Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-08-01, 10:09
Mocniejszy silnik w dusterze
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-08-01, 09:48   Mocniejszy silnik w dusterze

Witam wszystkich :)
Jako ze nie jestem jeszcze uzytkownikiem ale moze to sie kiedys zmieni chcialbym powitac wszystkich i sie zapytac o jedna podstawowa rzecz :)
A mianowicie czy cos wiadomo na temat zmiany silników w szczegolnosci chodzi mi o Dustera ??? Czy przewidywana jest zmian silnika na cos mocniejszego ??? BO ten 1.6 szalu nie robi ale pewnie w spalaniu jest OK :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-08-01, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-01, 10:08   

BoloSr napisał/a:
Czy przewidywana jest zmian silnika na cos mocniejszego ?

Nic na ten temat nie wiadomo.

Ale w przyszłym roku jest planowana faza 2., to kto wie...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-01, 10:12   Re: Mocniejszy silnik w dusterze

BoloSr napisał/a:
czy cos wiadomo na temat zmiany silników w szczegolnosci chodzi mi o Dustera ??? Czy przewidywana jest zmian silnika na cos mocniejszego ??? BO ten 1.6 szalu nie robi ale pewnie w spalaniu jest OK :)

Witam ;-)
co do silnika benzynowego - nie sądzę, aby w dającej się przewidzieć przyszłości w Dusterze pojawił się 2,0 Pb. Jeśli taka wersja cię interesuje - szukaj w salonach rosyjskich Renaulta
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-01, 10:27   Re: Mocniejszy silnik w dusterze

BoloSr napisał/a:
Witam wszystkich :)
Jako ze nie jestem jeszcze uzytkownikiem ale moze to sie kiedys zmieni chcialbym powitac wszystkich i sie zapytac o jedna podstawowa rzecz :)
A mianowicie czy cos wiadomo na temat zmiany silników w szczegolnosci chodzi mi o Dustera ??? Czy przewidywana jest zmian silnika na cos mocniejszego ??? BO ten 1.6 szalu nie robi ale pewnie w spalaniu jest OK :)


życzę ci cierpliwości ;-) może będzie albo nie będzie :roll: może jak Faza 2 będzie to czymś zaskoczą, albo pojawi się 1,2 TCE 115
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-08-01, 11:18   

Witaj w klubie.

Zapewne będą wchodzić jednostki wykorzystywane w renault ale kiedy to będzie, to tego nikt nie wie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-01, 12:00   

witaj w Klubie... :-)
BoloSr napisał/a:
ten 1.6 szalu nie robi

chyba było takie zamierzenie, inny mocniejszy czy nowocześniejszy silnik przekłada się na cenę a to z kolei na zmniejszenie atrakcyjności (ekonomicznej :-P ) Dustera...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-01, 12:10   

A w ogóle w jakimkolwiek Renault jest wolnossąca benzyna 2.0 spełniająca normę Euro 5? (Pytam, bo nie wiem.) Bo o to głównie rozbija się problem, jeśli chodzi o silnik 2.0 w Dusterach sprzedawanych w Rosji/Brazylii/Wherever. Na cześć samego Dustera nie będą przecież robić badań, dostosowywania, homologacji i czego tam jeszcze. Jak jest w innych Renault, to może być w Dusterze. Jak nie ma, to marne szanse.

Poza tym 2.0 is so nineties. ;) 2.0 TCe i automat, o, to by była fajna sprawa w Dacii. :]
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-01, 12:17   

bebe napisał/a:
A w ogóle w jakimkolwiek Renault jest wolnossąca benzyna 2.0 spełniająca normę Euro 5?

jak nie jak tak:)

2,0 16V 140KM: Laguna, Laguna Grandtour, Latitude, CLio
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-08-01, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-08-01, 12:19   

TD Pedro napisał/a:
witaj w Klubie... :-)
BoloSr napisał/a:
ten 1.6 szalu nie robi

chyba było takie zamierzenie, inny mocniejszy czy nowocześniejszy silnik przekłada się na cenę a to z kolei na zmniejszenie atrakcyjności (ekonomicznej :-P ) Dustera...


bez przesady przydalo by sie chociaz 1.8 16v i bylo by OK

maciek napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Witam wszystkich :)
Jako ze nie jestem jeszcze uzytkownikiem ale moze to sie kiedys zmieni chcialbym powitac wszystkich i sie zapytac o jedna podstawowa rzecz :)
A mianowicie czy cos wiadomo na temat zmiany silników w szczegolnosci chodzi mi o Dustera ??? Czy przewidywana jest zmian silnika na cos mocniejszego ??? BO ten 1.6 szalu nie robi ale pewnie w spalaniu jest OK :)


życzę ci cierpliwości ;-) może będzie albo nie będzie :roll: może jak Faza 2 będzie to czymś zaskoczą, albo pojawi się 1,2 TCE 115


a co to za wiertarka 1.2 z T ??? dobrze mysle ???
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2012-08-01, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-08-01, 13:41   

Cytat:
2.0 TCe i automat, o, to by była fajna sprawa w Dacii.

+ manetki + DSG

ehhh rozmarzyłem się
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-01, 13:47   

BoloSr napisał/a:
bez przesady przydalo by sie chociaz 1.8 16v i bylo by OK

też bym tak chciał ale to nie ja przesadziłem a polityka (księgowi) Renault... gdyby cena Dustera z takim silnikiem "skoczyła" w górę o kilkanaście tysięcy to pewnie nie miałby już takiego "brania", konkurencja też ma podobne oferty...
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-01, 13:53   

BoloSr napisał/a:

bez przesady przydalo by sie chociaz 1.8 16v i bylo by OK


Niestety Arek ale wiekszy silnik pewnie = większa cena a tutaj stracilby Duster juz na atrakcyjnosci.
Wiem, ze smigales moim bolidem i faktycznie moze mu troche mocy brakuje ale w sumie nie jest tak zle.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-08-01, 15:39   

To nie samochód do szybkiej jazdy. Sama aerodynamika godna sterty cegieł (TTTM - ale to dotyczy całego segmentu terenówek i suv), do 80-90 km/h zbiera się nie gorej niż inni to i po co więcej. Chce ktoś bolida - otwarta droga do salonu Ferrari. Ja potrzeby mocniejszego silnika nie odczuwam
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-01, 16:49   

ajax napisał/a:
Ja potrzeby mocniejszego silnika nie odczuwam

Ja odczuwam, co jest o tyle śmieszne, że programowo nie przekraczam dozwolonej prędkości i w 80% przypadków wystarczyłby mi silnik 0.9. :] Problemem jest autostrada, gdzie dozwolona prędkość wynosi 140 km/h i z taką staram się po niej poruszać. Przy tej prędkości, na V biegu, silnik 1.6 16v jest najbardziej słyszalnym elementem ogólnego hałasu w MCVce. Stąd moje wrażenie, że większy silnik (i/lub "dłuższa" skrzynia) spowodowałby znaczące zmniejszenie hałasu.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-08-01, 17:09   

ajax napisał/a:
To nie samochód do szybkiej jazdy. Sama aerodynamika godna sterty cegieł (TTTM - ale to dotyczy całego segmentu terenówek i suv), do 80-90 km/h zbiera się nie gorej niż inni to i po co więcej. Chce ktoś bolida - otwarta droga do salonu Ferrari. Ja potrzeby mocniejszego silnika nie odczuwam

imno mnie nie chodzi o szybka jazde ale o to zeby miec moc pod noga jak auto zapakuje :)

tomszafa napisał/a:
BoloSr napisał/a:

bez przesady przydalo by sie chociaz 1.8 16v i bylo by OK


Niestety Arek ale wiekszy silnik pewnie = większa cena a tutaj stracilby Duster juz na atrakcyjnosci.
Wiem, ze smigales moim bolidem i faktycznie moze mu troche mocy brakuje ale w sumie nie jest tak zle.

no bez przesady wystarczylo by blok zmienic na wiekszy i juz :)
Twojego to ja nawet nie nacisnolem bo jest na dotarciu :) wiesz jak ja jezdze i lubie pole miedzy 3-5 tys obrotów :):)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2012-08-01, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-01, 18:57   

moim zdaniem w Dusterach z VI biegiem ta dolegliwość
bebe napisał/a:
Problemem jest autostrada, gdzie dozwolona prędkość wynosi 140 km/h i z taką staram się po niej poruszać. Przy tej prędkości, na V biegu, silnik 1.6 16v jest najbardziej słyszalnym elementem ogólnego hałasu

jest mniejsza... chociaż z racji słabej ( :-P ) aerodynamiki Duster i tak pow. 120 km/h jest głośny i chyba nawet VII bieg by tego nie zmienił :lol:
BoloSr napisał/a:
wiesz jak ja jezdze i lubie pole miedzy 3-5 tys obrotów

ale silnik w Dusterze daje sobie radę w takim zakresie obrotów a nawet jest dosyć jurny, no niestety coś za coś...
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-08-01, 19:17   

TD Pedro napisał/a:
moim zdaniem w Dusterach z VI biegiem ta dolegliwość
bebe napisał/a:
Problemem jest autostrada, gdzie dozwolona prędkość wynosi 140 km/h i z taką staram się po niej poruszać. Przy tej prędkości, na V biegu, silnik 1.6 16v jest najbardziej słyszalnym elementem ogólnego hałasu

jest mniejsza... chociaż z racji słabej ( :-P ) aerodynamiki Duster i tak pow. 120 km/h jest głośny i chyba nawet VII bieg by tego nie zmienił :lol:
BoloSr napisał/a:
wiesz jak ja jezdze i lubie pole miedzy 3-5 tys obrotów

ale silnik w Dusterze daje sobie radę w takim zakresie obrotów a nawet jest dosyć jurny, no niestety coś za coś...


jurny i pewnie ciagnie jak smok wtedy :)

Dar1962 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
czy cos wiadomo na temat zmiany silników w szczegolnosci chodzi mi o Dustera ??? Czy przewidywana jest zmian silnika na cos mocniejszego ??? BO ten 1.6 szalu nie robi ale pewnie w spalaniu jest OK :)

Witam ;-)
co do silnika benzynowego - nie sądzę, aby w dającej się przewidzieć przyszłości w Dusterze pojawił się 2,0 Pb. Jeśli taka wersja cię interesuje - szukaj w salonach rosyjskich Renaulta


no nie ja tu sie pytam o Dacie a mi tu jakies Renaulta sie proponuje :)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2012-08-01, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-01, 19:21   

BoloSr napisał/a:
jurny i pewnie ciagnie jak smok wtedy

tak jak napisałem "coś za coś" ale samochody o takiej charakterystyce z założenia lubią wypić... :mrgreen:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-08-01, 19:26   

TD Pedro napisał/a:
BoloSr napisał/a:
jurny i pewnie ciagnie jak smok wtedy

tak jak napisałem "coś za coś" ale samochody o takiej charakterystyce z założenia lubią wypić... :mrgreen:


oj tam oj tam
moc odpowiednia do masy i spalanie w normie wtedy a jak jeszcze zle to LPG i juz :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-01, 19:32   

BoloSr napisał/a:
jak jeszcze zle to LPG i juz

tak też zrobiłem :-)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-08-01, 19:38   

TD Pedro napisał/a:
BoloSr napisał/a:
jak jeszcze zle to LPG i juz

tak też zrobiłem :-)


to wiela tego LPG wciaga tot ???
trasa??
miasto?
średnia?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-08-01, 19:50   

Osobiście uważam że mocniejszy silnik stwarzałby duże niebezpieczeństwo - i tak jest sporo wywrotek, SUV-y o większych mocach ( i prędkościach ) ważą ze 2x więcej i większość tej wagi jest na dole w celu obniżenia środka ciężkości. Aby założyć silnik ok 160 KM należałoby dodać 0,5 tonowy obciążnik w podłodze - ale wtedy to już nie byłoby to samo auto - zalety terenowe Dustera w porównaniu z innym SUV-ami wynikają według mnie przede wszystkim z wagi.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-08-01, 20:21   

BoloSr napisał/a:


to wiela tego LPG wciaga tot ???
trasa??
miasto?
średnia?


Proponuje poczytać wątek o LPG.
A co do Twojego przewidywalnego zużycia paliwa to nie wiemy; każdy jeździ po innych trasach, nawet w tym samym mieście, każdy inaczej "depcze" gaz, ma inny styl jazdy etc. Jeśli wiesz, ile wciąga Twój obecny bolid to porównaj z wartościami podanymi przez fabrykę. Podejrzewam, że w przypadku DD będziesz miał podobny stosunek procentowy (w przybliżeniu, oczywiście), dodajesz do tego z 10-15% wyższego zużycia LPG i masz orientacyjny wynik. :mrgreen:
_________________
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-08-01, 20:43   

piotr. z napisał/a:
BoloSr napisał/a:


to wiela tego LPG wciaga tot ???
trasa??
miasto?
średnia?


Proponuje poczytać wątek o LPG.
A co do Twojego przewidywalnego zużycia paliwa to nie wiemy; każdy jeździ po innych trasach, nawet w tym samym mieście, każdy inaczej "depcze" gaz, ma inny styl jazdy etc. Jeśli wiesz, ile wciąga Twój obecny bolid to porównaj z wartościami podanymi przez fabrykę. Podejrzewam, że w przypadku DD będziesz miał podobny stosunek procentowy (w przybliżeniu, oczywiście), dodajesz do tego z 10-15% wyższego zużycia LPG i masz orientacyjny wynik. :mrgreen:


oki jak go znajde to poczytam :)
A widze ze teoretycznie maja prawie identyczne dane ze splaniem wiec zle by nie byllo :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-01, 20:54   

Co jakiś czas powraca wątek mocniejszej benzynówki w Dusterze, jak na mój gust to o 2.0 możemy zapomnieć z uwagi na politykę firmy. Jeśli wymusi to norma euro6 (albo któraś kolejna) szybciej spodziewałbym się któregoś z silników tce.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne