Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak możliwości demontażu zagłówka przedniego - duster
Autor Wiadomość
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-08, 13:06   Brak możliwości demontażu zagłówka przedniego - duster

Witam!
Chcąc wykorzystać przestrzeń bagażową dustera postanowiłem maksymalnie pochylić fotel przedni oraz wyjąć zagłówek. Jak się okazało w moim modelu jest to chyba nie możliwe, nie moge nawet REGULOWAĆ WYSKOŚCI. W instrukcji jest jakas niejasna informacja o zagłówkach typu B, ktore sa zamocowane na stałe...
Czy ktoś ma podobny problem????
Czy moje auto ma jakaś wadę? (przecież wysokość powinna być regulowana i dopasowawanan do wzrostu pasażerów)
Proszę o informację
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-08, 13:15   

Sprawdziłem u siebie i też jest tylko jeden poziom :-o ... natomiast można je wyjąć bez problemu :-)
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-08, 13:19   

U mnie nie chca wyjsc z szyn!
Prawy plastik ma czesc wciskana i po wcisnieciu wydaje sie ze puszcza, natomiast lewy jest jakby wepchniety na stałe
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-08, 13:22   

sprawdziłem siedzenie kierowcy - plastik od strony pasażera daje się lekko wcisnąć odblokowując zagłówek natomiast drugi jest nieruchomy ale nie przeszkadza
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-08, 13:24   

Dziekuje za pomoc, bede probowal, jesli sie ni uda to w przyszlym tygiodniu zajrze do serwisu...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-08, 13:30   

w drugim nieregulowanym otworze jest "drucik" blokujący na stałe (tak jak w tym otworze regulowanym) i on powinien "się ugiąć" przy wyjmowaniu zagłówka. Spróbuj po odblokowaniu użyć trochę więcej siły (uszkodzić się nic nie powinno) i powinno się udać. Rozwiązanie tego osadzenia jest na tyle proste, że nie jest to chyba tylko sprawa pokonania oporów "nowości i niewyrobienia"...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-01-08, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 14:05   

Też to kiedyś zauważyłem, stwierdziłem, że coś się może zacięło i zajmę się tym później.. i tak czas płynie.. Czyli standardowa lipa w superdusterze :(
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-08, 14:33   

Prezes napisał/a:
Też to kiedyś zauważyłem, stwierdziłem, że coś się może zacięło i zajmę się tym później.. i tak czas płynie.. Czyli standardowa lipa w superdusterze :(


zagłówek się u Ciebie wyjmuje?
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-01-08, 14:38   

Przednie zagłówki tylko sie reguluje a wyjać można tylne w celu łatwiejszego złożenia oparcia.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-08, 14:39   

Jarosław P napisał/a:
Przednie zagłówki tylko sie reguluje a wyjać można tylne w celu łatwiejszego złożenia oparcia.


u mnie przednie wyjmują się bez problemu... natomiast nie ma niestety możliwości regulacji ich wysokości...
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 14:40   

Właśnie z tą regulacją u pasażera też coś kiepsko. Jutro się w końcu tym pobawię to opiszę jak to wygląda.
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-08, 14:50   

Ostatatecznie jest tak:
Brak regulacji wysokości - NIESTETY!
Natomiast wyjąć się da, po uźyciu odpowiedniej siły.
Tyle są duuużżżoooo lepsze (czyli normalne)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 15:06   

z234 napisał/a:
W instrukcji jest jakas niejasna informacja o zagłówkach typu B, ktore sa zamocowane na stałe...

Ale co w tym niejasnego? Są poglądowe obrazki i napisane jest jak się wyjmuje oba rodzaje...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-08, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-08, 19:01   

U mnie regulują się bez problemu, wyjąć też się dają.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-09, 23:00   

Dziś sprawdzałem zagłówki z przodu, ani nie da się ich regulować, ani bez użycia dużej siły wyjąć :/ Z dużą siłą wolałem nie sprawdzać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-10, 11:23   

Bo to nie siły trzeba użyć, tylko narzędzi d: Vide instrukcja... <:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-10, 11:46   

piotrres napisał/a:
U mnie regulują się bez problemu, wyjąć też się dają.

Mała poprawka: nie doczytałem dokładnie, myślałem o tylnych, natomiast przednie, są zgodnie z opisem stałe ("nowej generacji") co nie znaczy, że nie demontowalne.
A za to w Loganie z 2005r. miałem regulowane i wyjmowalne z przodu...Krok w tył? Czy może celowe działanie iżby ludkowie jeździli z zagłówkami! Znam takich co twierdzą, że im zagłowki tylko przeszkadzają. :-|
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-10, 12:46   

piotrres napisał/a:
Krok w tył?

Podobno wręcz przeciwnie - że niby są jakieś nowocześniejsze i bezpieczniejsze mimo mimo braku regulacji...
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-10, 13:18   

Może dlatego bezpieczniej, że znałem ludzi co sobie mocno obniżali zagłówek, żeby położyć głowę praktycznie na zagłówku, a nie o niego oprzeć - a to chyba nieprawidłowe przy wypadku/stłuczce.
Tylko przy niskim wzroście brak regulacji troszkę w komforcie może przeszkadzać.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-10, 16:22   

Prezes napisał/a:

Tylko przy niskim wzroście brak regulacji troszkę w komforcie może przeszkadzać.


A przy wysokim (tacy też są wśród nas) przy uderzeniu z tyłu - za niski zagłówek może uszkodzić kręgi szyjne... powinna jednak być regulacja.
Wydaje mi się, że można to sobie "poprawić" we własnym zakresie... wykonać odpowiednie nacięcia-profile w odpowiednich rozstawach na prętach mocujących, pytanie tylko na ile można maksymalnie wysunąć zagłówek by był właściwie (trwale-bezpiecznie) osadzony w gniazdach mocowania - a może lepiej nie poprawiać autorów takiej koncepcji...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-10, 17:59   

Może zamiast dywagować to jakiś posiadacz po prostu zapytałby Reno lub Dacię "a czemu tak?"? (;
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne