Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
szum-chlodzenie ?
Autor Wiadomość
adriano 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2 Euro5
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: s-cie
Wysłany: 2011-04-20, 23:22   szum-chlodzenie ?

witam !!!

Dzisiaj zrobielm dłuższą trasę.....ok 120 km.....
JAk dla mnie to duzo ----bo wczesniej jezdzilem po miescie tylko....

Po dojechaniu na miejsce-parking podziemny po wylaczeniu silnika samochod
glosno buczał....tzn z przodu chyba wlaczył mu sie jakiś wiatrak.....i tak chodził
ok 15 min....czy to normalne ???

A druga rzecz....przy jezdzie 80-90 km/h i wiecej Duster wydaje sie glosny w srodku....

czy u Was jest tak samo ? ? ?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 23:48   

Byc moze wlaczyl sie wentylator chlodnicy ;-) normalne zjawisko jak ostro zagrzales autko. Szczegolnie benzyne. Poza tym dacie "slyna" z glosnosci ale od 120 km/h w gore ...
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-04-20, 23:52   

Nie przejmuj się to norma,jest ciepło,przegoniłeś auto,więc płyn chłodzący musi się wystudzić,tu pomoże mu wiatrak.Druga sprawa to uroki suv-a :-) i jego super opływowej sylwetki.TEN TYP TAK MA :mrgreen: przyzwyczaj się do tego.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 07:34   

Szum który słyszałeś to na 100% wentylator - napisz z jaką prędkością jechałeś i na jakich obrotach - przy temperaturach ok 20 stopni przy normalnej jeździe nie powinien się włączyć po 120 km - mi K4M w Lagunie odpalał w sytuacjach dość ekstremalnych, na wszelki wypadek sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia - w Dacii odpaliłem wiatrak dla próby, po jeździe jeszcze mi się nie uruchomił.
A co do głośności to zależy z czym porównasz - jest dość głośny ale według mnie są to "górne partie stanów średnich", miałem już głośniejsze auta.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-04-21, 07:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-21, 08:34   

potwierdzam, od 90 km/h Duster staje się głośny :-(
 
adriano 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2 Euro5
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: s-cie
Wysłany: 2011-04-21, 09:19   

Cala drogę jechalem max do 90 km/h.... ale juz chyba wiem czemu wlaczyl mi sie ten wiatraczek.....jadac na parking w cantrum handlowym nie moglem podjechac nim do gory....
stromy byl podjazd caly czas do gory....na poczatku wiadomo 1,potem 2 jka balem sie ze mi auto zjedzie na dol i go chyba za mocno docisnolem ? ;-(
MAcie racje to suv...i moze dla tego jest taki glosni podczas jazdy powyzej 80km/h
A nastepnym razem jak mi radzicie podjechac pod taką stromą gorkę....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-21, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 09:36   

Jeśli w takich okolicznościach to jak najbardziej prawidłowo.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-21, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
adriano 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2 Euro5
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: s-cie
Wysłany: 2011-04-21, 09:44   

szczerze mowiac nie wiem ile spala....Ja mam wersje Am.....wiec tam nie ma ile spala,,,,;-(
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-21, 13:53   

adriano,

Jedziesz na stacje wlewasz paliwo notujesz ile litrów i patrzysz ile kilometrów na tym paliwie przejechałeś od ostatniego tankowania. Następnie jest prosty rachunek matematyczny ilość paliwa dzielisz przez ilość kilometrów i wynik mnożysz przez 100. Otrzymana wartość to ilość litrów paliwa na 100 km przejechanej trasy.

Pozdrawiam
:-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 17:35   

chriskb napisał/a:
edziesz na stacje wlewasz paliwo notujesz ile litrów i patrzysz ile kilometrów na tym paliwie przejechałeś od ostatniego tankowania


To nie jest dokładny sposób. Dokładniejszy jest następujący : tankujesz paliwo do pełna tak do trzeciego odbicia pistoletu, przejeżdżasz 200 km(przyjmijmy że to będzie nasze H ) i ponownie tankujesz do pełna tak do trzeciego odbicia pistoletu na tej samej stacji co poprzednio i notujesz ile litrów wlałeś (to będzie nasze L ).

To spalanie na 100 km wyliczasz tak : X = L * 100 / H
gdzie :
H = to jest ilość przejechanych kilometrów od tankowania do pełna
L = ilość wlanych litrów do pełna
X = spalanie na 100-tkę

Przykładowo wlałeś 15 litrów i pełny jest zbiornik i przejechałeś na poprzednim pełnym baku 200 km , to spalanie masz następujące :
X = 15 * 100 / 200 = 7.5 litra na 100-tkę
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-21, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-21, 17:47   

jackthenight,

Raczej się nie bardzo zgodzę z Twoją teorią dokładności.

Co to znaczy do pełna?

Uważam, że ilość paliwa wlana od ostatniego tankowania i przejechany dystans jest bardziej dokładna bo nie ma pojęcia niemierzalnego czyli jak piszesz nalanie do pełna. Kombinacja wzoru dzielenie/ mnożenie nie ma znaczenia, gdyż w matematyce te dwa działania są równorzędne.

Pozdrawiam
:-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 18:37   

chriskb napisał/a:
Raczej się nie bardzo zgodzę z Twoją teorią dokładności.
Co to znaczy do pełna?

Możesz się nie zgadzać, ale ja również mogę zadać ci pytanie, napisałeś :

"patrzysz ile kilometrów na tym paliwie przejechałeś od ostatniego tankowania"

Skąd wiesz czy już przejechałeś to paliwo które zalałeś ?
Bo chyba nie z wskaźnika paliwa, bo on dokładny w ogóle nie jest, a rezerwa może się raz zapalić litr czy dwa szybciej a raz później.

chriskb napisał/a:
bo nie ma pojęcia niemierzalnego

Jak to nie ma. Oczywiście że jest, bo nigdy nie jesteś pewny czy już wypaliłeś to zalane paliwo czy też nie i tutaj właśnie powstaje niedokładność w twojej metodzie.

Co to znaczy do pełna, to znaczy że jak zaleję do pełna do trzeciego odbicia pistoletu dwa razy pod rząd na tej samej stacji i dystrybutorze to dokładność jest zdecydowanie większa niż twoja.
U mnie wyliczam paliwo na podstawie przejechanych kilometrów, które licznik podaje dokładnie, jak również dokładnie dystrybutor podaje ile litrów wlałeś.

Na domiar tego, testowałem twoją metodę również i wyliczenia były błędne do 2 litrów na setkę, co potwierdzał komputer pokładowy. A wiesz czemu ? Bo nigdy nie wiedziałem czy już spaliłem te paliwo które wlałem do zbiornika.

Wyliczenia na podstawie zalania do pełna były zgodne z komputerem pokładowym +/- 0.5 litra.

Także pomiar na podstawie zalania do pełna jest zdecydowanie dokładniejszy.

chriskb napisał/a:
Kombinacja wzoru dzielenie/ mnożenie nie ma znaczenia, gdyż w matematyce te dwa działania są równorzędne.

Ale o co ci chodzi ? Czy ja napisałem we wzorze jakiś nawias, sugerując że dane działanie jest pierwsze ?



I na wielu stronach doradzają metodę tankowania do pełna :
http://www.motofakty.pl/a...cie_paliwa.html
http://www.twojeauto.info...mochod-motocykl

Kod:
W związku z licznymi pytaniami jak obliczyć rzeczywiste zużycie paliwa, odpowiadamy.

Po zatankowaniu do pełna należy wyzerować licznik kilometrów, a przy następnym tankowaniu (koniecznie do pełna) podzielić ilość zatankowanego paliwa przez ilość przejechanych kilometrów od poprzedniego tankowania i pomnożyć przez 100.


Przykład:  Od ostatniego tankowania przejechaliśmy  315 km, teraz przy tankowaniu do pełna weszło do baku 23,25 litrów, więc zużycie wyniosło: 23,25:315 = 0.0738095 X 100 = 7,38 l/100 km.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-21, 18:53, w całości zmieniany 9 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-21, 19:16   

jackthenight,

Widzę, że muszę to łopatologicznie wytłumaczyć. Tankujemy paliwo. Gdy mamy licznik dzienny to go zerujemy, jak nie notujemy kilometraż i mamy przy tym tankowaniu

np. 14 280 km.

Przy następnym tankowaniu wlewamy 45 litrów paliwa - kilometraż pokazuje 15 000.

Ilość km przejechanych to 720 km od poprzedniego tankowania. Dzielimy 45 przez 720 co daje 0,0625 i jak pomnożymy razy 100 to dostaniemy średnie zużycie pomiędzy dwoma tankowaniami czyli 6,25 l na 100 km. Według Twojego wzoru to 45 litrów mnożymy razy 100 i dzielimy przez 720 - co w konsekwencji da nam 6,25 litra na 100 km.

Możemy na tej podstawie prowadzić księgę, w której będziemy zapisywali dane z licznika km i ilość wlanego paliwa od poprzedniego tankowania. W arkuszu kalkulacyjnym w rubryce zapisujemy wzór który będzie nam automatycznie liczył średnią spalanie na 100 km pomiędzy tankowaniami.

Jeżeli mamy komputer pokładowy to lepiej liczyć powyższą metodą średnią z kilkunastu tankowań. Wtedy wyniki średniej z komputera pokładowego i naszych obliczeń będzie bardzo zbliżony.

Odnośnie drugiego
Cytat:
Ale o co ci chodzi ? Czy ja napisałem we wzorze jakiś nawias, sugerując że dane działanie jest pierwsze ?


O nic mi nie chodziło w moim wzorze było mnożenie razy 100 wykonane po podzieleniu ilości paliwa przez ilość kilometrów a w Twoim wykonujesz wpierw mnożenie razy 100 ilości paliwa a potem dzielisz przez przejechaną odległość. Dlatego zwróciłem uwagę ze oba wzory są równoważne co powyżej pokazałem.

Muszę dodać pojęcie niemierzalne do pełna jak ja rozumiem Twój wywód - faktycznie należy nalać przy każdym następnym tankowaniu lać pełen zbiornik. Nie używam lać do trzeciego odcięcia, bo to zależy od konstrukcji zbiornika. Każdy kierowca który nalewa paliwo po kilku nalaniach będzie wiedział kiedy zbiornik jest pełny. Uważam, że teoria trzeciego odcięcia może być niebezpieczna i czasami może zalać układ powrotu paliwa.

Pozdrawiam
:-)
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2011-04-21, 19:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 19:32   

Jackthenight ma rację, żeby korzystać z tych wzorów po przejechaniu danej trasy (np 720km) trzeba zatankować paliwo do tego samego poziomu, jaki był przed rozpoczęciem trasy (720km).
A jedynym poziomem, który możemy porównać jest pełen bak.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 19:35   

chriskb napisał/a:
Tankujemy paliwo. Gdy mamy licznik dzienny to go zerujemy


Ale ile go tankujesz ? Do pełna ? 5 litrów , 10 ?

Cytat:
Przy następnym tankowaniu wlewamy 45 litrów paliwa


A czemu 45 ? A może 24 ? Jak wleje 24 litry to będzie mniejsze spalanie - no to cudowna metoda :)
A może 45 wlewasz aby było pełno w zbiorniku ?
A kiedy jest to następne tankowanie ? Kiedy się zapali rezerwa ?


Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie, skąd wiesz że już przejechałeś to paliwo które zalałeś, jaki masz punkt odniesienia przy tankowaniu paliwa ? Kiedy tankujesz paliwo ?
Jak jest rezerwa ?
Bo tak to, to co napisałeś to jest kompletna bzdura.

Jeśli chcesz tylko raz sprawdzić ile pali auto to metoda do pełna jest dokładniejsza niż twoja.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-21, 19:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-21, 19:39   

dyskusja ciekawa ale chyba bezprzedmiotowa, obaj koledzy mają rację z tym, że kol. chrisb trochę nieprecyzyjnie napisał:
chriskb napisał/a:
Jedziesz na stacje wlewasz paliwo notujesz ile litrów i patrzysz ile kilometrów na tym paliwie przejechałeś od ostatniego tankowania

intencja takiego działania jest oczywista i wynika z kontekstu tamatu... :lol:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-21, 19:48   

TD Pedro,

Tak nie napisałem, że za każdym razem zbiornik trzeba napełnić, ale to wydawało mi się oczywiste. Zaskoczyło mnie to trzecie odbicie. Są auta z tak skonstruowanymi zbiornikami, że jakby nalewać do trzeciego odbicia dystrybutora to paliwo dawno by się wylało.

Pozdrawiam
:-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 19:50   

TD Pedro problem jest taki w metodzie chriskb, że kierowca nie jest wstanie sprawdzić ile kilometrów przejechał na tym paliwie które zalał ( jeśli nie lał do pełna w obu tankowaniach) - jak to określił chriskb.
Jeśli będzie prowadził księge, i będzie miał np. 20 pomiarów to wtedy wyciągnie jakąś średnią, ale to jest właśnie średnia z pomiarów w których już pojedynczy pomiar zawiera duży błąd.
Przy tankowaniu do pełna ten błąd jest zdecydowanie mniejszy a średnia jest zdecydowanie dokładniejsza.

chriskb napisał/a:
Tak nie napisałem, że za każdym razem zbiornik trzeba napełnić, ale to wydawało mi się oczywiste. Zaskoczyło mnie to trzecie odbicie.

Szybko zmieniasz zdanie, a wcześniej coś próbowałeś mi tłumaczyć łopatologicznie.

Teraz zmieniasz zdanie jak widzę, a moje stwierdzenie do pełna określiłeś jako niemierzalne. Do trzeciego odbicia powoduje tylko tyle, że mamy pewność iż zbiornik jest pełny - nawet by trzeba bylo odczekać parę sekund przy następnym odbiciu aby wirujące paliwo w zbiorniku uspokoiło się - tak aby stan pełnego zbiornika był faktycznym stanem pełnego zbiornika.

Ty doskonale wiesz co napisałeś :
chriskb napisał/a:

"Co to znaczy do pełna?
Uważam, że ilość paliwa wlana od ostatniego tankowania i przejechany dystans jest bardziej dokładna bo nie ma pojęcia niemierzalnego czyli jak piszesz nalanie do pełna"


A teraz próbujesz wywinąć kota ogonem, że jednak należy lać do pełna, choć wcześniej określałeś to mianem niemierzalnym :)
Raz piszesz że do pełna jest niemierzalne , a teraz piszesz, że do pełna to czysta oczywistość.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-21, 20:09, w całości zmieniany 5 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-21, 20:03   

dla mnie to jest tylko gra słów... rozumiem intencje obydwu kolegów i dla mnie są to metody tożsame (dające ten sam efekt) z tym, że im więcej prób tym wynik bardziej precyzyjny... :lol:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 20:07   

TD Pedro napisał/a:
dla mnie są to metody tożsame (dające ten sam efekt) z tym, że im więcej prób tym wynik bardziej precyzyjny... :lol:


To nie są metody tożsame, a jeśli chriskb leje do pełna to jest to tylko jedna metoda.
A jeśli powstało nieporozumienie, to dziwne że kolega chriskb tak zanegował lanie do pełna, co oczywiście wywołało moje zdziwienie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-21, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-21, 20:16   

jackthenight,

Oczywiście niezbyt precyzyjnie się wyraziłem za co kolegę bardzo przepraszam ale pełen zbiornik to oczywista oczywistość. Kolego jesteś doskonałym fachowcem ale to trzecie odbicie to nadal dla mnie zagadka. Jaką technikę zastosować czy nie lepiej lać zawsze do pierwszego odbicia i żeby paliwo było poniżej układu powrotnego?

Pozdrawiam
:-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 20:31   

Nic nie szkodzi, nie ma za co przepraszać po prostu często w pisanych informacjach na forum powstają niezrozumiałości, które w przypadku rozmowy oko w oko by normalnie nie wystąpiły.
Ja również jestem nieraz wybuchowy, i często szybko odpisuje dość ostrym językiem, za co również przepraszam.

No właśnie z tym pierwszym odbiciem to miałem różnie.
Chodziło mi o to, że pierwsze odbicie może nastąpić różnie, w zależności od wiru jaki powstanie w zbiorniku, raz wcześniej a raz później - co sprawdziłem doświadczalnie. Dlatego zawsze po pierwszym odbiciu (jeśli dokonuje pomiarów) to odczekuje kilkanaście sekund aż paliwo w zbiorniku się po prostu uspokoi. Wtedy dolewam paliwa do następnego odbicia, odczekuje parę sekund i ponownie do następnego odbicia - wtedy mam większą pewność że faktycznie jest pełno, a nie tylko zawirowane paliwo chlupnęło i odcięło dopływ paliwa w pistolecie.

Oczywiście nie leję powoli tego paliwa, aby nie zalać układu powrotnego i odpowietrzającego paliwa - leje pełną prędkością.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-21, 20:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-21, 20:43   

jackthenight,

Chcieliśmy dobrze a wyszło jak trzeba. Ja w moim Mercu już po pierwszym odbiciu mam ropę na zewnątrz. Jak odczekam i poruszam karoseria to uda mi się dolać 1 do 1.5 litra ale bardzo powoli i wtedy nawet najlepszy dystrybutor już nie odbija. Żona ma Lanosa i tam rzeczywiście można lać na trzy odbicia. Widocznie Dacia ma podobnie skonstruowany zbiornik. Dlatego nawet jak leje żonie paliwo to kończę przy pierwszym odbiciu - kwestia przyzwyczajenia.

No tośmy sobie pogadali ale na pewno kilku forumowiczów ma zamieszanie

Pozdrawiam
:-)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-04-21, 20:47   

Nie ma co wyważać otwartych drzwi. Metodę do pełna już dawno wymyślono i się sprawdza. No to taniego tankowania życzę Wam i sobie :roll: pozdr
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-22, 06:47   

chriskb napisał/a:
Żona ma Lanosa i tam rzeczywiście można lać na trzy odbicia. Widocznie Dacia ma podobnie skonstruowany zbiornik. Dlatego nawet jak leje żonie paliwo to kończę przy pierwszym odbiciu - kwestia przyzwyczajenia.


Ja przy ostatnim tankowaniu mocno się zdziwiłam, bo paliwo się wylało tuż przed pierwszym odbiciem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne