Wysłany: 2011-01-08, 13:06 Brak możliwości demontażu zagłówka przedniego - duster
Witam!
Chcąc wykorzystać przestrzeń bagażową dustera postanowiłem maksymalnie pochylić fotel przedni oraz wyjąć zagłówek. Jak się okazało w moim modelu jest to chyba nie możliwe, nie moge nawet REGULOWAĆ WYSKOŚCI. W instrukcji jest jakas niejasna informacja o zagłówkach typu B, ktore sa zamocowane na stałe...
Czy ktoś ma podobny problem????
Czy moje auto ma jakaś wadę? (przecież wysokość powinna być regulowana i dopasowawanan do wzrostu pasażerów)
Proszę o informację
sprawdziłem siedzenie kierowcy - plastik od strony pasażera daje się lekko wcisnąć odblokowując zagłówek natomiast drugi jest nieruchomy ale nie przeszkadza
w drugim nieregulowanym otworze jest "drucik" blokujący na stałe (tak jak w tym otworze regulowanym) i on powinien "się ugiąć" przy wyjmowaniu zagłówka. Spróbuj po odblokowaniu użyć trochę więcej siły (uszkodzić się nic nie powinno) i powinno się udać. Rozwiązanie tego osadzenia jest na tyle proste, że nie jest to chyba tylko sprawa pokonania oporów "nowości i niewyrobienia"...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-01-08, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 14:05
Też to kiedyś zauważyłem, stwierdziłem, że coś się może zacięło i zajmę się tym później.. i tak czas płynie.. Czyli standardowa lipa w superdusterze :(
Też to kiedyś zauważyłem, stwierdziłem, że coś się może zacięło i zajmę się tym później.. i tak czas płynie.. Czyli standardowa lipa w superdusterze :(
Ostatatecznie jest tak:
Brak regulacji wysokości - NIESTETY!
Natomiast wyjąć się da, po uźyciu odpowiedniej siły.
Tyle są duuużżżoooo lepsze (czyli normalne)
U mnie regulują się bez problemu, wyjąć też się dają.
Mała poprawka: nie doczytałem dokładnie, myślałem o tylnych, natomiast przednie, są zgodnie z opisem stałe ("nowej generacji") co nie znaczy, że nie demontowalne.
A za to w Loganie z 2005r. miałem regulowane i wyjmowalne z przodu...Krok w tył? Czy może celowe działanie iżby ludkowie jeździli z zagłówkami! Znam takich co twierdzą, że im zagłowki tylko przeszkadzają.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-10, 13:18
Może dlatego bezpieczniej, że znałem ludzi co sobie mocno obniżali zagłówek, żeby położyć głowę praktycznie na zagłówku, a nie o niego oprzeć - a to chyba nieprawidłowe przy wypadku/stłuczce.
Tylko przy niskim wzroście brak regulacji troszkę w komforcie może przeszkadzać.
Tylko przy niskim wzroście brak regulacji troszkę w komforcie może przeszkadzać.
A przy wysokim (tacy też są wśród nas) przy uderzeniu z tyłu - za niski zagłówek może uszkodzić kręgi szyjne... powinna jednak być regulacja.
Wydaje mi się, że można to sobie "poprawić" we własnym zakresie... wykonać odpowiednie nacięcia-profile w odpowiednich rozstawach na prętach mocujących, pytanie tylko na ile można maksymalnie wysunąć zagłówek by był właściwie (trwale-bezpiecznie) osadzony w gniazdach mocowania - a może lepiej nie poprawiać autorów takiej koncepcji...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum