Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
klimatyzacja półautomatyczna - sterownik
Autor Wiadomość
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 397
Skąd: S-E
Wysłany: 2010-10-07, 18:12   klimatyzacja półautomatyczna - sterownik

Wydzielone z http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2642.


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=65113#65113
jackthenight napisał/a:
- ja już zmieniam program jego, aby sterował mi klimatyzacją - dzięki czemu będę miał klimatyzacje półautomatyczną -

czekam z niecierpliwością, termometr już posiadam a planuję go zamontować w schowku na okulary.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-07, 18:18   

Można nawet powiedzieć o klimatyzacji prawie automatycznej.
Na wyświetlaczu będzie można ustawić temp. zadaną przy jakiej klima ma się wyłączyć oraz temp. przy jakiej ma się włączać klima. Dodam jeden micro switch którym będzie można sobie ustawić temperaturę. Dzięki czujnikowi wewnątrz auta, oraz zmianie programu ,mikrokontroler tego termometru będzie włączał i wyłączał w cudzysłowu przycisk klimy na konsoli środkowej, tak aby utrzymać temp. zadaną. Funkcję automatycznej klimy będzie można zawsze włączyć lub wyłączyć. Dodatkowo dodam w konfiguracji możliwość wyłączenia ostrzegania o "włączeniu świateł - jak będę miał dzienne to nie będzie już potrzebne" oraz możliwość anulowania opcji o informacji o "Oblodzeniu"
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-07, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 397
Skąd: S-E
Wysłany: 2010-10-07, 18:21   

:shock: to ja się zapisuję na taką modyfikację :-P . Chyba zorganizuję w przyszłym roku mały zjazd na podkarpaciu a ty masz się stawić obowiązkowo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-07, 18:27   

opos napisał/a:
to ja się zapisuję na taką modyfikację


Domyślam się - zawsze denerwowało mnie i nadal denerwuje wachlowanie przyciskiem klimy tak aby nie było za gorąco albo nie było za zimno. I właśnie dlatego zdecydowałem się na taką modyfikację.

opos napisał/a:
Chyba zorganizuję w przyszłym roku mały zjazd na podkarpaciu a ty masz się stawić obowiązkowo


Na każdy zjazd jestem bardzo chętny i nigdy raczej nie odmawiam, no chyba że siła wyższa.
Ale piszmy na temat, aby off topic się nie robił :)
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 322 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16061
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-07, 20:21   

jackthenight napisał/a:
zawsze denerwowało mnie i nadal denerwuje wachlowanie przyciskiem klimy

:shock: :shock: :shock:
Po włączeniu klimy temperaturę powietrza ustawia się po prostu pokrętłem regulacji temperatury, podgrzewając je nieco, jeśli robi się w aucie zbyt chłodno!

I wszelkie auto-klim-a-troniki też działają właśnie w ten sposób...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-07, 20:40   

Owszem Laisar, ja wiem jak działa climatronic, ale w Dacii climatronica w prosty sposób nie da się zrobić.
Co do regulacji temp. to również próbowałem kręcić pokrętłem dodając ciepłego powietrza, ale i tak kończyło się to tym, że wolałem klimę wyłączyć - zbyt długo działająca klima zbyt mocno osusza powietrze co mnie dość drażni - dlatego właśnie przeważnie w gorące dni włączam klimę - schładzam auto do jakieś ustalonej temp. np. 26 stopni a następnie klimę wyłączam, po czym jak temperatura się podniesie ponownie włączam ręcznie klimę - dzięki temu nie mam zbyt osuszonego powietrza- dlatego właśnie zrobię sobie taki automat takiej czynności, abym nie musiał tego robić ręcznie.
Ponadto pokrętło zwiększania/zmniejszania ciepła jest mało precyzyjne i zwiększenie nim ciepła powoduje, że praktycznie łącznie z klimą powietrze leci znów za ciepłe - dlatego latem tego pokrętła w ogóle nie używam, wolę wyłączyć po prostu klimę.

Climatronica niestety nie zrobię, a samo automatycznie włączanie i wyłączanie klimy w zupełności mnie satysfakcjonuje.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-07, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Wersja: [Inna]
Pomógł: 13 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1545
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-07, 20:50   

Artur ja robię tak samo. Schładzam kabinę i wyłączam klimę, a kiedy kabina nagrzeje się znów włączam klimę. Częstotliwość takich czynności bardzo wysoka. No i nie wiem czy dla mojego dziecka taka całkiem zdrowa.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-07, 20:54   

No właśnie Mariusz. Niby pokrętło jest do regulacji temp. ale i tak lepiej i szybciej oraz wygodniej jest wyłączyć klimę.
U mnie Mariusz jest tyle pewniej, że mam temperaturę w aucie non stop mierzoną, nie pozwalam zbyt mocno schłodzić kabiny ani zbyt mocno nagrzać kabiny. Oczywiście to sprowadza się do tego, że dość często wajchluje się przyciskiem klimy.
Dlatego mariusz jakiś termometr powinieneś mieć aby widzieć temp. i aby zbyt mocno nie schładzać ani nie ogrzewać kabiny - niestety taka wada jest klimy manualnej - trzeba jej po prostu pilnować aby się nie przeziębić.
Ja teraz sobie zrobię jeszcze automacik, który sam będzie pilnował temp. w kabinie :)
Program automatu jest już ukończeniu - pozostały jeszcze sprawy czysto estetyczne - jak zamontuje to z pewnością wstawię na forum prezentację.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-07, 20:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-10-07, 21:06   

Pomyśl jeszcze o regulacji predkości dmuchawy. Prosty układzik (kit) na NE555 i tranzystorku steruje silnikiem. Zamiast potencjometra dajesz sygnał z czujnika temperatury poprzez termometr i gitara. Mały i bardzo trwały układ bo go zastosowałem w kilku urzadzeniach. Normalnie rewelka.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-07, 21:19   

Pomysł dobry, wezmę go pod uwagę.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-10-07, 21:23   

Musi tylko pracować jak przy klimatroniku. Gorąco - wysokie obroty, zimno - niskie obroty.No i jeszcze opcja ręcznej regulacji prędkości.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2010-10-07, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 322 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16061
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-07, 23:19   

jackthenight napisał/a:
zbyt długo działająca klima zbyt mocno osusza powietrze co mnie dość drażni

No ale to chyba tylko przy zamkniętym obiegu? Bo jak jest otwarty, to osuszanie jest na stałym poziomie...

(Nooo, mniej więcej (; - trochę oczywiście zmiennym w funkcji prędkości nawiewu, ale to już dzielenie włosa na czworo d: ).


Cytat:
pokrętło zwiększania/zmniejszania ciepła jest mało precyzyjne i zwiększenie nim ciepła powoduje, że praktycznie łącznie z klimą powietrze leci znów za ciepłe

SOA#1 (;


Cytat:
w Dacii climatronica w prosty sposób nie da się zrobić

Bojawiem... Jakiś silnik krokowy z tyłu panelu wentylacji - żeby sam kręcił pokrętłem - nie wydaje mi się kosmiczną technologią (;

...Ale Twój sposób oczywiście prostszy.

(Choć nie podejmuję się ocenić, czy lepszy - niby rzadko które urządzenia lubią nieustanne włącz/wyłącz, ale może akurat sprężarka i jej sprzęgło należą do tych nielicznych?).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-07, 23:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-08, 06:31   

Cytat:
Bojawiem... Jakiś silnik krokowy z tyłu panelu wentylacji - żeby sam kręcił pokrętłem - nie wydaje mi się kosmiczną technologią (;


No właśnie nie wiesz, wcale nie jest proste.
Proste jest tylko w gadaniu.



laisar napisał/a:
(Choć nie podejmuję się ocenić, czy lepszy - niby rzadko które urządzenia lubią nieustanne włącz/wyłącz, ale może akurat sprężarka i jej sprzęgło należą do tych nielicznych?).


Klima będzie działać jak do tej pory, z tym że wcześniej ja ją ręcznie włączałem/wyłączałem.
A teraz będzie robił to automat. Dla sprężarki nic się nie zmieni, będzie pracować podobnie jak przed dodaniem automatu.
Częstotliwość włączania zależy od ustawionej histerezy sterowania i dlatego różnica temp. włączenia klimy i wyłączenia klimy musi wynosić klika stopni.
Będzie menu i konfiguracja w/w temperatur.\
Taka modyfikacja nie wpływa na inną pracę sprężarki, a pozwoli mi przyjemnie i w spokoju jeździć w upalne dni.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-08, 06:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 322 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16061
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-08, 10:55   

Myślałem raczej ogólnie, czy sprężarka i jej sprzęgło to lubią - jak jest realizowane to rzecz jasna nieistotne...


Cytat:
wcale nie jest proste

Eeeetam - wierzę w Ciebie! (;
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Wersja: [Inna]
Pomógł: 13 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1545
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-08, 17:21   

Artur powiedz mi jak to się ma zimą przy niskiej temp. Rozumiem,że możesz wywołać pracę agregatu? Gorzej mają nowe auta kiedy komputer steruje klimą i w przypadku niskich temp użytkownicy działają z nagrzewnicą przy czujniku,żeby wywołać pracę agregatu.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2010-10-08, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-08, 19:12   

Nie rozumiem Mariusz. Ja chcę tylko symulować działanie przycisku wł/wył klimatyzacji, tego który znajduje się na konsoli środkowej. Czyli automat będzie najnormalniej elektronicznie włączał przycisk wł/wył klimatyzacji.
Ja nie będę włączał bezpośrednio sprężarki - to by było zbyt ryzykowne.
Sprężarkę włącza komputer wtrysku i tak pozostanie, bo mój automat jak pisałem wcześniej będzie podawał sygnał dokładnie tak samo jak przycisk na konsoli środkowej.
Jeśli ciśnienie w układzie klimatyzacji będzie za niskie, lub silnik będzie miał za niskie obroty lub będzie wyłączony to sprężarka się nie włączy, ponieważ komputer wtrysku na to nie zezwoli.

Mariusz napisał/a:
Gorzej mają nowe auta kiedy komputer steruje klimą i w przypadku niskich temp użytkownicy działają z nagrzewnicą przy czujniku,żeby wywołać pracę agregatu.


W Dacii również komputer wtrysku steruje sprężarką i w przypadku automatu, którego robię również tak pozostanie, gdyż automat będzie podawał sygnał chęci włączenia klimy do komputera wtrysku - tak samo jak włączasz przycisk na konsoli środkowej - to również informujesz komputer wtrysku że masz zamiar włączyć klimę - dopiero to komputer wtrysku sprawdzając dane z czujników, obroty silnika włącza klimę lub też nie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-08, 20:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Wersja: [Inna]
Pomógł: 13 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1545
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-08, 19:17   

Ok Artur teraz zrozumiałem. No to super to wykombinowałeś :-)
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-10, 18:00   

A tutaj kilka zdjęć z postępów pracy :





Jak widać na zdjęciach, literka A pojawi się w momencie kiedy aktywujemy funkcję automatu klimatyzacji.
Napis AC pojawi się w momencie, kiedy automat włączy klimatyzacje.

W konfiguracji T1 to temp. zadana - czyli temp. poniżej jakiej klima ma się wyłączyć, bo już temp. zadana została osiągnięta.
T2 to temperatura uruchomienia klimatyzacji, czyli jeśli się zrobi cieplej niż T2 to włącz klimę.
OBL? - to aktywowanie informowania użytkownika o możliwości oblodzeniu drogi.

Oczywiście te dwie zielone płytki pod wyświetlaczem służą tylko do testowania programu i pisania programu, normalnie w aucie jest tylko wyświetlacz i jedna malutka płytka, a na gotowo wygląda to jak zawsze, czyli :



Do tego jeszcze dochodzi jeden mały przekaźnik, którego montujemy przy panelu klimatyzacji oraz dochodzi jeszcze przycisk, który ma służyć do włączania/wyłączania automatu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-26, 20:37, w całości zmieniany 5 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-26, 20:59   

Zamontowałem już sobie przycisk w lampce w podsufitce.

Przycisk ten będzie służył do włączania/ wyłączania automatu klimatyzacji oraz do zmian innych ustawień takich jak :
temperatury, opcje oraz ustawienie jasności wyświetlacza



_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-26, 21:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 397
Skąd: S-E
Wysłany: 2010-10-27, 07:23   

Powinni cię zatrudnić w tym nowym centrum badawczym co to w Rumunii budują. :mrgreen: Mam nadzieję ze z tą klima wyjdzie wszystko tak jak sobie wymyśliłeś.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-30, 18:22   

Już mam wszystko zrobione i jest gotowe do montażu w aucie.
Wszystko wyjdzie i będzie działać tak jak zakładam.

Nagrałem krótki filmik, na którym widać jak działa.
Oczywiście nagranie za pomocą aparatu w słabym świetle nie odzwierciedla rzeczywistych kolorów ale to nie o to teraz chodzi - chodzi o pokazanie funkcjonalności.
Dodałem właśnie opcje ustawiania jasności wyświetlacza, aby podczas jazdy w nocy nie raził nas po oczach o czym wiedzą inni, którzy mają wyświetlacz w podsufitce lub gdzieś nad głową. Podświetlenie wyświetlacza jest mocne i trochę jednak przeszkadza przy nocnej jeździe. Dlatego dodałem opcję zmiany jasności wyświetlacza podczas jazdy z włączonymi pozycyjnymi/mijania/długimi.
Wyświetlacz teraz pokazuje temperatury 0.0, bo na biurku nie mam podłączonych czujników temp. do termometru.


_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-31, 17:07, w całości zmieniany 6 razy  
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 90
Skąd: DG
Wysłany: 2011-02-27, 20:23   

Zapowiada się ciekawie. Zastanawiam się tylko czy nie będzie potrzebna regulacja
obrotów wiatraka do automatycznej klimatyzacji. No ale zobaczymy jak to zadziała
w praktyce. Wiatrak mógłby stopniowo zwiększać/zmniejszać obroty powodując
odpowiednią cyrkulację chłodnego powietrza. Powodowało by to rzadsze
włączanie/wyłączanie sprężarki. Sterowanie wiatrakiem można łatwo zrobić na
tym Atmega8, który pewnie tam siedzi przy pomocy PWM.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-27, 20:30   

lep napisał/a:
Zastanawiam się tylko czy nie będzie potrzebna regulacja
obrotów wiatraka do automatycznej klimatyzacji. No ale zobaczymy jak to zadziała
w praktyce. Wiatrak mógłby stopniowo zwiększać/zmniejszać obroty powodując
odpowiednią cyrkulację chłodnego powietrza. Powodowało by to rzadsze
włączanie/wyłączanie sprężarki.


Na pewno byłoby lepiej.
Jedno wyjście PWM już używam do regulacji siły podświetlania wyświetlacza.
Drugie wyjście PWM przez tranzystor mógłbym użyć do regulacji prędkości wiatraka, ale tak się już nad tym zastanawiałem, jak jeździłem autem i w sumie przeważnie operuję ręką tylko włączanie i wyłączenia klimatyzacji, a wiatrak i tak wieje na jednym poziomie.
Na razie zrobię tak, jak stwierdzę że jeszcze przyda się regulacja obrotów wiatraka to również to dopiszę.
_________________

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Wiek: 70
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1690
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-02-28, 10:19   

jackthenight

Mam pytanie, czy AC została zrobiona na HD44780, czy też na jakimś innym wyświetlaczu?

Pozdrawiam
:-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3241
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 11:14   

Ale chodzi ci o napis AC ?
Napis AC zdefiniowałem dla wyświetlacza HD44780.
Program napisałem w Bascomie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 11:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne