Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
mega przymulenie salonowego dustera
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2011-03-16, 13:12   mega przymulenie salonowego dustera

Hej,
Czy tez mieliscie takie uczucie, ze zaraz po odbiorze dustera (benzyna) ze jest nieziemsko zolwiasty?
Poprostu zero przyspieszenia. Dociskalem niemal do dna pedal gazu a on ledwo co sie zbieral (wolniej niz autobus obok...)
czy to normalne?
Zaznacze tylko, ze przesiadlem sie z matiza wiec nie mam "skrzywienia sportowych aut"
;)
czy po przejechaniu (zaledwie) ~50KM od nowosci to jeszcze za wczesnie na "odejscie" w tym samochodzie?
uwazam aby nie przekroczyc 3tys obrotow na dotarciu ale to nie jest chyba przyczyna, bo strasznie wolno rosna te obroty...

ale ogolnie po takiej przesiadce, to czuje sie jakbym z roweru wsiadl w samolot :D
(pomijajac oczywiscie ta predkosc rozpedzania...)
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-03-16, 13:19   

Niech się motor dotrze, a 16 zaworów będzie się lepiej wkręcał w górnych partiach obrotów :)
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-03-16, 14:11   Re: mega przymulenie salonowego dustera

mol napisał/a:
Hej,
Czy tez mieliscie takie uczucie, ze zaraz po odbiorze dustera (benzyna) ze jest nieziemsko zolwiasty?

Ale za to jak fajnie wygląda :mrgreen:
Musisz się przejechać innym 1.6 i porównać.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2011-03-16, 17:45   

Witaj.
Ja mam Dastiego w 1,6 - i powiem tak - spokojnie go docieraj - po pierwszych 500 - 700 km spróbuj lekko go przegonić do 4000 obr/min. i dalej spokojnie do 1500 km.
A potem zobaczysz - auto zaczyna dobrze ciągnąć od 2500 - 3000 obr/min - i wtedy do 6000 idzie ładnie.

Mój ma już ponad 2500 km (2 miesiące) i zdarzyło mu się oglądać 150km/h na zegarku - ale to rzadkość - wir w baku potrafi wciągnąć pasażera.

Szerokości 8-) 8-) 8-)
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2011-03-16, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-03-16, 19:15   Re: mega przymulenie salonowego dustera

mol napisał/a:
Hej,
Czy tez mieliscie takie uczucie, ze zaraz po odbiorze dustera (benzyna) ze jest nieziemsko zolwiasty?
Poprostu zero przyspieszenia. Dociskalem niemal do dna pedal gazu a on ledwo co sie zbieral (wolniej niz autobus obok...)
czy to normalne?
Zaznacze tylko, ze przesiadlem sie z matiza wiec nie mam "skrzywienia sportowych aut"
;)
czy po przejechaniu (zaledwie) ~50KM od nowosci to jeszcze za wczesnie na "odejscie" w tym samochodzie?
uwazam aby nie przekroczyc 3tys obrotow na dotarciu ale to nie jest chyba przyczyna, bo strasznie wolno rosna te obroty...

ale ogolnie po takiej przesiadce, to czuje sie jakbym z roweru wsiadl w samolot :D
(pomijajac oczywiscie ta predkosc rozpedzania...)


Nie podoba mi się to.
Ja nic podobnego w swojej Sanderce nie odczuwałem.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-03-16, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-16, 19:30   

@mol: Ja obstawiam, że po prostu zbyt wcześnie wrzucasz wyższy bieg - dla dobrego przyśpieszenia trzeba to robić dopiero powyżej 2500, a najlepiej nawet 3000 obr/min.

Różnica po dotarciu też jest oczywiście zauważalna, ale MSZ jednak duuużo mniej niż nauczenie się nowych przełożeń...
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-03-16, 19:55   

laisar napisał/a:
@mol: Ja obstawiam, że po prostu zbyt wcześnie wrzucasz wyższy bieg - dla dobrego przyśpieszenia trzeba to robić dopiero powyżej 2500, a najlepiej nawet 3000 obr/min.

Różnica po dotarciu też jest oczywiście zauważalna, ale MSZ jednak duuużo mniej niż nauczenie się nowych przełożeń...


Hmm ... ja zwykle nie przekraczam 2,5k a jeżdżę na gazie ... robię szybkie przełożenia, żeby wskoczyć na maksymalnie wysoki bieg, ale nie "przeciągam", chyba że potrzebuję szybkiej reakcji (wyprzedzanie w mieście itp.). Mimo to jeżdżę dość dynamicznie i raczej nie przepłacam przy tankowaniu. Jeździłem Meganem Sedan z 2004 r. 1.6 16V, który miał u mnie xsywę "krowa", właśnie z uwagi na wspomniane wyżej problemy ... to ciekawe, bo w Sandero dużo szybciej mi się zrywa, a chocby od Dustera jest gdzieś tylko 100kg lżejsze ... a to przecież 16V vs 8V ... może to subiektywne odczucie ze względu na gabaryty wozu ;-)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-16, 19:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-16, 20:59   

W tych silnikach to nawet 4000 to nie jest żadne przeciąganie - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132

Problem leży w jedynie w psychologii - a konkretnie: hałasie, który działa odstraszająco wobec takich obrotów.

Natomiast zmiana gabarytów rzeczywiście też ma pewnie jakiś udział w odczuciach (:
 
neurosis 


Marka: Ford/Dacia
Model: Puma/Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: Luboń
Wysłany: 2011-03-16, 21:04   

Dzisiaj przesiadłem się z Forda Pumy 90KM właśnie do Dustera benz. 105 KM i rzeczywiście dynamika jest ciut słabsza, ale też nie mam do końca porównania, bo Pumka zbierała się powyżej 3000 obr/min., a tutaj ze względu na dotarcie operuję poniżej tej wartości. Największą różnicę czuć przy ruszaniu - Duster ma bardzo krótką 1-kę (piszę tu o wersji 5-biegowej, w 4x4 jest jeszcze gorzej) i konieczność wachlowania dźwignią zmiany biegów stawia nas na przegranej pozycji w porównaniu z większością nowoczesnych samochodów. No ale przecież nikt z nas nie kupił tego auta, żeby się ścigać.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-16, 21:15   

witaj w Klubie... :-)
kol. malygabrys bardzo dobrze opisał tryb działania, ja miałem podobne rozterki (przy czym przesiadłem się na Dustera z dynamicznego Kangoo z silnikiem 1,5 dCi 77 kW), teraz po przejechaniu 2800 km Duster "zbiera" się całkiem żywo pomimo napędu 4x4 która to wersja jest z założenia mniej dynamiczna niż ta którą posiadasz... :-)
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-03-16, 21:16   

Mam dCi 110 4x4 i nie narzekam, po dotarciu (przejechane 3,8 tys. km) Duster dobrze się zbiera, ale trzeba zmieniać biegi 3-3,5 tys. obrotów. Nauczyłem się już ruszać z 2-go biegu i autko rusza bardzo sprawnie. Spalanie po dotarciu spadło do 6,2 l/ 100km na dłużych trasach, w mieście i krótkich trasach 6,7 l/100 km. Silnik pracuje ciszej niż przed dotaraciem. Spalanie liczę że jeszcze trochę spadnie. Silnik najciszej i równo pracuje gdy utrzymuje się obroty pomiędzy 2 a 3 tys., po przekroczeniu 3 tys. zmieniam bieg na wyższy. Na razie jest OK.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-16, 21:22   

@Dusterjack: Nooo, akurat w dieslu to te 3,5 kobr to już jest jednak trochę sporo - spokojnie można to robić zdecydowanie niżej bez utraty osiągów.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-03-16, 21:58   

zgadza się, przy spokojnej jeździe i zmienie biegów tak robię, ale gdy chcę się szybciej "zebrać" 3,5 tys. obr. jest najodpowiedniejsze ;-)
 
adriano 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2 Euro5
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: s-cie
Wysłany: 2011-04-03, 16:33   

Hello !!!!

Mam autka juz pare dni....a dzis wlasnie mialem to przymulenie....

Jechalem sobie spokojnie .....czyli 1dyneczka 2jeczka a tu podjazd stromy bardzo 3 jeczka.....i nie mogl podjechac.....tzn jechal ale nei wiecej niz 40 km....a pedal gazu mialem prawie do konca.....czy to normalne ?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-04-03, 16:58   

A czego oczekiwałes Adriano? To nie traktor, tylko 16V. Jechałeś spokojnie , trójeczka, czyli ile mogłes mieć obrotów? Piszesz- a tu podjazd stromy bardzo. A więc repetujesz dwójkę, gaz i nie ma mulenia. Musisz nabrać wprawy jak myślę. pozdr
 
adriano 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2 Euro5
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: s-cie
Wysłany: 2011-04-03, 18:31   

Masz racje !!!!!!! Muszę nabrac wprawy bo to moje 1 auto w zyciu !!!!! Czyli objaw byl ok....spoko.....
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-04-03, 19:07   

Ja już raz zaliczyłem odcięcie wtrysku, to musiało być 6,5tys. Jak wbijałem się do ruchu przed ciężarówkę. Żeby dociągnąć do obrotów max. albo zapiszczeć oponami muszę mieć troszkę adrenalinki, na zimno nie potrafię.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-03, 19:10   

adriano, a jaką miałeś wtedy prędkość na III biegu (tak mniej więcej)?
_________________
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-03, 20:09   

adriano napisał/a:
jechal ale nei wiecej niz 40 km...

Ale wiesz, że to nie diesel? :D Po pierwsze - ten silnik jakieś rozsądne wartości (bo nawet nie max) momentu obrotowego rozwija gdzieś w okolicach 3500 rpm, zaś maksymalną moc - tuż przed odcięciem. :) No niestety, jeśli chcesz jechać, to trzeba wdepnąć i zrobić trochę hałasu. :] Po drugie - jak już zaczniesz podjeżdżać na tej trójce, to kaplica - z dołu nie ciągnie, więc nie przyspieszy, zredukować przy odpowiednio stromej górce nie zdążysz.

Ja przesiadłem się właśnie z turbodiesla na 16V i wciąż walczę ze złymi nawykami...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-03, 21:08   

:oops: Nie doczytałem.
Moja MCV ma co prawda trochę inny silnik i nie waham się redukować jadąc pod górkę.
bebe napisał/a:
Ale wiesz, że to nie diesel? :D

Model ciężko wyczuć z opisu ale silnik chyba dobrze opisany... :roll:
_________________
 
adriano 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2 Euro5
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: s-cie
Wysłany: 2011-04-03, 21:15   

No chyba ok 40km....i nie chial wiecej ciągnąć --- i dla tego bylem w szoku...nie przyszlo mi na mysl zeby zredukowac do 2jki...ale teraz juz bede redukowal....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-03, 21:27   

~40 km/h + III bieg = ~2000 obr/min

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132
 
adriano 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2 Euro5
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: s-cie
Wysłany: 2011-04-03, 21:49   

TAK wlasnie mialem.....czyli zle ?

Moze sie zblaznie......ale prosze mi napisac i sie ze mnie nie smiac.....
to moje 1 autko.....prosze wytlumaczyc mi zasady uzywania biegow....


wiadomo 1dyneczka ruszam......2jeczka rozpedzam autko i 3jeczka....

i na niej ile max km/h moge jechac zeby nie meczyc silnika......i ile mam miex na obrotomierzu...

4reczka ? Ile km/h i obrot...? Ile ?

5 na razie nie mam zamiaru uzywac bo nie mam gdzie sie rozpedzic...;-)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-04, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-04, 00:27   

adriano napisał/a:
Moze sie zblaznie......ale prosze mi napisac i sie ze mnie nie smiac...

Nie ma się z czego śmiać, nikt się z tą wiedzą nie rodzi. ;) Co to jest moment obrotowy i moc, to wytłumaczą ci lepsi ode mnie. :] Generalnie - silnik 16v dość późno ów moment obrotowy przejawia (powyżej 3000 obrotów/min.), najlepszą wydajność osiąga właśnie między 3000 a bodajże 5000 rpm. (Był tu gdzieś taki fajny wykres momentu i mocy dla silnika K4M (czyli 1.6 16v), ale przepadł był bez wieści...) Czyli - jeśli chcesz, żeby auto szybko przyspieszyło albo podjechało pod stromą górkę, silnik powinien pracować w tym zakresie obrotów. Niestety, nie ma nic za darmo - wyższe obroty oznaczają większy hałas i większe spalanie, dlatego nikt normalny nie jeździ tak cały czas. :)

To, co zrobiłeś, czyli obciążenie silnika benzynowego przy niskich obrotach, to najgorsze, co można zrobić - silnik wtedy rozwija ułamek swojej mocy i momentu obrotowego, jest zwyczajnie przeciążony. To trochę tak, jakbyś do półtoratonowego Dustera wsadził na chwilę silnik od Malucha. ;)

Co do użycia biegów - biegami nie regulujesz prędkości (w pewnych granicach), tylko właśnie moc (i pośrednio - spalanie). :) Czyli - chcę ostro przyspieszyć - niski bieg, snuję się spokojnie utrzymując prędkość - bieg wysoki. Przy bardzo agresywnym przyspieszaniu na dwójce można pojechać do 90 km/h! Jadąc po równym i nie przyspieszając (przeciążanie silnika!) piątkę wrzucam przy... 50 km/h.

Ostatnio bawię się w ekodrajwing i wygląda to mniej więcej tak - wiem, że najlepszy stosunek przyspieszenia do spalania jest wtedy, gdy przyspieszam mniej więcej na 3/4 gwizdka i zmieniam bieg gdzieś przy 3500 rpm. Ruszam, przy wspomnianych obrotach dwójka, potem trójka, 50 km/h i od razu piątka, bo dalej przyspieszać nie mam po co, a do utrzymywania stałej prędkości w zupełności wystarcza. Nie jest przecież powiedziane, że trzeba przelecieć przez wszystkie biegi po kolei. :)

Znajdź sobie kawałek parkingu albo pustej drogi i baw się! Kombinuj! :]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-04, 11:15   

bebe napisał/a:
przepadł był bez wieści...)

Link jest trzy posty wcześniej... d:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne