Czy ja może zle szukam czy tylko w Polsce SA te napinacze a moze jestesmy zbiorowo oszukiwani? (napinaczy nie ma wcale albo tylko u nas nie ma ich we wszystkich wersjach i dlatego sie o tym pisze dla Laureate - ale wtedy czemu ten rozbity ich nie mial?) :/
W piatek wyslalem maila do RP w tej sprawie i sprawie crash testu ale nie dostalem narazie zadnej odpowiedzi...
Prosze o pomoc - szczegolnie obecnych wlascicieli Laureate i ludzi znajacych jakis jezyk gdzie sprzedawany jest Duster i dostepne sa katalogi - moze w tym slowackim/niemieckim poprostu zle szukam? - niestety ten napinacz jesli jest to chyba w miejscu gdzie jest zwijarka do pasow ale moze ktos tam juz zagladal?
-- update --
Szukajac w google jest wiele wzmianek o tych napinaczach - nawet na stronie Renault:
http://www.renault.com/en...ges/duster.aspx
"On the passive safety front, Renault Duster is fitted, as standard, with two front airbags (depending on market) and three-point seat belts with load limiters for the front seats, to which pyrotechnic pretensioners can be added."
Tylko dlaczego niby Laureate w tescie NCAP nie ma napinaczy (i stylizowanych felg ani lakierowanych zderzakow?) a Dacia/Renault ani slowem o tym nie wspomina/nie komentuje? Z napinaczami wynik ochrony na przednich fotelach napewno bylby znacznie lepszy...
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-02-26, 19:51, w całości zmieniany 2 razy
Tak - ale pisza na stronie i w pdf'ie, ze to Laureate (mimo, ze wyglada jak Ambience - ma boczne poduszki wiec to nie calkowity "golas" raczej) a w pdf'ie ze szczegolami podaja jakoby nawet miala te napinacze (tylko, ze nie widac, zeby dzialaly + nie wymieniaja ich na stronie z wynikami...)
Nie jestem ekspertoem samochodowym, ale właśnie obejrzałem zaczepy pasów w mojej starej 306 oraz w dusterze.
W 306 zaczep przyczepiony jest do metalowej bańki na ruchomym ale twardym przewodzie, ktory w trakcie odpalenia kurczy sie przez co napina pas...(przynajmniej jak tak to rozumiem)
W dusterze (laureate-czyli teoretycznie sa napicze) zaczep na stalowym stelarzu przymocowym jest jakas grubą śrubą do stelarza fotela. Ma pewną możliwość rotacji ,ale ja nie widze tu możliwości ściągniecia pasów...
W poniedziałek dzwonie do sprzedawcy po dokładniejsze informacje
moze jednak się mylę:
"Obecnie stosuje się dwa rodzaje pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa. Pierwszy z nich to napinacz umieszczony przy zwijaczu pasa. Natomiast drugi sposób to umieszczenie napinacza przy zamku. Stosowanie drugiego rozwiązania powoduje, że przy cofnięciu zamka trzypunktowego pasa bezpieczeństwa o 5 cm cały pas skraca się o 10 cm"
Moze jednak są te napinacze przy zwijaczu pasa, a tego sprawdzić bez rozgrzebania wnętrza nie potrafię...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum