzewa i szybko uzyskuje pełną sprawność
c) nie mam problemu z niedogrzaniem kabiny
d) wentyl włącza sie sporadycznie i nigdy nie miałem 6 kresek, więc nie przegrzewam silnika
e) przede mną 1-wszy sezon zimowy, zobaczymy jak sobie mcv poradzi w takich warunkach

f)
Cytat:
Instrukcja obsługi Dacia Logan str.1,36 Wskaźnik temperatury płynu w układzie chłodzenia podaje, że „ Przy jeździe w normalnym trybie palą się cztery punkty (kreski), zależy od temperatury płynu w silniku"


a ile macie płynu chłodzącego?

MAX , czy w połowie między MAX a MIN?
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2009-09-03, 07:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 09:42   

antropolog napisał/a:
powiedzieli że mam optymalną ilość i ze jak uzupełnię na max no to będę widział 2 kreski non stop.


To bujdy naopowiadali.
Diesle się gorzej nagrzewają i taki ich urok, że temp. dochodzi do 2 kresek, rzadko osiąga 4 kreski.
A to czy wlejesz płynu do MAX czy do połowy to nie ma znaczenia dla temp pracy silnika.
Jak wlejesz na MAX, to będziesz miał tyle samo kresek co przed dolaniem.

antropolog napisał/a:
a ile macie płynu chłodzącego?

MAX , czy w połowie między MAX a MIN?


Ja mam benzynę - te silniki się lepiej nagrzewają.
Mam płynu na MAX.
Po 2-3 km jazdy zapalają się 4 kreski i tak zostają do końca jazdy autem.
_________________

 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-09-03, 11:03   

skoro 4 kreski to norma a mój diesel trochę szybciej niż u innych osiąga ta temp. i nie jeździ na 2 lampkach, to chyba nie mam sie czym martwić (?) :)
_________________

 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 12:01   

antropolog napisał/a:

a ile macie płynu chłodzącego?


U mnie ostatnio na przeglądzie uzupełnili, jest prawie MAX.
Przed przeglądem miałem poniżej połowy między MIN a MAX.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 16:36   

a ja co jakiś czas dolewam bo mi znika i pojawia się minimum :-/ ale nie widać aby gdzieś ciekło albo coś w tym stylu to chyba po prostu sobie paruje jak jest gorąco. Zobaczymy teraz jak upały minęły :mrgreen:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-03, 17:29   

Gigi sprawdź wężyki do gazu, jak są słabej jakości to się rozwarstwiają i mają kilkanaście mikroskopijnych dziurek (miałem to w Palio) i płyn natychmiast odparowuje nie zostawiając śladów. Dobre wężyki są firmy Semperit, po wymianie nie było żadnych ubytków.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 20:11   

o zgrozo zaraz wyjdzie że wszystko mam słabej jakości w aucie ;-) sprawdzę no ale przecież one są praktycznie nowe dopiero 23tysie na budziku :mrgreen:
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-03, 23:18   

tomi napisał/a:
a ile macie płynu chłodzącego?


U mnie ostatnio na przeglądzie uzupełnili, jest prawie MAX.
Przed przeglądem miałem poniżej połowy między MIN a MAX.



U mnie również MAX ( identyczna sytuacja jak u kolegi)
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-10-11, 17:20   cztery kreski

Witam , u mnie po rozgrzaniu silnika świecą się cztery kreski. Mam nowy samochód jeżdże nim tydzień.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2009-10-11, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-10-23, 19:17   

Bo masz benzynę ,w dieslu 4 kreski o tej porze roku to rzadkość
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-10-23, 19:40   Re: cztery kreski

Jarosław P napisał/a:
Witam , u mnie po rozgrzaniu silnika świecą się cztery kreski. Mam nowy samochód jeżdże nim tydzień.

I tak musi być.4 kreski w benzyniaku to poprawna wartość
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-10, 10:01   

Płynu zazwyczaj ubywa za sprawą pocenia się na trójniku, gdzie wpiety jest reduktor w obieg. Jeżeli jadąc szybko czy w nocy opada ilość kresek to możliwości są dwie, bardziej prawdopodobna, termostat popuszcza lub ten cały wskaźnik cegiełkowy ma tak wysoka tolerancję, że wyświetla bzdury.

Jeżeli zwłaszcza diesel ma te 75* to jest w miare nagrzany, wyższa temperatura czyli wzorcowe 90* jest związane z ekologią. Wiele BMW ma termostaty, które dopiero przy 112-118* dają wode na chłodnicę (takze diesle). Pseudofachocy z ASO, którzy twierdzą, że jak doleje się płynu na max, to temperatura będzie niższa (mniej cegielek), nie powinni naprawiać nawet robotów kuchennych, bo o mechanice, maja pojecie jak woły o gwiazdach. Jeżeli po dłuższej jezdzie zatrzymasz sie na stacji, to jest naturalne ze po ponownym uruchomieniu mozna miec chwilowo znacznie wyzsza temperature, poniewaz uklad w tym czasie nie pracowal, a silnik oddawal cieplo.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2010-07-12, 12:26   temp konstans

witam po przerwie!

Teraz mamy lato, wiec z osiągnięciem 4 kresek nie ma problemu- jest to standard i jest ok. Płynu na maxa wlanego mam i nic nie ubywa. Tak samo jak jeszcze nie udało mi się też zrobić powyżej 4 kresek ani doprowadzić do wycia wentyla w max obrotach :)

wiec na luzie
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-12, 13:10   

A w dieselkach też się uruchamia wiatrak po wyłączeniu silnika?
_________________
 
WIKTOR 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.5 dCi, 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2010-07-13, 20:51   

Zamieniłem termostat z temperaturą otwarcia 83˚C montowany fabrycznie na termostat z temperaturą otwarcia 89˚C w Dacii dCi 1,5. Informuję, że montowane termostaty fabrycznie powodują:
-niedogrzanie silnika, temperatura poniżej 80˚C,
-świeci się tylko 2 diody (kreski), które to wskazują temperaturę silnika 50-80˚C,
-nie osiąga się 4 diody, które to mają wskazywać temperaturę silnika 80-105˚C.
Należy nadmienić, że we wszystkich marek samochodów z silnikiem Dci są montowane termostaty z temperaturą otwarcia 89˚C a są to Nissan, Renault i Suzuki i w Dacii z silnikiem benzynowym. Już w ubiegłym roku 25.03.2009 r. ASO Remex-Ambrożej Sp. z o.o. Białystok zlekceważyła ten problem tj. niedogrzany silnik, pali się tylko 2 diody nie zgodnie z instrukcją, za dużo spala i odesłała z kwitkiem, że tak musi być. Napisałem reklamację w języku francuskim do RENAULT 13/15 Quai Alphonse le Gallo,92-100 Boulogne , Billancourt cedetx. A te żabojady odpisali do mnie jak oni ubolewają, że poważnie zajęli się reklamacją i przesłali do Warszawy a Warszawa do ASO, Remex-Ambrożej Białystok. A CI ostatni zadowoleni a co mówiliśmy, że i tak do nas wróci i, że tak musi być.
Po tych przejściach i tarapatach zakupiłem prywatnie w Internecie termostat w obudowie z temperaturą otwarcia 89˚C(90 zł plus przesyłka 15 zł) a w ASO 220 zł. Pojechałem do przedmiotowego ASO i wymieniłem. Zmuszony byłem zapłacić 150 zł chcieli 225 zł. W prywatnych warsztatach samochodowych wymiana termostatu kształtuje się około 80 zł. Dopiero po wymianie pracownik ASO oświadczył, że muszę zapłacić, ponieważ wymiany dokonałem na własne widzi misi, zachcianki, a że silnik niedogrzany, że zamiast 4 pali się 2 diody i że dużo spala to ich g. obchodzi.
Po zamontowaniu termostatu ogrzewanie działa zadowalająco, na komputerze po nagrzaniu pali się przez cały czas 4 diody, wyczuwa się (może sugestia) jest żywszy i zrywniejszy. Spala mniej około o 0.5 L/100 km. I miałem dwa przypadki rzeczywistego spalania 4,1 i 4,4 l/100 km. Proponuję, jeżeli ktoś zdecyduje się na wymianę to kupować termostat bez obudowy, wykorzystać obudowę istniejącą. Mnie ASO wprowadziło w błąd, twierdzili, że termostat nie wyjmuje się z obudowy a dopiero w prywatnym zakładzie później zademonstrowali przełożenie termostatu w obudowie. Sam termostat tj. wkład kosztuje około 40 zł. plus montaż około 80 zł. Dziękując ASO ich wspaniałej fachowości mnie koszt wymiany wyniósł 255 zł. Prawdopodobnie problem temperatury silnika Dci załatwiłem a co będzie dalej z silnikiem i ogrzewaniem zaobserwujemy i zobaczymy Wyrazy szacunku Wiktor
_________________
Wiktor
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne