DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-10-13, 23:15
Tuning Sandero Stepway 1,5 DCI
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-25, 18:21   Tuning Sandero Stepway 1,5 DCI

Witam. jako, że w temacie jestem nowicjusz chciałbym się zapytać co warto wymienic. Po pierwsze planuje zakup sportowego tłumika. Po drugie magnetyzery paliwa i powietrza ( proszę o opinie ). Po trzecie sportwoe filtry K&N ( także proszę o opinie ). Po czwarte chip tuning jak kolega Wieża ( Jaszpol - Łódź ). Po piąte hmmm może turbina z 85KM DCI. Pytanie podstawowe: co na to moja skrzynia biegów z 1,5 DCI 68 kucy ??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-25, 18:30   

magnetyzery odpusc sobie..
sportowy tlumik do diesla hmmm...
sportowy filtr tez bym dal sie spokoj..
chip owszem to na plus
a w 85km jest inna turbina albo ta sama tylko ustawiona na inne cisnienie doladowania?
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-12-25, 18:36   

Jeśli chcesz korzystać z oferty Jaszpola to w zasadzie nic Cię nie interesuje czy podzespoły się nie zbuntują, bo będzie to tuning Renault, który nie zabiera gwarancji. W takiej sytuacji powiedzenie Ci, że się podejmą chiptuningu równoznaczne jest z tym, że można to bezpiecznie wykonać.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-25, 19:35   

jjmalin napisał/a:
co na to moja skrzynia biegów z 1,5 DCI 68 kucy ??

w obydwu modelach masz takie same skrzynie biegów JR5.
jjmalin napisał/a:
Po trzecie sportwoe filtry K&N ( także proszę o opinie

u kolegi w Fabii (64KM) benzynie pomogło samochód stał się żwawszy
jjmalin napisał/a:
chip tuning

tak, samochód stanie się żwawy i zmniejszy się spalanie.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-25, 21:05   

maciek127 napisał/a:
jjmalin napisał/a:
Po trzecie sportwoe filtry K&N ( także proszę o opinie

u kolegi w Fabii (64KM) benzynie pomogło samochód stał się żwawszy


na dodatek to silnik wolnossący więc pomoże filtr minimalnie a tu mamy turbinke więc wg mnie nic to nie da
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-25, 22:50   Re: Tuning Sandero Stepway 1,5 DCI

jjmalin napisał/a:
... Pytanie podstawowe: co na to moja skrzynia biegów z 1,5 DCI 68 kucy ??


Skrzynia w 68 KM jest oznaczona jako JH3 ( do 160 Nm ) zas w 85 KM JR5 ( do 200 Nm ).
Jaszpol chyba doklada 15 KM i 40 Nm do 68 KM... wiec ciut wiecej niz wytrzymalosc skrzyni JH3. Nie znaczy, ze sie rozsypie ale... wlasnie czy jest to bezpieczne w perspektywie planowanej wieloletniej eksploatacji ?
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-12-26, 10:43   

Ja w Dacia MCV 68km mam skrzynie JR5 nie JR3 .
Jest wielce prawdopodobne , że w Sandero jest podobnie.


Powerboxy do Dacia DCI ne Ebay
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-26, 11:16   

co do powerboxa mam mieszane uczucia
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-26, 12:18   Re: Tuning Sandero Stepway 1,5 DCI

mekintosz napisał/a:
jjmalin napisał/a:
... Pytanie podstawowe: co na to moja skrzynia biegów z 1,5 DCI 68 kucy ??


Skrzynia w 68 KM jest oznaczona jako JH3 ( do 160 Nm ) zas w 85 KM JR5 ( do 200 Nm ).

Dawid napisał/a:
Ja w Dacia MCV 68km mam skrzynie JR5 nie JR3 .
Jest wielce prawdopodobne , że w Sandero jest podobnie.

Kolega mekintosz wie, że dzwony biją tylko nie wie w którym kościele :-P
W dieslu 68 KM skrzynia JR3 występuje w Sandero i Loganie a skrzynia JR5 w MCV i Stepway http://www.dacia.pl/media...way_katalog.pdf.
Kolega jjmalin ma Stepway więc nie ma co go straszyć :lol:
PS. Aby nie było nie domówień Logan, Sandero i MCV z nowym silnikiem dCI 75 KM występuje ze skrzynią RJ5.
Ostatnio zmieniony przez Seal 2010-12-26, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-26, 14:41   

no to moge bezpiecznie tuningowac skoro mam lepsza skrzynie
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-26, 17:57   

Ja zapytam z ciekawości ile taki tuning kosztuje?
_________________
Pawlo
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-26, 19:32   

Z tego co pamiętam w Jaszpolu jest to coś ok. 2tys. zł. Zakładają Ci moduł, bądź zmieniają Ci oprogramowanie. W przypadku modułu jadąc do ASO można sobie go po prostu wypiąć. Po zakończeniu gwarancji moduł, jeżeli sobie życzysz odpinają i bez dodatkowych dopłat tuningują Ci silniczek na kompie.

Na forum jest jeden kolega z MCV, który ma stuningowany mocniejszy silnik diesla. Niestety nie pamiętam który (ktoś ze "starszych" forumowiczów).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-26, 20:46   

Zwracam honor ;-) Bylem przekonany ze wszystkie wersje 68 KM maja skrzynie taka sama. Faktycznie, nie zauwazylem , ze w Sandero Stepway 68 KM jest mocniejsza skrzynia.

Przy okazji - czy wedlug Was przekroczenie parametrow skrzyni JR3 powyzej 160 Nm do wartosci 190-200 Nm czyli 20-25% spowoduje nagla szybka awarie, czy bedzie wymagalo delikatnosci i ostroznosci z "pilowaniem" wzmocnionego auta. Nawiasem mowiac szkoda, ze w zwyklym Sandero Laureate jest skrzynia na styk dopasowana do momentu obrotowego - obawiam sie wzmocnienia silnika, o ktorym w przyslosci mysle.



PS. Tuningowal Kolega "wieza":

http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=60
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-12-26, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-26, 21:03   

wiem, że tuningował rozmawiałem z nim na gg
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-26, 21:55   

ja bym sie nie bał o skrzynie jak siedzialem na forum 126p ludzie pod skrzynie z malucha wkładali 1.2 z punta 75 kucy i bez szaleństw jeździli nic sie nie działo a roznica w mocy 50KM i momentu duzooo wiecej 8-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-26, 23:18   Re: Tuning Sandero Stepway 1,5 DCI

jjmalin napisał/a:
Witam. jako, że w temacie jestem nowicjusz chciałbym się zapytać co warto wymienic. Po pierwsze planuje zakup sportowego tłumika. ...


W Stepway masz "zagwarantowana" sportowa koncowke wydechu ;-)

Ja do swojej laureatki zamowilem takie cos.

1366471029.jpeg
Koncowka wydechu
Plik ściągnięto 285 raz(y) 22,82 KB

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-27, 11:50   

A po wiela i gdzie takie końcówki sprzedają Mekintoszu?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-27, 13:54   

krakry1 napisał/a:
A po wiela i gdzie takie końcówki sprzedają Mekintoszu?


http://allegro.pl/koncowk...1366471029.html

32 zl z wysylka.. na razie czekam na nia :-)
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-27, 15:10   

Thank's za odp. :-D
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-12-28, 08:56   

O matko ale komin. Jednak cena wskazuje, że magiczny chrom się złuszczy bardzo szybko.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-28, 10:56   

marektbg napisał/a:
O matko ale komin. Jednak cena wskazuje, że magiczny chrom się złuszczy bardzo szybko.


Cena jest dosyc atrakcyjna. Jak sie zniszczy zbyt szybko kupie inny za jakis czas. Byc moze okaze sie calkiem niezly ten "komin" ;-) Celowo kupilem o przkekroju prostokatnym koncowke by jak najlepiej sie komponowala z wycieciem w zderzaku sandero.
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-12-28, 11:06   

Ja mam w okolicy "miłośników" takich końcówek. W dwóch samochodach nie przetrwały tygodnia.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-28, 11:44   

Może głupio zapytam, a jak się takie cudo mocuje do rury wydechowej? :?:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-12-28, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-12-28, 12:07   

Zasadniczo się przykręca ;-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-28, 12:38   

MarkD napisał/a:
Ja mam w okolicy "miłośników" takich końcówek. W dwóch samochodach nie przetrwały tygodnia.


Pierwszy raz montuje, gdyz oryg rura wyglada koszmarnie. Male g... w wielkim otworze zderzaka. Powiedz mi jak sie trzymaja koncowki w innych markach ? Tzn fabryczne - sa wspawane, ze takie trwale ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne