Właśnie w tym problem, że niema opornika. Dwużyłowy kabel idzie z wiązki bezpośrednio do wtyczki silniczka.
U mnie jest opornik (czy inaczej rezystor) i dokładnie w tym samym miejscu co na rysunku. Przewody po rozwidleniu mają po około 15 cm. Jeden idzie do silniczka wentylatora, a drugi właśnie do opornika. Sprzedawca w sklepie sprawdzał mi ten opornik i stwierdził, że obwód jest zamknięty. A to trochę dziwne, bo w takim razie wiatrak powinien cały czas chodzić. Dobry pomysł ze zwarciem tych pinów, tak zrobię :)
Ostatnio zmieniony przez Ksiezyc 2014-10-08, 22:43, w całości zmieniany 2 razy
U mnie wszystkie bezpieczniki i przekazniki są z lewej strony akumulatora, z prawej strony jest tylko sam przekaznik. Wentylator chodzi na przekazniku z lewej strony.
II bieg u mnie działa - podłączyłem drucik między 87, a 30 i wiatrak odpalił.
I bieg, raczej nie działa, bo podmieniłem przekaźnik odpowiadający za ten bieg z przekaźnikiem pompy paliwowej (a po chwili samochód odpalił :)
Które piny w tym małym przekaźniku (700) muszę połączyć, żeby urządzenie się włączyło?
Które piny w tym małym przekaźniku (700) muszę połączyć, żeby urządzenie się włączyło?
Środkowe - górny z dolnym (A3-A5).
Jeśli zewrę te piny, a wtyczka jest włożona do rezystora chłodnicy - wiatrak się włącza.
Jeśli wyjmę wtyczkę z rezystora i zewrę piny przekaźnika - wentylator się nie włącza.
Jeśli odłączę wtyczkę od czujnika temperatury (to normalne, że przewód jest dwużyłowy?) , samochód wchodzi w tryb awaryjny i wiatrak działa cały czas.
Czy w loganie są dwa czujniki temperatury? Na liczniku mam dobre wskazania.
Gdzieś wyczytałem, że w jednej obudowie są dwa czujniki, to prawda? Jeśli tak to chyba trzyżyłowy przewód powinien być?
Źle spojrzałem - faktycznie do czujnika idą trzy przewody.
Wymiana czujnika na nowy rozwiązała problem.
Zdecydowałem się na firmę Vernet - koszt około 30 zł.
Wysłany: 2016-04-15, 13:48 ciągła praca wentylatora chłodnicy
Witam
Czy ktoś z was posiada Lodgy z silnikiem 1.2 (benzyna, turbo)?
Pytam ponieważ chciałbym się dowiedzieć jak powinien reagować wentylator chłodnicy w tym modelu. Podejrzewam w moim usterkę polegającą na starcie zaraz po uruchomieniu silnika (przez caly czas jazdy).
Dodam że silnik sie nie przegrzewa, nie ma ubytku płynu itp. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam
Grzesiek
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-05-03, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Czy ktoś z was posiada Lodgy z silnikiem 1.2 (benzyna, turbo)?
Pytam ponieważ chciałbym się dowiedzieć jak powinien reagować wentylator chłodnicy w tym modelu. Podejrzewam w moim usterkę polegającą na starcie zaraz po uruchomieniu silnika (przez caly czas jazdy).
Dodam że silnik sie nie przegrzewa, nie ma ubytku płynu itp. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam
Grzesiek
Jezeli zapalasz na zimnym silniku bez wlaczonej klimy to to wentylator nie powinien sie wlaczyc. Jezeli juz sie zalaczy to mozemy przypuszczac ,ze padl czujnik temperatury.
ja mam teraz taki problem że wskaźnik pokazuje mi od kilku dni dwie kreski ,gdzie zawsze były cztery .
chłodnica do czasu zagrzania silnika jest zimna , a później juz termostat sie otwiera , w konsekwencji czego chłodnica sie nagrzewa wiec wnioskuje że termostat jest OK.
po dłuższym czasie pracy silnika (bez jazdy) włącza sie standartowo wentylator
żeby utrzymać odpowiednią temperature , ale wskaźnik nadal tylko dwie kreski wyświetla
więc ja uważam że czujnik temp. jest OK skoro w odpowiednim czasie rusza wentylator .
niezależnie od temperatury tylko dwie kreski ?! pytam dlaczego takie dziwne zachowanie?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-24, 08:48
Czasami wystarczy 3 stopnie roznicy i zamiast 4 cegielek masz 2. Spowodowane to jest obnizeniem temp. otoczenia lub termostat zaczyna minimalnie przepuszczac. Mozesz wymienic termostat na taki z temperatura otwarcia 89 st.
Czasami wystarczy 3 stopnie roznicy i zamiast 4 cegielek masz 2. Spowodowane to jest obnizeniem temp. otoczenia lub termostat zaczyna minimalnie przepuszczac. Mozesz wymienic termostat na taki z temperatura otwarcia 89 st.
problem własnie w tym że Logan był podłączony do komputera i wskazywało
prawidłowe temperatury ,nawet rozgrzany do 98 stopni płyn nadal na
wskażniku w samochodzie pokazywał tylko dwie kreski (1/4 skali) a nie połowe jak zawsze.
rozłączyłem na noc akumulator z myślą restartu kompa , nie pomogło , dalej wskazania
można by powiedzieć fałszywe .
tak na chłopski rozum to skoro czujnik temp. włacza wentylator i komputer może z niego odczytac temp. to czujnik sam w sobie jest OK, więc co ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-24, 11:51
A jakie ile cegielak wyswietla w momecie wlaczenia wentylatora? Czym odczytywana byla temperatyra? Trzeba tez wziasc poprawke na margines bledu testera. Mozesz wymienic termostat na nowy 89 st.( to nie jest jakas zawrotna kwota) w woekszosci przypadkow rozwiazuje to problem.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-11-24, 11:56, w całości zmieniany 2 razy
A jakie ile cegielak wyswietla w momecie wlaczenia wentylatora? Czym odczytywana byla temperatyra?
temperatura była odczytana w programie DDT2000 ,
zawsze tylko dwie cegiełki, kiedy włączał sie went. też były tylko dwie .
termostat dobrze pracuje , zamyka , otwiera przy odpowiedniej temp.
gorąco ,a tu cały czas tylko 2 cegły ;/
czy to może być zapowietrzenie ?
moze chłodnica ma jeden czujnik , a wskaźnik inny ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum