Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Awaria elektrycznego wspomagania kierownicy
Autor Wiadomość
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2023-03-09, 20:25   Awaria elektrycznego wspomagania kierownicy

Witam, dzisiaj przytrafiła mi się przykra sprawa.
Mianowicie, podczas jazdy przestało działać wspomaganie, zapaliła się stosowna kontrolka. Po chwili zaczęło działać (więc to nie bezpiecznik) aby znowu się wyłączyć. Dzisiaj musiałem trochę pojeździć a co za tym idzie mam pewne obserwacje. Przy każdym uruchomieniu wspomaganie działa przez chwilę czasami dłużej, czasami włącza się samo w czasie jazdy.
Poruszałem wtyczkami od pompy ale to niczego nie zmienia.
Błagam o pomoc zdalną a może jest ktoś w Warszawie, Konstancinie, Piasecznie lub okolicach kto byłby w stanie zdiagnozować problem, nie przepadam za warsztatami a z tym raczej nie poradzę sobie sam.
Oczywiście mam na myśli w pełni komercyjną pomoc.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-03-09, 20:42   

W pierwszej kolejności sprawdzić ilość płynu. Za mała ilość może powodować wyłączanie pompy.
Jeśli płynu jest dobrze, zrobić diagnostykę i może pokaże czy to błąd z pompy, czy błąd komunikacji.
Może to oczywiście oznaczać o kończącej się pompie niestety.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2023-03-09, 21:09   

Zapomniałem dodać, że płynu jest trochę ponad stan. To pierwsze co sprawdziłem po raz pierwszy w tym egzemplarzu.
Zrobię diagnostykę tylko powiedz gdzie?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-03-09, 21:52   

Poprzez gniazdo obd o ile posiadasz odpowiedni kabel.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2023-03-11, 17:09   

Sprawdziłem PyRen'em na Androida i wyszło takie coś:




Może teraz coś się wyjaśni, czy to pompa czy gdzieś po drodze?
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2023-03-13, 12:33   

Nikt nic nie pomoże.
Nie wiem czy szukać nowej pompy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-13, 13:32   

Cytat:
DF002 - usterka modułu elektronicznego.

Sprawdzić:
- zasilanie +12 V przed zapłonem linii BP36 zespołu pompy wspomagania 186;
- masę MS zespołu pompy wspomagania 186;
- zasilanie +12 V po zapłonie linii AP23 zespołu pompy wspomagania 186.

W razie potrzeby naprawić wadliwe połączenia.

Jeśli usterka nadal występuje - wymienić moduł elektroniczny.
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2023-03-14, 21:47   

Pojawiają się konkrety.
Wczoraj nie drążyłem tematu bo był 13-ty.
Na linii BP36 bez kluczyka powinno być 12V a AP23 Po kluczyku powinno być 12V?
Zdradzisz gdzie znajdę takie opisy kodów błędów i może jakieś schematy?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-15, 01:03   

Smalcmen napisał/a:
Na linii BP36 bez kluczyka powinno być 12V a AP23 Po kluczyku powinno być 12V?

Tak.

Smalcmen napisał/a:
gdzie znajdę takie opisy kodów błędów

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194 - do lodgy nie ma niczego specjalnego, można brać od innych modeli, np z dustera.

Smalcmen napisał/a:
i może jakieś schematy?

Niestety nie znalazłem takiego normalnego zestawu do lodgy jak są do innych modeli, więc jak wyżej - można próbować sprawdzać w innych modelach, np II generacja logana/sandero powinna być w większości bardzo podobna, o ile nie wręcz identyczna.
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 145
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2024-11-16, 21:31   

Cześć. Pozwolę sobie na odkopanie tematu.
Mam podobny problem ze wspomaganiem. Tj. wspomaganie domyślnie przestało działać. Jedynie co to włącza się w losowych momentach. Na zegarach w momencie niedziałania wspomagania świeci się czerwona kierownica.
Problemy zaczęły się w momencie gdy padał mi stary akumulator. Na starym aku problemy były sporadyczne. Po wymianie niestety tylko się pogorszyło.
Wyłączenie zapłonu nic nie pomaga, podobnie odpięcie obu kostek od pompy.
W momencie nie działania pompy jest mocne 12V na przewodach zasilających pompę.
Po podłączeniu pyClipa w momencie gdy wspomaganie nie działa nie ma komunikacji z modułem wspomagania.
Gdy chwilowo wspomaganie jest komunikacja z modułem pompy jest i wyskakuje błąd taki jak u kolegi wyżej.
Wszystkie przekaźniki poprawiłem pod maską.
Bezpiecznik 24 w kabinie sprawdzony i jest ok.

Co mogę jeszcze zrobić żeby upewnić się ze problem jest z pompą\modułem pompy a nie np uch?
Gdzie znajdę drugi koniec przewodów sygnałowych dochodzących do pompy?
Jak mogę sprawdzić czy nie ma przerwy w okablowaniu sygnałowym?

Z góry dzięki za pomoc bo jedyne co mi przychodzi do głowy to zakup nowej kompy. Ale jak czytam może to nie być rozwiązaniem moich problemów.
 
aferka1970 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort Plus
Dołączyła: 15 Lut 2020
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-17, 10:55   

Czytałam kiedyś, że płyn w zbiorniczku musi być pod sam korek, inaczej wspomaganie przerywa .
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 145
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2024-11-25, 16:16   

niestety to nie jest kwestia płynu.
Jestem zdecydowany na wymianę pompy. Może ktoś mi podpowie czy wsadzenie pompy o innym numerze katalogowym (ale w ramach kompatybilności) może skutkować brakiem działania tejże lub jakieś problemy z komputerem?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-25, 16:39   

Rozumiem , że chcesz włączyć z innej Dacii ? Sprawdz wtyczke i rozpiske pinow , jesli wszystkie beda te same połączenia z innym numerem OEM niż Twoja po schemacie elektrzycznym lub jesli wogole piny sa te same to to wg mnie powinna ta elektryczna dzialac
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne