Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-04-07, 22:00
brak przyspieszenia - poslizg sprzegla?
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2011-04-07, 20:15   brak przyspieszenia - poslizg sprzegla?

witam !
mam problem z dacią logan.
na wyższych biegach gdy próbuję przyspieszyć to tak jakby się sprzęgło ślizgało. auto wchodzi na wyższe obroty lecz nie bardzo przyspiesza. czy to coś powaźnego czy tylko wymaga regulacji sprzęgła?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-07, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-07, 21:46   

Regulacja raczej nie pomoże (tzn. odpuszczenie linki).
Pozostaje wymiana , kompletne sprzęgło jest dość tanie (300 -400 PLN) ale wymiana wymaga wyjęcia skrzyni biegów więc zapewne ze 200 PLN mechanik weźmie.
Nie zwlekałbym , bo któregoś pięknego dnia już nie ruszysz , no i przegrzewasz koło zamachowe.
Na szczęście nie ma dwumasy bo koszty są horrendalne (kolega ostatnio zapłacił za wymianę sprzęgła i dwumasy w benzynowym (!!!) Volvo V40 8 tys. PLN w ASO).
 
bruno26 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-07, 22:20   

kiedys mialem podobne problemy ale w daewoo, sprawdz przewody zasilajace te co do swiec dochodza
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-04-08, 09:35   

Jeśli obrotomierz przy depnięciu idzie w górę, a szybkościomierz stoi, to jedynie sprzęgło. Kable nie mają nic do tego. Wymiana sprzęgła w salonie Skody (Felka 1,6VW) około 1.000,-, dokładnie nie pamiętam.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-08, 10:37   

DrOzda napisał/a:
więc zapewne ze 200 PLN mechanik weźmie.

Znasz może takiego?
W daczce żeby wyjąć skrzynię trzeba wpierw się do niej dostać ... heh :)
vviwaldi napisał/a:
czy to coś powaźnego czy tylko wymaga regulacji sprzęgła?

Od dwóch lat popuszczam linkę ale w nieskończoność tego robić niestety nie można, więc wstępnie się już umówiłem z panem mechanikiem.
Jakiś czas temu pytałem w ASO o możliwość regulacji i powiedziano mi że jest tam jakiś automat. Wie ktoś może czy tam coś jest?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-08, 10:45   

stempik napisał/a:
automat. Wie ktoś może czy tam coś jest?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=81572#81572
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-08, 10:49   

stempik napisał/a:
DrOzda napisał/a:
więc zapewne ze 200 PLN mechanik weźmie.

Znasz może takiego?
W daczce żeby wyjąć skrzynię trzeba wpierw się do niej dostać ... heh :)

Uściślę minimalnie ze 200 PLN na prowincji :)
Oglądając instrukcję serwisową nie zauważyłem jakichś kosmicznych utrudnień przy wyjmowaniu skrzyni dla 1.4 MPI
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-04-08, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-12, 12:10   

laisar,
No i odpowiedż na moje pytanko przeoczyłem. Ale mimo to dziękuję.
Sprzęgiełko wymienione i tak po prawdzie to głównie ze względu na piszczące łożysko. Sama tarcza po 80000 km mogłaby jeszcze posłużyć ale usiadły w niej sprężyny.
Tak czy inaczej jest teraz nowe.
Sprzęgło kompletne LUK _ 350 zł. plus wymiana _ 300 zł.
I mam nadzieję na kolejne kilka lat spokoju.

DrOzda napisał/a:
Oglądając instrukcję serwisową nie zauważyłem jakichś kosmicznych utrudnień

Te kosmiczne utrudnienia to konieczność demontażu zawieszenia.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-05-12, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-12, 12:19   

Skoro jesteśmy przy sprzęgłach... Czy to prawda, ze 1.6 mpi ma sprzegło z siłownikiem hydraulicznym, który sam kosztuje dobrych kilka stówek?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-12, 19:09   

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=81572#81572
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-05-14, 18:34   

a np jakieś mocniejsze takie pół sportowe lub typowe sportowe da się ?? i czy np skrzynia jest głównie odpowiedzialna za osiągi czy sprzęgło też??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-14, 22:45   

jan ostrzyca napisał/a:
Skoro jesteśmy przy sprzęgłach... Czy to prawda, ze 1.6 mpi ma sprzegło z siłownikiem hydraulicznym, który sam kosztuje dobrych kilka stówek?

Tak, ale ja w Lagunie 1 mam 206tkm na fabrycznym sprzęgle i działa nadal dobrze, jak nie będziesz strzelał ze sprzęgła ani jeździł stale na półsprzęgle ( niektórzy trzymają cały czas lewą nogę na sprzęgle) powinieneś zrobić 250tkm bez napraw
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne