Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-10-19, 14:58
Dacia Duster vs Suzuki SX4
Autor Wiadomość
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-10-19, 14:03   Dacia Duster vs Suzuki SX4

Widzę i słyszę, że ludzie mają dylematy co wybrać, a i w prasie pojawiają się coraz częściej porównania. Z uwagi na to, że oczekując na swojego Dustera, przez niemal 3 miesiące jeździłem Suzuki SX4 1.9DDiS (JTD) 4x4 rocznik 2008, napiszę coś od siebie:)


Jazda
Suzuki się nieco lepiej prowadzi, a wynika to z dużo twardszego zawieszenia i nieco precyzyjniejszego układu kierowniczego. Zalety się tutaj jednak kończą, dlatego że twarde zawieszenie wraz z króciutkim rozstawem osi (to w końcu Swift) powoduje że auto podskakuje na nierównościach jak piłka, o jeździe terenowej nie wspominając- jest nie do zniesienia. Zawieszenie nie jest sprężyste i "poddaje się" na krótkich poprzecznych nierównościach. Duster, o ile prowadzi się nieźle (tylne zawieszenie wielowahaczowe - 4x4) to ma całkowitą przewagę nad SX4 w komforcie jazdy. To zasługa niesamowitego mixu zawieszenia Dacia/Nissan z długim skokiem amortyzatorów oraz dużego rozstawu osi (17cm różnicy!).

SX4 nie jest już oferowany z silnikiem 1.9 DDiS więc dla potencjalnego kupującego porównanie nie będzie miarodajne, natomiast była to największa wada tego samochodu. Silnik był głośny, dużo palił (ponad 9l/100 w jeździe miejskiej), skrzynia wyła na najwyższym biegu, co powodowało frustrację na trasie (wysoki ton trudno zagłuszyć radiem). Był natomiast dynamiczny i elastyczny (120KM i 300Nm robi swoje). Dusterem zrobiłem dopiero lekko ponad 1000km, więc zdaję sobie sprawę, że silnik nie osiągnął swoich optymalnych parametrów, natomiast z całą pewnością bije na głowę fiatowskie JTD kulturą pracy i spalaniem (poniżej 8l/100 w mieście, 6.4l/100km Gda-Wawa, 5.6l/100km w spokojnej trasie po Kaszubach). Również skrzynia biegów jest zdecydowanie precyzyjniejsza od tej zastosowanej w Suzuki. To chyba zasługa Nissana bo Renault słynie z naprawdę kiepskich skrzyń biegów. Dynamika Dustera jest tylko nieco gorsza (110KM, 245Nm) od SX4, a to za sprawą trochę niższej masy Dustera. Na koniec należy dodać, że przez „krótką” skrzynię biegów Dacia kończy się w okolicy 160km/h podczas gdy SX4 można spokojnie pomykać 180, a nawet ciut więcej. Aktualnie w miejsce silnika 1.9 oferowany jest fiatowski JTD o poj. 1.6 (90KM) jednak tylko do wersji 2WD, a 2.0 DDiS o mocy 135KM i mom. Obr. 320Nm, który w wersji 4x4 Premium jest jednak sporo droższy niż analogicznego Dustera.

Napęd na 4 koła w obu autach rozwiązany jest podobnie (2WD, Auto, LOCK) i nie widzę dużych różnic w jego działaniu. Jazda w lekkim terenie jest jednak w Dusterze dużo przyjemniejsza, za sprawą tego niesamowitego zawieszenia. Dodam, że w Suzuki było także ESP na bębnowych hamulcach z tyłu- więc Dacia nie jest jedyna.

Wnętrze
Tutaj Suzuki dostaje plusy za ergonomię, bo w Dacii są duże braki (brak temp zew oraz brak automatycznie opuszczanej szyby choćby z lewej strony- rzeczy niezrozumiałe). W ramach przewagi ergonomicznej mieści się również rozmieszczenie przycisków do sterowania poszczególnymi "sprzętami" Design wnętrza również w Suzuki jest ciekawszy, no i rozwiązania jakby nowocześniejsze (mój miał półautomatyczną klimę). Radio wbudowane w deskę zamiast odrzutu z drugiej wojny światowej (Duster) również w Suzuki wygląda o niebo lepiej. Materiałowo jest w obu autach podobnie- morze twardego plastiku z plastikowym sreberkiem w jednym samochodzie (Suzuki) i lakierowanym na wysoki połysk plastikiem w drugim. Duster wygląda natomiast na lepiej zmontowane auto.

Teraz rzecz całkowicie subiektywna - w Dusterze po prostu się lepiej siedzi. Suzuki poprzez swoją "jajowatość" sprawia wrażenia mikrovana, takiego jak np. Daewoo Matiz. Potęgują je okienka z przodu oraz krótkie drzwi kończące się niemal na kolanach kierowcy. Być może z tego powodu SX4 jest wybierany przez kobiety (domysł mój- mojej żonie się nie podobał). Mi się w nim siedziało po prostu źle, fatalne były też fotele, czy raczej krzesła. Duster jest natomiast obszerniejszy, ma więcej miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, oraz dużo większy bagażnik (ponad 100l różnicy). W Suzuki denerwował brak podłokietnika, który można zamówić z pakietu akcesoriów do Dustera- co szczególnie polecam.
Z zakresu bezpieczeństwa SX4, znowu ma przewagę na Dacią, ponieważ posiada kurtynowe poduszki powietrzne, co w Dusterze nie jest w ogóle dostępne. SX4 był również poddany crash-testowi przez Euro-Ncap (****), podczas gdy Duster ma go przejść (podobno) w styczniu.

Z zewnątrz
Sprawa znowu subiektywna. Suzuki próbuje być delikatne i ładne ale terenowe naraz, przez to jest mdłe i byle jakie. Nadwozie jest za krótkie, przez co ma zaburzone proporcje, a przód na siłę udaje koncepcje stylistyczne z poprzedniej generacji BMW serii 5 (tak tak, reflektory). Mi się osobiście kompletnie nie podoba. Dustera ratują właśnie proporcje i krótkie zwisy. Kilka zapożyczeń stylistycznych z Nissana (Xterra/Pathfinder) oraz oryginalny pas przedni powodują że auto po prostu ma charakter. Jeśli Duster ma "wyglądać", konieczny jest pakiet Look i felgi aluminiowe, a z tego co zauważyłem najlepiej prezentują się kolory: biały, czarny i brązowy cajou.

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pytania to piszcie.
Ostatnio zmieniony przez SpikeMike 2010-10-19, 14:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-19, 14:57   

Naprawdę fajne porównanie, dzięki! (:

Jeździłem kiedyś Suzukim Wagonem, a teraz czasem zdarza mi się Splashem - i mimo że akurat SX4-a nigdy nie prowadziłem, to po prostu widzę to "oczyma duszy": cały Suzuki...

Aczkolwiek zarzutów o małą dzielność terenową nie ma mu co czynić, bo nie do tego został po prostu zaprojektowany.

Ten DDiS to rzeczywiście JTD w przebraniu???


Natomiast braki Dustera (i reszty Daciek) są bardzo prawdopodobnie zamierzone - na co dobitnie wskazuje np właśnie wycofanie impulsowego otwierania szyb. Za to - jak to w Daćkach (; - jeśli bardzo Ci doskwiera ten dyskomfort, to dość łatwo można mu zaradzić: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1333 (((;
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-19, 15:04   

JTD to już prehistoria u fiata -od dobrych kilku lat diesle fiatowskie noszą nazwy multijet i są następcą jtd-ka...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-10-19, 16:41   

Baardzo fajne porównanie! Gratuluję!

laisar napisał/a:


Natomiast braki Dustera (i reszty Daciek) są bardzo prawdopodobnie zamierzone - na co dobitnie wskazuje np właśnie wycofanie impulsowego otwierania szyb.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1333 (((;



Taka polityka wydaje się delikatnie mówiąc nie najmądrzejsza.
W stosunku do mojego b. Logana z 2005 (też Laureate!) w Dusterze ubyły:

-impulsowe otwieranie szyby kierowcy;
-regulacja lędźwiowa oparcia kierowcy;
-funkcja spalania chwilowego;

Przydałyby się kurtyny z tyłu! choćby z dopłatą (byle nie z 4 kpln ;-) ) Moja córcia 6,5 wiosen dokonawszy inspekcji DD i przesłuchaniu taty (tata a do czego to jest?) stwierdziła: "...te cztery poduszki to dla dorosłych. A coś dla dzieci?!"
ESP też by nie zawadziło.

Mnie to wygląda że ktoś się tu strasznie boi. Konkurencji wewnętrzej. :-?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-10-19, 19:09   

Bardzo fajne porównanie!

A tak przy okazji dowiedziałem się, że te impulsowe przełączniki były i zostały wycofane - no nie skurczybyki jedne ci tam z Renault, lepiej Dacii pilnują niż VW Skody..., lepiej niestety..... :evil:
_________________
WhiteDragon
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-10-19, 20:01   

Info o przełącznikach bardzo wartościowe - dzięki - będę męczył mojego sprzedawcę.

Tak SX4 ma silniki diesla od Fiata, i ten 1.9 to stare JTD. Aktualne modele mają Multijeta 1.6 i 2.0. To efekt współpracy między tymi koncernami.

Zapomniałem napisać o jednej rzeczy, która w Dusterze lekko rzuca na kolana. O ile w SX4 (jak w większości dużo droższych Japończyków- patrz Honda CR-V czy nawet Toyota Avensis) pod klapą silnika jest wkurzająca podpórka, w Dusterze jest teleskop oraz mata wygłuszająca. Chciałoby się rzec- tak to się robi w Europie.

Jeszcze niech ktoś powie jak "zhackierować" komputer, żeby pokazywał temp. zew. :)
Ostatnio zmieniony przez SpikeMike 2010-10-19, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-10-20, 09:11   

silnik ddis to naprawdę 1.9 DCI ze zmienną geometrią turbiny z Renault.
Inny jest tylko osprzęt- alternator , pompa .
Jeździłem kolegi Suzuki Grand Vitara - faktycznie głośny , szczególnie przy 120 km/h.
Generalnie na trasy się nie nadaje. Ale zimą , na bezdrożach - nie do pokonania.
A duster- Jak znam życie - to jeśli ssanie na ten model w europie będzie się utrzymywał , to przy "okazji " jakiejkolwiek modernizacji wzrośnie cena. I duster pozostanie w sferze moich marzeń.
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-10-20, 22:30   

kubalonek napisał/a:
silnik ddis to naprawdę 1.9 DCI ze zmienną geometrią turbiny z Renault.
Inny jest tylko osprzęt- alternator , pompa .
Jeździłem kolegi Suzuki Grand Vitara - faktycznie głośny , szczególnie przy 120 km/h.
Generalnie na trasy się nie nadaje. Ale zimą , na bezdrożach - nie do pokonania.
A duster- Jak znam życie - to jeśli ssanie na ten model w europie będzie się utrzymywał , to przy "okazji " jakiejkolwiek modernizacji wzrośnie cena. I duster pozostanie w sferze moich marzeń.


Hej. O ile dobrze się orientuję silnik 1.9 DDiS z Grand Vitary i 1.9DDiS z SX4 to są dwie różne jednostki. Pierwszy ma 129KM i faktycznie jest konstrukcją zapożyczoną z Renault, a drugi to silnik diesla z Sedici czyli JTD.
 
bogo 


Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-21, 08:20   Re: Dacia Duster vs Suzuki SX4

Suzuki vs Dacia...niestety, ale nie ma co porównywać, bo to 2 zupełnie rozne auta. raczej porównywalbym dustera z małą vitarą (3D)

SpikeMike napisał/a:
Suzuki SX4 1.9DDiS (JTD) 4x4 rocznik 2008, (...) to w końcu Swift


Niestety nie, tak samo jak nie jest to Sedici, choć klepane na jednej linii. I znam jednego klienta który się przekonał boleśnie o różnicach między SX4 i Sedici

Cytat:
Zawieszenie nie jest sprężyste i "poddaje się" na krótkich poprzecznych nierównościach.


To jest auto na asfalt i może lekki szuter, a nie w teren, tak samo zresztą jak Grand Vitara

Cytat:
1.9 DDiS (...) była to największa wada tego samochodu.


Zgoda

Cytat:
fiatowskie JTD


DDIS to silnik....Renault. I na dziś dzień praktycznie nie ma silnika który pobije fiatowskie JTD.
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-10-21, 10:08   Re: Dacia Duster vs Suzuki SX4

Cytat:
To jest auto na asfalt i może lekki szuter, a nie w teren, tak samo zresztą jak Grand Vitara


Nie pisałem o jeździe terenowej ale właśnie o szutrze i miejskich dziurach, hopkach, nierównościach.

Cytat:
DDIS to silnik....Renault. I na dziś dzień praktycznie nie ma silnika który pobije fiatowskie JTD.


2006 Suzuki SX4 1.9 DDiS 4WD engine
Bore × stroke 82.00 mm × 90.40 mm
3.23 in × 3.56 in
Cylinders Inline 4
Displacement 1.9 litre
1910 cc
(116.555 cu in)
Type SOHC
2 valves per cylinder
8 valves in total
Construction
Sump Wet sumped
Compression ratio 18.40:1
Fuel system common rail direct diesel injection
Maximum power 119.6 PS (118 bhp) (88 kW)
@ 3500 rpm
Specific output 61.8 bhp/litre
1.01 bhp/cu in
Maximum torque 280.0 Nm (207 ft·lb) (28.6 kgm)
@ 2000 rpm
bmep 1842.2 kPa (267.2 psi)
Specific torque 146.6 Nm/litre
Maximum rpm
Manufacturer Fiat
Code D1.9AA
Main bearings
Coolant Water
Bore/stroke ratio 0.91
Unitary capacity 477.5 cc per cylinder
Aspiration Turbo D.
Compressor type
Intercooler
Catalytic converter Y
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-22, 20:01   

SpikeMike napisał/a:
Jeszcze niech ktoś powie jak "zhackierować" komputer, żeby pokazywał temp. zew. :)

Obawiam się, że zostaje tylko termometr dodatkowy: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2642
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-10-23, 06:16   

Duster benzyna demo nie miał wygłuszenia maski. Podobno jest tylko w dieslach.
 
Alex 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-10-26, 18:07   

bogo napisał/a:
Cytat:
fiatowskie JTD


DDIS to silnik....Renault. I na dziś dzień praktycznie nie ma silnika który pobije fiatowskie JTD.


Grand Vitara 1.9DDiS 129KM - silnik Renault
SX4 1.9DDiS 120KM - silnik Fiata
SX4 2.0DDiS 135KM - silnik Fiata
SX4 1.6DDiS 90KM 4x2 - sinik Peugeota

Po zakupie udziałów w Suzuki przez VW to silniki diesla pewnie będzie dostarczał VW
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-11, 14:51   

witam wszystkich "kupe lat" fajnie ze opisales porownanie sx4 do dustera ale moim zdaniem to inna klasa auta - bardziej mozna porownac stepwaya do sx4 z napedem na jedna os bo nawet z tego co pamietam to w sandero jest wiekszy kufer niz w sx 4 czy sedici.szkoda ze dacianie robi stepwaya z napedem 4x4 wtedy sx4 i sedici "tak podejrzewam" dostaloby troszkepo tylku przynajmniej nanaszym rynku. pozdrawiam
 
Gość

Wysłany: 2010-12-07, 20:05   

Hmm, sam się kiedyś zastanwiałem co wybrać, ale między benzynami.
Duster - na pewno większy (rozstaw, długość, szerokość etc), większy bagażnik, bardziej komfortowe tłumienie, więszy prześwit, kąt natarcia
SX4 - lepsze przyśpieszenie, większa prędkość maxymalna, mniejsze zużycie paliwa, lepszy współczynnik Cx, gwarancja na blachy 12 lat (w daci 6)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne