Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak wyprzedzać Dacią Logan?
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-04-14, 10:20   Jak wyprzedzać Dacią Logan?

Proszę serdecznie o wpisy właścicieli Dacii z silnikiem 87 KM-dla porównania. Mam samochód z silnikiem 75 KM, który słabo się zbiera, no, nie ma tzw. kopa, kiedy szybka reakcja jest jak najbardziej potrzebna. Człowiek, który sporo życia spędził jeżdżąc służbowymi Fordami Mondeo, Oplami Astra, Volkswagenami Passatami ładnie to ujął: "Tobie chodzi o elastyczność silnika-uzyskanie jak największej prędkości w jak najkrótszym czasie na danym biegu". Jest to bardzo ważne, gdyż im większa szybkość, tym mniejszy kawałek jezdni do przejechania, a czas wykonania niebezpiecznego manewru ulega skróceniu do niezbędnego minimum. Jeździł moją Daćką, i zauważył: po pierwsze silnik jest głośny, po drugie faktycznie taki jakiś ospały.

1) Jezdnia lekko wznosi się, przede mną pełznie Opel Agila z prędkością około 50 km/g, na liczniku mam 60 km/g, IV bieg. Rozpędzam się do 90 km/g, włączam kierunkowskaz, zmieniam pas na lewy, i podczas wyprzedzania Agili już czuję, że Daćka dostaje zadyszki, pedał wciśnięty do podłogi, a ja muszę uzbroić się w cierpliwość. Tymczasem po prawej, poboczem przemyka duży sedan-przecież oba pasy jezdni są już zajęte. Matematyczna zagadka: Daćka ma liczniku 90 km/g, Agila około 50 kmg/g, a sedan ile?. To jest sytuacja krytyczna: muszę zwracać uwagę, by nie zajechać drogi Oplowi, znaleźć miejsce dla sedana, a samemu być może uciekać na pobocze, gdyby ktoś nadjeżdżał z naprzeciwka.

2) Jadę na wąskiej drodze w kolumnie samochodów, raz 60 km/g na IV biegu, raz zwalniam do 50 km/g, i redukuje bieg do III. Przed nami jedzie traktor z dwiema pustymi przyczepami, prędkość około 30-40 km/g. Kolejne samochody przede mną wyprzedzają ciągnik. Zbliża się moja kolej. Rozpędzam się na IV biegu do 90 km/g, włączam kierunkowskaz, zmieniam pas na lewy, i znów Daćka protestuje, traci oddech. Jedna przyczepa, druga, z naprzeciwka widzę Cinquecento, kierowca zwalnia, ale nie ucieknie na pobocze, bo go nie ma. Daćka jest korpulentna, z lusterkami ma 2 metry szerokości, nie zmieszczę się pomiędzy traktorem, i Fiacikiem. Także dlatego, że silnik reaguje na przyspieszenie tak opieszale. Hamuje, chowam się za przyczepami.

3) Na V biegu przy prędkości około 80-90 km/g Daćka też wolno się zbiera. Wyjechałem kiedyś zza zakrętu, przede mną Tico poruszające się z prędkością około 60 km/g. Wspomniany już znajomy mówi: zostaw biegi, jedź dalej na piątce. Kierowca Tico pełna kultura-ucieka na pobocze. Jadę środkiem, znów zbyt wolno, Daćka flegmatyczka nie reaguje na przyspieszenie. Z naprzeciwka z ogromna szybkością jedzie samochód-srebrny, dwudrzwiowy Mercedes z błękitnymi reflektorami. Znów idiotyczna sytuacja: z jednej strony Mercedes, ja w środku, z drugiej Tico.

Może mała ankieta: jeśli widzicie, że jakiś kierowca wyprzedza Was, i robi to coraz wolniej: dodajecie gazu, czy też zwalniacie pozwalając się wyprzedzić?
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-13, 18:44, w całości zmieniany 5 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-14, 10:39   

Jeśli naprawdę potrzebny jest "kop", to chyba tylko redukcja do trójki - załadowana MCV-ka 90 KM ciągnie ładnie na tym biegu do prawie 100km/godz (~5000 obr.).

Ale w normalnym ruchu, zachowując rozsądek przy wyprzedzaniu, na czwórce też nie ma większego problemu, nawet na całkiem ostrym wzniesieniu.

A tym jedynym problemem jest właściwie tylko... hałas powyżej właśnie 5000 obr. (:

No ale 75 KM jednak trochę się różni i "praw fizyki pan nie zmienisz" /:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-14, 10:45   

Podejrzewam, ze wiem o czym piszesz bo jezdzilem siena 1.4 8V 75KM. Faktycznie od 100 km/h bylo czuc, ze niechetnie juz sie rozpedza...
Ja nie wyrobilem u siebie nawyku az takiego rozpedzania sie jeszcze przed wyprzedzaniem, jednak 1.6 gdy trzeba naprawde sprawnie przyspiesza na trzecim biegu od 75 do 115 km/h (prawie do odciecia).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-14, 10:55   

Tak naprawdę ciężko dobrze porównywać różne samochody, bo zmienia się bardzo wiele czynników. Ja wcześniej jeździłem Suzuki Wagon 1.3 75 KM i był bardzo zrywny - tyle że ważył 910kg wobec 1050 Logana... A przypuszczam, że także skrzynia biegów była zestrojona trochę inaczej, bo to w końcu autko głównie miejskie.

Warto się wybrać w jakieś mało ruchliwe miejsce i posprawdzać / potrenować sobie różne rzeczy na spokojnie, a nie jak się jest w trasie.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-14, 11:01   

laisar napisał/a:
Tak naprawdę ciężko dobrze porównywać różne samochody


To taka "oczywista oczywistosc"... ;-)
Jednak jesli logan 1.4 przyspiesza analogicznie jak Siena 1.4 (porownywalna masa) to silnik 1.6 w Loganie duzo zmienia...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-04-14, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-04-14, 11:55   

Jak będziemy deptać Daćkę 1.4 na piątce przy 3000, to nie ma się co dziwić, że nie chce jechać. W awaryjnych (krytycznych) sytuacjach każdym benzyniakiem ciśniemy od 4000 obrotów w górę (do ok. 5500)! Czyli od 80 do 120 na trójce, od 50 do 80 na dwójce, do 50 na jedynce, czwórka 120-150.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-14, 13:17   

El Logano napisał/a:
W awaryjnych (krytycznych) sytuacjach każdym benzyniakiem ciśniemy od 4000 obrotów w górę (do ok. 5500)!

Z okrzykiem na ustach - Mocy przybywaj! ;-)

Logana 1.6 do trzeciego biegu (wlacznie) IMO warto ciagnac do odciecia...
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-14, 17:36   

A dCi ciągnie od najniższych obrotów :-P :mrgreen:
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-04-14, 20:03   

W DCI jest ok nie trzeba tak często zmieniać biegów.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-14, 20:11   

dogberry napisał/a:
A dCi ciągnie od najniższych obrotów
jacek napisał/a:
W DCI jest ok nie trzeba tak często zmieniać biegów


Chyba nie powiecie, ze na piatym biegu od 2000 rpm ciagnie tak samo jak po zredukowaniu... ? Bo chodzilo o jak najszybsze przyspieszanie...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-04-14, 20:21   

Wczoraj wyprzedzałem ciężarówkę (od 85 km/h), przede mną był Focus (benzyniak, co najmniej 105 KM; takim też jeździłem). Widziałem jak on przeredukował, a ja na 5-ce za nim i musiałem ujmować gazu, bo Focusik nie dawał rady.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-14, 20:29   

KaS602 napisał/a:
dogberry napisał/a:
A dCi ciągnie od najniższych obrotów
jacek napisał/a:
W DCI jest ok nie trzeba tak często zmieniać biegów


Chyba nie powiecie, ze na piatym biegu od 2000 rpm ciagnie tak samo jak po zredukowaniu... ? Bo chodzilo o jak najszybsze przyspieszanie...

Jeżeli mam więcej miejsca to wyprzedzam bez redukcji a jak nie maksymalnie ciągnę samochód do 3500rpm i wyższy bieg, jadę szybciej niż bym go piłował dalej.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-14, 20:39   

dogberry napisał/a:
nie maksymalnie ciągnę samochód do 3500rpm i wyższy bieg, jadę szybciej niż bym go piłował dalej.

Podobne wrazenia odnioslem jezdzac clio III z 1.5 dCi (68).
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-14, 20:41   

jeśli chodzi o dCi, to tak pojmowana elastyczność, jak w tym poście jest tym, z czego jestem zadowolony w tym dość słabym silniczku. I to co go odróżnia od benzyniaków sporo mocniejszych. A pisze o słabszej wersji.
Wyprzedając pojazd poruszający się 100km/h nie redukuję biegu, bo _nie ma potrzeby_ .

Dziś przeprowadziłem test: jadąc 100 km/h chcę efektywnie przyśpieszyć do 120km/h.
a) mając V bieg - nie redukuję - po prostu wciskam pedał gazu. 120km/h mam po 6s.
b) redukuję do IV i wciskam pedał gazu. Tu do 120km/h potrzebuję 5s.

Jest potrzeba redukowania w takiej sytuacji? Nie ma - szkoda czasu na samą redukcję, większy hałas i spalanie.
Tyle ode mnie.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-04-14, 20:48   

Dotychczas miałem same benzyny, jestem mile zaskoczony dieslem przydał by się jeszcze szósty bieg do oszczędniejszej jazdy po drogach szybkiego ruchu.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-04-14, 20:51   

Ja to mocniejsze dCi sprawdzałem (z pasażerem) w typowy sposób:
na IV od 60 do 100 km/h - 8,5 s (w "papierach" podają chyba 9,2 lub 9,4 s)
na V od 80 do 120 km/h - 12,5 s
W zakresie takich prędkości i na tych biegach benzyniakom o mocy 100 - 115 KM daleko do tych wyników.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-04-15, 09:07   

Cytat:
W awaryjnych (krytycznych) sytuacjach każdym benzyniakiem ciśniemy od 4000 obrotów w górę (do ok. 5500)! Czyli od 80 do 120 na trójce, od 50 do 80 na dwójce, do 50 na jedynce, czwórka 120-150.


Każdym, ale chyba nie w Dacii. Jedynie na V biegu od prędkości 100-110 km/g samochód całkiem dobrze przyśpiesza, i łatwo osiągnąć np. 140 km/g. Szybciej już nie próbowałem. Kiedyś jadę z prędkością około 120 km/g, bardzo zadowolony, droga prosta, ruch niewielki, a tutaj nagle po lewej wyskakuje... Toyota Yaris (stary model z nielakierowanymi zderzakami). Wariat drogowy nie jestem, zwolniłem do 110 km/g, i później dopiero za Yariską pogoniłem. Mam na liczniku 130-135 km/g, a ona ciągle około 200-250 metrów przede mną. :-P

Na IV biegu po 90 km/g bardzo trudno już osiągnąć 100 km/g, a co dopiero mówić o 120 km/g.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-04-15, 09:38   

Ian nie wierzę, że na IV Logan 1.4 słabnie po przekroczeniu prędkości 100km/h. Na czwórce przu 90km/h masz jakieś 3500 obrotów - silnik benzynowy dopiero się rozkręca. Jakim cudem na piątce pociągnie do 120km/h, skoro ma mniejszą moc niż na czwórce? (na czwórce przy 120 masz koło 4500 obrotów i dużo wyższą moc). Na czwórce 1.4 spokojnie pójdzie 150km/h i to dużo szybciej się rozbuja niż na piątce. Spójrz na obrotomierz i sobie porównaj. Clio II 58KM potrafiło na IV pociągnąć do 160km/h, ale to było żyłowanie, opłacało się przyspieszać do 150km/h i wrzucać V (mowa o sportowej jeździe). Najlepsze przyspieszenia osiągało jadąc na jedynce 0-45, II 45-80, III 80-115, IV 115-150, V 150 - Vmax.

Logan 1.4 ma lepszy stosunek mocy, do masy, powinien spokojnie pójść tak jak Clio 1.2, tym bardziej, że ma bardzo podobne przełożenia (obroty - prędkość).
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-04-15, 09:55   

Jak tylko będę miał odpowiednie warunki to na spokojnie sprawdzę jazdę na IV biegu z prędkością 100-120 km/g. 3500 obr/min na IV biegu to prędkość około 100 km/g. Subiektywnie dla mnie lepiej wygląda jazda z prędkościami powyżej 100 km/g na V biegu. Szybsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu, a na IV trzeba wciskać, i wciskać.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-04-15, 19:26   

KaS602 napisał/a:
El Logano napisał/a:
W awaryjnych (krytycznych) sytuacjach każdym benzyniakiem ciśniemy od 4000 obrotów w górę (do ok. 5500)!

Z okrzykiem na ustach - Mocy przybywaj! ;-)

Logana 1.6 do trzeciego biegu (wlacznie) IMO warto ciagnac do odciecia...


KaS602, co masz na mysli, pisząc "do odcięcia" ?
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-15, 19:56   

Zaliczył ktoś w Loganie odcięcie (przy jakich rpm) :?:
_________________
GeRRaD
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-04-15, 21:07   Re: Jak wyprzedać Dacią Logan?

ian napisał/a:
Proszę serdecznie o wpisy właścicieli Dacii z silnikiem 87 KM-dla porównania. Mam samochód z silnikiem 75 KM, który słabo się zbiera, no, nie ma tzw. kopa, kiedy szybka reakcja jest jak najbardziej potrzebna.

Ja redukuję bieg -1 i kop!
ian napisał/a:
Na IV biegu po 90 km/g bardzo trudno już osiągnąć 100 km/g, a co dopiero mówić o 120 km/g.

Często na IV b. kończyłem wyprzedzanie przy 120 km/h i dopiero wtedy V b.
Parę osób się dziwiło dlaczego tak robię "Przecież masz V-kę jesteś rozpędzony więc po co ta redukcja ?!"
ian napisał/a:
Może mała ankieta: jeśli widzicie, że jakiś kierowca wyprzedza Was, i robi to coraz wolniej: dodajecie gazu, czy też zwalniacie pozwalając się wyprzedzić?


Zdecydowanie tak! Uważam to za uczynek miłosierny. Wpuszczam sierotkę ! :-D
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-15, 22:02   

Pablo78 napisał/a:
KaS602, co masz na mysli, pisząc "do odcięcia"

Chodzi o odciecie zaplonu. Jak pewnie wiesz moc maksymalna w silniku 1.6 MPI przypada na 5500 obrotow na minute. Odciecie zaplonu nastepuje przy ~6200. Na pierwszych trzech biegach wedlug moich subiektywnych odczuc warto (jesli zalezy nam na maksymalnym przyspieszeniu) silnik dokrecic ponad obroty mocy maksymalnej niz zmienic bieg predzej (5500 obrotow) i przyspieszac korzystajac z wiekszego momentu, ale mniejszej mocy. Wynika to chyba ze stosunkowo malej pojemnosci silnika. Sprawniej rozpedzi sie ponad moc maksymalna niz wykorzystujac wiekszy moment obrotowy dostepony po wczesniejszej zmianie biegu (5500 obrotow). Na czworce i piatce juz sie to nie sprawdza...
GeRRaD napisał/a:
Zaliczył ktoś w Loganie odcięcie (przy jakich rpm)

Jak juz pisalem - 6200 rpm dla 1.6 MPI
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-04-17, 08:06   

Dzięki KaS602 ! :-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-17, 09:19   

Pablo78, Nie ma sprawy. Sprawdz to u siebie. W 1.4 powinno byc bardziej zauwazalne...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne