Oba modele na zmianę podbierają sobie po trochę klientów, ale zasadniczo trochę inaczej są rozłożone akcenty: renówka jest lepiej wyposażona, ale daćka większa (10 cm na szerokość to bardzo dużo), tańsza w utrzymaniu (i to mimo wyższego spalania), oraz bardziej odporna i niezawodna i (bo nie ma się co zepsuć, ale fakt pozostaje faktem).
Ogólnie: za te same pieniądze - dla każdego coś miłego (: Tylko się cieszyć!
Na dzień dzisiejszy, gdybym miał wybierać i kupić w tej chwili to napewno zdecydowałbym się na thalię raczej, bo więcej jednak przemawia za nią niż za loganem
Odpowiem jak Katon Starszy: nie ma samochodów idealnych - wszystko zależy od tego, kto czego potrzebuje i oczekuje. Dla niektórych osób zdanie kol. waskiego będzie zapewne prawdziwe, dla innych - zupełnie nie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-15, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Cenię sobie L MCV za przestrzeń, pakowność, wysokość, drzwi bagażnika a nie klapę i cenę.
Jakoś nigdy nie podniecało mnie nic więcej w samochodach oprócz tego by jeździły.
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-15, 21:29
Ahoj!
Arkady napisał/a:
Cenię sobie L MCV za przestrzeń, pakowność, wysokość, drzwi bagażnika a nie klapę i cenę.
Jakoś nigdy nie podniecało mnie nic więcej w samochodach oprócz tego by jeździły.
MCV jest z innej bajki - nie ma co jej brac pod uwagę. Mówimy to o Loganie-sedanie i Thalii (Clio-sedanie).
Borys
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-19, 16:23
Oto przykład wewnętrznej konkurencji. Narastająca ekspansja koncernu Lada, który przecież podpisał umowę o współpracy z grupą Renault-Nissan pod koniec 2007 roku. Model Lada Priora, niesłusznie pomijany w polskiej prasie, powoli podbija rynek europejski. W Niemczech wyposażony w instalację LPG skutecznie konkuruje w kategoriach cena i najtańsza eksploatacja właśnie z Dacią Logan. Bardzo dobrze wypadła także w testach zderzeniowych, co do tej pory było dużą słabością rodyjskich konstrukcji: http://www.autokrata.pl/a...h-test-ady-2139
Lada wciąż na fali
"Również we wrześniu Łada była marką notującą na rynku niemieckim największy procentowy wzrost sprzedaży nowych aut w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Dzięki 404 rejestracjom wynik został poprawiony o 123,2%. Także w ujęciu narastającym od początku bieżącego roku dynamika wzrostu sprzedaży Łady wygląda imponująco (+139,8%). Aktualnie niemiecki importer Łady obchodzi 10-lecie swojego istnienia. Z tej okazji wprowadzono atrakcyjne ceny na modele Niva 4x4 (od 9 990 EUR), a także Kalina (7 990 EUR) i Priora (8 990 EUR). Pierwsze samochody Łada w Niemczech pojawiły się w roku 1974. W roku 1999 powołano do życia oficjalnego importera rosyjskich aut, Lada Automobile GmbH."
Data publikacji: 2009-10-08 09:54:58
Autor: Rafał Żaglewski, za www.samar.pl
Tymczasem jakos cicho o wspólnym opracowaniu przez Ladę i grupę Renault-Nissan samochodu na bazie Dacii MCV, o czym jest informacja na stronie:
Сейчас менеджмент завода ведет активные переговоры с компаниями Renault и Nissan, чтобы ускорить реализацию совместных инвестиционных планов. В ближайшее время АВТОВАЗ намерен начать реконструкцию одной из линий главного конвейера под производство новой модели. Это важная часть инвестиционной программы компании, предполагаемый объем которой – 42 млрд. рублей. АВТОВАЗ сконцентрирует усилия на реализации проектов R/F90 (5 и 7-местные универсал и фургон), автомобиля на базе платформы В0, автомобиля низкой ценовой категории (low-cost), для которых планируется провести модернизацию металлургического и прессового производства.
Jak aktualnie wygląda wsparcie AvtoVaz przez grupę Renault-Nissan?
Renault wspomoże AvtoVAZ technologią
Francuski producent przekaże rozwiązania techniczne rosyjskiej firmie AvtoVAZ.
Renault zastanawiało się nad kilkoma formami inwestycji w producenta Łady. Rozważano m.in. zastrzyk pieniężny. „[Renault] potwierdziło, że jest gotowe na inwestycje w AvtoVAZ i, w sposób jak najbardziej przejrzysty, dostarczy zaawansowanych technologii” - powiedział wicepremier rosyjskiego rządu, Igor Szuwałow.
Prawdopodobnie w grę wchodzi przekazanie platform podłogowych oraz licencji na produkcję silników i skrzyń biegów.
Rosyjski producent ma poważne problemy finansowe i niewykluczone, że zarząd będzie musiał zwolnić 5 tysięcy z prawie 28 tys. pracowników fabryki w Togliatti . Renault ma w spółce 25 procent udziałów. Premier Rosji Władimir Putin zagroził, że pozbawi francuską firmę jej pakietu, jeśli ta nie zdecyduje się pomóc AvtoVAZ-owi.
W obecności Władimira Putina, premiera Federacji Rosyjskiej, Francois Fillona, premiera rządu francuskiego i Władimira Artjakowa, gubernatora obwodu samarskiego (Rosja), podpisano porozumienie w sprawie restrukturyzacji rosyjskiego producenta samochodów.
Porozumienie podpisali: Siergiej Chemezow (Dyrektor Generalny Russian Technologies i Prezes Zarządu AvtoVAZ), Igor Komarow (Prezes Grupy AvtoVAZ), Christian Esteve (Członek Komitetu Dyrekcji Renault i Prezes Regionu Eurazja) oraz Siergiej Skworcow (Prezes Troiki Dialog).
Akcjonariusze AvtoVAZ, Russian Technologies, Troika Dialog i Renault porozumieli się w sprawie działań umożliwiających zapewnienie trwałości AvtoVAZ poprzez restrukturyzację jego zadłużenia i wprowadzenie planu produktowego oraz inwestycyjnego.
Działania te mają na celu:
- zapewnienie zdolności produkcyjnej 900 tys. samochodów w 2015 roku,
- utrzymanie w Rosji udziałów rynkowych Łady na poziomie 25%,
- rozwój eksportu.
Obniżenie kosztów AvtoVAZ i rozwój przedsiębiorstwa (dzięki ambitnemu planowi produktowemu, zakładającemu opracowanie nowych gam samochodów dostosowanych do potrzeb rosyjskiego rynku motoryzacyjnego) będą wspierane przez partnerów w następujący sposób:
• rząd rosyjski zwiększy swoją pomoc dla AvtoVAZ z 25 do 75 mld rubli (czyli 1,67 mld EUR) przeznaczonych na spłatę zadłużenia wobec banków i na pokrycie zapotrzebowania spółki na krótkoterminową płynność.
• obwód Samary pokryje koszty pracownicze 14 600 osób, które zostaną przeniesione do dwóch filii AvtoVAZ
• działalność socjalna AvtoVAZ zostanie powierzona oddziałom federalnym i lokalnym.
• Renault wniesie równowartość 240 mln EUR (10,8 mld rubli) poprzez transfery technologii, maszyn, wyposażenia i know-how na potrzeby produkcji nowych samochodów na platformie BO (platforma Logana). Renault pomoże również AvtoVAZ w uruchomieniu zdolności produkcyjnych dla silników i skrzyń biegów oraz w opracowaniu oszczędnego samochodu, który zastąpi Ładę Classic.
Renault i jego partner z aliansu, Nissan, zamierzają wykorzystać wolne moce produkcyjne zakładu w Togliatti do produkcji samochodów swoich dwóch marek, przy założeniu, że samochody produkowane pod marką Łada będą stanowiły co najmniej 70% produkcji AvtoVAZ.
Wszystkie te działania pomogą AvtoVAZ w uzyskaniu rentowności i zwiększeniu łącznego udziału sprzedaży Łady, Renault i Nissana na rosyjskim rynku. Podpisanie ostatecznych umów przewidziano na marzec przyszłego roku.
Data publikacji: 2009-12-01 15:45:00, za : www.samar.pl
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-12-02, 09:37, w całości zmieniany 9 razy
To nie miał być "samochód na bazie MCV-ki", tylko po prostu MCV-ka z przodem Renault.RU-Lada. I jako taki program nie został przerwany, tylko z powodu kryzysu - światowego w ogólności, a permanentnego rosyjskiego w szczególności - pozostaje w zawieszeniu razem z resztą działań "na niwie" (;AutoWAZ-u...
W Bydgoszczy nową Thalie widziałem jedną... Natomiast Dacii jest całe mnóstwo... To mówi samo za siebie. Ja też przymierzałem się do Thalii, ale,była i jest droższa, a miejsca z tyłu wyraźnie mniej. O wysokości nad łbem nie wspomnę...
Rosyjski samochód Łada wraca na rynek Wielkiej Brytanii. Firma Renault, która jest akcjonariuszem zakładu w Togliatti zapowiedziała, że w ciągu najbliższych lat uruchomi produkcję na terenie Zjednoczonego Królestwa. Wiceprezes Renault, Steve Norman przekonany jest, że nadszedł czas powrotu taniego samochodu na rynek brytyjski. Cena auta ma nie przekraczać 5 tys. funtów. Łada została wycofana z Wielkiej Brytanii w 1997 roku po pięciu latach obecności na rynku z powodu nieprzestrzegania jakichkolwiek norm bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
W tym momencie Renault jest skłonne do zainwestowania by Łada powróciła na rynek brytyjski. Produkcja może się rozpocząć w ciągu dwóch lat. Steve Norman, wiceprezes Renault podkreślił, że Wielka Brytania była jednym z niewielu rynków na którym był popyt na Ładę (a Niemcy?-przypisek mój). Norman przypomniał, że jakiś czas temu naśmiewano się z Volkswagena przy okazji inwestycji w czeską Skodę.
źródło: Onet.pl
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-05-20, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
też przez chwile myślałem o Thalii, ale jakoś Logan mi sie bardziej podoba, w sumie podobne wyposażenie co w laureate ale w Loganie więcej przestrzeni, jest tańszy i wizualnie moim zdaniem bardziej atrakcyjny
także póki co widziałem 2 nowe thalie na ulicach a loganów jeździ zdecydowanie więcej
Ostatnio zmieniony przez robertp1983 2010-05-20, 09:09, w całości zmieniany 1 raz
jak kupiłem NEW LOGANA to na początku ich też nie widywałem, ale teraz u mnie na osiedlu razem z moim jest kilka nowych MCV I Loganów a New thalia jest jedna:)
Wczoraj widziałem chyba ze 3 Logany nowe I MCV-ke.
Poki co na palcach można policzyć wszystkie nowe thalie, które udało mi sie spotkać. starszych Loganów jeździ dużo tak samo jak starych thalii( u mnie w rodzinie są 2) ale te nowe thalie widziałem póki co głównie na parkingu W salonie.
Sandero też jakoś trudniej zaobserwować, ale mój znajomy ma kupić zainteresował sie jak mu pokazałem Logana, więc może bede niedługo obserwował częściej i Sandero;)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-20, 17:13
Ja z obserwacjami Dacii w okolicy nie mam najmniejszych problemów - przez 2 lata widziałem ze 3 razy Logana i MCV na numerach warszawskich - za to Sandero jest mnogo - w całym powiecie jest zarejestrowane tylko jedno (moje)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum