Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uruchamianie na 2 biegu
Autor Wiadomość
Drakula 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-20, 14:43   Uruchamianie na 2 biegu

Witam.
W instrukcji Dustera znalazłem taki tekst: "Pojazdy wyposażone w napęd 4x4. Na płaskim podłożu, gdy pojazd nie jest obciążony , zalecane jest uruchamianie go na drugim biegu" (2.7)

To chyba błąd tłumacza, bo myślę, że chodzi o ruszanie a nie uruchamianie.
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-01-20, 14:47   

chodzi o ruszanie, bo jedynka jest tak ustawiona aby łatwiej ruszać w terenie i pod dużym obciążeniem, jest dość krótkie przełożenie i radza, żeby w normalnych warunkach ruszać z 2 :lol:
 
Vincent 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-20, 15:32   

Nawiasem mówiąc w pięciobiegowej też jest bardzo krótki bieg i od jakiegoś czasu zacząłem ruszać z 2 (no chyba, że jest pod górę). Czy to wogóle zdrowe dla samochodu? Rusza i tak dość łatwo i jest mnie machania wajchą...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-20, 20:38   

Dla Twojego samochodu z Takim przełożeniem nie jest szkodliwe dla silnika. Autobusy z manualną skrzynią też ruszają z dwójki bo jedynka używana jest w ekstremalnych warunkach
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-01-20, 23:13   

Ja mam 4x2 5 biegów i w parzyste dni używam tylko biegów parzystych, a w nieparzyste -nieparzystych. Ale często się mylę. Mam to z Felki 1,6, gdzie silnik był elastyczniejszy niż w traktorze i dało się ruszyć na piątce bez gazu (sprawdzone).
 
Leszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-01-21, 00:00   

eplus napisał/a:
Ja mam 4x2 5 biegów i w parzyste dni używam tylko biegów parzystych, a w nieparzyste -nieparzystych. Ale często się mylę. Mam to z Felki 1,6, gdzie silnik był elastyczniejszy niż w traktorze i dało się ruszyć na piątce bez gazu (sprawdzone).


hehe :)
_________________

 
Drakula 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 15:14   

Leszek napisał/a:
eplus napisał/a:
Ja mam 4x2 5 biegów i w parzyste dni używam tylko biegów parzystych, a w nieparzyste -nieparzystych. Ale często się mylę. Mam to z Felki 1,6, gdzie silnik był elastyczniejszy niż w traktorze i dało się ruszyć na piątce bez gazu (sprawdzone).


hehe :)


Aaa, nie ma się z czego śmiać ;-) . W Ato Świecie (dodatek 4x4), bodajrze z września ub. roku przeczytałem, że w Dusterze można używać co drugiego biegu :->
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-21, 16:44   

Drakula napisał/a:


Aaa, nie ma się z czego śmiać . W Ato Świecie (dodatek 4x4), bodajrze z września ub. roku przeczytałem, że w Dusterze można używać co drugiego biegu

Ja tak robię od dawna....
Kolega był zdziwiony to pa trójce piątka ?
Oszczędzam bo to mój "ostatni" :-D
_________________
48piotr
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-01-21, 17:10   

Ja wprawdzie odwrotnie: 62/48, ale spokojnie - zajeździmy jeszcze niejedno auto do emerytury (zwłaszcza, jeśli podniosą wiek). ;-) :mrgreen:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-21, 17:18   

eplus napisał/a:
Ja wprawdzie odwrotnie: 62/48, ale spokojnie - zajeździmy jeszcze niejedno auto do emerytury (zwłaszcza, jeśli podniosą wiek). ;-) :mrgreen:

Mnie nie podniosą po 45 latach pracy jestem na emeryturze. ;-)
_________________
48piotr
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-21, 17:19   

Drakula napisał/a:

Aaa, nie ma się z czego śmiać ;-) . W Ato Świecie (dodatek 4x4), bodajrze z września ub. roku przeczytałem, że w Dusterze można używać co drugiego biegu :->


Potwierdzam, to jest możliwe, ja również najczęściej jeżdżę korzystając z 2, 4 i 6 biegu (bez włączania biegów pośrednich) - oczywiście z uwzględnieniem okoliczności i doraźnych możliwości...

48piotr napisał/a:

Mnie nie podniosą po 45 latach pracy jestem na emeryturze. ;-)


wcześnie Piotrze zacząłeś... :lol: :-P :oops:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-01-21, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-21, 17:24   

7kl.podstawowej 1962 r.,3-zawodowej 1965r. i45 jak z bata strzelił
:-?
_________________
48piotr
 
Toyjoy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Ambiance
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-05, 20:37   Startowanie z 1 biegu czy z 2 ? /Dacia duster 2012 4x4 1.6/

Instrukcja pisze, że w przypadku płaskiej powierzchni najlepiej startować z 2 biegu (Moja Dacia posiada 6 biegów), ale po prostu boje się o zdrowie silnika. Z drugiej jednak strony 1 bieg jest najzwyczajniej w świecie słabiusieńki i startowanie z niego wymaga bardzo szybkiej zmiany na bieg 2 co w połączeniu z dość niską dynamiką tego auta przy startowaniu powoduje sytuacje w której samochód przede mną już pojechał w siną dal, a ja jeszcze rozpędzam tą lokomotywę.

Proszę więc o rade czy to tylko kwestia nabrania wprawy czy też faktycznie lepiej startować z 2 biegu ?
Ostatnio zmieniony przez Toyjoy 2012-10-05, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2012-10-05, 21:05   

to ja proponuje tak wrzóc 1 dodaj pedal do podlogi i nie zdejmujac go tylko operujac sprzeglem wrzoc 2 :) i bedzie super ;):):) ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-05, 21:21   

ja zazwyczaj ruszam z dwójki, sporadycznie z jedynki (stromy podjazd, "luźne" podłoże itp...)
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2012-10-05, 21:51   Re: Startowanie z 1 biegu czy z 2 ? /Dacia duster 2012 4x4 1

Toyjoy napisał/a:
Instrukcja pisze, że w przypadku płaskiej powierzchni najlepiej startować z 2 biegu (Moja Dacia posiada 6 biegów), ale po prostu boje się o zdrowie silnika. Z drugiej jednak strony 1 bieg jest najzwyczajniej w świecie słabiusieńki i startowanie z niego wymaga bardzo szybkiej zmiany na bieg 2 co w połączeniu z dość niską dynamiką tego auta przy startowaniu powoduje sytuacje w której samochód przede mną już pojechał w siną dal, a ja jeszcze rozpędzam tą lokomotywę.

Proszę więc o rade czy to tylko kwestia nabrania wprawy czy też faktycznie lepiej startować z 2 biegu ?


zawsze ruszaj z 1 biegu dla dobra samochodu
sprzęgło posłuży Ci znacznie dłużej
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-05, 21:57   

Toyjoy napisał/a:
1 bieg jest najzwyczajniej w świecie słabiusieńki

W kwestii formalnej: ależ dokładnie odwrotnie (: - tzn. jest mocniejszy niż w zwykłych autach, więc krótszy, więc trzeba go szybciej zmienić na wyższy.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 23:18   

we wszystkim jest potrzebny umiar i zdrowy rozsądek - tam, gdzie można, warto posłużyć się dwójką - jest wtedy szybciej. Ale kiedy silnik jest pierwszy raz uruchomiony, auto stoi pod górkę, itd itd - warto zacząć od jedynki. Ja w 90% przypadków zaczynam od biegu pierwszego
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-06, 10:21   Re: Startowanie z 1 biegu czy z 2 ? /Dacia duster 2012 4x4 1

Toyjoy napisał/a:
Instrukcja pisze, że w przypadku płaskiej powierzchni najlepiej startować z 2 biegu

MOŻNA startować z drugiego biegu. MOŻNA. Nie napisali, że tak jest najlepiej albo, że tak zalecają !
Toyjoy napisał/a:
(Moja Dacia posiada 6 biegów), ale po prostu boje się o zdrowie silnika. Z drugiej jednak strony 1 bieg jest najzwyczajniej w świecie słabiusieńki i startowanie z niego wymaga bardzo szybkiej zmiany na bieg 2 co w połączeniu z dość niską dynamiką tego auta przy startowaniu powoduje sytuacje w której samochód przede mną już pojechał w siną dal, a ja jeszcze rozpędzam tą lokomotywę.

Proszę więc o rade czy to tylko kwestia nabrania wprawy czy też faktycznie lepiej startować z 2 biegu ?

Ruszaj z 1 biegu jeśli ci się bardzo nie spieszy. Sprzęgło ci na dłużej wystarczy.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-10-07, 08:33   

Jasne że dla samochodu będzie lepsze łagodne przejście po wszystkich przełożeniach. Ja Sandero raz wystartowałem z trójki (pierwsza myśl że coś się zepsuło bo w ogóle nie wkręca się na obroty, a później dopiero zorientowałem się co zrobiłem).

Jeśli trzymając dość niskie obroty jesteś w stanie ruszyć bez dławienia silnika, to ruszaj z dwójki. Jeśli czujesz, że silnik jest przeciążony/wymaga wyższych obrotów żeby wystartować startuj z jedynki.
Wszystko zależy od nachylenia drogi, załadunku (no bo jak weźmiesz 4 pełnowymiarowych pasażerów i duster zamiast 1000 waży 1400 to też jest inaczej) i co najważniejsze kierowcy.

Z tego co pamiętam z jazdy próbnej rok temu, ja czułem pewien dyskomfort ruszając z dwójki, mimo, że jestem przyzwyczajony do silnika benzynowego, a kolega klubowy (jeżdżący dieslem) w połączeniu ze sprzedawcą jednoznacznie wydali opinię że należy wykorzystywać wszystkie biegi, bo co z tego że jeden shift mniej, skoro trzymasz obroty i delikatnie puszczasz sprzęgło niszcząc tarcze?

Wszystko jest dla ludzi i zależy od konkretnej sytuacji...
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-07, 10:04   

ja w dostawczaku fiacie ducato startowalem z 2 bo jedynka byla tylko jak bylem na maxa zaladowany albo w trudnym terenie a takto z 2 i bez zadnych problemow...
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2012-10-07, 17:35   

skrzynia biegów w wersji sześciobiegowej jest tak skonstruowana, że 1-szy bieg jest w zasadzie biegiem terenowym i powinno się go wykorzystywać tylko w trudnych warunkach
zobaczcie sobie w katalog i prędkości przy 1000obr/min na poszczególnych biegach - dusterze 6-cio biegowym na 2-ce (9,97km/h) i jest niewiele większa niż jak na 1-ce w sandero (8,87km/h)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-07, 18:24   

Nie porównuj Sandero do Dustera bo tam są różne skrzynie biegów i różne przełożenia.
W skrzyni 6 biegowej:
1 bieg jest wolniejszy od 1 biegu w skrzyni pięciobiegowej
2 bieg jest szybszy od 1 biegu w skrzyni pięciobiegowej.
Innymi słowy ruszanie z drugiego biegu bardziej męczy sprzęgło niż pierwszy bieg w skrzyni 5-biegowej.
Napisali, że można ruszać z dwójki ale pod pewnymi warunkami ! I nie jest to zdrowe dla sprzęgła.
Mnie przeszło po pierwszych paru tysiącach kilometrów. Szkoda sprzęgła i w moim przypadku dwumasowego koła zapasowego. Ruszam z dwójki tylko wtedy, gdy jest z górki i/lub samochód chociaż trochę się toczy.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-10-07, 18:46   

Ruszam zawsze z 2, warunek: jest płasko i obciążenie max. 2 osoby.
W innych przypadkach czyli pod górkę lub z pełnym obciążeniem ruszam z 1 biegu.
Myślę że każdy to wyczuwa kiedy silnik ma za ciężko należy ruszyć z 1-biegu, a kiedy z 2.
Przy odborze z salonu powiedzieli mi że najlepeij ruszać z 2 biegu, a 1 zostawić na teren.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-07, 18:57   

Dusterjack napisał/a:
Ruszam zawsze z 2, warunek: jest płasko i obciążenie max. 2 osoby.
W innych przypadkach czyli pod górkę lub z pełnym obciążeniem ruszam z 1 biegu.
Myślę że każdy to wyczuwa kiedy silnik ma za ciężko należy ruszyć z 1-biegu, a kiedy z 2.
Przy odborze z salonu powiedzieli mi że najlepeij ruszać z 2 biegu, a 1 zostawić na teren.

- czynię identycznie, po takim samym "instruktażu" otrzymanym w ASO w chwili odbioru samochodu,
- póki co 24 kkm za "nami" i nic się nie dzieje, właściwa "współpraca" kierowcy z samochodem powinna zapobiec przykrym niespodziankom :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne