DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana sygnalizacji kierunkowskazów
Autor Wiadomość
jurekpi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2011-05-14, 15:28   Zmiana sygnalizacji kierunkowskazów

Jeżdżę nowiutkim Dusterem i w ostrym świetle nie widać praktycznie kontrolki kierunkowskazów a i sygnał sygnalizatora tez ledwo słychać Troche mnie to denerwuje

Jak "podgłośnić" :-D dźwięk sygnalizatora kierunkowskazów ? albo zainstalować mocniejsza żarówkę kontrolki kierunkowskazów
Czy wymiana żarówki na mocniejsza jest operacja trudną ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-04-01, 10:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 16:05   

jurekpi napisał/a:
albo zainstalować mocniejsza żarówkę kontrolki kierunkowskazów



Żarówkę na pewno nie, co najwyżej jaśniejszą diodę.

jurekpi napisał/a:
Czy wymiana żarówki na mocniejsza jest operacja trudną ?


Jeśli demontaż liczników, rozebranie go, wylutowanie diody SMD jest dla ciebie proste, to czynność ta będzie dla ciebie prosta :)
A jeśli nie, to raczej samemu tego nie zrobisz.

Tutaj masz filmik, jak ktoś to demontuje i dokłada również diodę od kontrolki otwartych drzwi, ale poziom trudności jest taki sam :

http://www.tutorialelogan...i-deschise.html

jurekpi napisał/a:

Jak "podgłośnić" :-D dźwięk sygnalizatora kierunkowskazów


Można zmienić ton, ale nie głośność.
Możesz wymienić buzzer w UCH na głośniejszy ale to również trzeba operować lutownicą.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurekpi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2011-05-14, 20:21   

jackthenight - świetna porada i tutorial , dziękuję Ci bardzo. Wymienię diodę, albo pokocham to co mam :-D
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 20:42   

To jeszcze obejrzyj sobie tutorial nt. demontażu i rozebrania licznika :

http://www.tutorialelogan...ri-bord-la.html

Jest to ważne, aby później wiedzieć jak złożyć licznik i skalibrować wskazówki, bo rozebrać jest dość łatwo, trudniej złożyć.

Ogólnie warto przejrzeć wszystkie tutoriale jakie są na tamtej stronie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurekpi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2011-05-14, 21:08   

Jaka jest zasada kalibracji szybkościomierza ? Mam problem ze zrozumieniem tutoriala od 7:35 dokonuje korekty, ale według jakiej zasady ?
Ostatnio zmieniony przez jurekpi 2011-05-14, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 21:25   

jurekpi wejście w tryb diagnostyczny licznika :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30966#30966

Wtedy patrzysz sobie jak wskazówka się porusza, w jakich momentach się zatrzymuje.

Po złożeniu licznika tak przekręcasz wskazówkę, aby w trybie diagnostycznym wychylała się dokładnie tak samo jak przed demontażem,.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-14, 22:00   

To w Dusterze jest za cicho? U mnie w Sandero jest za głośno ... jak w chińskim skuterku ... białe zegary swoją drogą to porażka, ale kierunki na czarnym tle są OK moim zdaniem.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-14, 22:08   

jackthenight napisał/a:
Można zmienić ton, ale nie głośność.

Zaraz zaraz zaraz. Można zmienić ton? W sensie - tego straszliwego pik-poka? I bez lutowania, tylko via kabelek i DDT2000?
 
jurekpi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2011-05-14, 22:11   

Suma wiedzy wzrasta "...opis sekwencji testu wskaźników analogowych..."

Orientacyjnie jakiej "światłości"( w mcd) są standardowe LED-y w zegarach Dustera? Musze dobrać mocniejszy LED
Ostatnio zmieniony przez jurekpi 2011-05-14, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-15, 05:18   

bebe napisał/a:
Można zmienić ton? W sensie - tego straszliwego pik-poka? I bez lutowania, tylko via kabelek i DDT2000?


Dokładnie tak, za pomocą DDT2000 i dwóch kliknięć zmieniasz ton piko-piko na dowolnie inny :



W podtypie KIERUNKOWSKAZY / AWARYJNE na dole masz opcję : Czas sygnału kierunkowskazów (ms).
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-15, 15:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-15, 20:55   

jackthenight napisał/a:
bebe napisał/a:
Można zmienić ton? W sensie - tego straszliwego pik-poka? I bez lutowania, tylko via kabelek i DDT2000?

Dokładnie tak, za pomocą DDT2000 i dwóch kliknięć zmieniasz ton piko-piko na dowolnie inny

W podtypie KIERUNKOWSKAZY / AWARYJNE na dole masz opcję : Czas sygnału kierunkowskazów (ms).
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)

Aha. :] To jeszcze tylko pytanie dodatkowe - jaki alkohol lubisz? :)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-15, 22:15   

koniu napisał/a:
To w Dusterze jest za cicho? U mnie w Sandero jest za głośno ... jak w chińskim skuterku ... białe zegary swoją drogą to porażka, ale kierunki na czarnym tle są OK moim zdaniem.
W Dusterze też głośno.. może w 4x4 nie, albo ktoś słucha muzyki w słuchawkach :)
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-16, 07:35   

Prezes napisał/a:
W Dusterze też głośno.. może w 4x4 nie, albo ktoś słucha muzyki w słuchawkach :)

Nie trzeba w słuchawkach, wystarczy głośno nastawić radio/CD i rzeczywiście wtedy pikanie kierunkowskazów mało słychać. A głośność jest ok.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-17, 12:07   

bebe napisał/a:
jaki alkohol lubisz?


Każdy, byleby sponiewierał ;-)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-17, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-05-21, 15:37   

przyda mi się tutorial bo zamierzam tarczę obrotomierza wrzucic białą...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-21, 16:13   

jjmalin napisał/a:
przyda mi się tutorial bo zamierzam tarczę obrotomierza wrzucic białą...


Nie polecam białej, źle się na to patrzy, nawet przy lekkim słońcu nie widać zapalonych kotrolek np od świateł.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-21, 21:38   

Miała być krata piwa, a będzie tylko zgrzewka. ;) (Za tłumaczenie! ex aequo z kolegą yaroczem. :)

jackthenight napisał/a:
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)

Kupiłem kabelek, skonfigurzyłem DDT2000 i właśnie wróciłem z Akcji Pik-Pok. Niestety, przynajmniej w mojej Dacii działa to zupełnie tak jak w opisie - zmienia czas trwania pik-poka. Po ustawieniu na najkrótszy możliwy jest znacznie lepiej, ale nadal to pik-pok.

Poniżej straszny film obrazujący zagadnienie. :)
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-05-26, 14:26   

ale tylko obrotomierza. kontrolki bd normalnie czarne na dole...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4272
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-26, 19:46   

koniu napisał/a:
jjmalin napisał/a:
przyda mi się tutorial bo zamierzam tarczę obrotomierza wrzucic białą...


Nie polecam białej, źle się na to patrzy, nawet przy lekkim słońcu nie widać zapalonych kotrolek np od świateł.


Ja widze wszystko bardzo dobrze na białych zegarach laureate.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-27, 12:28   

mekintosz napisał/a:
koniu napisał/a:
jjmalin napisał/a:
przyda mi się tutorial bo zamierzam tarczę obrotomierza wrzucic białą...


Nie polecam białej, źle się na to patrzy, nawet przy lekkim słońcu nie widać zapalonych kotrolek np od świateł.


Ja widze wszystko bardzo dobrze na białych zegarach laureate.


A ja niestety czasem łapie się na tym, że jadę bez świateł ...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-27, 16:39   

Cytat:
A ja niestety czasem łapie się na tym, że jadę bez świateł ...


To spójrz się na wyświetlacz (ten na którym jest godzina, wskaźnik paliwa), jak razi cię po oczach to nie masz włączonych świateł, jak nie razi to są włączone.
Ja swego czasu dzięki temu wyświetlaczowi uniknąłem dość często jazdy bez świateł.
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-27, 19:41   

No jest to jakiś sposób ;) muszę przetestować przy słońcu od czoła.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-27, 19:46   

koniu napisał/a:
No jest to jakiś sposób ;) muszę przetestować przy słońcu od czoła.

Całkiem niezły sposób. Często korzystałam, szczególnie gdy chciałam sprawdzić czy światła są zapalone, a było to w momencie skrętu kierownicą i kontrolka była przez nią zasłonięta. Wtedy wystarcza spojrzeć na podświetlenie: jasne czy przyciemnione :-)
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-27, 22:28   

Ale Ty masz przynajmniej ciemne zegary ;-)
 
jurekpi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2011-05-29, 09:28   

Po przemyśleniach postanowiłem wymienić LEDa na jaśniejszy- to załatwi mój problem.

W trakcie analizy tutoriali i dyskusji nad tematem pomyślałem ze rozbierając liczniki moze upcham tam jeszcze jakiś termometr :-D
Traktując z powaga gwarancje i inne takie :->
Pomyślałem czy do takich eksperymentów nada się licznik od np Sandero?
Jeżeli tak, co stanie się z zapisem przebiegu kilometrów w przypadku takiej podmiany ?
pozdrawiam
_________________
Moje średnie spalanie ON:

przesiadka z Opla Monterey'a, Opla Omegi
Ostatnio zmieniony przez jurekpi 2011-05-29, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne