Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
czujnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-08, 20:23   

loganik napisał/a:
Dwużyłowy kabel idzie z wiązki bezpośrednio do wtyczki silniczka

A gdzie jest ten drugi przekaźnik?

(I bieg - nr 700, II bieg - 336).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-10-08, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-10-08, 22:31   

loganik napisał/a:
Właśnie w tym problem, że niema opornika. Dwużyłowy kabel idzie z wiązki bezpośrednio do wtyczki silniczka.

U mnie jest opornik (czy inaczej rezystor) i dokładnie w tym samym miejscu co na rysunku. Przewody po rozwidleniu mają po około 15 cm. Jeden idzie do silniczka wentylatora, a drugi właśnie do opornika. Sprzedawca w sklepie sprawdzał mi ten opornik i stwierdził, że obwód jest zamknięty. A to trochę dziwne, bo w takim razie wiatrak powinien cały czas chodzić. Dobry pomysł ze zwarciem tych pinów, tak zrobię :)
Ostatnio zmieniony przez Ksiezyc 2014-10-08, 22:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-08, 23:33   

Ksiezyc napisał/a:
w takim razie wiatrak powinien cały czas chodzić

Opornik przewodzi tylko jeżeli przekaźnik nr 700 podaje prąd.

(Drugi bieg to zasilanie wentylatora z pominięciem opornika, przez druga odnogę wiązki, z przekaźnika nr 336).
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-10-09, 08:01   

U mnie wszystkie bezpieczniki i przekazniki są z lewej strony akumulatora, z prawej strony jest tylko sam przekaznik. Wentylator chodzi na przekazniku z lewej strony.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 10:37   

loganik napisał/a:
z prawej strony jest tylko sam przekaznik

Ale to będzie pewnie 233 - od wiatraka wentylacji.

loganik napisał/a:
Wentylator chodzi na przekazniku z lewej strony

No to ASO miało rację: TTTM, wszystko jest prawidłowo.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-10-09, 17:15   

Wielkie DZIĘKI :->
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 18:03   

@loganik: Oczywiście, można dorobić drugi bieg (a właściwie pierwszy), albo zmniejszyć obroty temu jednemu - ale to chyba trochę sztuka dla sztuki...?
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-10-10, 10:40   

laisar napisał/a:
loganik napisał/a:
Dwużyłowy kabel idzie z wiązki bezpośrednio do wtyczki silniczka

A gdzie jest ten drugi przekaźnik?

(I bieg - nr 700, II bieg - 336).


II bieg u mnie działa - podłączyłem drucik między 87, a 30 i wiatrak odpalił.
I bieg, raczej nie działa, bo podmieniłem przekaźnik odpowiadający za ten bieg z przekaźnikiem pompy paliwowej (a po chwili samochód odpalił :)
Które piny w tym małym przekaźniku (700) muszę połączyć, żeby urządzenie się włączyło?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 12:55   

Ksiezyc napisał/a:
Które piny w tym małym przekaźniku (700) muszę połączyć, żeby urządzenie się włączyło?

Środkowe - górny z dolnym (A3-A5).
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-10-11, 18:38   

laisar napisał/a:
Ksiezyc napisał/a:
Które piny w tym małym przekaźniku (700) muszę połączyć, żeby urządzenie się włączyło?

Środkowe - górny z dolnym (A3-A5).

Jeśli zewrę te piny, a wtyczka jest włożona do rezystora chłodnicy - wiatrak się włącza.
Jeśli wyjmę wtyczkę z rezystora i zewrę piny przekaźnika - wentylator się nie włącza.
Jeśli odłączę wtyczkę od czujnika temperatury (to normalne, że przewód jest dwużyłowy?) , samochód wchodzi w tryb awaryjny i wiatrak działa cały czas.

Czy w loganie są dwa czujniki temperatury? Na liczniku mam dobre wskazania.
Gdzieś wyczytałem, że w jednej obudowie są dwa czujniki, to prawda? Jeśli tak to chyba trzyżyłowy przewód powinien być?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 10:00   

Ksiezyc napisał/a:
Jeśli zewrę te piny, a wtyczka jest włożona do rezystora chłodnicy - wiatrak się włącza.

Czyli rzeczywiście rezystor wygląda na dobry...

Ksiezyc napisał/a:
czujnika temperatury (to normalne, że przewód jest dwużyłowy?)

Nie - wg dokumentacji powinien mieć 3 (i u mnie ma).

Ksiezyc napisał/a:
w jednej obudowie są dwa czujniki, to prawda?

Tak to wygląda wg schematów - jeden podaje sygnał na tablicę instrumentów, a drugi do sterownika silnika.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 20:00   

Rezystor wentylatorów chłodnicy.

Zamiana i sprawdzenie rezystora w Loganie :

 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-10-25, 00:30   

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Źle spojrzałem - faktycznie do czujnika idą trzy przewody.
Wymiana czujnika na nowy rozwiązała problem.
Zdecydowałem się na firmę Vernet - koszt około 30 zł.
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-15, 13:48   ciągła praca wentylatora chłodnicy

Witam

Czy ktoś z was posiada Lodgy z silnikiem 1.2 (benzyna, turbo)?

Pytam ponieważ chciałbym się dowiedzieć jak powinien reagować wentylator chłodnicy w tym modelu. Podejrzewam w moim usterkę polegającą na starcie zaraz po uruchomieniu silnika (przez caly czas jazdy).
Dodam że silnik sie nie przegrzewa, nie ma ubytku płynu itp. Co może być przyczyną?

Pozdrawiam
Grzesiek
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-05-03, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-15, 13:50   

Klimatyzacja może wymuszać start wentylatora.
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-15, 14:25   

kali napisał/a:
Klimatyzacja może wymuszać start wentylatora.


Wentylator startuje przy wylaczonej klimatyzacji.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-15, 15:00   

Skorzystaj z gwarancji.

Nielogiczne wydaje się uruchamianie wentylatora bez klimy.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-16, 07:05   Re: Wentylator chłodnicy

specek napisał/a:
Witam

Czy ktoś z was posiada Lodgy z silnikiem 1.2 (benzyna, turbo)?

Pytam ponieważ chciałbym się dowiedzieć jak powinien reagować wentylator chłodnicy w tym modelu. Podejrzewam w moim usterkę polegającą na starcie zaraz po uruchomieniu silnika (przez caly czas jazdy).
Dodam że silnik sie nie przegrzewa, nie ma ubytku płynu itp. Co może być przyczyną?

Pozdrawiam
Grzesiek


Jezeli zapalasz na zimnym silniku bez wlaczonej klimy to to wentylator nie powinien sie wlaczyc. Jezeli juz sie zalaczy to mozemy przypuszczac ,ze padl czujnik temperatury.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-16, 22:27   

Pracuje na pełnej mocy?
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-03, 18:52   

Padl czujnik temperatury w ukladzie chlodzenia.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-11-23, 19:59   

ja mam teraz taki problem że wskaźnik pokazuje mi od kilku dni dwie kreski ,gdzie zawsze były cztery .
chłodnica do czasu zagrzania silnika jest zimna , a później juz termostat sie otwiera , w konsekwencji czego chłodnica sie nagrzewa wiec wnioskuje że termostat jest OK.
po dłuższym czasie pracy silnika (bez jazdy) włącza sie standartowo wentylator
żeby utrzymać odpowiednią temperature , ale wskaźnik nadal tylko dwie kreski wyświetla
więc ja uważam że czujnik temp. jest OK skoro w odpowiednim czasie rusza wentylator .

niezależnie od temperatury tylko dwie kreski ?! pytam dlaczego takie dziwne zachowanie?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-24, 08:48   

Czasami wystarczy 3 stopnie roznicy i zamiast 4 cegielek masz 2. Spowodowane to jest obnizeniem temp. otoczenia lub termostat zaczyna minimalnie przepuszczac. Mozesz wymienic termostat na taki z temperatura otwarcia 89 st.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-11-24, 10:34   

shrek napisał/a:
Czasami wystarczy 3 stopnie roznicy i zamiast 4 cegielek masz 2. Spowodowane to jest obnizeniem temp. otoczenia lub termostat zaczyna minimalnie przepuszczac. Mozesz wymienic termostat na taki z temperatura otwarcia 89 st.


problem własnie w tym że Logan był podłączony do komputera i wskazywało
prawidłowe temperatury ,nawet rozgrzany do 98 stopni płyn nadal na
wskażniku w samochodzie pokazywał tylko dwie kreski (1/4 skali) a nie połowe jak zawsze.
rozłączyłem na noc akumulator z myślą restartu kompa , nie pomogło , dalej wskazania
można by powiedzieć fałszywe .

tak na chłopski rozum to skoro czujnik temp. włacza wentylator i komputer może z niego odczytac temp. to czujnik sam w sobie jest OK, więc co ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-24, 11:51   

A jakie ile cegielak wyswietla w momecie wlaczenia wentylatora? Czym odczytywana byla temperatyra? Trzeba tez wziasc poprawke na margines bledu testera. Mozesz wymienic termostat na nowy 89 st.( to nie jest jakas zawrotna kwota) w woekszosci przypadkow rozwiazuje to problem.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-11-24, 11:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-11-24, 12:11   

shrek napisał/a:
A jakie ile cegielak wyswietla w momecie wlaczenia wentylatora? Czym odczytywana byla temperatyra?


temperatura była odczytana w programie DDT2000 ,
zawsze tylko dwie cegiełki, kiedy włączał sie went. też były tylko dwie .

termostat dobrze pracuje , zamyka , otwiera przy odpowiedniej temp.
gorąco ,a tu cały czas tylko 2 cegły ;/
czy to może być zapowietrzenie ?
moze chłodnica ma jeden czujnik , a wskaźnik inny ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne