Wysłany: 2011-05-14, 15:28 Zmiana sygnalizacji kierunkowskazów
Jeżdżę nowiutkim Dusterem i w ostrym świetle nie widać praktycznie kontrolki kierunkowskazów a i sygnał sygnalizatora tez ledwo słychać Troche mnie to denerwuje
Jak "podgłośnić" dźwięk sygnalizatora kierunkowskazów ? albo zainstalować mocniejsza żarówkę kontrolki kierunkowskazów
Czy wymiana żarówki na mocniejsza jest operacja trudną ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-04-01, 10:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 16:05
jurekpi napisał/a:
albo zainstalować mocniejsza żarówkę kontrolki kierunkowskazów
Żarówkę na pewno nie, co najwyżej jaśniejszą diodę.
jurekpi napisał/a:
Czy wymiana żarówki na mocniejsza jest operacja trudną ?
Jeśli demontaż liczników, rozebranie go, wylutowanie diody SMD jest dla ciebie proste, to czynność ta będzie dla ciebie prosta :)
A jeśli nie, to raczej samemu tego nie zrobisz.
Tutaj masz filmik, jak ktoś to demontuje i dokłada również diodę od kontrolki otwartych drzwi, ale poziom trudności jest taki sam :
To w Dusterze jest za cicho? U mnie w Sandero jest za głośno ... jak w chińskim skuterku ... białe zegary swoją drogą to porażka, ale kierunki na czarnym tle są OK moim zdaniem.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-15, 05:18
bebe napisał/a:
Można zmienić ton? W sensie - tego straszliwego pik-poka? I bez lutowania, tylko via kabelek i DDT2000?
Dokładnie tak, za pomocą DDT2000 i dwóch kliknięć zmieniasz ton piko-piko na dowolnie inny :
W podtypie KIERUNKOWSKAZY / AWARYJNE na dole masz opcję : Czas sygnału kierunkowskazów (ms).
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-15, 15:00, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-15, 20:55
jackthenight napisał/a:
bebe napisał/a:
Można zmienić ton? W sensie - tego straszliwego pik-poka? I bez lutowania, tylko via kabelek i DDT2000?
Dokładnie tak, za pomocą DDT2000 i dwóch kliknięć zmieniasz ton piko-piko na dowolnie inny
W podtypie KIERUNKOWSKAZY / AWARYJNE na dole masz opcję : Czas sygnału kierunkowskazów (ms).
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)
Aha. :] To jeszcze tylko pytanie dodatkowe - jaki alkohol lubisz? :)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-15, 22:15
koniu napisał/a:
To w Dusterze jest za cicho? U mnie w Sandero jest za głośno ... jak w chińskim skuterku ... białe zegary swoją drogą to porażka, ale kierunki na czarnym tle są OK moim zdaniem.
W Dusterze też głośno.. może w 4x4 nie, albo ktoś słucha muzyki w słuchawkach :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-21, 21:38
Miała być krata piwa, a będzie tylko zgrzewka. ;) (Za tłumaczenie! ex aequo z kolegą yaroczem. :)
jackthenight napisał/a:
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)
Kupiłem kabelek, skonfigurzyłem DDT2000 i właśnie wróciłem z Akcji Pik-Pok. Niestety, przynajmniej w mojej Dacii działa to zupełnie tak jak w opisie - zmienia czas trwania pik-poka. Po ustawieniu na najkrótszy możliwy jest znacznie lepiej, ale nadal to pik-pok.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-27, 16:39
Cytat:
A ja niestety czasem łapie się na tym, że jadę bez świateł ...
To spójrz się na wyświetlacz (ten na którym jest godzina, wskaźnik paliwa), jak razi cię po oczach to nie masz włączonych świateł, jak nie razi to są włączone.
Ja swego czasu dzięki temu wyświetlaczowi uniknąłem dość często jazdy bez świateł.
No jest to jakiś sposób ;) muszę przetestować przy słońcu od czoła.
Całkiem niezły sposób. Często korzystałam, szczególnie gdy chciałam sprawdzić czy światła są zapalone, a było to w momencie skrętu kierownicą i kontrolka była przez nią zasłonięta. Wtedy wystarcza spojrzeć na podświetlenie: jasne czy przyciemnione
Po przemyśleniach postanowiłem wymienić LEDa na jaśniejszy- to załatwi mój problem.
W trakcie analizy tutoriali i dyskusji nad tematem pomyślałem ze rozbierając liczniki moze upcham tam jeszcze jakiś termometr
Traktując z powaga gwarancje i inne takie
Pomyślałem czy do takich eksperymentów nada się licznik od np Sandero?
Jeżeli tak, co stanie się z zapisem przebiegu kilometrów w przypadku takiej podmiany ?
pozdrawiam
_________________ Moje średnie spalanie ON:
przesiadka z Opla Monterey'a, Opla Omegi
Ostatnio zmieniony przez jurekpi 2011-05-29, 09:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum