Zaciekawiła mnie opcja z X-traila, że w trybie LOCK, gdy przekroczymy graniczną prędkość - napęd przechodzi w tryb AUTO, a następnie gdy znowu prędkość zostanie obniżona - automatycznie wraca do trybu LOCK.
U nas chyba nie ma tak kolorowo? Z tego co zauważyłem w trybie LOCK po przyspieszeniu ponad 60 km/h - napęd przechodzi permanentnie na AUTO i nie wraca do LOCK.
W sumiie szkoda...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Ano nie. LOCK odpina tylną oś teoretycznie przy 60km/h. Podczas mojego eksperymentu, przyspieszając równomiernie na "normalnej" nawierzchni zaobserwowałem,że dzieje się to nawet między 70 a 80. Oczywiście po dezaktywacji już się nie uzbraja bez względu na prędkość. Trzeba go aktywować ponownie rączką. Ale - że używamy go raczej sporadycznie i w szczególnych okolicznościach - moim zdaniem problemu nie ma. I ryzyko przegrzania mniejsze
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-24, 12:25, w całości zmieniany 3 razy
U mnie jak włacze w Dusterze na 4wd to mimo ze przekroczę prędkośc powyżej 60/70/80 to i tak nie rozłancza na tryb auto, tzn cały czas sie pali lampka 4wd...
Czy powinno sie / można włanczać tryb 4wd podczas trudnych warunków jazdy po asfalcie np jak jestem w trasie jest mocno padajacy śnieg itp ? czy tego trybu używac tylko do jazdy poza asfaltem?
U mnie jak włacze w Dusterze na 4wd to mimo ze przekroczę prędkośc powyżej 60/70/80 to i tak nie rozłancza na tryb auto, tzn cały czas sie pali lampka 4wd...
Czy powinno sie / można włanczać tryb 4wd podczas trudnych warunków jazdy po asfalcie np jak jestem w trasie jest mocno padajacy śnieg itp ? czy tego trybu używac tylko do jazdy poza asfaltem?
Ja na suchym asfalcie nie używam. Na drodze posypanej śniegiem - już tak.
Ogólnie używam LOCK:
- w śniegu (ale raczej tylko gdy jadę przez po nieodśnieżonym, kopnym, głębokim itp. albo wspinam się pod jakąś górkę)
- w piasku
- w błocie
- podjeżdżając pod górę na mokrej trawie
- na suchej powierzchni gruntowej tylko gdy wspinam się na jakieś wzniesienie lub z niego zjeżdżam
W pozostałych przypadkach - AUTO
ps.
Sprawdź co z tym rozłączaniem LOCK, bo raczej powinien przejść w tryb AUTO. Mnie rozpina różnie, ale zwykle przy ok. 70 km/h
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-24, 14:10
Tak. Jest jak pisze Keiken. Uzywanie LOCK na asfalcie może prowadzić do uszkodzenia mechanizmu wielosprzęgłowego zapewniającego ów LOCK.
W trybie lock już na szutrze podczas zawracania koła tracą przyczepność.
Jakie więc siły działałyby na układ napędowy na asfalcie?
Poza tym tryb auto w pełni wystarcza na jazdę po drogach utwardzonych nawet w bardzo kiepskich warunkach. Tryb Lock ogranicza sterowność samochodu ponieważ nie ma różnicy prędkości między osiami.
Chyba, że droga jest zasypana ubitym śniegiem po zderzak i chcesz się przebijać - wtedy jak najbardziej można wrzucić LOCK i patrzeć jak inni Ci zazdroszczą
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-01-24, 14:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum