Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-01-14, 16:05
luz mocowania kolumny McPhersona (odp.: niedokręcenie)
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2010-11-06, 14:49   luz mocowania kolumny McPhersona (odp.: niedokręcenie)

No i mam strupa na głowie
Dzisiaj przez przypadek (gdybym się ręką nie oparł przy dolewce do spryskiwacza to bym nie zauważył) zauważyłem że talerzyk prawego (patrząc od strony kabiny) amortyzatora luźno się obraca (auto stało na równym). Zauważyłem również przesunięte zielone znaczniki (patrz: zdjęcie), na śrubie i nakrętce. Jakichś dziwnych objawów w czasie jazdy nie zaobserwowałem (ściąganie, stateczność, dziwne drgania etc...)
Z lewej strony wszystko siedzi bezluzowo.
Nadmieniam,że sam nic przy tym nie majstrowałem (Bo i po co? Tym bardziej się na tym nie znam)
A w końcu Duster jest raczej lepiej podkładany od ARO 10
Przebieg: 7700 km

McPherson.jpg
Przesunięte znaczniki na MCPhersonie
Plik ściągnięto 5500 raz(y) 121,41 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2010-11-07, 00:50   

Jeśli jest tak jak w Fiacie to się nie masz czym martwić bo te kropki są tylko potwierdzeniem że operator wykonał daną operację- jeden dokręcił a drugi sprawdził,na kielichu kropka to oznaczenie że ten kto wykonywał ten element również go sprawdził nim go wysłał do Dacii.

Jak cię to dręczy to wyciąg z skrzynki imbus ,oraz wygięty oczkowy i się przekonaj sam czy ci monter auto poskręcał ;-)
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-07, 22:23   

SARCO napisał/a:
Jeśli jest tak jak w Fiacie to się nie masz czym martwić bo te kropki są tylko potwierdzeniem że operator wykonał daną operację- jeden dokręcił a drugi sprawdził,na kielichu kropka to oznaczenie że ten kto wykonywał ten element również go sprawdził nim go wysłał do Dacii.
Jak cię to dręczy to wyciąg z skrzynki imbus ,oraz wygięty oczkowy i się przekonaj sam czy ci monter auto poskręcał ;-)

sęk w tym, że ten talerzyk się luźno obraca
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2010-11-07, 23:29   

Sprawdź dokręcenie nakrętki.
Czy kolumna jest jeszcze jakimiś śrubkami mocowana do budy(najczęściej 3)
Staram się zrozumieć metodę mocowania kolumny.
Ten talerzyk jest częścią łożyska ślizgowego umożliwiającego skręcanie kolumny.
Można to sprawdzić tak że opierasz się o nadkole wciskając w dół i patrzysz czy nakrętka się przemieszcza względem talerzyka w górę,albo talerzyk względem budy.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-08, 11:49   ...i po strachu

Od spodu jest poduszka gumowa. Wygląda na to , że jednak nakrętka była niedociągnięta (jakieś: 1/8 obrotu). Pokazałem to panom z ASO: i... 10 min oglądania auta, po czym dwa ruchy imbusem i oczkowym. Zrobiłbym to sam, ale w głowie zrodziło mi się było pytanie: "czy coś jeszcze?"

Efekt zewnętrzny: zrobiło się wyraźniej ciszej od strony zwieszenia.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-08, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2010-11-08, 23:41   

No niestety zdarza się przy masówce-choć nie powinno.Nie wiem jak jest w Dacii ale w Fiacie wszystkie newralgiczne elementy(objęte charakterystyką REPORT) są dokręcane kluczami elektronicznymi z wydrukiem momentów,a te następnie są wklejane do KKMS i przechowywane przez 15 lat.Wszystkie klucze są sprawdzane minimum raz na zmianę przetwornikiem siły,a pracownicy sprawdzający zwykłymi dynamometrami mają test ręki co jakiś czas.Jak by tego mało było to jaszcze goście z KJ zbierają próbki momentów wybiórczo.
Moim rodzicom w 307 nie dokręcili przedniej trawersy do budy,gdy pojechali do ASO to śruba trzymała się na kilku zwojach
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne