Wysłany: 2009-04-05, 13:54 Re: Jak wyprzedzać Dacią Logan?
ian napisał/a:
Może mała ankieta: jeśli widzicie, że jakiś kierowca wyprzedza Was, i robi to coraz wolniej: dodajecie gazu, czy też zwalniacie pozwalając się wyprzedzić?
odejmujac gazu daje sie wyprzedzic. Nic mnie to nie boli, a drogi sa bezpieczniejsze.
Ja czekam az sie zrowna, dodaje gazu i czekam az go zmiecie ktos z przeciwka, chwilowo zapominajac, ze przy okazji moze mnie tez trafic, a co.. niech sie ucza... ;)
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-04-06, 05:33
DUCATI napisał/a:
Ja czekam az sie zrowna, dodaje gazu i czekam az go zmiecie ktos z przeciwka, chwilowo zapominajac, ze przy okazji moze mnie tez trafic, a co.. niech sie ucza... ;)
aż strach pomyśleć co by było gdybyś wyprzedzał kogoś z takimi samymi poglądami np mnie :P a tak poważnie to dlatego między innymi są na prostych odcinkach zderzenia czołowe
Wysłany: 2009-04-06, 08:26 Re: Jak wyprzedzać Dacią Logan?
jarek napisał/a:
ian napisał/a:
Może mała ankieta: jeśli widzicie, że jakiś kierowca wyprzedza Was, i robi to coraz wolniej: dodajecie gazu, czy też zwalniacie pozwalając się wyprzedzić?
odejmujac gazu daje sie wyprzedzic. Nic mnie to nie boli, a drogi sa bezpieczniejsze.
Jak widzę kamikadze, który bierze wszystko z rozpędu to tylko robię mu miejsce zjeżdżając na pobocze (ale tylko jak jest jasno), a jak ktoś nie daje rady to robię to samo jak wyżej + noga z gazu. Trzeba sobie pomagać.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-06, 12:39
Beckie napisał/a:
Jak widzę, że ma CB to podczepiam się pod niego Oczywiście w granicach rozsądku.
Takie cos, to mnie denesrwuje. Dojazdzasz do kogos, kto jedzie jak slimak, wyprzedzisz go, a ten za toba zaczyna zapierdzielac... Bo co? Bo bat na dachu? Samemu pojechac nie mozna? I wez wiedz, o co mu chodzi...
Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 213 Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-04-06, 13:52
Pod warunkiem, że ma CB, a nie tylko antenę do lansowania się
Ostatnio jadąc do Krakowa wyprzedził mnie kozak Skodą Octavią - spojlery, łezki na reflektorach itp oraz antena CB na dachu. Po około 20 kilometrach gdy dojechałem do miejsca gdzie miśki suszyły ( o czym inni użytkownicy CB trąbili od dobrych 50 kilometrów ) zobaczyłem ... wymienionego wyżej kozaka, którego zatrzymali chłopcy radarowcy. Chyba tą antenę na dachu miał jako element tuningu.
_________________ Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-12, 09:41
Te informacje podaję jako porównanie możliwości silnika 75 KM Logana tym wszystkim, którzy twierdza, że silnik ten jest i elastyczny i dynamiczny.
Jadę od Zabrza w kierunku Świętochłowic średnicówką. Ten odcinek jest często pusty, a pasów do jazdy po trzy w każdym kierunku. Mam na liczniku 125 km/g, Po lewej wyprzedza mnie bez wysiłku Toyota Aygo (68 KM) prowadzona przez kobietę z bujną fryzura. Dodaję gazu, to już 130 km/g. Aygo cały czas jedzie jakieś 250 metrów przede mną.
Koło Pradeł jadę w kolumnie 6-7 samochodów ze stałą prędkością około 110 km/g. Środkiem jezdni (droga jest tam dość szeroka) jedzie Fiat Cinquecento Young (czyli 40-41 KM, no nie 31 KM?) brawurowo prowadzony przez chłopaka koło trzydziestki. Z łatwością wyprzedza wszystkie pojazdy.....
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 339 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-07-12, 10:05
Young miał 30-31 KM (zależnie od gaźnika...). Z tym wyprzedzaniem to są dwa oblicza - jedne auta bez wysiłku przyspieszają z różnych prędkości, inne trzeba wkręcać na bardzo wysokie obroty. Polonez daje radę z wyprzedzaniem, ale tak do 100 km/h. Potem jest dość ociężały, a jak się jedzie w pełnym składzie, to o jakimkolwiek wyprzedzaniu trzeba zapomnieć :(
BTW Miałem sen. Piękny sen. A w tym śnie pod maską Polonii pracowało 2.0 dCi 170 PS W rzeczywistości gdyby coś takiego wsadził do komory silnika (o ile by się zmieściło), to od drgań szyby by mi wyleciały Ale jak to we śnie jeździło ulalala :D
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2010-07-12, 10:12, w całości zmieniany 1 raz
- współczynnik oporu: Toyota 0,3 / Dacia 0,36; powierzchnia czołowa: 2,05 m2 / 2,25 m2 => opór: 0,6 / 0,8 m2 (1/3 więcej lub 1/4 mniej, w zależności od punktu siedzenia).
No i trzeba jeszcze do tego doliczyć wrażenia dźwiękowe - japończyk co prawda mniej szumi na karoserii, ale za to przy tych prędkościach silnik pewnie daje po uszach jeszcze bardziej niż w rumuńczyku <;
A gdzie spalanie? Miejsce na łokcie? Bagaże? (;
No i z "cienkusiem" jest pewnie dość podobnie...
Tak, że głowa do góry, ian - kupiłeś w końcu limuzynę, a nie może szybkiego i zwinnego, ale niemal skutera na czterech kołach... (((;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-12, 10:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-13, 09:53
adams napisał/a:
IIIb i do odcięcia, a nie zmieniac bieg przy 3,5-4tys, jak niektorzy pisza.
nie ma sie czego bac, silnik nie wyskoczy
Popieram - skoro ma się silnik który osiąga moc przy 5.5 czy 6 tyś obrotów a max. Nm uzyskuje prewnie w okolicy 3.5-4 to żeby dynamicznie się poruszać nalezy wykorzystywać prędkości obrotowe właśnie miedzy 3.5 a 6 tyś. obr. Silnika z penością nie zajeździmy :)
Swego czasu mój megane 1.6 16V zawsze przemieszczał się w przedziale 3.5-5.5 i zawsze był jednym z dynamiczniejszych i szybszych na drodze ;)
Generalnie to dobrze jest poznać swój samochód - sprawdzić na jakich biegach przy jakich prędkościach obrotowych silnika (albo jakich szybkościach jazdy) zaczyna w prakyce dobrze ciągnąć i do jakich jeszcze daje radę + kiedy następuje odcięcie. Mają taką wiedzę łatwiej planować wyprzedzanie :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-07-13, 10:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum