DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-26, 23:09   Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu

Witam Klubowiczow ;-)

Wybieram sie z rodzinka w do Zakopanego w marcu. Bedziemy jechac w 3 lub 4 osoby dorosle i dziecko + bagaze + box dachowy + snowboard. Czyli niezle dopakowane Sandero a tylko 68 konikow pod maska. Nie licze na super niskie spalanie ale nie chcialbym przekoczyc 6l/100 km, szczegolnie, ze od Krakowa jest pod gorke. Chcialem Was spytac czy na taka dluzsza trase ponad 400km warto zatankowac paliwa typu premium/gold/verva ? Czy cokolwiek to pomoze, polepszy kulture pracy silnika, zmniejszy spalanie, zwiekszy moc ? Czy zatankowac wiecej zwyklej ropuchy i zaoszczedzone pieniadze jechac normalnie ile trzeba w danej chwili bez ogladania sie na ekodriving ?

PS. Zbliza sie nieublaganie przeglad serwisowy przy 30 tys km/lub 1.04.2011. Mam wedlug ASO zuzyte w 75% klocki. Planuje je dojechac na maxa przez te 1000 km Warszawa-Zakopane-Warszawa i wymienic nowe na przegladzie. Tylko moze lepiej je juz wymienic by miec na trase pod obciazeniem nowe klocki ? Czy 75% zuzycia klockow = 75 % skutecznosci hamulcow ? Jesli to nie ma znaczenia to jade na staych klockach ;-)

PS2. Zdarzylo sie komus przekroczyc termin przegladu o 1-2 dni lub dystans o powiedzmy o 50-100 km ? Czy ASO w takiej sytuacji robi problemy ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-27, 11:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1387
Skąd: Kępno

Wysłany: 2011-02-26, 23:20   

Ja bym pewnie tak jak zawsze, zatankował zwykłego ON na stacji wydającej mi się "pewną" i dodał dodatku do paliwa Liqui Moly(kiedyś nawet szukałem oryginalnego specyfiku, zalecanego przez delphi, produkowanego przez Texaco ale nie znalazłem). Ecodriving po 50.000km tak mi wszedł w krew, że też pewnie nie męczyłbym się żeby jechać inaczej ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-26, 23:46   

Paliwo premium mocy z pewnością nie zwiększy, może co najwyżej lekko obniżyć spalanie ale raczej nie przy pierwszym zbiorniku. Generalnie przy takim stosunku mocy do ładunku olałbym spalanie, jak trzeba to but w podłogę i tyle. 75% zużycia klocków to jeszcze nie tragedia, jeśli się warstwa cierna nie rozkleja to niby powinny dać radę ale mimo wszytsko wymieniłbym je przed wyjazdem - wydatku i tak nie unikiesz, a będziesz mieć spokojną głowę
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-26, 23:58   

benny86 napisał/a:
Generalnie przy takim stosunku mocy do ładunku olałbym spalanie, jak trzeba to but w podłogę i tyle. 75% zużycia klocków to jeszcze nie tragedia, jeśli się warstwa cierna nie rozkleja to niby powinny dać radę ale mimo wszytsko wymieniłbym je przed wyjazdem - wydatku i tak nie unikiesz, a będziesz mieć spokojną głowę


Tylko zawsze wywalam w bloto 1/4 klocka. Wezme nowe ze soba jakby cos sie niepokojacego dzialo ;-)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-27, 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 10:58   

A ja OT, ale służbowo (; - proszę, błagam, APELUJĘ: nie róbcie z forum bigosu, tzn. nie piszcie takich postów, gdzie są razem poruszone trzy kompletnie różne sprawy! I to jeszcze w temacie wybranym niemal od czapki... :roll:

Naprawdę, już lepiej założyć trzy nowe tematy - mod je najwyżej scali z odpowiednimi starszymi. A z tym, co powyżej, nic już się nie da zrobić - i jak ktoś kolejny ma cokolwiek znaleźć??? Chyba wyłącznie szukajką, której z kolei - wygląda na to - nikt nie lubi...


(Dlaczego tylko trzy kwestie "od Sasa do lasa - może scalmy wszystko w jeden długi wątek! <: Sądzicie, że tak rzeczywiście będzie wygodniej??? Po jakiego diabła nam oddzielne fora, podfora i tematy... d: ).
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-27, 11:03   

laisar napisał/a:
A ja OT, ale służbowo Chyba wyłącznie szukajką, której z kolei - wygląda na to - nikt nie lubi...


To ja jestem chyba wyjątkiem, bo bardzo chętnie korzystam z wyszukiwarki. I niestety często zdarzają się utrudnienia w postaci zmienionego tematu przez moderatora. Autor wątku podaje swój temat w innym wątku, którego za chiny znaleźć nie można, bo został zmieniony diametralnie...
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 752
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-02-27, 13:30   

co do paliwa - jeżeli masz stację na której wiesz że paliwa "lepsze" są brane często a nie raz na 2-3 dni to śmiało tankuj. Trochę więcej kasy pójdzie ale zonka nie będziesz miał. Nie licz na mniejsze spalanie przy tym obciążeniu, nie licz na lepszego kopa. Wskazane roztankować autko do pusta i pod korek zalać "lepszego paliwa" ale już w trasie lać normalne z dobrej stacji. Ja obecnie jeżdżę na diesel SHELL VP Racing i nie narzekam (ale też i nie płaczę że ciężko pali, lub brakuje mocy). Laliśmy go też do ciągników i ładnie silniki chodziły (minimalnie lepszy uciąg na zimnym silniku przy sporym obciążeniu na haku i dużej górce).
Ogólnie coś w tych paliwach jest ale wiele się nie spodziewaj.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 15:17   

mrówa napisał/a:
często zdarzają się utrudnienia w postaci zmienionego tematu przez moderatora

J.w. - czasem trzeba to robić, bo to lepsze niż 348 temat o tytule "wymiana oleju"... A wyszukiwanie zawsze można ograniczyć do autora i jednego, dwóch słów kluczowych, i na powinno to wystarczyć do odnalezienia postu nawet o zmienionym tytule.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 16:33   Re: Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu

mekintosz napisał/a:
Zbliza sie nieublaganie przeglad serwisowy przy 30 tys km/lub 1.04.2011. Mam wedlug ASO zuzyte w 75% klocki. Planuje je dojechac na maxa przez te 1000 km Warszawa-Zakopane-Warszawa i wymienic nowe na przegladzie. Tylko moze lepiej je juz wymienic by miec na trase pod obciazeniem nowe klocki ? Czy 75% zuzycia klockow = 75 % skutecznosci hamulcow ? Jesli to nie ma znaczenia to jade na staych klockach ;-)

Dwa lata temu byłem na wakacjach i też nie wymieniłem klocków przed wyjazdem z "oszczędności" i to mi się zemściło 10 km przed powrotem do domu przy hamowaniu oba wypadły. Całe szczęście, że akurat zjeżdżałem do M1 a Norauto było jeszcze czynne. Od tamtej pory jak jestem przed długim wyjazdem i muszę za nie długo wymienić klocki to wymieniam a nie "oszczędzam".
Ostatnio zmieniony przez Seal 2011-02-27, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-02-27, 19:36   Re: Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu

mekintosz napisał/a:
Czy 75% zuzycia klockow = 75 % skutecznosci hamulcow ?

A 0% zużycia to 0% skuteczności :?:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 22:10   Re: Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu

eplus napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Czy 75% zuzycia klockow = 75 % skutecznosci hamulcow ?

A 0% zużycia to 0% skuteczności :?:


Oczywscie sie nieprecyzyjnie wyrazilem ;-) Czy klocki ktore maja 1/4 grubosci gwarantuja takie sama parametry hamowania jak nowe czy te zuzyte w polowie ?

Jak klocki mogły wypasc ze swoich mocowan ? Rozumiem, ze piszczaly inanczej dawaly znac, ze sa na wykonczeniu .
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2011-02-28, 00:16   Re: Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu

mekintosz napisał/a:


Jak klocki mogły wypasc ze swoich mocowan ? Rozumiem, ze piszczaly inanczej dawaly znac, ze sa na wykonczeniu .


Nie możliwe-chyba że zacisk odpadł.
Jarzmo jest tak skonstruowane żeby nawet przy totalnie odchudzonej tarczy i zjechanym klocku do blachy ten drugi nie zmieścił się w szczelinie między jarzmem a tarczą.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne