Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-21, 19:10 Jazda dieslem
Właśnie odebrałem dzisiaj sandero 1,5dCi nigdy nie jezdzilem dieslem i jak tu stosować biegi do prędkości wiadomo teraz jest na dotarciu i zauwazylem ze za niskie obroty to wyzsze spalanie oraz przy zmianie biegow podczas wysprzeglania jest inny dzwiek takie chrobotanie/klekotanie po za tym sprzeglo chodzi elegancko dlatego jest mi to dziwne bo to diesel
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-21, 19:20
A co Ci chrobocze przy zmianie biegów? Co do techniki jazdy na dotarciu ja nigdy nie przekraczałem 2500 obr/min. Daje to przyzwoite prędkości - V bieg 113-115km/h.
Druga podstawowa zasada to nie cisnąć przy zimny silniku.
Trzecia zasada po ostrej jeździe nie wyłączać od razu silnika, tylko trochę odczekać pozostawiając silnik na biegu jałowym (schłodzenie turbiny).
Czwarta i najważniejsza - cieszyć się nowym autkiem i mieć frajdę z jazdy przy b. małym spalaniu.
P.S.
Lepiej wymienić olej po dotarciu - po 6 tys. km (niektórzy robią to dwa razy - także po 2,5 tys.) - a nie czekać na I przegląd po 20 tys.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-21, 19:32
ten dzwiek pojawia się podczas zmiany biegow przy wcisnietym sprzegle oraz mozna wyczuc lekkie pulsowanie pedalu hmmm tarcze sprzęgła chyba też powinny się dotrzeć zresztą co tu mówić jak się ma 50km przejechane
PS w yarisie mam podobnie z tym ze to wina 3 cylindrowego silniczka i szarpie przy ruszaniu
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2010-12-21, 19:35, w całości zmieniany 1 raz
nasz dieselek tak ma ze czuć drgania z silnika ... ja czasem daje 3000 obrotow np pod gorke zeby silnik sie nie zamulil tym bardziej ze w tej chwili zima i jezdze sporo w miescie
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-12-22, 16:22
Równie ważne jak nie kręcenie silnka powyżej 2500obr jest nie katowanie go na zbyt niskich obrotach. Naprężenia powstające w silniku są wtedy największe a smarowanie słabe. Od 3 biegu w górę radziłbym nie zchodzić (przynajmniej na dorarciu) poniżej 1700-1800obr, na 5tece trzymać się w zakresie 2000-2500.
Im zimniejszy silnik tym bardziej na to zwracać uwagę :)
Jeśli już jedziesz na niskich obrotach to gazem operuj bardzo delikatnie. Na sprawdzanie elastyczności przyjedzie czas za kilka tysięcy kilometrów ;)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-22, 19:45
docieralem już silniki w traktorze po wlasnym remoncie kapitalnym, w motocyklu oraz silnik z malucha i trzymam sie zasady wiadomo nie dawac max gazu operowac delikatnie i nie meczyc silnika tak jak napisales na niskich obrotach ale od czasu do czasu przez 1km przepalic troche poczytalem juz dosc duzo na temat docierania i wyczytalem ze pierwsze 50km jest najwazniejsze dla osadzenia pierscieni w tlokach nalezy jezdzic dynamicznie z tym ze duzo hamowac silnikiem wtedy dobrze osiadaja pierscienie druga wazna rzecz nigdy przy pierwszych kilkudziesieciu km nie jechac od razu tylko niech sie troche zagrzeje
ps z ta wymiana oleju po 2 latach to jakas pomylka
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2010-12-22, 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Moglbys troche wiecej o tym napisac - czy dynamicznie znaczy powyzej tych zalecanych 2,5k czy dynamicznie ale w ramach tego limitu? Ewentualnie jakis link do naprawde sprawdzonych danych? :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-22, 20:03
teraz juz Ci nie powiem gdzie to było ale tak jak wyżej docierałem różne silniki i wszystko w jak najlepszym porzadku było do dzisiaj silniki latają i nie biorą oleju (i maja moc), a co do tego zakresu to mysle dlatego taki bo wtedy turbina nie daje swojego max cisnienia (doladowania).Dużo hamować silnikiem wtedy w komorze spalania panuje inne cisnienie niz w trakcie spalania mieszanki wtedy pierscienie chodza "luzno".
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
dodam tylko jedną generalną uwagę dotyczącą różnicy w eksploatacji między benzyną a dieslem. Silniki wysokoprężne "wolą" lekkie przeciążenie od dużych obrotów, zatem technika jazdy benzynowym, na którym jeździ się mocą (to także ma związek z obrotami) a dieslem jeździ się momentem obrotowym i jest bardziej elastyczny. Nie ma potrzeby na przykład w czasie przyspieszania redukowania biegu np. z 5 na 4 jak w benzynie aby uzyskać odpowiednie przyspieszenie. Nie wiem jak jeszcze to opisać najlepiej pokazać to w praktyce. Ale np. w dieslu 1,9 TDi VW Touran od 80-90km/h można spokojnie jechać na 6 biegu i bez konieczności zmiany na 5 bieg spokojnie przyspiesza na przykład na wyprzedzaniu, nawet szybciej niż gdyby dokonać redukcji, co raczej nie udałoby się zrobić benzynowym ( no chyba, że ma co najmniej 200KM pod maską, hehe)
_________________ Idący donikąd zwykle tam dochodzą!
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-05, 14:51
no dokladnie maksymalna moc jak i moment obrotowy w dieslach mamy dostepny od samego dolu co innego w benzynie gdzie trzeba pokrecic troche zeby to jechalo
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-01-05, 14:51, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum