Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2011-02-19, 10:28
Duster 4x4 PB vs ON z ESP
Autor Wiadomość
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-19, 04:20   Duster 4x4 PB vs ON z ESP

Szanowni koledzy;
czytam i czytam forum i niestety nie wiem co wybrać poza tym, że Dacie Duster 4x4 Laureate.

Problem dziś jest taki. Znalazłem od ręki Dustera takiego jak mi pasuje 4x4 w benzynie z niestety radiem i niestety el. szybami z tyłu których to włączniki mnie nie przekonują.
Wstępnie chciałem deasla jednak czas oczekiwania to 3-4 miesiące co prawda wybrał bym opcję baz radia i bez el. szyb ale za to z ESP

i tak to pojawiły się pytania:

1. 4x4 ESP vs 4x4 bez ESP
- na forum kilka razy wystąpiło stwierdzenie, że wersje z ESP mają "elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego" ciężko mi to potwierdzić jednak kolega "esdziewiaty" pisze:

Potestowałem również podjazdy pod przeszkody z oderwanym od podłoża jednym kołem. w trybie AUTO wóz raczej bezradnie mieli kołami i niewiele z tego jest. Sytuacja zmienia się po przełączeniu napędu w tryb 4WD LOCK. 2 sekundy auto mieli jak w trybie AUTO , ale po chwili zapala sie kontrolka ESP , i auto jedzie do przodu. Koło bez przyczepności zostaje przyhamowane. Co do samego ESP, uważam , że działa przeciętnie.
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=15

Wynikało by z tego, że auto w 4WD LOCK po prostu mieli kołami, a w momencie aktywacji ESP jednak zaczyna się poruszać. Niestety nie wiem czy to zasługa ESP czy po prostu elektronika przeniesienia napędu zaczyna działać i nawet bez ESP po 2s auto jednak ruszyło by z miejsca, a może zamiast ESP wystarczy mniej gazu.

2. Hałas przy prędkościach 100 - 120 km/h
- na forum czytam, iż nadmierny hałas w przedziale prędkości głównie występuje w wersjach z silnikami benzynowymi
- gdzieś w necie znalazłem, że to właśnie deasle w tym przedziale prędkości są uciążliwe

3. Pakiet Look - co sądzicie
- z tego pakietu trochę przekonują mnie alufelgi, ale nie koniecznie zresztą można dokupić za 1 tys
- osłony przedniej i tylnej części podwozia - czyli bez tego pakietu ich nie ma. Jakiej jakości są te osłony ?
- relingi dachowe czarne raczej mi nie przeszkadzaja
- obudowy lusterek bocznych to chyba tylko kolor
- progi z matowego chromu - zbędne
- przyciemniane tylne szyby - nie mam zdania

4. Radio i sterownia przy kierownicy
- czy wybierając wersję bez radia jednak ze sterowaniem przy kierownicy można zdobyć jakąś przejściówkę by sterować radiem innej marki.


Nie ukrywam, że benzyna jest 10 tyś tańsza i kusi możliwością założenia LPG, jednak obawiam się, że w terenie przez brak ESP może być gorsza o ile faktycznie to w terenie działa i niestety hałas, co do którego teraz już jestem zakręcony. POMOCY.
_________________
www.jacht.com.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 10:20   

Witaj (:

squdo napisał/a:
wersje z ESP mają "elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego" ciężko mi to potwierdzić

Nic dziwnego - duster nie ma czegoś takiego; ma ASR, dający jedynie trochę podobny efekt, opisany właśnie przez esdziewiątego.


Cytat:
auto w 4WD LOCK po prostu mieli kołami

Owszem - ale tylko o ile kierownik nie zareaguje.


Cytat:
w momencie aktywacji ESP jednak zaczyna się poruszać

J.w. - tak naprawdę odpowiada za to funkcja ASR, ale jest częścią ESP i nie ma własnej kontrolki, więc świeci się ta od ESP.



Cytat:
nawet bez ESP po 2s auto jednak ruszyło by z miejsca

Nie - ale kierowca może trochę zastąpić ASR, przyhamowując koła samodzielnie i umiejętne operując do tego ewentualnie sprzęgłem i gazem.

(Choć oczywiście istnieje możliwość, że wizgające koło/koła przekopią się w końcu i złapią przyczepność - to już jest jednak zmiana warunków, więc trochę co innego).


Cytat:
a może zamiast ESP wystarczy mniej gazu.

J.w. - samo zmniejszenie gazu raczej nic nie da, natomiast zazwyczaj można samemu zastąpić ABS, ESP, ASR i większość pozostałych TLA-sów (; No ale trzeba się nauczyć...


Cytat:
obawiam się, że w terenie przez brak ESP [benzyna] może być gorsza

Nie - wymaga jedynie więcej umiejętności kierowniczych (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-19, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 10:26   

squdo napisał/a:
Hałas przy prędkościach 100 - 120 km/h
- na forum czytam, iż nadmierny hałas w przedziale prędkości głównie występuje w wersjach z silnikami benzynowymi
- gdzieś w necie znalazłem, że to właśnie deasle w tym przedziale prędkości są uciążliwe

Po prostu wszystkie daćki, ze wszystkimi silnikami są przy tych prędkościach najbardziej hałaśliwe - wszystko zależy od tego, jaką wersję recenzujący używał, oraz na jaki rodzaj dźwięków jest bardziej wrażliwy. Dla jednej osoby bardziej męczący będzie klang diesla, dla drugiej - benzyniaka, mimo że obiektywny pomiar głośności da ten sam wynik. Pozostaje jazda próbna i samodzielna ocena...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 10:47   

squdo napisał/a:
osłony przedniej i tylnej części podwozia - czyli bez tego pakietu [Look] ich nie ma. Jakiej jakości są te osłony ?

Po prostu dodatkowa warstwa zwykłego plastiku - zdaje się, że identycznego jak ten zderzaka - tyle że srebrnego. MSZ - nic ciekawego... A jeżeli ktoś faktycznie potrzebuje realnej osłony, to lepiej zamontować coś metalowego - tyle że fabrycznie dostępna jest taka osłona wyłącznie na przód: płyta aluminium o grubości 6 mm.

Plastikowe elementy pakietu Look można kupić także pojedynczo.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 10:50   

squdo napisał/a:
czy wybierając wersję bez radia jednak ze sterowaniem przy kierownicy

Nie ma takiej opcji - fabrycznie, sterowanie jest wyłącznie jako element zestawu radiowego.

Można jednak dokupić sterowanie jako część zamienną i [dać] zamontować - wtedy:
Cytat:
[czy] można zdobyć jakąś przejściówkę by sterować radiem innej marki

- tak.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 11:23   

Wszystko sprowadza się jak zwykle do tego samego: co Ty, squdo, preferujesz? (: Czy bardziej zależy Ci na niższej cenie zakupu i spokojniejszej eksploatacji, kosztem nieco mniejszej wygody w użytkowaniu (większy moment obrotowy diesla i ESP/ASR), czy jednak masz kasę i chcesz ją wydać na przyjemności?

(No i w zależności od typu psychologicznego może jeszcze mieć znaczenie, czy bardziej będziesz zadowolony z rzeczy, która dostaniesz już-teraz-zaraz-od ręki, i nie będzie Cię gnębiło, czy nie warto było jednak zaczekać, czy jednak wolisz się napawać właśnie tym dłuższym oczekiwaniem... (((; ).
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-19, 13:16   

zależy mi na możliwie dobrych właściwościach w trudniejszym terenie. Oczywiście nie musi być to pełna blokada. Aktualnie mam Scenica 4x4 tak jakby tryb auto w dusterze i jest całkiem dobrze poza kilkoma przypadkami gdy np. lewa strona pojazdu lekko się uniosła, prawe koła miały przyczepność ale niestety mechanizm różnicowy napędzał koła mające lżej i tak stoję i miele dwoma kołami po lewej stronie.
Myślałem, że właśnie ten ESP/ASR właśnie w takim momencie przyhamowałby lewe koła, w tym czasie napęd przeniósłby się na prawe koła i może by autko wyjechało.

Idąc dalej czekanie mnie nie cieszy, poczekałbym jednak gdyby ten esp/asr naprawdę potrafił zablokować jedno koło przenosząc napęd na drugie.
W benzynie kusi mnie LPG i mogę przeżyć moment obrotowy, jednak hałas to już nie koniecznie. Podzwonie po salonach może maja gdzieś testowego deasla i benzyniaka
_________________
www.jacht.com.pl
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-19, 14:05   

squdo napisał/a:

W benzynie kusi mnie LPG i mogę przeżyć moment obrotowy, jednak hałas to już nie koniecznie. Podzwonie po salonach może maja gdzieś testowego deasla i benzyniaka


Duster z założenia nie jest samochodem "autostradowym", chociaż prędkości maksymalne (zarówno w napędzie pb jak i diesel) nie są najgorsze to przy takiej sylwetce prędkość powyżej 100 km/h będzie generować określony poziom hałasu bez względu na rodzaj silnika, oczywiście do tego należy jeszcze "dołożyć" odgłos pracy silnika, z moich doświadczeń w użytkowaniu Dustera z silnikiem benzynowym w porównaniu z doznaniami z uprzednio używanego Renault Kangoo z silnikiem 1,5 dCi mogę stwierdzić, że przy prędkości rzędu 120 km/h głośność pracy silnika jest porównywalna i raczej w ogólnym hałasie generowanym przez samochód jest ona mniej słyszalna niż opory powietrza i odgłosy trakcyjne ogumienia...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 14:25   

squdo napisał/a:
Myślałem, że właśnie ten ESP/ASR właśnie w takim momencie przyhamowałby lewe koła, w tym czasie napęd przeniósłby się na prawe koła i może by autko wyjechało.

No i tak właśnie będzie - ale jak pisałem: prawie tak samo dobrze można to zrobić samemu, używając po prostu hamulca.


Cytat:
zekanie mnie nie cieszy, poczekałbym jednak gdyby ten esp/asr naprawdę potrafił zablokować jedno koło przenosząc napęd na drugie.

No to jest to bardzo silny argument z dieslem.

...Z drugiej strony - tylny most jest nissanowy, występuje m.in. w x-trailu, a do niego podobno można kupić blokadę dyferencjału, która będzie jeszcze lepsza niż ASR.


Cytat:
hałas to już nie koniecznie [mogę przeżyć]

Tylko i wyłącznie jazdy próbne dadzą odpowiedź, co Ci bardziej leży - aczkolwiek bez względu na wybór silnika zawsze można auto po prostu dociszyć: konstrukcja wszystkich daciek jest tak banalnie prosta, że nawet laik może to zrobić.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-19, 14:26   

Umiejętności kierowcy niewiele dzadzą , jeśli koło się uniesie , a różnicowy da moc na uniesione koło. ASR , wchodzacy w skład ESP , zablokuje owe koło i auto ruszy do przodu.

Moim zdaniem pakiet look jest ładnym dodatkiem , który jeśli ktoś ma taką możliwość , chyba warto dokupić.

10k kusi , ale ja z Diesla jestem zadowolony. Przy 120km/h nie ma większych uciążliwości, 140 i więcej , robi się głośno.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2011-02-19, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-19, 14:50   

Laisar - sugerujesz ze wciśniecie hamulca trochę rozwiązuje problem, nie znam się na jeździe terenowej, jednak hamulec działa na wszystkie kola. Również na to które ma przyczepność. Nie jestem pewien czy wciśniecie nawet trochę hamulca spowoduje jakąś poprawę gdyż przyhamowane zostaną wszystkie koła, a to będzie dodatkowy przecież opór.

Esdziewiaty - co byś powiedział by zakopać się z wyłączonym ESP a potem włączyć i zobaczyć czy wyjedzie. Szkoda, że tak daleko mam do Ciebie bo może bym Cię namówił,
a może masz miejsce by stanąć autem tak by odciążyć koła po przekątnej wozu z wyłączonym ESP i zobaczyć zachowanie.

Znajomy ma skode oktavie i mówi ze jak się choć trochę zakopie to ESP wyłącza bo nie pojedzie. Co prawda nie wiem czy ma ASR :) nadal mam dylemat
_________________
www.jacht.com.pl
Ostatnio zmieniony przez squdo 2011-02-19, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-19, 17:01   

Bez obaw próbowałem to czynić. Wystarczy znaleźc najazd taki , który uniesie tylne koło. Bez ESP auto dalej nie jedzie ;)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-19, 18:09   

Może pozwolą mi na jeździe testowej to sprawdzić. Z tego co piszesz wystarczyłoby sprytnie stanąć na krawężniku by jedno koło oderwało się od ziemi.
Tylko sprawdziłbym to na przednich kołach włączając tylko napęd na przód. Na podstawie tego co piszesz jeśli przednie kolo będzie w powietrzu to bez ESP powinno się kręcić, a koło z przyczepnością nie. Po włączeniu ESP czy ASR koło te zostanie przyblokowane i koło z przyczepnością powinno popchnąć auto.
Jeśli się tak stanie wybiorę deasla.
_________________
www.jacht.com.pl
Ostatnio zmieniony przez squdo 2011-02-19, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-19, 18:11   

Musiałbyś znaleźc spory krawężnik aby oderwać koło ;) Blokowanie kół następuje po około 2s kręcenia się kół, wtedy coś tam chrobocze i auto rusza;)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-19, 18:13   

myślę, że gdzieś uda się stanąć np. na chodniku tak by przednie koło było w powietrzu nad asfaltem.
Przemyślałem moje potrzeby i aktualnie własne te ESP czy ASR to jedyne elementy które przekonują mnie do diesla, szkoda że nie można dorzucić tego do benzyny o ile faktycznie działa tak jak piszesz. Jedynie w terenie mi to potrzebne.
Poczytałem na innych forach trochę i ludzie jak się zakopią wyłączają ESP i ASR często sprzężone i dopiero wtedy auto jedzie. Idzie nim pobujać. Z systemami po prostu jakby silnik się dusił i nic się nie dzieje.
Szukam jeszcze potwierdzenia z tym przeniesieniem napędu na koło z przyczepnością w przypadku ESP i ASR.
_________________
www.jacht.com.pl
Ostatnio zmieniony przez squdo 2011-02-19, 18:43, w całości zmieniany 4 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-19, 18:48   

Oczywiście , gdy zakopany jesteś w kopnym śniegu , wyłącz ESP, nawet instrukcja obsługi zaleca takie działanie. ASR i przyblokowanie koła ma pomóc w momencie oderwania się koła od podłoża, chcoiazby na bardzo dużych nierównośiach, z wykrzyżem osi, Kolejna zaletą diesla jest przyjemniejsza jazda, z racji większej wartości Nm.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-02-19, 20:55   

Cytat:
lepiej zamontować coś metalowego - tyle że fabrycznie dostępna jest taka osłona wyłącznie na przód: płyta aluminium o grubości 6 mm.


A jaki jest kod tego cuda? Bo jak pytalem w salonie to nie wiedzieli, ze jest cos wiecej niz podobno standardowa w 4x4 jakas zwykla blaszana oslona - jak gruba jest ta w standardzie?
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 21:43   

758903088R - "KITY SPORTOWE" ( ((((: ) - 845 zł netto + kilka śrubek itp:

http://www.tech-accessoir...ocument_id=3191


Standardowa jest zwyczajna - ma z... 1-2 mm? Dla zwiększenia sztywności jest trochę "sfałdowana" (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-19, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-20, 22:10   

Laisar; rozumiem że Ty posiadłeś umiejętność rozpoczęcia jazdy samochodem, którgo 2 koła (np. po przekątnej samochodu) nie mają przyczepności, a samochód nie jest wyposażony w elektronikę wspomagajacą (np. ESP/ASR z funkcją terenową w dusterze 4x4), albo blokade choć jedngo dyfra ? Powiedz proszę, jak poradzić sobie w takiej sytuacji za pomocą pospoitego hamulca ? naprawdę chciałbym się tego nauczyć - może się taka sytuacja zdazyć, a blokada dyfra do mojej taczki osztuje sporo więcej niż 3000zł.


Edit:
Blokada dyfra do dustera będzie zapewne znacznie droższa niż do jimnego a jej użyteczność w takim SUVie będzei znacznie mniejsza. Z całą pewnoscią w dusterze bardziej użyteczna będzie elektronika jaką można dokupić do diesla sa dość niską kwotę 1250zł, która będzie pomocna także na czarnym a w lekkim terenie zastąpi blokadę i tylnego i przedniego mostu. W sytuacjach w których ta elektronika miałaby sobie nie poradzić, duster i tak pewnie nigdy się nie znajdzie.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-02-20, 22:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-20, 23:26   

czy jesteście pewni, że ESP i ASR działają podobnie do blokady mostu czytaj mechanizmu różnicowego jednej osi czy dryfa o ile coś nie pomieszałem uproszczając oczywiście.

Czytam i czytam i niestety nigdzie nie widzę konkretnej odpowiedzi. Oczywiście ludzie piszą, że asr przyblokuje kolo bez przyczepności jednak wcale to nie oznacza, że kolo z przyczepnością dostanie napęd. Aktualnie czytam na forum skody, że asr jakby dławi silnik i wszystkie koła otrzymują mniejszą moc by zrównać się z kołem mającym uślizg - co jest akurat zgodne z zasadą działania i wszyscy wyłączają jak się zakopią !
Poza forum na, którym się znajdujecie nigdzie nie znalazłem informacji o przeniesieniu napędu na koło z przyczepnością oczywiście przy wykorzystaniu ASR czy ESP.
_________________
www.jacht.com.pl
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-20, 23:31   

NIE"squdo"
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-20, 23:40   

Wg wszystkich dostępnych opisów, w dusterze system ESP/ASR w trybie 4x4 LOCK działa inaczej niż w pozostałych trybach pracy. Róznica plega na tym, że w właśnie w trybie "terenowym" nie zmniejsza momentu obrotowego (tak jak wyczytałes na forum skody) a działa tylko hamulcami. Tak więc, w momencie kiedy jedno z kół na danej osi ma za duży poślizg, to jest przyhamowywane a mechanizm różnicowy automatycznie przekazuje część moment obrotowy na koła z przyczpnością.
Rzczywiście nie jest to blokada mostu, ale efekt pracy jest bardzo podobny. A pewnie o to Ci chodzi.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-02-20, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-20, 23:54   

dokładnie o to mi chodzi i niestety to jedyna rzecz, która przekonuje mnie do diesla.
Niestety muszę na niego czekać - 3-4 miesiące
Niestety koszt + 10 tyś
Niestety od PB i ewentualnie LPG mogę odliczyć VAT a od ON nie.
A kurde tak bardzo mi zależy na tym pseudo blokowaniu, dlatego tak szukam i pytam.

Może da się coś samemu przerobić by takie coś dodać później. Jakiś bajerek najlepiej gdzie będzie można blokować nawet hamulcem ale tylko wybrane koła :) oczywiście w granicach rozsądku cenowego.
Nie żebym był wielkim offroadowcem jednak kilka razy Scenic 4x4 mi się zakopał, i niestety nie obyło się bez traktora.
Nie mówiąc już o przypadku z ostatniej simy gdzie wbiłem się w zaspę na lekko pochyłej na prawą stronę drodze i masakra. Lewe koła obu osi się kręciły - ślizgały, a prawe nic.
Co prawda nie znałem metody z hamulcem :) jednak nie bardzo w nią wierze
_________________
www.jacht.com.pl
Ostatnio zmieniony przez squdo 2011-02-20, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-21, 00:02   

to kup auto z blokadą i reduktorem,a póki nie masz rasowego 4x4 jeździj ciut ostrożnie i przewiduj gdzie dasz radę wjechać.myślisz że uzbrojonej po zęby terenówki nie zakopiesz?to tylko kwestia zbyt wybujałej fantazji ;-) i odpowiedniego bajora,full zasp i toniesz po osie :-/
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-02-21, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-21, 10:03   

billbill666 napisał/a:
to kup auto z blokadą i reduktorem,a póki nie masz rasowego 4x4 jeździj ciut ostrożnie i przewiduj gdzie dasz radę wjechać.myślisz że uzbrojonej po zęby terenówki nie zakopiesz?to tylko kwestia zbyt wybujałej fantazji ;-) i odpowiedniego bajora,full zasp i toniesz po osie :-/


W 100% popieram :) Niezależnie czym jedziesz; przewiduj i zawsze wybieraj najmniej off-roadowe rozwiązanie. A wszędzie dojedziesz :)
edit: A zamim pojedziesz w nieznane, poznaj możliwości Twoje i samochodu, w kontrolowanych warunkach.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-02-21, 10:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne