Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-22, 17:14 Jaki jest fabryczny olej silnikowy
Czytalem gdzies na forum ze fabryka w Dusterach ze wzgledow ekonomicznych zalewa silnik benzynowy olejem mineralnym. Czy na pierwszym przegladzie zalewaja juz wlasciwy? Jakim olejem zalewaliscie swoje Dustery w indywidualnej przedprzebiegowej zmianie oleju? Czy odczuwa sie roznice w pracy silnika?
Raczej malo prawdopodobne: mineralne oleje Elfa zaczynaja sie od indeksu 15W.
Dafault'owo Dustery benzynowe (przynajmniej tak slyszalem) sa zalane syntetykiem excelium (czy jakos tak)
pozdrawiam
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-23, 09:38
Z reguły na pierwszy start wszystkie marki zalewają nowe auta półsyntetykiem(10W40)choć nie jest to normą.W 2004r jak odbierałem Yariasa TOYOTA swoja autka zalewała mineralnym Castrolem(15W40)Wątpie aby Duster był zalany pełnym syntetykiem.Koszty i jeszcze raz koszty trzeba obniżyć a nie spass dawać odbiorcy.W sumie olej z pierwszego montażu wskazane zmienić do 5 tyś km od odbioru auta z salonu.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-23, 11:06
chyba to taka powszechna praktyka - jak 8 lat temu odbierałem fabię 1.4 MPI z salonu też zalana była mineralnym - a po 1500 km serwis zalecał wymianę (nieobowiązkową) bo obowiązkowa była chyba po 10.000 km - tak zrobiłem - silnik do dziś chodzi jak należy (ani grama oleju nigdy nie dolewałem) - po wymianie stan przez cały czas jest stały
Witam Jeśli chodzi o rodzaj oleju w Dasterze to ja teraz byłem w serwisie Renault i wlali mi Elf exellium full-tech 0W30 i twierdzą że na takim oleju jeżdżą wszystkie silniki renault z czym do końca bym się nie zgodził ponieważ wcześniej miałem renówkę i serwis zalewał mi silnik olejem ELF Evolucion 5W30.Tak więc pewno chcą naciągać klientów na kasę. No ale cóż auto na gwarancji i innego oleju nie można wlać
Czy ktoś wie jakim olejem są fabrycznie zalewane dacie? Poprzedni MCV z 07 wg. serwisu był zalany półsyntetykiem. Czy warto stosowac oleje wyższych klas niż zalecane? Oczywiście nie jakieś wyczynowe ale syntetyki premium.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Jak jeździsz na syntetyku to bez sensu przechodzić na mineralny (półsyntetyk to tak naprawdę olej z mineralną bazą i syntetycznymi dodatkami).
Tu masz od tego samego sprzedawcy za 13 złotych więcej pełen syntetyk:
http://allegro.pl/elf-5w4...2985174226.html
_________________
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-02-08, 12:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-08, 12:30
BogdanK napisał/a:
Jeśli masz taki przebieg i auto dobrze jeździ na półsyntetyku - to przy nim zostań.
To jest jedna z bajek powtarzanych na wielu forach motoryzacyjnych.
"Znawcy" twierdzą, że zmiana oleju z mineralnego na syntetyczny przy dużym przebiegu spowoduje wypłukanie nagarów i rozszczelnienie silnika.
To chyba dobrze, że wszystkie syfy się wypłucze?
Zmieniłem olej półsyntetyczny na syntetyk, zrobiłem płukanie silnika i nic się nie stało. Kompletnie nic się nie dzieje. Silnik się nie rozpadł, nie zaczął gubić oleju, nie stracił mocy, nic się nie zepsuło.
Olej syntetyczny powinien lepiej spełniać swoje zadanie w niższych temperaturach niż półsyntetyk czy olej mineralny.
Generalnie najlepiej stosować się do zaleceń producenta silnika. Renault poleca oleje Elf, na stronie producenta można dobrać odpowiedni olej do każdego silnika. Czasami nie warto przepłacać za coś, co i tak nie będzie spełniać swojej funkcji, ale różnica kilkunastu zł nie robi większej różnicy.
Niektórzy twierdzą, że oleje syntetyczne wykazują większą trwałość niż mineralne... ale nie oceniam tego.
Dla spokoju zmieniłem olej półsyntetyczny na syntetyk przy przebiegu (według licznika, bo auto pewnie przejechało znacznie więcej) 150tys.km i wszystko działa jak należy.
Dodam jeszcze, że oleju nie ubywa prawie wcale. Tzn. nie dolewam między wymianami, więc chyba dobrze świadczy to o tym, że wszelkie gadki o szkodliwości oleju syntetycznego dla starszego silnika są wyssane z palca...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-08, 12:52
Dwa lata temu kupiłem sobie motorower barton fighter zresztą jak wszystkie tanie skutery itd są chińskie to zalewają pewnie najtańszym olejem mineralnym.W tym silniku olej jest jeden który smaruje układ korbowy jak i skrzynie biegów. Od razu po zakupie wylałem olej i zalałem 10W50 pełnym syntetykiem przystosowanym do pracy mokrego sprzęgła, efekt jest taki że mam przejechane 17kkm i nic nie padło nawet sprzęgło się nie ślizga jeszcze tylko troszkę skrzynia chuczy ale to już niskobudżetowe materiały dają się w znaki zaś opinie przeczytane w internecie na temat w/w są różne przeważnie sprzęgło nie wytrzymuje 10kkm albo jakieś usterki skrzyni biegów, problem z zmianą biegów itd więc jakość oleju ma znaczenie
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-08, 14:48
Tu nie chodzi o "przepłacanie" tylko odwrotnie. Jak się poszuka można trafić oleje o lepszych parametrach w cenach niższych niż oleje nieco gorsze.
I tak, wg załączonej tabelki przeglądów mojej Dacii , 5w40 A3B4 i 5W30 A5B5 są odpowiednikami. Z tym, że klasę A5B5 opisuje się jako najwyższą możliwą klasę jakościową. Widziałem ostatnio ten drugi w promocji jako sporo tańszy.
P1280038.JPG
Plik ściągnięto 174 raz(y) 208,17 KB
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-02-08, 14:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 16:56
Prawda jest taka że oleje syntetyczne dzielą się na takie których baza jest w pełni syntetyczna (powstaje w procesie syntezy węglowodorów do bardziej złożonych) oraz takie w których baza jest otrzymywana w procesie hydrokrakingu bardziej złożonych cząstek.
I takim niby "syntetycznym" olejem Elf jest Evolution sxr 5W30.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum