Witam,
instalację BRC P&D założyłem w w lutym 2011 r., dopóki nie zacząłem włączać klimatyzacji silnik na lpg chodził jak zegarek. W sytuacji gdy silnik był dodatkowo obciążony klimatyzacją gasł w sposób bardzo przypadkowy podczas dojazdu do świateł, nagłym hamowaniu itp., gazownicy regulowali praktycznie co dwa tygodnie i nic to nie dało, stwierdzili prawdopodobnie nieprawidłową pracę silnika krokowego.
Serwis po sześciogodzinnej diagnozie nie doszukał się nieprawidłowości ale zrobili gest i wymienili na nowy silnik krokowy, przy okazji ujawnili wyciek oleju bodajże przy rozrządzie bo poza uszczelnieniem wymienili pasek, koło i coś tam jeszcze.
Gaśnięcie silnika niestety nie ustąpiło, zaczęło się robić chłodno, przestałem używać klimatyzacji, silnik chodził wzorcowo, ostatnio pojawiły się mgły, przy jeździe z włączonymi światłami przeciwmgielnymi również silnik gaśnie.
Ewidentnie problem jest przy dodatkowym obciążeniu, serwis rozkłada ręce i odsyła do gazowników, gazownicy do serwisu.
Jeśli ktoś zetknął się z podobną sytuacją i udało się problem rozwiązać to proszę o ewentualne sugestie.
Ostatnio zmieniony przez szuwar30 2011-12-02, 21:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-03, 01:01
Wspolczuje problemu z odbijaniem pileczki serwis-gazownik. Dlatego mysle, ze warto kupowac samochody z tzw. fabryczna instalacja - wtedy ASO odpowiada za calosc. Nie wiem czy juz jest opcja LPG w Dusterze, pewnie nie, gdyz wielu z Nas ma wlasnie zakaldana poza aso.
Czy Twoj pojazd prawidlowo chodzi na benzynie, z wlaczona klima / przeciwmglowymi ? Jesli tak to raczej mecz gazownika. Zycze powodzenia i daj znac jak zdiagnozuja usterke.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-12-03, 09:41
w Dusterze z tego co wyczytałem nie ma fabrycznego gazowania tylko instalacje montowane przez aso, które nie podlegają gwarancji producenta samochodu a faktycznym gwarantem jest salon sprzedający auto.
I tu jest mont bo o naprawie nie decyduje producent tylko serwis a z nimi jest różnie jak mają sami bulić za części i robociznę.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2011-12-03, 09:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-12-03, 10:44
Sprawdzali parownik? A ustawienia tego "komputerka" od gazu? Skład mieszanki? Kiedyś miałem podobnie (w błękitnej fali), ale od początku wiedziałem o co chodzi - ustawienia były eksperymentalne na jak najniższe zużycie LPG. Gazownicy instalujący zapowiedzieli, że to na próbę, i jeśli nie będzie pasować, to mam przyjechać i przestawią. Przyjechałem po 2 dniach - zaczynał gasnąć po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika poza światłami. 10' na przestawienie - dolegliwości znikły. Poszukaj doświadczonego gazownika.
Prawdopodobnie masz zbyt ubogą mieszanke na gazie. Obciążnie silnika właczoną klimatyzacją przy wyciśnietym sprzęgle ( wolne obroty silnika) pwoduje jego gasnięcie. Niech gazownik podepni ci kompa od gazu do PC-ta i ustawi bogatszą mieszanke. Powinno pomóc.
Na benzynie zanim zagazowałem Dusterka silnik pracował jak należy, zrobiłem na samej benzynie około 6 tyś. km, teraz na benzynie zdarzy mi się jeździć krótkie odcinki i nigdy silnik nie zgasł.
Była ustawiana większa dawka gazy, nic to nie dało. Zauważam, że czasem przy zwalnianiu z wysprzęglaniem obroty raptownie spadają do zera i nie zawsze odbiją, wtedy gaśnie.
Objawy takie same przed wymianą krokowego, po wymianie, po resetach kompa gazu, zwiększaniu dawek itp.
Idąc za radą ajax-a będę szukał jakiegoś dobrego gazownika, przecież nie jest to jakiś prototypowy silnik ani doświadczalna instalacja gazowa, jak u innych wszystko jest ok to i u mnie mam nadzieję będzie.
Była ustawiana większa dawka gazy, nic to nie dało.
A jak masz poprowadzony dopływ powietrza do kolektora? często jest tak, że pęd powietrza gasi płomień gazu. Zwłaszcza w trochę starszych instalacjach było to bardzo problemowe.
w Dusterze z tego co wyczytałem nie ma fabrycznego gazowania tylko instalacje montowane przez aso
W PL rzeczywiście nie ma, ale np w Niemczech - jest.
Jak zwykle z wyposażeniem, w Niemczech jest, w Rossiji jest w Brazylii i Argenitynie jest, , a w بولندا /Bolanda "siee ni opłaco"
mekintosz napisał/a:
Nie wiem czy juz jest opcja LPG w Dusterze, pewnie nie, gdyz wielu z Nas ma właśnie zakałdaną poza aso.
I tu ujawnia się moja bierna agresja zdecydowałem się na wyższą cenę po to by w razie WJBC uniknąć ping-ponga: zakłada ASO w Krośnie ale gwarancja jest realizowana w Rzeszowie.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-12-06, 19:52, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum