Witam. jako, że w temacie jestem nowicjusz chciałbym się zapytać co warto wymienic. Po pierwsze planuje zakup sportowego tłumika. Po drugie magnetyzery paliwa i powietrza ( proszę o opinie ). Po trzecie sportwoe filtry K&N ( także proszę o opinie ). Po czwarte chip tuning jak kolega Wieża ( Jaszpol - Łódź ). Po piąte hmmm może turbina z 85KM DCI. Pytanie podstawowe: co na to moja skrzynia biegów z 1,5 DCI 68 kucy ??
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-25, 18:30
magnetyzery odpusc sobie..
sportowy tlumik do diesla hmmm...
sportowy filtr tez bym dal sie spokoj..
chip owszem to na plus
a w 85km jest inna turbina albo ta sama tylko ustawiona na inne cisnienie doladowania?
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Jeśli chcesz korzystać z oferty Jaszpola to w zasadzie nic Cię nie interesuje czy podzespoły się nie zbuntują, bo będzie to tuning Renault, który nie zabiera gwarancji. W takiej sytuacji powiedzenie Ci, że się podejmą chiptuningu równoznaczne jest z tym, że można to bezpiecznie wykonać.
... Pytanie podstawowe: co na to moja skrzynia biegów z 1,5 DCI 68 kucy ??
Skrzynia w 68 KM jest oznaczona jako JH3 ( do 160 Nm ) zas w 85 KM JR5 ( do 200 Nm ).
Jaszpol chyba doklada 15 KM i 40 Nm do 68 KM... wiec ciut wiecej niz wytrzymalosc skrzyni JH3. Nie znaczy, ze sie rozsypie ale... wlasnie czy jest to bezpieczne w perspektywie planowanej wieloletniej eksploatacji ?
... Pytanie podstawowe: co na to moja skrzynia biegów z 1,5 DCI 68 kucy ??
Skrzynia w 68 KM jest oznaczona jako JH3 ( do 160 Nm ) zas w 85 KM JR5 ( do 200 Nm ).
Dawid napisał/a:
Ja w Dacia MCV 68km mam skrzynie JR5 nie JR3 .
Jest wielce prawdopodobne , że w Sandero jest podobnie.
Kolega mekintosz wie, że dzwony biją tylko nie wie w którym kościele
W dieslu 68 KM skrzynia JR3 występuje w Sandero i Loganie a skrzynia JR5 w MCV i Stepway http://www.dacia.pl/media...way_katalog.pdf.
Kolega jjmalin ma Stepway więc nie ma co go straszyć
PS. Aby nie było nie domówień Logan, Sandero i MCV z nowym silnikiem dCI 75 KM występuje ze skrzynią RJ5.
Ostatnio zmieniony przez Seal 2010-12-26, 12:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-26, 19:32
Z tego co pamiętam w Jaszpolu jest to coś ok. 2tys. zł. Zakładają Ci moduł, bądź zmieniają Ci oprogramowanie. W przypadku modułu jadąc do ASO można sobie go po prostu wypiąć. Po zakończeniu gwarancji moduł, jeżeli sobie życzysz odpinają i bez dodatkowych dopłat tuningują Ci silniczek na kompie.
Na forum jest jeden kolega z MCV, który ma stuningowany mocniejszy silnik diesla. Niestety nie pamiętam który (ktoś ze "starszych" forumowiczów).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-26, 20:46
Zwracam honor Bylem przekonany ze wszystkie wersje 68 KM maja skrzynie taka sama. Faktycznie, nie zauwazylem , ze w Sandero Stepway 68 KM jest mocniejsza skrzynia.
Przy okazji - czy wedlug Was przekroczenie parametrow skrzyni JR3 powyzej 160 Nm do wartosci 190-200 Nm czyli 20-25% spowoduje nagla szybka awarie, czy bedzie wymagalo delikatnosci i ostroznosci z "pilowaniem" wzmocnionego auta. Nawiasem mowiac szkoda, ze w zwyklym Sandero Laureate jest skrzynia na styk dopasowana do momentu obrotowego - obawiam sie wzmocnienia silnika, o ktorym w przyslosci mysle.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-26, 21:55
ja bym sie nie bał o skrzynie jak siedzialem na forum 126p ludzie pod skrzynie z malucha wkładali 1.2 z punta 75 kucy i bez szaleństw jeździli nic sie nie działo a roznica w mocy 50KM i momentu duzooo wiecej
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-28, 10:56
marektbg napisał/a:
O matko ale komin. Jednak cena wskazuje, że magiczny chrom się złuszczy bardzo szybko.
Cena jest dosyc atrakcyjna. Jak sie zniszczy zbyt szybko kupie inny za jakis czas. Byc moze okaze sie calkiem niezly ten "komin" Celowo kupilem o przkekroju prostokatnym koncowke by jak najlepiej sie komponowala z wycieciem w zderzaku sandero.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-28, 12:38
MarkD napisał/a:
Ja mam w okolicy "miłośników" takich końcówek. W dwóch samochodach nie przetrwały tygodnia.
Pierwszy raz montuje, gdyz oryg rura wyglada koszmarnie. Male g... w wielkim otworze zderzaka. Powiedz mi jak sie trzymaja koncowki w innych markach ? Tzn fabryczne - sa wspawane, ze takie trwale ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum