Wysłany: 2011-03-08, 20:40 Stepway - zwiększony apetyt na ropę ...
Witam. Niestety od pewnego czasu tzn od poprzedniego tankowania mój 68 KM dieselek zaczął żłopać więcej ON. Od 4 tankowań leję Mixol 2T w ilości max 200 ml. Silnik ma przejechane 7220 km. Od 6000 kręcę do max do drugiej kreski pow. 2500 jak sie rozgrzeje ( czyli 2 kreski ), na zimnym krecę max do 2 kreski pow. 2000. 2 baki temu jechałem na A4 około 100 km z prędkościa autostradową czyli 130 / 140 km/h. W drodze powrotnej dopiero weszły 4 kreski... W sobotę zmieniłem opony na całoroczne ... Na zimówkach przy temp. -10 / -15 przed dotarciem udało mi się zejść do 5,21 i 900 km na baku. Ostatnie tankowanie 747 i średnie 5,97. Codziennie robię ok. 70 km. Połowa miasto połowa poza terenem zabudowanym ...
Czym to jest spowodowany jest większy apetyt ?? Mixolem?? Za wysoko kręcę ?? Czy może inna przyczyna ...
Tankuje na Shellu ....
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2011-03-08, 21:22, w całości zmieniany 1 raz
Spróbuj zatankować na Orlenie Vervę. Mi też po tankowaniach wyłącznie na Shellu i BP zwiększyło się zużycie paliwa. Zatankowanie Vervy spowodowało spadek tego zużycia o ok 20%. Obecnie tankuję tylko na Orlenie Eko Diesla i co jakiś czas stosuję dodatek do paliwa firmy KLEEN FLO i nie zauważyłem zwiększania apetytu mojej Drakulki.
verva kosztuje około 5,20... sprobuje z Ken Flo i Eko Diesel bo cena taka sama jak na Shellu... ciśnienie prawidłowe czyli 2,2 przód i 2,0 tył. Korygowałem po założeniu
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2011-03-08, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
Spalanie bardzo realne,staraj się nie przekraczać 2 000 (ok. 80 km/h), nie przeciągaj na niskich biegach, a Daćka nie przekroczy 4,3-4,4l w warunkach zimowych (oczywiście przy dziennych przebiegach jakie podałeś). Na zimnym silniku obroty do 2k to powinien być max.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-09, 15:44
Mnie w miescie zima ponizej 5.5 nie udalo sie zejsc. Spalanie kolo 4 l to stala predkosc ok 90km/h. Byc moze przez lekkie podwyzszenie stepwaya pali ciut wiecej niz klasyczne sandero.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-10, 11:41
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Kola sa 16tki w sandero stepway vs. 15 w sandero
To tylko różnica średnicy felgi - średnica koła, z oponą, jest taka sama.
Czyli moge zemiennie zastosowac w sandero opony niskoporfilowe z felga 16 cali ?
PS> Ma ktos zdjecia i zna cene oryginalnych felg do Sandero 15 cali ? Jako opcja dokupowana do samochodu kosztowaly 1000 zl, czy osobno tyle samo ? Na rynku jest wiele felg w ceniach od 250 do 300 zl, tylko nie wiem czy nie sa to jakies wyroby felgopodobne made in China ? Czy ktos moze wie jaka firma jest producentem felg alu do renault/Dacia ?
Marka: JEEP
Model: LIBERTY KJ Sport
Silnik: 3.7
Rocznik: 2006
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-12, 14:25
Homologacja - homologacją, ale nawet w homologacji w stepwayu są zdaje się że są dopuszczalne dwa rozmiary felg.
Generalnie zasada jest taka że im większa felga tym niższy profil opony. Letnie mam fabryczne 16" a na zime 15", ale opony R15x65x195 - jest różnica w rozmiarze na obwodzie tylko o kilka procent (czyli we wskazaniach liczników), ale w cenie konkretna
Polecam kalkulatory rozmiarów - można sobie sprawdzić co by nam podeszło:
Marka: JEEP
Model: LIBERTY KJ Sport
Silnik: 3.7
Rocznik: 2006
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-13, 21:06
laisar napisał/a:
kondite napisał/a:
w homologacji w stepwayu są zdaje się że są dopuszczalne dwa rozmiary felg
Być może - ale mekintosz pytał o zwykłe sandero, a tam zdaje się akurat "16" nie występują.
Tak, ale chodzi mi o zasadę, że częśto w homologacji jest dopuszczone kilka wariantów rozmiaru felg/opon, oraz wskazałem gdzie jest narzędzie do wyliczenia sobie co czym możemy zastąpić. Da radę 14stki zamienic 16stkami, bez zmiany obwodu, ale niekoniecznie jest to zgodne z homologacją. W niemieckich briefach jest wpisany rozmiar kół, w naszych dow. rej. nie a homologacji ze sobą nie wozisz. Inna sprawa że wygląda to MOŻE lepiej a kosztuje sporo bardziej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum